Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Może podświadomie wcale nie chcesz ich pokonać 😉
  3. Kable typu Y są potrzebne jeśli nasz ampli nie ma wyjścia sub out i jesteśmy zmuszeni do wykorzystania pełnozakresowych preout L/R do wpięcia w mono LFE w subie. Masz w dwa wyjścia sub z wzmaka. Po jednym na suba. Do każdego używasz po monofonicznym kablu i wpinasz w LFE. Jak już masz Y, to wepnij w subie w LFE oraz obok w lewy kanał tak jak zaznaczyłeś (żeby nie wisiał luźno i nie zbierał zakłóceń). Różnicy między takim rozwiązaniem a monofonicznym nie będzie.
  4. Głośniki inwall konstrukcyjnie są przygotowane pod montaż w suchej zabudowie. A sucha zabudowa to płyta np. GK, MDF, OSB itp. Warto przy tym wypełnić przestrzeń wewnątrz wokół głośników wełną owczą, mineralną lub innym materiałem pochłaniającym żeby uniknąć rezonansów na stelażach oraz innych instalacjach. Obudowy do inwall to radosna wydumka tych co uważają że to będzie bardziej "pro", sam do takich należę (należałem). Z tym że po części wykonanie obudów u mnie było usprawiedliwione brakiem wspomnianej płyty do której można by było zaczepić głośniki. Reasumując, jeśli wykończenie ścian będziesz robił na płytach, nie rób obudów, to bez sensu. Ale jeśli ma być cegła/beton/itp oraz tynk, to obudowy będziesz musiał wykonać by w ogóle umożliwić sobie montaż. Dźwiękowo obudowy do inwall nie wprowadzą Cię w wyższy level budowanego systemu kina. Różnicy nie będzie. Wyjątkiem będzie nieprawidłowa konfiguracja surround. Chodzi o to że za bas mają odpowiadać subwoofery (duży plus że planujesz dwa w przemyślanych pozycjach). Resztę głośników z reguły odcina się na 80Hz. Jeśli ustawisz surroundy niżej to potencjalnie mogły by grać L/P inaczej z powodu różnicy ciśnienia i oporów pompowanego powietrza w bardziej i mniej zamkniętej obudowie. W wyższych częstotliwościach tego problemu w ogóle nie ma.
  5. Today
  6. Podejrzewam, że gdyby obligatoryjnie zadawać takie pytania klientom, to mogłoby wielu z nich zwątpić w sens wizyty w salonie audio. 🙂
  7. Już jest! https://hifigo.com/products/fiio-k13-r2r
  8. Nawet do bardzo szybkiej jazdy wystarczy jedno, utrzymanie płynności ruchu we wszystkich trzech wymiarach. Jeśli potrafisz płynnie przyśpieszać, równie płynnie, bez nerwowych ruchów kierownicą pokonywać zakręty i hamować, to wysokość opon nie ma większego znaczenia... Oczywiście dotyczy to normalnych aut, nie SUV-ów z niebezpiecznie wysoko osadzonym środkiem ciężkości. Najbardziej przydatna (bardziej niż duża moc) jest niska masa auta, bo pozwala pokonywać zakręty przy znacząco większych prędkościach, niż pozornie by się wydawało. A wysoki profil nie przeszkadza, bo gdy naciągniesz płynnie wysoką oponę w zakręcie, to auto pojedzie tam gdzie chcesz. O ile zrobisz to jednym płynnym ruchem kierownicy, i nie spanikujesz, odpuszczając nagle w zakręcie gaz, lub nie daj bosz kopniesz w hamulce. A wielkie felgi z plackowatymi oponami, są może fajne na płaski jak stół asfalt, ale na niezbyt równej polskiej drodze już niekoniecznie...
