Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. W sklepie nie dla idiotów jest tego spory wybór: https://mediamarkt.pl/pl/search.html?query=amplituner stereo Marantz Stereo 70 trochę przekracza budżet, ale wydaje się najfajniejszy. Niestety - niczego z tego towarzystwa nie słuchałem. Na Twoim miejscu bym kupił fajnego Chińczyka w Klasie D i jakieś radio vintage na OLX - wówczas w 1000 zł się zmieścisz przy odrobinie szczęścia. A rock z lat 70 najlepiej zabrzmi na sprzęcie z epoki! Kiedyś miałem taki fajny analogowy tuner Luxman T-2 i on by się nadawał idealnie, ale sprzedałem już ponad 10 lat temu.
  3. Zgadzam się. Ale problem z "naj" jest taki, że trzeba podać jakieś ramy. Można być przecież najwyższym na świecie, albo na swoim podwórku. (A najwyższy na świecie jest tylko jeden.)
  4. Wreszcie ktoś pomyślał o jakimś uchwycie. Jest za co złapać i przytachać do chałupy
  5. Hi-End powinien oferować najwyższe zaawansowanie techniczne.
  6. KAŻDY film z polskim lektorem na Netflix. Jeśli Ci dobrze gra na TV, to może ja mam coś skopane w ustawieniach dźwięku w telewizorze? Muszę się temu przyjrzeć, bo nad obrazem bardzo pracowałem, a nie pamiętam, bym ruszał dźwięk. Nie ruszałem dźwięku w samym TV bo zawsze i tak korzystam z 5.1, ale może jest w telewizorze jakaś regulacja dźwięku pozwalająca oglądać Netflix komfortowo bez odpalania instalacji KD (w moim przypadku - mini KD). Problem występuje TYLKO na Netflix i mniej na Disney. "Normalna" telewizja jest OK, ale chyba nie mam sygnału 5.1 na "normalnych" kanałach TV, tylko zwykłe 2.0. Jutro zobaczę. Juro, bo dziś jeszcze podróżuję i w domu będę dopiero po północy.
  7. Coax. Dlaczego nie USB? Bo nie sądzę, żeby tani FiiO miał odbiornik USB super jakości i zarąbisty zegar. Więc lepiej wypuścić sygnał po coax, skoro jest taka możliwość. A dlaczego nie optyk? Połączenie optyczne ma potężny jitter i degraduje dźwięk, dlatego np. Audio Note go nie stosuje w swoich przetwornikach i wyraźnie zaznacza w instrukcji, dlaczego to robi. A czy jest jeszcze lepsza możliwość? Owszem, jest. Ale to kosztowna możliwość. I na tym poziomie nie wiem, czy sensowna i na ile poprawi dźwięk. Choć wszystko możliwe... Wiim>>>kabel USB>>>DDC>>>kabel coax>>>FiiO W Digital Audio jednak dobry odbiornik USB (asynchroniczny z izolacją galwaniczną, FIFO i reclockingiem na dobrym zegarze) to jest absolutna podstawa, żeby dobrze zagrało. Wszystkie te sprawy załatwi dobry DDC - ale dobry DDC to cena dużo powyżej Wiim Ultra i naprawdę nie potrafię odpowiedzieć, czy na tym poziomie cenowym gra jest warta świeczki.
  8. Ale akurat nasycenie i puls to te Diamondy powinny mieć (przynajmniej monitory miały). Jeśli czegoś im brakuje to raczej szybkości / ataku. I tu pojawia się pytanie, czy jakimś warunkiem wstępnym do zaliczenia do hi-endu powinno być połączenie nasyconej barwy z nieco lepszymi "osiągami" wynikającymi np. z lepszych komponentów / bardziej zaawansowanej konstrukcji itd? Nie wiem, tylko się głośno zastanawiam. Tzn. co racjonalnie powinien oferować hi-end w kategoriach czysto dźwiękowych (po odrzuceniu marketingu i wyglądu / wykonania)?
