Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. wystarczy wpisać w google Denon S302 i voila: https://assets.denon.com/documentmaster/us/s-302-om-e_201.pdf
  3. Z tego co wiem to wiim i tak robi konwersję a/c a potem znów c/a swoim dac.
  4. Jak w każdym suvie mozna dostac choroby morskiej. Z pneumatyką trochę mniej. Volvo w akutalnej serii 60 ma 3 poziomy nagłośnienia. Dalej nie wiemy czego słuchałeś. Bowers gra rewelacyjnie w EX90. To auto jest prawie 10 lat na rynku. Jeździłeś tym z dużym ekranem? Cena jest bardzo dobra. To najlepiej sprzedjący się SUV premium w Polsce.
  5. Tutaj krótki i prosty tutorial o procesie samego pomiaru - https://www.youtube.com/watch?v=HYMQ6M-Z5rM Nie rozumiem jednak do końca sensu sekcji związanej z kalibracją karty dźwiękowej. Całość pokazana na komputerze z systemem macOS, ale REW wygląda praktycznie 1:1 na Windowsie. Nie powinno to być problemem. @tomek4446 - od 6:00 podjęty jest temat ułożenia mikrofonu podczas pomiaru. Nagrywający jest zwolennikiem kierowania mikrofonu pod kątem 90° (pionowo). Twierdzi, że daje to bardziej wyrównaną charakterystykę wysokich częstotliwości. Kierowanie mikrofonu bezpośrednio (na płasko) może podbić górę pasma, a jednocześnie zaburzyć pomiar energii odbitej. Pliki kalibracyjne (0°/90°) kompensują te różnice, ale orientacja mikrofonu nadal ma znaczenie. Taki eksperyment, który przyszedł mi do głowy. Wejdźcie sobie w jakiś generator tonów, np. ten - https://www.szynalski.com/tone-generator/ i ustawcie ton np. na 8000Hz. Zatkajcie jedno ucho, poruszajcie minimalnie głową w różnych kierunkach. Wystarczy lekki obrót i ilość energii, którą słyszymy się zmienia. Krótkie fale, silna kierunkowość. Mikrofony również przestają być dookólne w wysokich częstotliwościach. Nie istnieje mikrofon idealnie dookólny w całym paśmie.
  6. Today
  7. Nic się nie zmieniło. Psycho zawsze ważna była i jest, ale nie w kontekście o którym prawdopodobnie myślisz i który nieuchronnie prowadzi do dyskusji o ślepych testach u Ciebie. Pisząc o Psycho w tym zintegrowanym systemie PEA mam na myśli na przyklad postrzeganie obrazów muzycznych w przestrzeni i konkretne deskryptoty jakości odnoszące się do psychoakustyki np. IACC - mniejszy ---> szersza scena. Np. LEF, LEV i ASW (psychoakustyczne wskaźniki przestrzeni i obrazowania), które zmieniają się w zależności od warunków akustycznych. Na przykład Apparent Source Width rośnie z energią bocznych odbić i spadkiem IACC. W tym kontekście piszę o psychoakustyce, a Ty wg mojej oceny Twoich wypowiedzi we wcześniejszych dyskusjach spłycasz do problematyki audiovoodu i ślepych testów. Chociaż mogę się mylić 😉 Nie mieszaj mnie do tego pisząc "nawet on". Jestem w grupie, która oprócz samego wzmacniacza przypisuje psychoakustycznym mierzalnym i percepcyjnym parametrom jakość słuchanej muzyki. Upraszczając nie sam wzmacniacz tworzy jakość, a cały zintegrowany układ psycho-elektro-akustyczny będący wzajemnie na siebie oddziałujacym układem naczyń połączonych. Zatem oprócz THD, SNR, mocy wzmacniacza ważne są takie wskaźniki jak te poniżej: IACC early --> mierzalny --> Szerokość źródła (ASW) IACC late --> mierzalny --> Envelopment (LEV) LF (LFE) --> mierzalny --> Siła odbić bocznych (ASW) ASW --> percepcyjny --> Szerokość źródła pozornego LEV --> percepcyjny --> Wrażenie otoczenia przez dźwięk Binaural coherence --> mierzalny --> Stabilność sceny. Precedence efect --> psychoakustyczny --> lokalizacja. Distance cues --> psychoakustyczny --> percepcja dystansu. Pozdrawiam. M
  8. No to nic się nie zmieniło, bo nadal twierdzę, że wlaczenie subwooferow do systemu domowego w promowany na forum sposob jest dla mnie nie do przyjęcia. Albo trzeba miec duzo szcześcia zeby to zagrało.
