Cała aktywność
Strumień aktualizowany automatycznie
- Ostatnia godzina
-
Czy slyszycie różnice w brzmieniu lamp?
topic odpisał il Dottore na T Z6 w Technika lampowa i analogowa
Też mam w Havanie wyjście z podwójną triodą. Moja ulubiona to Bendix 6385 z 1964r., inne posiadane lampy do Havany: WE JW396A z 1955r., 6N3P-E z lat 80-tych, GE JAN5670W z lat 80-tych. Każda gra inaczej. Dziś porównuję w końcu na poważnie mój nowy DAC (solid state, zasilanie jak z czołgu, 4 drabinki rezystorowe na kanał + autorskie układy korekcji FPGA, w pełny dyskretny układ wyjściowy w Klasie A ale zero oversamplingu i zero filtrów cyfrowych ) z Havaną na stareńkich chipach BB PCM56P - i mam wielki problem. Bo o ile w kategoriach absolutnych nowy DAC gra w zupełnie innej lidze (otwartość, detale, powietrze, scena, dynamika) zachowując jednocześnie barwę z dużo lepszym nasyceniem, to włączasz Havanę (wręcz prymitywną w porównaniu) i pytasz sam siebie: "po co to wszystko? Czy jest źle? Czy czegoś mi w Havanie brakuje?". Dokładnie ten sam dylemat miałem porównując Sugdena IA-4 Masterclass z A21. Wszystko jest lepiej. Ale - po co? I w rezultacie siedzę ogłupiały, bo za Chiny Ludowe nie wiem, czego mi się słucha lepiej. Obiektywnie R1 NOS niszczy Havanę, ale czy przekłada się to na moją - słuchacza przyjemność? Słychać o wiele więcej, bezdyskusyjnie, przy tym zero szorstkości, zero digital glare, no wszystko jest lepiej, ale to Havana czaruje. Ma w sobie jakąś niezachwianą pewność, że tak właśnie ma być, nie inaczej. Jedną rzecz Havana ma ewidentnie lepszą: trochę powiększa wokale. R1 NOS stara się być nieco bardziej powściągliwy i wyważony w tym względzie. Postęp w Digital Audio na pewno jest. Nawet technologia R2R poszła naprzód dzięki Chińczykom. Jednak długo się będę zastanawiał czy jako słuchacz mam z tego jakiś zysk. R1 NOS na pewno nie gra jak delta-sigma, ale dźwięk jest jednak bardziej "techniczny", niż z Havany. Dokładnie to samo czułem porównując IA-4 z A21. Gdyby patrzeć wyłącznie obiektywnie, to R1 zamiata Havaną podłogę, gra jak kilka razy droższe urządzenie (a kosztował dokładnie tyle samo) ale przekaz Havany wydaje mi się spójniejszy, lepiej przemyślany, choć w kategoriach absolutnych ułomny w porównaniu do nowego przetwornika. -
-
Exbud zaczął obserwować Denon pma 900 hne, Przegrzewa się.
-
@jungel90 mam to samo u siebie. Nowy Denon, nowe Klipsch r600f i takie cuda mi się dzieją jak podgłosze w okolicach "45" Reklamować czy popełniłem błąd w doborze kolumn do wzmacniacza?
-
Celeste, płyta Not Your Muse, A Both Sides Records/Polydor 2021, made in 🇪🇺. Jeśli ktoś nie zna, a szuka intrygującego żeńskiego wokalu, to polecam. Nagrane bez szału ale i bez wielkich mankamentów - przy takich aranżacjach chciałoby się po prostu więcej, śmielej. Dziewczyna zdobyła 4 Brit Awards ale albo nie ma szczęścia albo parcia na szkło (i raczej to drugie, no np okladka płyty - bardzo enigmatyczna...). Są tacy artyści, co nie dają się za bardzo poznać, a szkoda. Np. Kiwanuka...