  9. Naim Unity Nova 15300 zł , ale trzeba sie fatygowac po odbiór osobisty https://www.olx.pl/d/oferta/wzmacniacz-naim-uniti-nova-chromecast-spotifi-tidal-nowy-gwarancja-CID99-IDOewhr.html
  10. Today
  11. na tych testowych tonach każdy osobno gra
  12. Wczoraj
  13. Szanowni Mam prośbę o wyjaśnienie zjawiska, które dziś zaobserwowałem. Do zestawu który posiadam philips black tulip 22ah280 i 22ah380 połączonego z kolumnami sansui spx-7700 głośnik niskotonowy 16 cali ok 41 cm i skuteczności 97dB, dokupiłem cyfrowy amplituner kenwood kr w8000scd. Budżetowa zabawka, której celem było przede wszystkim uporządkowanie cyfrowych źródeł dźwięku TV, streaming, podcasty etc. Wracając do black tulipa i kolumn - sprzęty w pełni sprawne. Grają w sposób który lubię, ciepły nieco rozmyty dół, który przede wszystkim sobie cenię. Z racji średnicy głośnika bas jest mocny, dobrze wypełnia pomieszczenie już przy niewielkiej mocy. 1 wat w peaku pozwala w pełni cieszyć się z muzyki i wszelkich nuansów, ruchu palców po gryfie kontrabasu etc. Słucham z włączonym loudness (+10dB dla 100Hz) i przeważnie dorzucam +3 na korekcji niskich tonów zgodnie z opisem na przedwzmacniaczu 250Hz moc jak wspomniałem około 1W, przy głośniejszych odsłuchach peak 30W schodzę do +2. Swego czasu do tego zestawu próbowałem dołączyć korektory bodajże 10 i chyba 14 zakresowy z klasycznymi podziałami, głw w celu dołożenia dołu, do którego mam słabość. Zmiany były słyszalne ale szału nie było, więc korektor sobie odpuściłem. Dla jasności eq był wpięty pomiędzy przedwzmacniacz a końcówkę mocy. Co się stało po załączeniu kenwooda (który sam z siebie gra beznadziejnie. Płasko, bez życia i energii)? Otóż podanie sygnału na przedwzmacniacz z jednoczesną korekcją maksymalną dla niskich tonów ustawioną na kenwoodzie bez żadnych zmian w ustawieniach na przedzmacniaczu wydobyły z tych kolumn energię o jaką nigdy ich nie podejrzewałem. Zachowując charakter ciepłego grania, zyskały drugie tyle co miały sprężystości i uderzenia. Wjechało mocno bardzo niskie pasmo, to z tych bardziej odczuwalnych niż słyszalnych. Choć wcześniej nie byłem w stanie tego wysterować przez eq w przedwzmaku czy ten zewnętrzny. Działa to niezależnie od źródła dźwieku, radio fm, internetowe, spotify. Czy chodzi o siłę sygnału wejściowego, choć w komplecie mam też tuner cyfrowy ah180, przy którym mogę regulować siłę wychodzącego sygnału i nie zauważyłem przy nim takich atrakcji. Czy też może kenwood ma jakąś specyficzną częstotliwość podbicia dołu, która weszła w synergię z tą korekcją podawaną przez przedwzmacniacz? Czy też może przedwzmacniacz, który zapewne wymaga recapingu dostał na tyle mocny sygnał, że zagrał jak nowy? Dziękuję za wszelkie wskazówki Za swoją, ewentualną ignorancję z góry przepraszam Pozdrawiam
  14. Też nie mam fejsa, ale możesz to obejrzeć bez logowania. Kliknij w link, potem kliknij w krzyżyk w górnym prawym rogu białej planszy, i normalnie obejrzysz film, czy cokolwiek innego.
  15. Tak, brzmi to fantastycznie. Syntezator gitarowy jest wymieniony w instrumentarium Pata, co prawda obok syntezatora i klawiszy ale zgadzam sie, że akurat tej solówki nie zagrał na niczym innym, jak na gitarze z przystawką. A propos syntezatora gitarowego to ponoć ten gitarzysta jest specem - Nguyen Le, choć akurat nie na tej płycie i nie dla niego jej dziś slucham, lecz dla arcymistrza subtelnej perkusji - Petera Erskine'a...