  9. Śmiech to zdrowie🤣
  10. @Wing0 będzie 😁. Decydentka skoczyła oczko wyżej,bo tam podobno jakieś udoskonalenia tego co było w c8 zaaplikowano,no i jakąś dodatkową kawę umie robić ta c9-tka. Kobieta😁.
  11. Właśnie mam podobny 😂 uciążliwy ten kalendarz adwentowy, ale z czegoś kiedyś trzeba się pośmiać ..
  12. Witam Czy ktoś z forum pomógłby z uruchomieniem Denon s302. Kupiłem używany sprzęt, niestety bez instrukcji. Nie wiem jak ustawić menu na tv. Tv podłączony przez hdmi nie widzi sprzętu. Dziękiuje
  13. Cały dzień dzisiaj przejeździłem Volvo XC60 PHEV. Także jestem wierny Chińczykom. Powiem Wam, że fajny samochód. Bardzo wygodne fotele, świetne zawieszenie. Dużo miejsca wewnątrz. Spoko materiały. Warto podkreślić, że (jak w Mercedesie) nawet seryjne audio (bez żadnych oznaczeń, żadne tam B&W), gra całkiem dobrze. Wady: trochę za bardzo słychać silnik, kamera 360 stopni - obraz słabszy niż w innych Chińczykach. No i cena z d***. Wolę chińskiego Chińczyka, niż Chińczyka ze znaczkiem Volvo. Ale jeśli kogoś stać - to bardzo polecam! Dobry samochód.
  14. Jeśli nie próbowałeś jeszcze, to polecam New York Extra(tą z dodatkiem ziaren Blue Mountain). Co zaś do kawy, jakiś czas temu przekonałem się do kaw świeżo palonych, wcześniej nie przykładałem do tego większej uwagi i jest dobrze, bardzo dobrze. Ale cóż, muszę pomyśleć o zakupie ekspresu kolbowego, bo jednak automat, mimo że praktycznie bezobsługowy, to nie zrobi dobrego, gęstego espresso :< a przynajmniej ten co posiadam.
  15. To zależy - są przecież małe SUVy, czasami zwane crossoverami. One nie są większe w środku, są zazwyczaj wyższe. Może ciut więcej miejsca nad głową oferują. Jakiś czas temu (będzie 10+ lat) jechałem np. Waw-Konin Suzuki Swiftem. Sam. Na codzień jeździłem Oplem Astrą. Jakoś nie mogę powiedzieć, żeby SWift to było wygodne auto na trasę. A przecież nie było to najmniejsze auto na rynku. Ja nie polemuzuję z faktem, że auta urosły. Czy zużywają więcej paliwa - z tym bym się kłócił. Moje obecne auto jest najcięższym jakie miałem a jednak zużywa bardzo mało benzyny. Co do opon się nie wypowiem. Jeżeli chodzi o np. hamulce to użytkownicy donoszą, że te starczają na bardzo długo. Czy chciałbym aby były lżejsze - chciałbym.
  16. @maxredaktor Kiedyś podchodziłem to jakiejś płyty Marka Lanegana, ale była dla mnie zbyt mroczna i zgrzytliwa. Tutaj też nieźle hałasują. U mnie ostatnio łagodniej. Marcus Roberts - "Cole After midnight" (Sony, 2001 r.) Trio fortepianowe ze zmieniającą się sekcja rytmiczną (2 basistów i 2 bębniarzy). Oczywiście głównym bohaterem pozostaje lider, który dla mnie mógłby spokojnie cały czas grać solo (próbkę tego też tu słyszymy). Na ogół nie przepadam za pianistami jazzowymi, którzy epatują techniką, ale to jeden z wyjątków. Mam 7 jego krążków i pewnie jeszcze coś dokupię. Bardzo lubię słuchać takiego grania - czy to w tle, czy na pierwszym planie. Ach, te zaakcentowane nutki w wolniejszych, bluesowych standardach... P.S. Na wypadek gdyby ktoś się zastanawiał, czy w tytule chodzi o Cole'a Portera czy Nata King Cole'a: o obydwu.
