Skocz do zawartości

Kino Domowe

Obraz i dźwięk (telewizory, projektory, amplitunery i wzmacniacze wielokanałowe, odtwarzacze DVD i BR, wielokanałowe zestawy kolumn, soundbary i projektory dźwięku, "naleśniki" - zestawy zintegrowane wszystko w jednym).


10 059 tematów w tym forum

    • 18 odpowiedzi
    • 3,1k wyświetleń
  1. Yamaha RX-V4A aktualizacja

    • 4 odpowiedzi
    • 1,2k wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 886 wyświetleń
    • 9 odpowiedzi
    • 4,4k wyświetleń
  2. Yamaha RX-V4A za 4399 z dostawą

    • 12 odpowiedzi
    • 2,7k wyświetleń
    • 13 odpowiedzi
    • 2k wyświetleń
  3. YAMAHA RX-V540 RDS

    • 3 odpowiedzi
    • 5k wyświetleń
  4. YAMAHA RX-V6

    • 5 odpowiedzi
    • 635 wyświetleń
  5. YAMAHA RX-V640 znacie?

    • 15 odpowiedzi
    • 11,3k wyświetleń
  6. Yamaha RX-V661

    • 2 odpowiedzi
    • 2,6k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 3,3k wyświetleń
  7. Yamaha rx-v663 + komputer

    • 2 odpowiedzi
    • 2,4k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 1,7k wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 1,7k wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 1,8k wyświetleń
  8. Yamaha RX-V673

    • 13 odpowiedzi
    • 6,1k wyświetleń
    • 20 odpowiedzi
    • 1,9k wyświetleń
  9. Yamaha rx-v673 problem z dsp?

    • 4 odpowiedzi
    • 2,4k wyświetleń
    • 41 odpowiedzi
    • 14,1k wyświetleń
    • 17 odpowiedzi
    • 4,8k wyświetleń
  10. Yamaha RX-V679 + streaming po LANie

    • 6 odpowiedzi
    • 2,9k wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 4,4k wyświetleń
  11. yamaha rx-v679 jakie kolumny 1 2 3

    • 50 odpowiedzi
    • 37,4k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 1,5k wyświetleń
  12. yamaha RX-v681