  16. To jeszcze pytanie odnośnie dźwięku Atmos, bo przy odpaleniu tego pliku testowego Dolby Atmos Test Tones 5.1.2 z komputera https://www.demolandia.net/downloads.html?id=2259505 To ogólnie wszystko gra pojedynczo, Głośniki przednie, centralny, atmos, subwofer, ale przy surroundach jest coś takiego, że jak gra lewy to równocześnie tak jakby 50% grał też przedni lewy i analogicznie dla prawej strony, ktoś wie czy to tak ma być? Jak robiłem test sygnału na samym amplitunerze to każdy głośnik grał osobno.
  17. To dostaniesz z SCM11. Dobry pomysł a potem porównaj bezpośrednio z Leema Tucana 2.
  18. Witam, planuje takie polaczenie wiim ultra jako streamer i osobny dac Fiio k11 r2r. Z Dac analogiem do Naima. Moje pytanie czym połączyć najlepiej Wiima i Fiio, usb, coax czy optyk?
  19. Kurna tyle to teraz ludzie chcą na olx za 3 letnie sztuki Fakt że też dość długo wiszą więc chyba chętnych za dużo nie ma Dzięki za podpowiedzi, w sumie jutro podzwonię bo może da się coś wykombinować
  20. Moje doświadczenia. Może komuś pomogą. W którymś momencie z 7.1 chciałem zrobić 5.1.2. Zmieniłem konfigurację we wzmacniaczu i z tylnych głośników za kanapą zrobiłem Atmos. Ale nie było dobrego efektu (na początku). Mój pokój to prostokąt jak w kinie. Wymiary to około 6x3,80. Na węższej ścianie przede mną jest ekran 2:35 o wielkości 3,5m do projektora laserowego w technologii DLA. Posiadałem zestaw różnych głośników ze starych czasów w tym Perfekt 150 jako przody. Jestem na etapie wymiany wszystkiego na Klipsch z serii RP II. Kombinowałem jak mogłem z tym Atmos ale efekty były nijakie. W którymś momencie głośniki z tyłu, położyłem na uchwytach i skierowałem je w górę aby dźwięk odbijał się od sufitu. Po konfiguracji na wzmacniaczu, w sumie było odrobinę lepiej. Ale to nadal nie to. W końcu zapadła decyzja że wymieniam wszystkie głośniczki surround i back surround (skonfigurowane jako Atmos) na głośniki Klipsch RP-500SA II. Kanapa oddalona jest od tylnej ściany o 1 m. Surroundy są na bocznej ścianie trochę za mną i troszkę ponad linią głowy. Tylne surroundy były odrobinę wyżej na tylnej ścianie (kiedyś w 7.1) teraz jako Atmos w 5.1.2. Położyłem nowe Klipschy jak zaleca producent - skierowałem je w górę a "suwak" ustawiłem na Atmos i mimo zaleceń odcięcia 150 Hz ustawiłem 120 Hz żeby grały bardziej z sercem. Sufit idealny wg zaleceń. I co? Jak myślicie? Niestety nadal słabo, ale odrobinę lepiej niż na poprzednich głośnikach. Kombinuję nadal. Postanawiam powiesić je najwyżej jak się da, na bocznych ścianach (sufit odpada) do dziś mam awersję po montażu projektora, gdzie musiałem wiercić się w zbrojony strop). Zrobiłem testy i wybrałem miejsce. Umieszczam je wysoko na bocznych ścianach pod sufitem - lekko w linii przede mną (przed kanapą, ale nie symetrycznie do siebie - jeden z nich jest lekko dalej od drugiego). Konstrukcja tych Klipsch jest niesamowita, ścięta pod kątem, nie trzeba używać uchwytów by je skierować w dół w stronę słuchającego. Wieszasz na jednym kołku i wygląda do świetnie. Sala kinowa. Suwak przełączam na Surround a odcięcie ustawiam na 90 Hz. Konfiguruję odległości na wzmacniaczu, ustawiam je jako Top Rear i odpalam pierwsze fragmenty filmów. Słuchajcie, efekt super!! To jest to. W końcu wszystko co mam słyszeć z góry, słyszę z góry. Jest mega świetnie. Czyli żadne odbijanie dźwięku o sufit - tylko wieszanie u góry daje moc. Dreszcze jak się tego słucha! Kiedyś dokupię jeszcze dwie pary tych Klipsch i zamontuję z przodu jako druga para Atmos Top Front (też u góry w okolicy frontów, ale lekko przed nimi, bliżej mnie) - tu użyje uchwytów by je skierować w stronę kanapy. I przywrócę surround back robiąc wtedy 7.1.4. Polecam zabawę i dobrych wrażeń podczas oglądania filmów z Atmos!