  17. A SUV to nie jest większe auto? Tak naprawdę zrobione by wyglądać. Jasne ze lubimy wygodnie podrozowac. Jednak w mniejszych autach ( w porownaniu do tych naprawdę przesadzony) tez można wygodnie podrozowac. Nie trzeba przemieszczać sie w 2 tonach na kołach. Tak czy inaczej, samochody urosły, są cięższe, zużywają wiecej paliwa, opon i oczywiście wiecej materiału, z którego są robione. Nikt jakoś nie pomyślał, ze tego wszystkiego moze kiedys braknąć.
  18. Możliwe iż będzie konieczna naprawa głośnika sredniotonowego - koszt usługi na poziomie 200zl. Wcześniej warto sprawdzić zwrotnice i układ overload. Choć radzieckie kondensatory były trwałe to jakoś montażu może być wielką niewiadomą.
  19. @tomek4446 przyda się taki temat spinający całą wiedzę na temat REW w jednym miejscu. 👍
  20. No dzięki "uporczywej pracy" przez lata, teraz już nie jest lub przestaje być (niepotrzebne skreślić), jednak kiedyś tak nie było. Pamiętam doskonale jak byłem za to "ganiany". Podobnie zresztą jak za Psychoakustykę. A dziś? Dziś to nawet nasz moderator MariuszZ pisze uwzględniając coś takiego jak... psycho-elektro-akustyka! Ile jednak trzeba było "przemielić" tematów i tez postawionych obronić nie licząc hejtu... ach, szkoda pióra. Finalnie z efektu jestem zadowolony 😎 Ps: a w sprawie subwooferów, doskonale też pamiętam gdy pisałem o "JL Audio" to na forum było poruszenie typu... "a co to za firma"? Dziś jest jednym z "topów" tu na forum obok Rel, Klipsch czy svs (jeśli jakąś firmę pominąłem a powinienem uwzględnić to przepraszam)
  21. To po co badania rynku się robi? A zauważyłeś, że w międzyczasie technologia poszła do przodu? Jest szybki, tani bezprzewodowy internet i konsumpcja treści jest jednak wygodniejsza na dużych ekranach? Zauważyłeś, że proporcje wielkości ekranu do wielkości obudowy też się zmieniły? Bzdura. Cięższe - tak. Chociaż to i tak bardzo duże uproszczenie. Takie z wyżej położonym środkiem ciężkości - tak. Duże - nie. Poza tym to lepsze albo gorsze prowadzenie to jest kwestia zastosowania auta. Czym innym jest kręty KJS a czym innym jazda po autostradzie. To nie ma znaczenia bo ludzie często kupują samochód gdzie kryterium jest wyjazd na wakacje 2 razy do roku. Takie są ich oczekiwania. Oczekiwania nie oznaczają realnych potrzeb. No popatrz a ja pakując rodzinę 2+1 z małym psem na święta rok temu wszystko upychałem w średniej wielkości kombi kolanem. Czy zmieściłbym się do Golfa... pewnie tak ale prezentów bym mniej kupił. Ba trzeba oferować to za co ludzie będą chcieli zapłacić! Zazwyczaj - co do smartfonow na przestrzeni ostatnich 5-7 lat - Zgadzam się. Co do aut na przestrzeni ostatnich 10-20 lat. Nie zgadzam się. Pewien postęp jednak nastąpił. Czy on nam się podoba czy tez niebardzo. Część tych zmian została wymuszona przepisami związanymi z ekologią bądź też bezpieczeństwem. Czy w międzyczasie pojawiły się trendy i mody? Jak wszędzie - patrz SUVy. Jeżeli chodzi o audio - to to trochę inna dziedzina. Bardziej hobby niż realna potrzeba (transport, komunikacja). Każda grupa hobbystów to doskonałe stado owiec/baranów do strzyżenia 😉 Ale i w tej branzy widać pewien postęp (chi-fi, systemy korekcji).