  9. Bardzo kiepski. Ale kto bogatemu zabroni? To trenowałem w Dusterach ojca - wysoki profil, duży komfort. Pamiętam mój szok gdy Dusterem I wjechałem na brukowaną ulicę w "zabytkowej" (tak to nazwijmy) części mojej wsi. No ale o szybkiej agresywnej jeździe nie ma wówczas mowy. Tylko, że nie do tego te auta są przeznaczone. Nie do końca - część powstaje w Chinach. A tu wrażenia z jazdy hybrydowym (nie plug-in!) MG ZS. Zdaniem testera miażdży Corollę Cross osiągami i wyciszeniem. I najważniejsze: jego cennik kończy się tam, gdzie Corolli Cross się zaczyna. Ciekawe tylko czy zmiażdży Corollę bezawaryjnością?
  10. Smsl Q5 Pro. https://m.olx.pl/d/oferta/wzmacniacz-smsl-q5-plus-przewod-rca-jack-i-glosnikowy-CID99-ID17pm9h.html
  11. Wreszcie dotarły subwoofery, i jutro testy, ale o ile mogę uznać, że o zwykłych kablach, gniazdach i wtyczkach mam "jakieś" pojęcie (nie jestem elektrykiem) to wszystkie inne gniazda oprócz Prawy i Lewy kanał w w świecie audio video jestem "cienki Bolek" więc zgłaszam się z problemem. Na dołączonych zdjęciach widać dwa wyjścia na subwoofer w moim wzmacniaczu, i gniazda w subie. Do zakupionych subwooferów dostałem dwa kable typu Y, więc moja wiedza kończy się na tym że pojedynczy koniec kabla wpinam do wzmacniacza a jedną z dwóch wtyczek na drugim końcu wpinam w gniazdo LFE w subwooferze, no i drugą wtyczkę w to gniazdo obok które zaznaczyłem na zdjęciu. Ale co do gniazda LFE jestem pewny, to już co do gniazda obok (zaznaczone na zdjęciu) to nie za bardzo, więc stąd moje pytanie, czy niczego nie "zjaram" jeśli podłączę tak jak opisałem ? A druga prośba o podpowiedź, to ten schemat w instrukcji od SVS, gdzie sub jest podłączony kablami RCA Prawy i Lewy kanał. O ile widać wyraźnie które to są gniazda w subwooferze, to we wzmacniaczu już nie koniecznie kojarzę. A pytanie brzmi: czy jest w ogóle sens podłączać w ten sposób jesli mam już kable ? (dodatkowy koszt zakupu kabli) i czy (jeśli miałby być lepszy dźwięk) i jednak opłacało by się kupić nowe kabelki, jestem w stanie podłączyć dwa suby do wzmacniacza który posiadam, czyli Advane Acoustic A10?
  12. Sprzedam przedwzmacniacz gramofonowy iFi Zen Phono 3 wraz z dedykowanym zasilaczem iFi iPower 2. Sprzęt w idealnym stanie technicznym i wizualnym, używany w warunkach domowych w zadbanym torze audio. Zakupiony w październiku 2024 – do zestawu dołączam dowód zakupu na przedwzmacniacz. Zasilacz iPower 2 dodatkowo poprawia kulturę pracy i brzmienie. Kompletny zestaw, oryginalne opakowania. Cena 900PLN Link do oferty: https://www.olx.pl/d/oferta/ifi-zen-phono-3-zasilacz-ifi-ipower-2-CID99-ID17s9lO.html?bs=olx_pro_listing
  13. Trzymam kciuki!! 😛
  14. A tak z ciekawości, jaki odtwarzacz CD służył do tych porównań?
  15. Czesc produkowana w Gent, w Belgii. Ale już nie wiem co dokładnie. S40, V50 i V40 na pewno tam bylo produkowane. S60 i V60 chyba tez. Potem XC40 i teraz chyba ktorys z elektryków.
  16. To podobno ich najnowszy woofer, materiał niby ten sam ale zerknij na całość jego budowy. I jak się tak dobrze przyjrzeć, to nad wooferem można dojrzeć topowy tweeter. I do cholerki, muszę w jakiś sposób wzbudzić w sobie nadzieję na pokonanie xxxx.