  21. Elektronikę trzeba umieć stosować i odpowiednio dozować. Utwory z jej nadmiarem szybciej się starzeją i szybko zaczynają brzmieć groteskowo. Posłuchaj Pat Metheny, Secret Story, utwór #12: “The Truth Will Always Be” od 5m 50s. Kwintesencja odpowiedniego wykorzystania przystawki Rolanda. Na klawiszach tego tak nie zagrasz nawet będąc wirtuozem i mega wprawionym w obsłudze manipulatora “Pitch Bend”. Wydaje mi się dzisiaj - choć pewności nie mam - że taką przystawkę używał Robert Smith w swojej gitarze basowej podczas koncertu “Orange” (pewnie gdzieś można to zweryfikować). Barwa jego basu była tam świetna, ale wzmocniona i lekko syntetyczna. Nie zdziwiłabym się gdybym miał rację. Jeżeli mam, to podałem dwa przykłady moim zdaniem świadczące o sporej wartości dodanej płynącej z poprawnego użycia tego “efektu”.
  22. No gwarancja jest na pewno, tylko prawdopodobnie trzeba by go odsyłać wtedy do Niemiec. Ale czy trzeba zakładać ze zaraz coś się popsuje. Mam jednego allinone już 9 lat, SA30 miałem 4 lata i teraz Qudrala mam prawie dwa lata i nigdy nic się z żadnym złego nie działo. Podzwoń popytaj w salonach o cenę, podaj za ile możesz kupić w Niemczech. Zacznij od Audio Format, tam gość zawsze sporo opuszczał. SA30 to parę osób wysłałem i kupiły go po 7500 i taniej gdy normalna cena była po 8999zl. Moze Q21 też da dobra cenę, u nich był kupowany mój SA30 też za 7500 zł.
  23. Mnie 😀
  24. Tak, właśnie to wczoraj widziałem stąd ten pomysł w sumie na zmianę na SA35 a nie używane SA30 W sumie nie pytałem bo taka cena mi się wydawała nierealna, ale jeśli jest możliwa i u nas to zawsze lepiej lokalnie Bo w sumie nawet nie wiem jak z gwarancją
  25. Ale jaja ,myslalem ze to jakkis insekt imitowany programowo ,okazalo sie ze to motyl co fizycznie lazil mi po monitorze . Jak to czasem człowiek zbacza idac za swoimi zmyslami albo domyslami.
  26. Ano tak że nie jednym składem żyje. Prócz disco polo zdarzy mnie się wiele.
  1. Załaduj więcej aktywności


  • Dzisiejsze posty

    • Zgadzam się. Ale problem z "naj" jest taki, że trzeba podać jakieś ramy. Można być przecież najwyższym na świecie, albo na swoim podwórku. (A najwyższy na świecie jest tylko jeden.)  
    • Wreszcie ktoś pomyślał o jakimś uchwycie. Jest za co złapać i przytachać do chałupy
    • Hi-End powinien oferować najwyższe zaawansowanie techniczne.
