Skocz do zawartości

Wasze systemy...


npl

Recommended Posts

Gratuluję, a jeśli go dorwę w „dobrych” pieniądzach, to będzie mój. Malutki, niepozorny i bardzo chętnie w takim metalizowanym kolorze. To był pierwszy wzmacniacz, kiedy usłyszałem ciepło, gęsto, ale i detalicznie.

42 minuty temu, Artur Brol napisał:

A co ten Sudgen taki słaby?

Idziemy o zakład, że kiedyś, kiedyś zapragniesz a klasowca sam sprawdzić?😉

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, AudioTube napisał:

Gratuluję, a jeśli go dorwę w „dobrych” pieniądzach, to będzie mój. Malutki, niepozorny i bardzo chętnie w takim metalizowanym kolorze. To był pierwszy wzmacniacz, kiedy usłyszałem ciepło, gęsto, ale i detalicznie.

Idziemy o zakład, że kiedyś, kiedyś zapragniesz a klasowca sam sprawdzić?😉

Co jest takiego niezwykłego w tej A klasie ?

Czyż np. 100 watt w klasie D, to nie jest to samo co 100 watt w klasie A?

Jedyny kontakt z tą klasa miałem w Hifiman Serenade - co zauważyłem od razu, to że ledwo ruszyłem gałką potencjometra, ledwo doslownie, robiło się dużo głośniej. By ten sam efekt,  w moim Singxer sda2 uzyskać muszę się nieźle,  ta gałką nakręcić 😁

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Artur Brol napisał:

Co jest takiego niezwykłego w tej A klasie ?

W samej klasie nic szczególnego, poza oczywistymi różnicami, cechami tejże klasy.

Moje wzmaki wszystkie w A klasie, słuchałem kilku zestawów, gdzie te same kolumny i A oraz D wzmaki „grały”. 
Często używam terminu „czyste brzmienie”, a ono li tylko i wyłącznie słyszę z systemów, gdzie SETy A klasowe występują. Przy wyrównanym poziomie głośności oraz uwadze/obecności bardzo łatwe różnice  do wychwycenia. Dla mnie to Himalaje brzmienia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Rafał S napisał:

Swego czasu też go rozważałem, bo to ponoć zjawiskowe granie i pasuje do różnych paczek. Tylko ten pobór mocy i grzanie mnie odstraszyły. Marcin, a jak Sugden radzi sobie z kontrolą basu? Żadnego poluzowania na dole? I jak w cięższym rocku - zachowuje separację? Nie ma ściany pozlepianych dźwięków?

Grzeje się dość mocno - na radiatorach 51 stopni po kilku godzinach grania :) Gra faktycznie zjawiskowo - Proximy są bardzo szybkie i detaliczne ale grają dość szczupło i jasno. Z Sugdenem pojawiły się dociążenie, barwa, przestrzeń, kolory...

Z tym basem nie wiem co powiedzieć - jest zróżnicowany, słychać w nim różne faktury i niuanse, ale jest też głębszy, potężniejszy. Tak naprawdę mam wrażenie że zarówno bas jak i budowanie przestrzeni czy separacja są dużo lepsze niż w Arcamie - jest taki kawałek Igorr - Camel Dancefloor - mimo że dość ekstremalny, na Sugden jest wszystko czytelne i przejrzyste - na Arcam ostrzejsze a mimo to bardziej zlane. Kupiłem trochę w ciemno i nie spodziewałem się aż tak dużej różnicy na plus... bo średnicę ma taką właśnie jak opisują w każdej recenzji barwną, gęstą, trochę ocieploną... ale np. gitary bardzo fajnie brzmią, trąbka potrafi zagrać ostrzej... (tak jak powinna).

28 minut temu, Artur Brol napisał:

Ich chyba za dużo nie ma na rynku.

Na hifishark jest kilka SE21 Signature, ale w PL już nie ma :) na nowy trzeba czekać podobno 200 dni, chyba że ma któryś salon dostępny...

Edytowano przez marcinmarcin
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Rafał S Proximy mają 89dB i 8Ohm. Niby nie są bardzo skuteczne, ale dość łatwe do napędzenia (łagodne dla wzmacniacza). Piotr z Divine Acoustics też mi polecał do nich A klasę lub dobra lampę...

Sugden przy 8Ohm ma 30W, więc teoretycznie mało...

Edytowano przez marcinmarcin
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, marcinmarcin napisał:

@Rafał S Proximy mają 89dB i 8Ohm. Niby nie są bardzo skuteczne, ale dość łatwe do napędzenia (łagodne dla wzmacniacza). Piotr z Divine Acoustics też mi polecał do nich A klasę lub dobra lampę...

No to faktycznie dream team. Nic dziwnego, że Sugden zamiótł Arcama. Nie dość, że wyższa liga, to jeszcze lepsze zgranie z paczkami. Ale musisz mieć frajdę ze słuchania. :)  

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, marcinmarcin napisał:

Z tym basem nie wiem co powiedzieć - jest zróżnicowany, słychać w nim różne faktury i niuanse, ale jest też głębszy, potężniejszy.

Takie rzeczy można i bez A klasy 😉

Tylko trzeba się pobawić nie tylko elektroniką, ale Ty ogarniasz temat korekcja akustyki, więc na pewno jest spoko.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc kolejne rewolucję. Porzuciłem stereo Cambridge cxn V2 i Roksana Caspian M2 na rzecz kina domowego 5.1. 