-
Exbud dołączył do społeczności
-
Kolejna obniżka, taniej już nie będzie. Przy odbiorze osobistym 6000zł
- Today
-
O właśnie! @fp74
-
Twoja reakcja jest na wskroś słuszna. Tak trzeba. W naszym kraju reakcja kojarzy się z " kablowaniem" , a to przez społeczeństwo jest niemile widziane. Jesteśmy na wczesnym etapie odkręcania tejże mentalności. Może dzięki temu parę osób przeżyje ,nie rozjechanych przez pijanych kierowców. których rodzinka nie zatrzymała ,gdy wsiadali podcięci po imieninach u cioci. Do Twojej wypowiedzi mam jednak jedną uwagę , tak jak piszesz / a cenię Twoją forumową działalność / nie daj się usunąć przez kogoś kto nic nie wnosi.
-
Miałem przez tydzień na odsłuchach od jednego kolegi forumowicza takiego DACA. U mnie zasilacz to klasyk na diodach. Ten na lampie jakoś tak delikatnie, gładko grał, kompletnie bez ostrości, ziarnistości. Nie wiem czy to zasługa tego prostownika lampowego, ale rzucało się to w ucho.
-
Dzięki @elektron6 i @Wito76 za pouczajacy wykład. Oczywiście nie wszystko zrozumiałem ale istotę pojmuję na tyle, by wiedzieć, że to nie czary albo jak tu mawiają audiovoodoo. Pozdrawiam.
-
tomek72 zaczął obserwować Głośniki Atmos - rozwiązanie na poddasze / skos
-
Głośniki Atmos - rozwiązanie na poddasze / skos
topic odpisał tomek72 na Konrad Grzybowski w Kino Domowe
U mnie też zastosowałem TOS od TAGA tyle że ciut większe 415, najpierw były 2 a w końcu 4 sztuki, zdecydowała łatwość montażu do istniejących poziomych kantówek, sufit też mam ze skosami stąd taki pomysł. -
Dac jak wiadomo, upraszczając, zamienia zera i jedynki na sygnał napięciowy. Wewnątrz mamy jakiś odbiornik tychże zer i jedynek (są przeróżne i to temat rzeka), dalej upraszczając jest tzw logika, która zarządza nimi i w strawny, uporządkowany sposób podaje na kość przetwornika. No i taki przetwornik wypluwa na swoim wyjściu sygnał napięciowy, który należy wzmocnić. Najczęściej są to półprzewodnikowe wzmacniacze operacyjne (opampy) i tutaj kolejny temat rzeka, bo są różne i różnie "grają". Chodzi generalnie o to, by w układzie (już po stronie analogowej) był element wzmacniający. Mogą to być najpopularniejsze obecnie półprzewodniki lub odpowiadając na Twoje pytanie, właśnie lampy. Jest wiele projektów analogów lampowych czyli "wzmacniaczy" sygnału po konwersji D/A. Tak naprawdę to jeden czort czy to będzie opamp czy lampa, bo filozofia w obu przypadkach jest ta sama, wzmocnić sygnał. Lampy to już historia, ich aplikacja, żywotność itd bywają kłopotliwe, stąd ich mniejsza popularność w DACach i zarazem mniej problemów dla producenta W moim przypadku (DAC R2R) za przetwornik robi wg tak zwanych dziadków z Audio Note najlepsza kość czyli AD1865. Oczywiście zaraz ktoś powie, że PCM63, że TDA1541 są lepsze i nie będę się spierał bo nie w tym rzecz. Ta moja kość na wyjściu ma sygnał prądowy, który rezystorami konwersji I/V zamieniamy na sygnał napięciowy. Te rezystory to też kolejny temat rzeka , bo mogą być jakieś tam druciaki albo audiofilskie niskoszumowe tak jak w moim przypadku tantalowe z firmy Audio Note. I dalej, ten sygnał napięciowy wzmacniają lampy (choć równie dobrze mógłby robić to analog na opampach, tak jak teraz to się robi. U mnie akurat pracują lampy E88cc lub ich ruskie odpowiedniki 6n23P czyli duotrioda. Ten analog lampowy to projekt Łukasza Fikusa czyli Lampizatora. Jak zwykle, kwestia czy słoń jest duży. Ja mam projekt DIY więc to ułamek kwoty, jaką zapłaciłbym kupując takiego gotowca od AudioNote, od Lampizatora , Muzga i innych. P.S Widzę, że jak pisałem posta, koledzy powyżej już mnie ubiegli
-
Cena w dół 3500
-
-
Doskonałe podsumowanie.