    • KAŻDY film z polskim lektorem na Netflix. Jeśli Ci dobrze gra na TV, to może ja mam coś skopane w ustawieniach dźwięku w telewizorze? Muszę się temu przyjrzeć, bo nad obrazem bardzo pracowałem, a nie pamiętam, bym ruszał dźwięk. Nie ruszałem dźwięku w samym TV bo zawsze i tak korzystam z 5.1, ale może jest w telewizorze jakaś regulacja dźwięku pozwalająca oglądać Netflix komfortowo bez odpalania instalacji KD (w moim przypadku - mini KD). Problem występuje TYLKO na Netflix i mniej na Disney. "Normalna" telewizja jest OK, ale chyba nie mam sygnału 5.1 na "normalnych" kanałach TV, tylko zwykłe 2.0. Jutro zobaczę. Juro, bo dziś jeszcze podróżuję i w domu będę dopiero po północy.  
    • Coax. Dlaczego nie USB? Bo nie sądzę, żeby tani FiiO miał odbiornik USB super jakości i zarąbisty zegar.  Więc lepiej wypuścić sygnał po coax, skoro jest taka możliwość.  A dlaczego nie optyk? Połączenie optyczne ma potężny jitter i degraduje dźwięk, dlatego np. Audio Note  go nie stosuje  w swoich przetwornikach i wyraźnie zaznacza w instrukcji, dlaczego to robi.  A czy jest jeszcze lepsza możliwość? Owszem, jest. Ale to kosztowna możliwość. I na tym poziomie nie wiem, czy sensowna i na ile poprawi dźwięk. Choć wszystko możliwe...  Wiim>>>kabel USB>>>DDC>>>kabel coax>>>FiiO  W Digital Audio jednak dobry odbiornik USB (asynchroniczny z izolacją galwaniczną, FIFO i reclockingiem na dobrym zegarze) to jest absolutna podstawa, żeby dobrze zagrało. Wszystkie te sprawy załatwi dobry DDC - ale dobry DDC to cena dużo powyżej Wiim Ultra i naprawdę nie potrafię odpowiedzieć, czy na tym poziomie cenowym gra jest warta świeczki. 
    • Ale akurat nasycenie i puls to te Diamondy powinny mieć (przynajmniej monitory miały). Jeśli czegoś im brakuje to raczej szybkości / ataku. I tu pojawia się pytanie, czy jakimś warunkiem wstępnym do zaliczenia do hi-endu powinno być połączenie nasyconej barwy z nieco lepszymi "osiągami" wynikającymi np. z lepszych komponentów / bardziej zaawansowanej konstrukcji itd? Nie wiem, tylko się głośno zastanawiam. Tzn. co racjonalnie powinien oferować hi-end w kategoriach czysto dźwiękowych (po odrzuceniu marketingu i wyglądu / wykonania)?  
    • Naim Unity Nova 15300 zł , ale trzeba sie fatygowac po odbiór osobisty https://www.olx.pl/d/oferta/wzmacniacz-naim-uniti-nova-chromecast-spotifi-tidal-nowy-gwarancja-CID99-IDOewhr.html 
    • na tych testowych tonach każdy osobno gra
    • Szanowni Mam prośbę o wyjaśnienie zjawiska, które dziś zaobserwowałem. Do zestawu który posiadam philips black tulip 22ah280 i 22ah380 połączonego z kolumnami sansui spx-7700 głośnik niskotonowy 16 cali ok 41 cm i skuteczności 97dB, dokupiłem cyfrowy amplituner kenwood kr w8000scd. Budżetowa zabawka, której celem było przede wszystkim uporządkowanie cyfrowych źródeł dźwięku TV, streaming, podcasty etc. Wracając do black tulipa i kolumn - sprzęty w pełni sprawne. Grają w sposób który lubię, ciepły nieco rozmyty dół, który przede wszystkim sobie cenię. Z racji średnicy głośnika bas jest mocny, dobrze wypełnia pomieszczenie już przy niewielkiej mocy.  1 wat w peaku pozwala w pełni cieszyć się z muzyki i wszelkich nuansów, ruchu palców po gryfie kontrabasu etc. Słucham z