  17. U mnie małe przemeblowanie i mały zakup. TV poszedł na stojak - wzmak (teraz na idealny luft 😁), CD i kondy wyjechały na górę szafki a reszta została "przesiedlona" na środeczek. A zakupowo to doszedł tylko nowy drut zasilający ...większe zakupy są przewidziane na przyszły rok 🤘
  18. Być może obrazki nie przemawiają audiofilom, którzy kierują się słuchem dlatego proponuję podłączyć do swojego sprzętu i przesłuchać czy faktycznie są różnice. Podaję link do: Spectrum Analyzer
  19. Jarek, a kiedy Wielki Test Najlepszych Monitorów Świata 🙂?
  20. Bez przesady. Ile ma ten ich polipropylen? Prawie pół wieku.
  21. Słuszna uwaga. Jednak mądrzy Chińczycy dali Szwedom wolną rękę oferując jedynie zastrzyk pieniędzy. Więc prawda: kapitał chiński, ale samochody absolutnie szwedzkie.
  22. A Dacia nie? Nawiązywałem do wpisu o Dacii. Spadek jakości aut jest niebywały, jeśli chodzi o silniki fajnie wypadała Mazda z wolnossącymi czterocylindrówkami, jednak problemem japończyków produkowanych w Japonii jest korozja. Dziwi mnie, że Mazda nie dzieli aut na rynek wewnętrzny, od tych eksportowanych zagranicę. Bo co komu z bezbłędnego montażu w japońskiej fabryce, gdy po sześciu tygodniach morskiego transportu, do Europy dociera auto z korozją w pakiecie. A propos Volvo to też Chińczyk. Info dla tych co lubią duże alufelgi: to kiepski pomysł... Im większa felga, tym większa masa nieresorowana (to co znajduje się poniżej elementów zawieszenia, sprężyn i amortyzatorów) W efekcie auto na dużych alufelgach gorzej, bo mniej bezpiecznie się prowadzi. Znacznie szybciej zużywa się też całe zawieszenie. Ludzie zapomnieli, że wysoka opona też wpływa znacznie na plus jeśli chodzi o komfort jazdy, trwałość zawieszenia. Więc w konsekwencji na bezpieczeństwo jazdy. Ale co kto lubi...
  23. Prawda. Chyba, że Macan... Ale w Dusterze II ojca nigdy nie przekraczam 120km/h bo auto robi się po prostu niestabilne powyżej tej prędkości. Co i tak jest wielkim postępem. Pamiętam 20 lat temu prowadziłem jakiś wynalazek koreański i tam przy 100km/h patrzyłeś śmierci w oczy. Było to tak niestabilne, że powyżej setki bałem się jechać. Po prostu niebezpieczne. Jak kiedyś Opel Astra I. Mój samochód jest niski i szeroki. Można jechać 200 albo i więcej i pozostaje stabilny jak skała, jak przyssany do asfaltu. Ceną za to jest komfort resorowania niższy niż w Fieście syna, ale wolę takie samochody od bujających i niestabilnych kanap.
  24. Dzięki za garść ciekawych informacji. Jednak co do obiektywności testu będę z Tobą polemizował (pomimo iż zdaję sobie sprawę z faktu, że niemieckie periodyki motoryzacyjne mogą być czasem stronnicze): ostatnie miejsce w teście to VW Tiguan, przedostatnie Opel Granland, podczas gdy drugie ex aequo: KIA Sportage i Renault Astral.
  1. Załaduj więcej aktywności


  • Dzisiejsze posty

    • Może podświadomie wcale nie chcesz ich pokonać 😉
    • Kable typu Y są potrzebne jeśli nasz ampli nie ma wyjścia sub out i jesteśmy zmuszeni do wykorzystania pełnozakresowych preout L/R do wpięcia w mono LFE w subie. Masz w dwa wyjścia sub z wzmaka. Po jednym na suba. Do każdego używasz po monofonicznym kablu i wpinasz w LFE. Jak już masz Y, to wepnij w subie w LFE oraz obok w lewy kanał tak jak zaznaczyłeś (żeby nie wisiał luźno i nie zbierał zakłóceń). Różnicy między takim rozwiązaniem a monofonicznym nie będzie.