-
Czy slyszycie różnice w brzmieniu lamp?
topic odpisał elektron6 na T Z6 w Technika lampowa i analogowa
Wpływ jest to na pewno bo jakby nie patrzeć jest to stopień wzmacniający - to tak trochę jakby w wzmacniaczu lampowych dodać jeszcze jeden stopień wejściowy. W dac stosuje się lampy małej mocy bo chodzi o wzmocnienie napięciowe. Typowo stosuje się serię Ecc8x. AN w zasadzie zawsze ecc88/e88cc na kanał. Są konstrukcje w których również zasilacz mamy lampowy np na lampie 6x4. -
Dzięki za wyjaśnienie. A jak duży ma to wplyw na brzmienie? Pytam np w kontekście takiej potocznej informacji (choć sam tego nie weryfikowalem), iż lampy mocy mają dużo mniejszy wplyw na charakter brzmienia niż lampy sterujące.... Jakiego rodzaju lampy są montowane w dacach?
-
Czy slyszycie różnice w brzmieniu lamp?
topic odpisał elektron6 na T Z6 w Technika lampowa i analogowa
Dac to nie tylko obróbka cyfrowa zera i jedynek… po stopniu cyfrowym mamy część analogową która ma nam dostarczyć sygnał o amplitudzie 2-3 v. Typowo mamy tam krzem w postaci wzmacniaczy operacyjnych ale możemy mieć rozwiązanie iż zamiast opamp mamy lampy. Przykład: Audio Note, Lampizator,.., -
Mam przy okazji pytanie, bo o tym, że nie jesteś lampowym guru to tak z dużą skromnością napisałeś raczej ale dotknąłeś tematu, który mnie czas jakiś temu zdziwił. Lampowy DAC... Przyznam, że dla mnie jako laika w temacie techniki to szok poznawczy i wręcz coś, co nie powinno sie zdarzyć. Mam już jednak świadomość istnienia takich urządzeń i wiem, że bywają niezbyt tanie... Możesz wytłumaczyć łopatologicznie sens umieszczenia lamp w dacu, czy ma to zastąpić lampy w (przed)wzmacniaczu, czy przeciwnie - spotęgować efekt. Pytam, bo o ile doceniam wagę daca jako elementu toru, to traktowałem go jako urządzenie gdzie zera i jedynki wlatują i miejsce na lampę to ani dobre, ani sensowne... A jednak.
-
Masz rację.
-
Czesc Szukam dla ojca uzywanego amplitunera stereo. Glosniki to on zmienia co chwile wiec nie zalezy mi na dopasowaniy, a raczej poznaniu mozliwych produktow. Zalezy mu na funkcjach sieciowych stad zalozylem ze ampli powinnien byc jak najnowszy, bo czasami zmienia np cos ze spotify, a produkt nie ma aktualizacji bo jest za stary. Po rozpoznaniu doszedlem do takich produktow: ONKYO TX8250 ew ONKYO TX8270 Pioneer SX30AE , gdzies przeczytalem ze to klon onkyo YAMAHA R-N602 Czy jest cos ciekawego w segmencie uzywek co mozna dostac za podobne pieniadze? 1.5k ew 2k ale tutaj musialby byc jakis atut.
-
-
Wiadomo, że jak wczoraj Santana, a dzisiaj Mahavishnu, to musi się to skończyć tak.... Sony Music 2023, SACD wersja 7-calowa, quadro, made in 🇯🇵. Inny wymiar muzyki...