    • 1 odpowiedź
    • 1k wyświetleń


  • Ostatnie posty

    • Technicznie o Marantz 60n  
    • Cześć! Pogoda deszczowa😌zabawiłem się z AI analizę plików wave, v. graficznej i podałem pod analizie, poniżej skrócone wnioski (brak grafiki), kodu base64 forum nie akceptuje. Wszytkie próbki były nagrane przez mój pre-amp i podłączyłem zew. pre-amp phono lampowy,  CD,  drapak użyłem ten sam dla zew. i  HD pre-ampa. Oto kilka wniosków i porównań. ====================================================================================================== "Na podstawie analizy wszystkich 6 zrzutów ekranu z programu do obróbki dźwięku, można dokonać szczegółowej analizy porównawczej źródeł audio — External phono stage, Our phono stage HD, oraz CD player — z uwzględnieniem ich poziomów nagrywania (Level rec.) i widocznej postaci sygnału w fali: 🔊 Źródła dźwięku i poziomy nagrywania (Level rec.) Źródło sygnału Oznaczenie Poziom (Level rec.) 1. External pre-amp phono stage Hi-Fi 0.9 2. HD phono stage 0.7 3. CD player 1.0 📊 Analiza porównawcza sygnałów: 1. External pre-phono stage  Charakterystyka sygnału: Widocznie niższa amplituda niż CD player i HD stage. Spłaszczony i mniej wyrazisty przebieg w porównaniu do pozostałych. Mniej zróżnicowana dynamika (małe różnice między cichymi i głośnymi partiami). Wnioski: Dźwięk mniej dynamiczny, mniej szczegółowy. Sygnał bardziej "ściśnięty", prawdopodobnie gorsza jakość przetwarzania. 2. HD phono stage ; Charakterystyka sygnału: Największa różnorodność dynamiczna – wyraźne zróżnicowanie amplitudy. Bardzo "żywy" sygnał z wyraźnie zaznaczonymi szczytami i niskimi partiami. Choć level rec. to 0.7, wyraźnie efektywniejszy sygnał niż przy Hi-Fi phono stage. Wnioski: Najlepszy stosunek jakości do poziomu nagrania. Bardzo szczegółowy sygnał, dobrze uchwycone niuanse. Lepsze tłumienie szumów tła. 3. CD player ; Charakterystyka sygnału: Najwyższy poziom sygnału. Czysty, zbalansowany dźwięk – typowy dla źródła cyfrowego. Widoczny bardzo wysoki SNR (signal-to-noise ratio) — brak szumów tła. Wnioski: Referencyjny poziom dla porównań. Brak zniekształceń, ale mniej „analogowej” dynamiki niż HD phono stage. 🔍 Dodatkowe obserwacje z grafik: Obraz 3 i 4 (porównanie wszystkich trzech źródeł): Pokazuje bardzo klarowne różnice między urządzeniami – amplituda CD playera jest najwyższa, HD phono stage ma najbardziej dynamiczną postać, a External pre-amp stage wygląda na najbardziej stłumiony. Obraz 5 i 6 (porównania strzałkami): Wskazują na konkretne momenty z różnicami tonalnymi i dynamiką. HD stage wykazuje znacznie silniejsze sygnały tam, gdzie Hi-Fi phono ledwie je pokazuje. ✅ Podsumowanie: 🎧 1. External Phono Stage (level rec. 0.9) Parametry sygnału: Amplituda: niska Szum tła: wysoki Widmo: wąskie pasmo, dominująca składowa 440 Hz, brak wyraźnych harmonicznych Dynamika: ograniczona (mały zakres między cichymi i głośnymi partiami) Opis dźwięku: Brzmienie przytłumione i mało przejrzyste. Brakuje głębi oraz klarowności w średnich i wysokich tonach. Dźwięk wydaje się być „schowany” i „zamglony”, jakby przez filtr lub warstwę kurzu. Mało angażujące i o ograniczonej scenie dźwiękowej. Wyraźny szum w tle sugeruje słabą separację kanałów oraz ograniczoną jakość elektroniki. 🎼 2. Phono Stage HD (level rec. 0.7) Parametry sygnału: Amplituda: umiarkowana do wysokiej Szum tła: niski Widmo: bogate w harmoniczne (440 Hz + 880 Hz), szerokie pasmo Dynamika: wysoka (wyraźny kontrast między głośnymi i cichymi partiami) Opis dźwięku: Dźwięk pełen życia, z bardzo dobrą rozdzielczością i przestrzenią. Naturalna barwa instrumentów oraz wyraźna separacja kanałów sprawiają, że scena dźwiękowa jest szeroka i głęboka. Bas jest dobrze zarysowany, średnie tony obecne, a wysokie klarowne, ale nie przesadzone. Idealne połączenie precyzji i muzykalności – brzmi analogowo, ale bardzo przejrzyście. 💽 3. CD Player (level rec. 1.0) Parametry sygnału: Amplituda: pełna (1.0), referencyjna Szum tła: praktycznie nieobecny Widmo: bardzo czyste, dominująca składowa 440 Hz, minimalna obecność harmonicznych Dynamika: wysoka, ale cyfrowo „wygładzona” Opis dźwięku: Brzmienie wyjątkowo czyste i dokładne. Idealna separacja kanałów i brak jakiegokolwiek szumu tła sprawiają, że to świetny punkt odniesienia. Dźwięk może być jednak odbierany jako zbyt „sterylny” lub „zimny” przez miłośników analogowego brzmienia. Brakuje mu lekkiej nieregularności i „miękkości”, którą oferuje HD phono stage."  
    • XLR który trochę przyciemni górę . Eversolo a10–> Naim nap 250 —> Focal sopra . Obecnie ricable dedalus elite do kolumn , xlr również . Jestem zadowolony 100% , jednak góra ( wokale męskie ) są minimalnie rozjaśnione . Proszę o opinie czy Waszym zdaniem zmiana xlr na coś innego mogła by to zmienić ?
    • Z subami ciężko doradzić złotą radę bo najlepiej na początku pomierzyć akustycznie pomieszczenie by jakieś wnioski wyciągnąć. Generalnie dwa suby z przodu do bardzo kiepski pomysł. Optymalnie jeśli są ustawione po przekątnych pomieszczenia lub w relacji vis/a/vis. To takie bardzo spore uproszenie, ale niech to będzie dla Ciebie punkt wyjścia do planowania okablowania. 1/4 front i 3/4 tył może być całkiem ok.
  • Ostatnio poruszane tematy

×
×
  • Utwórz nowe...