    • Głośniki inwall konstrukcyjnie są przygotowane pod montaż w suchej zabudowie. A sucha zabudowa to płyta np. GK, MDF, OSB itp. Warto przy tym wypełnić przestrzeń wewnątrz wokół głośników wełną owczą, mineralną lub innym materiałem pochłaniającym żeby uniknąć rezonansów na stelażach oraz innych instalacjach. Obudowy do inwall to radosna wydumka tych co uważają że to będzie bardziej "pro", sam do takich należę (należałem). Z tym że po części wykonanie obudów u mnie było usprawiedliwione brakiem wspomnianej płyty do której można by było zaczepić głośniki. Reasumując, jeśli wykończenie ścian będziesz robił na płytach, nie rób obudów, to bez sensu. Ale jeśli ma być cegła/beton/itp oraz tynk, to obudowy będziesz musiał wykonać by w ogóle umożliwić sobie montaż. Dźwiękowo obudowy do inwall nie wprowadzą Cię w wyższy level budowanego systemu kina. Różnicy nie będzie. Wyjątkiem będzie nieprawidłowa konfiguracja surround. Chodzi o to że za bas mają odpowiadać subwoofery (duży plus że planujesz dwa w przemyślanych pozycjach). Resztę głośników z reguły odcina się na 80Hz. Jeśli ustawisz surroundy niżej to potencjalnie mogły by grać L/P inaczej z powodu różnicy ciśnienia i oporów pompowanego powietrza w bardziej i mniej zamkniętej obudowie. W wyższych częstotliwościach tego problemu w ogóle nie ma.
    • Podejrzewam, że gdyby obligatoryjnie zadawać takie pytania klientom, to mogłoby wielu z nich zwątpić w sens wizyty w salonie audio. 🙂
    • Nawet do bardzo szybkiej jazdy wystarczy jedno, utrzymanie płynności ruchu we wszystkich trzech wymiarach. Jeśli potrafisz płynnie przyśpieszać, równie płynnie, bez nerwowych ruchów kierownicą pokonywać zakręty i hamować, to wysokość opon nie ma większego znaczenia... Oczywiście dotyczy to normalnych aut, nie SUV-ów z niebezpiecznie wysoko osadzonym środkiem ciężkości. Najbardziej przydatna (bardziej niż duża moc) jest niska masa auta, bo pozwala pokonywać zakręty przy znacząco większych prędkościach, niż pozornie by się wydawało. A wysoki profil nie przeszkadza, bo gdy naciągniesz płynnie wysoką oponę w zakręcie, to auto pojedzie tam gdzie chcesz. O ile zrobisz to jednym płynnym ruchem kierownicy, i nie spanikujesz, odpuszczając nagle w zakręcie gaz, lub nie daj bosz kopniesz w hamulce. A wielkie felgi z plackowatymi oponami, są może fajne na płaski jak stół asfalt, ale na niezbyt równej polskiej drodze już niekoniecznie...
    • Bardzo kiepski. Ale kto bogatemu zabroni?    To trenowałem w Dusterach ojca - wysoki profil, duży komfort. Pamiętam mój szok gdy Dusterem I wjechałem na brukowaną ulicę w "zabytkowej" (tak to nazwijmy) części mojej wsi.  No ale o szybkiej agresywnej jeździe nie ma wówczas mowy. Tylko, że nie do tego te auta są przeznaczone.  Nie do końca - część powstaje w Chinach.  A tu wrażenia z jazdy hybrydowym (nie plug-in!) MG ZS. Zdaniem testera miażdży Corollę Cross osiągami i wyciszeniem.  I najważniejsze: jego cennik kończy się tam, gdzie Corolli Cross się zaczyna.  Ciekawe tylko czy zmiażdży Corollę bezawaryjnością?  