włączonym loudness (+10dB dla 100Hz) i przeważnie dorzucam +3 na korekcji niskich tonów zgodnie z opisem na przedwzmacniaczu 250Hz moc jak wspomniałem około 1W, przy głośniejszych odsłuchach peak 30W schodzę do +2. Swego czasu do tego zestawu próbowałem dołączyć korektory bodajże 10 i chyba 14 zakresowy z klasycznymi podziałami, głw w celu dołożenia dołu, do którego mam słabość. Zmiany były słyszalne ale szału nie było, więc korektor sobie odpuściłem. Dla jasności eq był wpięty pomiędzy przedwzmacniacz a końcówkę mocy. Co się stało po załączeniu kenwooda (który sam z siebie gra beznadziejnie. Płasko, bez życia i energii)? Otóż podanie sygnału na przedwzmacniacz z jednoczesną korekcją maksymalną dla niskich tonów ustawioną na kenwoodzie bez żadnych zmian w ustawieniach na przedzmacniaczu wydobyły z tych kolumn energię o jaką nigdy ich nie podejrzewałem. Zachowując charakter ciepłego grania, zyskały drugie tyle co miały sprężystości i uderzenia. Wjechało mocno bardzo niskie pasmo, to z tych bardziej odczuwalnych niż słyszalnych. Choć wcześniej nie byłem w stanie tego wysterować przez eq w przedwzmaku czy ten zewnętrzny. Działa to niezależnie od źródła dźwieku, radio fm, internetowe, spotify. Czy chodzi o siłę sygnału wejściowego, choć w komplecie mam też tuner cyfrowy ah180, przy którym mogę regulować siłę wychodzącego sygnału i nie zauważyłem przy nim takich atrakcji. Czy też może kenwood ma jakąś specyficzną częstotliwość podbicia dołu, która weszła w synergię z tą korekcją podawaną przez przedwzmacniacz?  Czy też może przedwzmacniacz, który zapewne wymaga recapingu dostał na tyle mocny sygnał, że zagrał jak nowy? Dziękuję za wszelkie wskazówki Za swoją, ewentualną ignorancję z góry przepraszam Pozdrawiam
    • Też nie mam fejsa, ale możesz to obejrzeć bez logowania. Kliknij w link, potem kliknij w krzyżyk w górnym prawym rogu białej planszy, i normalnie obejrzysz film, czy cokolwiek innego.
    • Tak, brzmi to fantastycznie. Syntezator gitarowy jest wymieniony w instrumentarium Pata, co prawda obok syntezatora i klawiszy ale zgadzam sie, że akurat tej solówki nie zagrał na niczym innym, jak na gitarze z przystawką.   A propos syntezatora gitarowego to ponoć ten gitarzysta jest specem - Nguyen Le, choć akurat nie na tej płycie i nie dla niego jej dziś slucham, lecz dla arcymistrza subtelnej perkusji - Petera Erskine'a...
    • To jeszcze pytanie odnośnie dźwięku Atmos, bo przy odpaleniu tego pliku testowego Dolby Atmos Test Tones 5.1.2 z komputera https://www.demolandia.net/downloads.html?id=2259505 To ogólnie wszystko gra pojedynczo, Głośniki przednie, centralny, atmos, subwofer, ale przy surroundach jest coś takiego, że jak gra lewy to równocześnie tak jakby 50% grał też przedni lewy i analogicznie dla prawej strony, ktoś wie czy to tak ma być? Jak robiłem test sygnału na samym amplitunerze to każdy głośnik grał osobno. 
    • To dostaniesz z SCM11.      Dobry pomysł a potem porównaj bezpośrednio z Leema Tucana 2. 
    • Witam, planuje takie polaczenie wiim ultra jako streamer i osobny dac Fiio k11 r2r. Z Dac analogiem do Naima. Moje pytanie czym połączyć najlepiej Wiima i Fiio, usb, coax czy optyk?
  • Dzisiejsze tematy

×
×
  • Utwórz nowe...