  22. Oczekiwania klientów kreują producenci. Oczywiście klienci myślą, że to rynek odpowiada na ich potrzeby. Dobrze widać to na przykładzie telefonów komórkowych. Najpierw daliśmy sobie wmówić, że im mniejsze tym lepsze i bardziej trendy, a potem wręcz odwrotnie. Okazuje się, że można z nami robić co popadnie, bo przy odpowiednim wykreowaniu potrzeby i marketingu sprzeda się wszystko, czyli to co producentowi sprzedać wygodniej (zyskowniej). Duże samochody prowadzą się gorzej. A statystyki i tak mówią, że tej dodatkowej przestrzeni nie wykorzystujemy bo w samochodzie przez większość czasu jeździ tylko kierowca. Rodzina 2 + 1 spokojnie zapakuje się na wczasy do VW Golfa. Także nie o oczekiwania tu chodzi, chyba że takie jak mojego kolegi jeżdżącego dużym SUVem, który stwierdził, że lubi go głównie za to, że większość kierowców w innych samochodach patrzy na niego z dołu. Co to jest przestronne auto? I gdzie jest granica kiedy już się nim staje? Czy w VW Golfie komukolwiek o wzroście poniżej 2m będzie ciasno? Nie będzie. Aby biznes się kręcił, nie można oferować tego samego w wyższej cenie. Trzeba klientowi pokazać, że nowe jest w czymś lepsze (choć najczęściej nie jest) aby wzbudzić chęć zakupu i uzasadnić cenę. Tak jest w motoryzacji, smartfonach, ale też w audio. Nowe zazwyczaj od starego różni się tylko tym, że jest… nowe.;)
  23. Dzięki za spokojne opinie. Presja dobrej ceny robi wymusza pośpiech, a to nie jest dobry doradca.
  24. Witam , zakupiłem swój pierwszy "starszy" zestaw stereo . Otóż jest to wzmacniacz Onkyo a 8850 wraz z CD +kasety+ radio Do tego zakupiłem również radzieckie kolumny radiotechnika s90f. Kolumny mają w okolicy 40-50 lat, widać że mają już trochę za sobą,a mimo to grają całkiem dobrze. Na tyle mi się spodobały że chciałbym zrobić na wiosnę z nich tak zwane "perełki". I tutaj moje pytanie, ponieważ nie znam się na wnętrzu kolumn.. co warto/trzeba w nich wymienić, naprawić , dodać aby efekt był jak najlepszy 🙂 I na jakie chociaż orientacyjnie koszty musiałbym się przygotować ? PS. Aktualnie największy problem to średnio tonowy głośnik w lewej kolumnie ,gra bardzo cicho 1/4 głośności w porównaniu do prawej strony . Dziękuję za pomoc.
  25. Ten głośnik odtwarza „średnią” i „wyższą” średnicę. Zarówno przy damskich jak i męskich wokalach te 4 niskotonowce też mają swój udział odtwarzając swobodnie te 200-500hz z „niskiej” średnicy. Subwoofery są odcinane znacznie niżej i ich udział w średnicy jest już znikomy.
  26. Mam I polecam. https://c4i.com.pl/produkt/odtwarzacze-multimedialne/odtwarzacze-sieciowe-4k/dune-hd-homatics-box-r-4k-plus-streaming-media-player-netflix-w-jakosci-4k-dolby-vision-atmos/?srsltid=AfmBOopRpAeCbolukQGeyTIB2LlPIIAR4fE97_NZx3k58pOZ-s5IZAZ8
  1. Załaduj więcej aktywności


  • Dzisiejsze posty

    • wystarczy wpisać w google Denon S302 i voila: https://assets.denon.com/documentmaster/us/s-302-om-e_201.pdf
    • Z tego co wiem to wiim i tak robi konwersję a/c a potem znów c/a swoim dac.
    • Jak w każdym suvie mozna dostac choroby morskiej. Z pneumatyką trochę mniej. Volvo w akutalnej serii 60 ma 3 poziomy nagłośnienia. Dalej nie wiemy czego słuchałeś. Bowers gra rewelacyjnie w EX90.    To auto jest prawie 10 lat na rynku. Jeździłeś tym z dużym ekranem?    Cena jest bardzo dobra. To najlepiej sprzedjący się SUV premium w Polsce.  