    • Smsl Q5 Pro.     https://m.olx.pl/d/oferta/wzmacniacz-smsl-q5-plus-przewod-rca-jack-i-glosnikowy-CID99-ID17pm9h.html
    • Wreszcie dotarły subwoofery, i jutro testy, ale o ile mogę uznać, że o zwykłych kablach, gniazdach i wtyczkach mam "jakieś" pojęcie (nie jestem elektrykiem) to wszystkie inne gniazda oprócz Prawy i Lewy kanał w w świecie audio video jestem "cienki Bolek" więc zgłaszam się z problemem. Na dołączonych zdjęciach widać dwa wyjścia na subwoofer w moim wzmacniaczu, i gniazda w subie. Do zakupionych subwooferów dostałem dwa kable typu Y, więc moja wiedza kończy się na tym że pojedynczy koniec kabla wpinam do wzmacniacza a jedną z dwóch wtyczek na drugim końcu wpinam w gniazdo LFE w subwooferze, no i drugą wtyczkę w to gniazdo obok które zaznaczyłem na zdjęciu.  Ale co do gniazda LFE jestem pewny, to już co do gniazda obok (zaznaczone na zdjęciu) to nie za bardzo, więc stąd moje pytanie, czy niczego nie "zjaram" jeśli podłączę tak jak opisałem ? A druga prośba o podpowiedź, to ten schemat w instrukcji od SVS, gdzie sub jest podłączony kablami RCA Prawy i Lewy kanał. O ile widać wyraźnie które to są gniazda w subwooferze, to we wzmacniaczu już nie koniecznie kojarzę. A pytanie brzmi: czy jest w ogóle sens podłączać w ten sposób jesli mam już kable ? (dodatkowy koszt zakupu kabli) i czy  (jeśli miałby być lepszy dźwięk) i jednak opłacało by się kupić nowe kabelki, jestem w stanie podłączyć dwa suby do wzmacniacza który posiadam, czyli Advane Acoustic A10?
    • Sprzedam przedwzmacniacz gramofonowy iFi Zen Phono 3 wraz z dedykowanym zasilaczem iFi iPower 2. Sprzęt w idealnym stanie technicznym i wizualnym, używany w warunkach domowych w zadbanym torze audio. Zakupiony w październiku 2024 – do zestawu dołączam dowód zakupu na przedwzmacniacz. Zasilacz iPower 2 dodatkowo poprawia kulturę pracy i brzmienie. Kompletny zestaw, oryginalne opakowania. Cena 900PLN Link do oferty: https://www.olx.pl/d/oferta/ifi-zen-phono-3-zasilacz-ifi-ipower-2-CID99-ID17s9lO.html?bs=olx_pro_listing
    • Trzymam kciuki!! 😛
    • A tak z ciekawości, jaki odtwarzacz CD służył do tych porównań?   
    • Czesc produkowana w Gent, w Belgii. Ale już nie wiem co dokładnie. S40, V50 i V40 na pewno tam bylo produkowane. S60 i V60 chyba tez. Potem XC40 i teraz chyba ktorys z elektryków. 
    • To podobno ich najnowszy woofer, materiał niby ten sam ale zerknij na całość jego budowy.  I jak się tak dobrze przyjrzeć, to nad wooferem można dojrzeć topowy tweeter.   I do cholerki, muszę w jakiś sposób wzbudzić w sobie nadzieję na pokonanie xxxx. 
    • U mnie małe przemeblowanie i mały zakup. TV poszedł na stojak - wzmak (teraz na idealny luft 😁), CD i kondy wyjechały na górę szafki a reszta została "przesiedlona" na środeczek. A zakupowo to doszedł tylko nowy drut zasilający ...większe zakupy są przewidziane na przyszły rok 🤘
  • Dzisiejsze tematy

×
×
  • Utwórz nowe...