-
Pisałeś cos o obrażaniu politykow i patagrafach? To co to ma być? @RoRo @Redakcja AUDIO caly czas jest tu polityczny syf robiony
-
Dzisiejsze posty
-
Przez Tomasz Kluczynski · Napisano
A nie lepiej kupić taki fajny wzmacniaczyk smls ao300 i do niego nawet najtańszego wimma jako streamer. Tu ten smls jest najtańszy tylko z tydzień trzeba czekać na dostawę, ale możesz go kupić i gdzie indziej. https://hifigo.com/collections/s-m-s-l/products/smsl-ao300 -
Przez il Dottore · Napisano
Też mam w Havanie wyjście z podwójną triodą. Moja ulubiona to Bendix 6385 z 1964r., inne posiadane lampy do Havany: WE JW396A z 1955r., 6N3P-E z lat 80-tych, GE JAN5670W z lat 80-tych. Każda gra inaczej. Dziś porównuję w końcu na poważnie mój nowy DAC (solid state, zasilanie jak z czołgu, 4 drabinki rezystorowe na kanał + autorskie układy korekcji FPGA, w pełny dyskretny układ wyjściowy w Klasie A ale zero oversamplingu i zero filtrów cyfrowych ) z Havaną na stareńkich chipach BB PCM56P - i mam wielki problem. Bo o ile w kategoriach absolutnych nowy DAC gra w zupełnie innej lidze (otwartość, detale, powietrze, scena, dynamika) zachowując jednocześnie barwę z dużo lepszym nasyceniem, to włączasz Havanę (wręcz prymitywną w porównaniu) i pytasz sam siebie: "po co to wszystko? Czy jest źle? Czy czegoś mi w Havanie brakuje?". Dokładnie ten sam dylemat miałem porównując Sugdena IA-4 Masterclass z A21. Wszystko jest lepiej. Ale - po co? I w rezultacie siedzę ogłupiały, bo za Chiny Ludowe nie wiem, czego mi się słucha lepiej. Obiektywnie R1 NOS niszczy Havanę, ale czy przekłada się to na moją - słuchacza przyjemność? Słychać o wiele więcej, bezdyskusyjnie, przy tym zero szorstkości, zero digital glare, no wszystko jest lepiej, ale to Havana czaruje. Ma w sobie jakąś niezachwianą pewność, że tak właśnie ma być, nie inaczej. Jedną rzecz Havana ma ewidentnie lepszą: trochę powiększa wokale. R1 NOS stara się być nieco bardziej powściągliwy i wyważony w tym względzie. Postęp w Digital Audio na pewno jest. Nawet technologia R2R poszła naprzód dzięki Chińczykom. Jednak długo się będę zastanawiał czy jako słuchacz mam z tego jakiś zysk. R1 NOS na pewno nie gra jak delta-sigma, ale dźwięk jest jednak bardziej "techniczny", niż z Havany. Dokładnie to samo czułem porównując IA-4 z A21. Gdyby patrzeć wyłącznie obiektywnie, to R1 zamiata Havaną podłogę, gra jak kilka razy droższe urządzenie (a kosztował dokładnie tyle samo) ale przekaz Havany wydaje mi się spójniejszy, lepiej przemyślany, choć w kategoriach absolutnych ułomny w porównaniu do nowego przetwornika. -
Taki zachód słońca na powrocie do domu mi towarzyszył. W tle maszt RTCN Leżajsk.
-
@jungel90 mam to samo u siebie. Nowy Denon, nowe Klipsch r600f i takie cuda mi się dzieją jak podgłosze w okolicach "45" Reklamować czy popełniłem błąd w doborze kolumn do wzmacniacza?
-
Celeste, płyta Not Your Muse, A Both Sides Records/Polydor 2021, made in 🇪🇺. Jeśli ktoś nie zna, a szuka intrygującego żeńskiego wokalu, to polecam. Nagrane bez szału ale i bez wielkich mankamentów - przy takich aranżacjach chciałoby się po prostu więcej, śmielej. Dziewczyna zdobyła 4 Brit Awards ale albo nie ma szczęścia albo parcia na szkło (i raczej to drugie, no np okladka płyty - bardzo enigmatyczna...). Są tacy artyści, co nie dają się za bardzo poznać, a szkoda. Np. Kiwanuka...