    • Tutaj krótki i prosty tutorial o procesie samego pomiaru - https://www.youtube.com/watch?v=HYMQ6M-Z5rM Nie rozumiem jednak do końca sensu sekcji związanej z kalibracją karty dźwiękowej. Całość pokazana na komputerze z systemem macOS, ale REW wygląda praktycznie 1:1 na Windowsie. Nie powinno to być problemem. @tomek4446 - od 6:00 podjęty jest temat ułożenia mikrofonu podczas pomiaru. Nagrywający jest zwolennikiem kierowania mikrofonu pod kątem 90° (pionowo). Twierdzi, że daje to bardziej wyrównaną charakterystykę wysokich częstotliwości. Kierowanie mikrofonu bezpośrednio (na płasko) może podbić górę pasma, a jednocześnie zaburzyć pomiar energii odbitej. Pliki kalibracyjne (0°/90°) kompensują te różnice, ale orientacja mikrofonu nadal ma znaczenie. Taki eksperyment, który przyszedł mi do głowy. Wejdźcie sobie w jakiś generator tonów, np. ten - https://www.szynalski.com/tone-generator/ i ustawcie ton np. na 8000Hz. Zatkajcie jedno ucho, poruszajcie minimalnie głową w różnych kierunkach. Wystarczy lekki obrót i ilość energii, którą słyszymy się zmienia. Krótkie fale, silna kierunkowość. Mikrofony również przestają być dookólne w wysokich częstotliwościach. Nie istnieje mikrofon idealnie dookólny w całym paśmie.
    • Nic się nie zmieniło. Psycho zawsze ważna była i jest, ale nie w kontekście o którym prawdopodobnie myślisz i który nieuchronnie prowadzi do dyskusji o ślepych testach u Ciebie. Pisząc o Psycho w tym zintegrowanym systemie PEA mam na myśli na przyklad postrzeganie obrazów muzycznych w przestrzeni i konkretne deskryptoty jakości odnoszące się do psychoakustyki np. IACC - mniejszy ---> szersza scena. Np. LEF, LEV i ASW (psychoakustyczne wskaźniki przestrzeni i obrazowania), które zmieniają się w zależności od warunków akustycznych. Na przykład Apparent Source Width rośnie z energią bocznych odbić i spadkiem IACC.  W tym kontekście piszę o psychoakustyce, a Ty wg mojej oceny Twoich wypowiedzi we wcześniejszych dyskusjach spłycasz do problematyki audiovoodu i ślepych testów. Chociaż mogę się mylić 😉 Nie mieszaj mnie do tego pisząc  "nawet on". Jestem w grupie, która oprócz samego wzmacniacza przypisuje psychoakustycznym mierzalnym i percepcyjnym parametrom jakość słuchanej muzyki. Upraszczając nie sam wzmacniacz tworzy jakość, a cały zintegrowany układ psycho-elektro-akustyczny będący wzajemnie na siebie oddziałujacym układem naczyń połączonych. Zatem oprócz THD, SNR, mocy wzmacniacza ważne są takie wskaźniki jak te poniżej: IACC early --> mierzalny --> Szerokość źródła (ASW) IACC late --> mierzalny --> Envelopment (LEV) LF (LFE) --> mierzalny --> Siła odbić bocznych (ASW) ASW --> percepcyjny --> Szerokość źródła pozornego LEV --> percepcyjny --> Wrażenie otoczenia przez dźwięk Binaural coherence --> mierzalny --> Stabilność sceny. Precedence efect --> psychoakustyczny --> lokalizacja. Distance cues --> psychoakustyczny --> percepcja dystansu. Pozdrawiam. M
    • No to nic się nie zmieniło, bo nadal twierdzę, że wlaczenie subwooferow do systemu domowego w promowany na forum sposob jest dla mnie nie do przyjęcia. Albo trzeba miec duzo szcześcia zeby to zagrało.
    • Śmiech to zdrowie🤣
    • @Wing0 będzie 😁. Decydentka skoczyła oczko wyżej,bo tam podobno jakieś udoskonalenia tego co było w c8 zaaplikowano,no i jakąś dodatkową kawę umie robić ta c9-tka.  Kobieta😁. 
    • Właśnie mam podobny 😂 uciążliwy ten kalendarz adwentowy, ale z czegoś kiedyś trzeba się pośmiać ..