Aktualny setup

Amp - arcam AVR 20 ( odtwarzacz do filmów zidoo z9x pro)

Fronty - pylon diamond 28

Subwoofer - rel ht 1003 mk2

Centralny - pylon diamond center

Tyły - q acoustics 3020i 

 

Pomimo że jest troszkę gorzej w stereo to arcam mocno nadrabia diracem i możliwością zastosowania suba w stereo.  Ogólnie jestem mega zadowolony, bo udało mi się uzyskać kompromis w stereo. A w filmach.... Po prostu bajka... Ale musi być dobre źródło czyli DTS X,HD lub TrueHD. 

 

Pozdrawiam 

 

P_20231222_115804.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kraft napisał:

Próbowałeś skręcić fronty do wewnątrz? Może będzie trochę mniej odbić i czystsza góra.

Kolumny są skierowane do środka. Ale nie mocno . Góra jest czysta i wyraźna. Nadmiar skrętu robił bałagan i się zlewał ze sobą dźwięk. Pylony mają szeroką scenę i nie potrzebują mocnego skręcania. Tak jak jest to gra super. 

P_20231223_142441.jpg.bd4198ac00ced87d985e7432f67a2b49.jpg

52 minuty temu, AudioTube napisał:

Jestem ciekawy. Zechciałbyś w punktach, zwięźle i treściwie opisać co ten dirac wniósł?

dzięki 

Ogólnie likwiduje problemy przez akustyke.  Robi porządek w całym paśmie. U mnie głównie porządek zrobił od 60hz w w dół. Bo miałem miejscami podbicie aż do 18db. Przez co trochę buczało. Ustawiłem harmana krzywą  10db ( co i tak odchudzilo z basu) a górę -2,5db i gra tak najlepiej oraz jest najbardziej zbliżone do brzmienia pylona. Efekt jest taki że jest czystość na scenie, lekkość, a bass jest wtedy kiedy powinien być oraz bardzo mocno kontrolowany i głęboki. Przez same kolumny niedociągnięcia. Odcięcie w kinie i w stereo na frontach to 60hz. 

Jestem zachwycony co wyprawia w duecie z subem. Na takim poziomie to gra, że oceniam wyżej tylko Roksana Caspiana M2 z Cambridge cxn V2. A trochę wzmacniaczy przerobiłem. A nadal pisze o amplitunerze AV. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Wing0 napisał:

Fajny piec mocny, przyjemnie brzmiący.

Dzięki, dokladnie tak jest. Najwieksze wrazenie na mnie wywarło oddawanie przestrzeni pomieszczenia. Koncert na otwartym to wrazenie ze mamy koncert na otwartym. Koncert w malym klubie to słychać ze przenieśliśmy sie do malego klubu. Nie wiem jak to sie dzieje, ale nigdy w zyciu tego az tak nie slyszalem…. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, zolt napisał:

Bardzo ładnie.
Też jestem mocnym zwolennikiem DSP, bo robi to porządek, a jestem wyczulony mocno na wzbudzenia basu i wszelkie nierówności.
Gratki, Carmion.

W kinie i stereo dirac robi ogromną robotę. Na każdą kolumnę takie same ustawienia. Bardzo fajnie się to łączy wtedy tworząc takie ułożone brzmienie. Dodać jeszcze wysokiej jakości film to naprawdę efekty super. Wciąga dosłownie. Jestem zdziwiony że udało się uzyskać takie jakości brzmienie ze skromnego 5.1.  Niestety na streaming audio dość mocno kuleje. Na filmach akcji to czuć. 

A że w stereo z subem też bardzo dobrze sobie radzi to tylko się cieszyć. Rel ht MK2 to świetny sub nawet do stereo.  Myślałem na początku nad końcówką mocy od Roksana Caspiana ale póki co nie widzę sensu bawić się w kolejne urządzenia. 

Udało mi się stworzyć całkiem dobre kino i stereo w jednym. 

 

Pozdrawiam 

Edytowano przez Carmion
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, jak jest jakiś kompromis, to zawsze kosztem czegoś. Ale uzyskałeś to, co chciałeś i DSP Ci w tym pomógł.
Od tego to w końcu jest i ja jestem wielkim zwolennikiem tegoż.
Nawet najbardziej wciągający lampowiec, który po prostu miodzi nam dźwięki i nacechowany jest "emocjami" nie pozwoli mi cieszyć się muzyką, kiedy słyszę te wzbudzenia, a zaraz dziury na basie.
A każde pomieszczenie nieprzystosowane profesjonalnie akustycznie taką poszarpaną charakterystykę ma.  Być może jednym to mniej przeszkadza, innym bardziej. Ja jestem bardzo na to wyczulony.
Oczywiście DSP pomaga, nie jest lekarstwem na wszystko. Ale pomaga całkiem sprawnie w tym zakresie. Na pewno satysfakcjonująco, zwłaszcza w połączeniu z nawet wstępnym i amatorskim dostosowaniem pokoju na zasadzie jakichś absorberów na pierwsze odbicia. W całkowitej goliźnie nawet DSP sobie z pogłosami nie poradzi. ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...