-
Kolejna obniżka, taniej już nie będzie. Przy odbiorze osobistym 6000zł
-
Twoja reakcja jest na wskroś słuszna. Tak trzeba. W naszym kraju reakcja kojarzy się z " kablowaniem" , a to przez społeczeństwo jest niemile widziane. Jesteśmy na wczesnym etapie odkręcania tejże mentalności. Może dzięki temu parę osób przeżyje ,nie rozjechanych przez pijanych kierowców. których rodzinka nie zatrzymała ,gdy wsiadali podcięci po imieninach u cioci. Do Twojej wypowiedzi mam jednak jedną uwagę , tak jak piszesz / a cenię Twoją forumową działalność / nie daj się usunąć przez kogoś kto nic nie wnosi.
-
Miałem przez tydzień na odsłuchach od jednego kolegi forumowicza takiego DACA. U mnie zasilacz to klasyk na diodach. Ten na lampie jakoś tak delikatnie, gładko grał, kompletnie bez ostrości, ziarnistości. Nie wiem czy to zasługa tego prostownika lampowego, ale rzucało się to w ucho.
-
Dzięki @elektron6 i @Wito76 za pouczajacy wykład. Oczywiście nie wszystko zrozumiałem ale istotę pojmuję na tyle, by wiedzieć, że to nie czary albo jak tu mawiają audiovoodoo. Pozdrawiam.
-
U mnie też zastosowałem TOS od TAGA tyle że ciut większe 415, najpierw były 2 a w końcu 4 sztuki, zdecydowała łatwość montażu do istniejących poziomych kantówek, sufit też mam ze skosami stąd taki pomysł.
-
Dac jak wiadomo, upraszczając, zamienia zera i jedynki na sygnał napięciowy. Wewnątrz mamy jakiś odbiornik tychże zer i jedynek (są przeróżne i to temat rzeka), dalej upraszczając jest tzw logika, która zarządza nimi i w strawny, uporządkowany sposób podaje na kość przetwornika. No i taki przetwornik wypluwa na swoim wyjściu sygnał napięciowy, który należy wzmocnić. Najczęściej są to półprzewodnikowe wzmacniacze operacyjne (opampy) i tutaj kolejny temat rzeka, bo są różne i różnie "grają". Chodzi generalnie o to, by w układzie (już po stronie analogowej) był element wzmacniający. Mogą to być najpopularniejsze obecnie półprzewodniki lub odpowiadając na Twoje pytanie, właśnie lampy. Jest wiele projektów analogów lampowych czyli "wzmacniaczy" sygnału po konwersji D/A. Tak naprawdę to jeden czort czy to będzie opamp czy lampa, bo filozofia w obu przypadkach jest ta sama, wzmocnić sygnał. Lampy to już historia, ich aplikacja, żywotność itd bywają kłopotliwe, stąd ich mniejsza popularność w DACach i zarazem mniej problemów dla producenta W moim przypadku (DAC R2R) za przetwornik robi wg tak zwanych dziadków z Audio Note najlepsza kość czyli AD1865. Oczywiście zaraz ktoś powie, że PCM63, że TDA1541 są lepsze i nie będę się spierał bo nie w tym rzecz. Ta moja kość na wyjściu ma sygnał prądowy, który rezystorami konwersji I/V zamieniamy na sygnał napięciowy. Te rezystory to też kolejny temat rzeka , bo mogą być jakieś tam druciaki albo audiofilskie niskoszumowe tak jak w moim przypadku tantalowe z firmy Audio Note. I dalej, ten sygnał napięciowy wzmacniają lampy (choć równie dobrze mógłby robić to analog na opampach, tak jak teraz to się robi. U mnie akurat pracują lampy E88cc lub ich ruskie odpowiedniki 6n23P czyli duotrioda. Ten analog lampowy to projekt Łukasza Fikusa czyli Lampizatora. Jak zwykle, kwestia czy słoń jest duży. Ja mam projekt DIY więc to ułamek kwoty, jaką zapłaciłbym kupując takiego gotowca od AudioNote, od Lampizatora , Muzga i innych. P.S Widzę, że jak pisałem posta, koledzy powyżej już mnie ubiegli
-
Tak to niestety wygląda po pierwszej turze rozmów na Alasce 😎
-
-
Dzisiejsze tematy