    • Witam Czy ktoś z forum pomógłby z uruchomieniem Denon s302. Kupiłem używany sprzęt, niestety bez instrukcji. Nie wiem jak ustawić menu na tv. Tv podłączony przez hdmi nie widzi sprzętu.   Dziękiuje
    • Cały dzień dzisiaj przejeździłem Volvo XC60 PHEV. Także jestem wierny Chińczykom.   Powiem Wam, że fajny samochód. Bardzo wygodne fotele, świetne zawieszenie. Dużo miejsca wewnątrz. Spoko materiały. Warto podkreślić, że (jak w Mercedesie) nawet seryjne audio (bez żadnych oznaczeń, żadne tam B&W), gra całkiem dobrze.  Wady: trochę za bardzo słychać silnik, kamera 360 stopni - obraz słabszy niż w innych Chińczykach. No i cena z d***.  Wolę chińskiego Chińczyka, niż Chińczyka ze znaczkiem Volvo. Ale jeśli kogoś stać - to bardzo polecam! Dobry samochód.
    • Jeśli nie próbowałeś jeszcze, to polecam New York Extra(tą z dodatkiem ziaren Blue Mountain). Co zaś do kawy, jakiś czas temu przekonałem się do kaw świeżo palonych, wcześniej nie przykładałem do tego większej uwagi i jest dobrze, bardzo dobrze.  Ale cóż, muszę pomyśleć o zakupie ekspresu kolbowego, bo jednak automat, mimo że praktycznie bezobsługowy, to nie zrobi dobrego, gęstego espresso :< a przynajmniej ten co posiadam.
    • To zależy - są przecież małe SUVy, czasami zwane crossoverami. One nie są większe w środku, są zazwyczaj wyższe. Może ciut więcej miejsca nad głową oferują.  Jakiś czas temu (będzie 10+ lat)  jechałem np. Waw-Konin Suzuki Swiftem. Sam. Na codzień jeździłem Oplem Astrą. Jakoś nie mogę powiedzieć, żeby SWift to było wygodne auto na trasę. A przecież nie było to najmniejsze auto na rynku.  Ja nie polemuzuję z faktem, że auta urosły. Czy zużywają więcej paliwa - z tym bym się kłócił. Moje obecne auto jest najcięższym jakie miałem a jednak zużywa bardzo mało benzyny. Co do opon się nie wypowiem. Jeżeli chodzi o np. hamulce to użytkownicy donoszą, że te starczają na bardzo długo.  Czy chciałbym aby były lżejsze - chciałbym.   
    • @maxredaktor Kiedyś podchodziłem to jakiejś płyty Marka Lanegana, ale była dla mnie zbyt mroczna i zgrzytliwa. Tutaj też nieźle hałasują.   U mnie ostatnio łagodniej. Marcus Roberts - "Cole After midnight" (Sony, 2001 r.) Trio fortepianowe ze zmieniającą się sekcja rytmiczną (2 basistów i 2 bębniarzy). Oczywiście głównym bohaterem pozostaje lider, który dla mnie mógłby spokojnie cały czas grać solo (próbkę tego też tu słyszymy). Na ogół nie przepadam za pianistami jazzowymi, którzy epatują techniką, ale to jeden z wyjątków. Mam 7 jego krążków i pewnie jeszcze coś dokupię. Bardzo lubię słuchać takiego grania - czy to w tle, czy na pierwszym planie. Ach, te zaakcentowane nutki w wolniejszych, bluesowych standardach...  P.S. Na wypadek gdyby ktoś się zastanawiał, czy w tytule chodzi o Cole'a Portera czy Nata King Cole'a: o obydwu.        
    • A SUV to nie jest większe auto? Tak naprawdę zrobione by wyglądać.  Jasne ze lubimy wygodnie podrozowac. Jednak w mniejszych autach ( w porownaniu do tych naprawdę przesadzony) tez można wygodnie podrozowac. Nie trzeba przemieszczać sie w 2 tonach na kołach.  Tak czy inaczej,  samochody urosły, są cięższe,  zużywają wiecej paliwa, opon i oczywiście wiecej materiału,  z którego są robione. Nikt jakoś nie pomyślał,  ze tego wszystkiego moze kiedys braknąć. 
  • Dzisiejsze tematy

×
×
  • Utwórz nowe...