Skocz do zawartości

Dobre – bo POLSKIE !


RoRo

Recommended Posts

Cześć kolego @Hiacynt. Bardzo mnie zaciekawiłeś. Ale trochę mało napisałeś. Poproszę choć kilka zdań o ich konstrukcji. Jakie głośniki są wykorzystane do ich budowy? Napisz z czym u Ciebie grają te kolumny, w jakiej muzyce czują się najlepiej? Parę fotek też by się przydało, zbliżenia ciekawych detali, jeśli takie mają.

Napisz także jakie inne zestawy zagrały gorzej niż Twoje. Bo było ich jak piszesz kilkanaście.

Edytowano przez Angel
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już piszę. 4 ohm.

Głośnik 1: Seas 22TAF/G

Głośnik 2: Accuton C158-8-085 (ceramiczny).

Jak ktoś potrzebuje, mogę podać więcej szczegółów technicznych. Dystrybutor: http://www.media4home.com.pl/?kolumny-glosnikowe,35

Generalnie bardzo dobrze brzmi rock i muzyka akustyczna. Ale generalnie dobrze grają. Warto posłuchać - nie robię reklamy, po prostu wybrałem takie do 20.000 PLN, testując: Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand SE (najlepsze z tych, których nie kupiłem, ale trudne do wysterowania - wzmacniacz musi być potężny do nich!), ProAc Studio 148, B&W CM10 s2, Davone Tulip, jakieś inne Equilibrium, droższe i wypasione, ale grały z moim sprzętem gorzej, plus wiele kolumn, których nazw już nie pamiętam.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 years later...

Polskie sprzęty coraz popularniejsze wśród użytkowników naszego Forum 🙂

@Kamill00zaliczył m.in. integrę Haiku oraz końcówkę mocy Haiku Williamson oraz Lampizatora (napisz coś w wolnej chwili.... albo wcześniej), parę osób w ostatnim okresie zaliczyło randkę z kolumnami YB, a także z Lorelei -
zresztą istnieje wątek założony przez @audiowitdotyczący tej właśnie konstrukcji Andrzeja Markowa (a przecież Markow to nie tylko Lorelei - ale np. przedwzmacniacz Absolutor).

Ciekawe jest też, czy ktoś na Forum używa poprzednika Lorki czyli wzmacniacza Pocahontas?

Dla przypomnienia kim jest konstruktor - wywiad z panem Andrzejem Markowem (pewnie z 15 lat temu, trochę się pozmieniało...)
http://www.highfidelity.pl/@main-255&lang

Zresztą Haiku gra również u innych użytkowników - @Fafniak chyba jest zadowolony, a parę konstrukcji lampowych WBA wylądowało w kilku miejscach Polski (poza wspomnianymi wyżej może np. @tomek4446 coś tutaj napisze) oraz przewinęło się przez ręce (a właściwie: domy) Kolegów 👍


Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie wątek prawie umarł ;)

Pomijając kolumny RLS opisane (w sposób bardzo skrótowy) na poprzedniej stronie to z naszych krajowych produktów miałem jeszcze

DAC Nostromo Wolf II (wersja rozszerzona), który naprawdę minimalnie przegrał z RME DAC2 (w sumie bardziej funkcjonalnością wygrało RME)

HAIKU Bright 4 , HAIKU SOL II i HAIKU SOL III a na stałe zagościł u mnie wymarzony lampowiec (i tylko dlatego SOL II przegrał) HAIKU SELENE EL34

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się 🙂

Była hybryda Haiku Bright MK3 oraz końcówka mocy Williamson. Od Lampizatora DAC Level 3,5 natomiast od WBA pre Blazebird oraz pre phono Flamebird. Miałem również listwę sieciową Enerr Tablette oraz Gigawatt PF1 MK 2 + kable zasilające LC1 MK3 i LC1 EVO. 
Z kabelków RCA: Albedo Blue, Struss, 2x M&B Aurora 2, zasilające: 3x Solid Core, a także kilka akcesoriów antywibracyjnych od Avatar Audio, Monolith Audio, Rogoz Audio. 
 

Chyba to tyle od „naszych” polskich producentów 🙂

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym polecił jeszcze kolumny z firmy Equiaudio (ciągle zmieniają nazwy, ale to ta z Zielonej Góry).

https://www.equiaudio.com/

Mam kolumny Equilibrium Ether, ale wysokotonowe nie te "ceramiczne". Grają naprawdę dobrze, porównywałem z wieloma innymi w 2016 r. Tanie nie były, ale jestem zadowolony. To dobrze, bo kolumn się często nie zmienia...

Edytowano przez Hiacynt
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie od jakiegoś czasu gra polski duet SinusAudio z BMN. Wzmacniacz to SET dual mono. W końcówce mocy triody bezpośrednio żarzone 6C4C (6B4G), sterowane triodami 6SN7. W zasilaczu ruskie 5C3S lub 5U4G(B). Moc ok 4W. Wzmacniacz współpracuje z dwudrożnymi kolumnami BMN S2II o efektywności 91dB. Duet ten wg moich oczekiwań i upodobań jest rewelacyjny w repertuarze jazzowym z "naciskiem" na wokale ;) Jest słodko, ciepło, wręcz intymnie. 

Z polskich produktów to trafiły się jeszcze piankowe panele akustyczne i obrazy akustyczne z Addictive Sound. Wykonanie tych ostatnich na "wysokim" poziomie. Mam nadzieję, że farba nie wyblaknie po kilku miesiącach ;) 

zdj2 (Medium).jpg

zdj1 (Medium).jpg

zdj3 (Medium).jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Fafniak napisał:

HAIKU Bright 4 , HAIKU SOL II i HAIKU SOL III a na stałe zagościł u mnie wymarzony lampowiec (i tylko dlatego SOL II przegrał) HAIKU SELENE EL34

Fafniak -czy możesz coś więcej napisać o różnicach między tymi wzmacniaczami Haiku które miałeś (i masz) u siebie?

Czy kupowałeś nowe sprzęty oraz czy konsultowałeś zmiany modeli z konstruktorem? Bo właściciele Haiku (podobnie jest również w przypadku konstruktora Lampizatora) bardzo pozytywnie wypowiadają się na jego temat oraz pomocy jaką chętnie udziela 🙂

Pozdrawiam 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, RoRo napisał:

czy możesz coś więcej napisać o różnicach między tymi wzmacniaczami Haiku które miałeś (i masz) u siebie?

Zaznaczam ze wszystkie pracowały z kolumnami RLS Oberon II i tylko do takiego zestawienia się odnoszę:

Bright4 - zaczarowana średnica.. Nie wiem co konstruktor tam wsadził albo co ja wypiłem (hmmm koniak?) ;) ale naprawdę średnica była niesamowita. Ludzkie głosy na niektórych nagraniach po prostu ciary powodowały. Dół niestety był słabieńki.. Taki bez "masy" ? "Ściśniety", może kontrolowany ale w całości było tego mało. Góry nie pamiętam, ale to moze po prostu znaczyć że była poprawna.

SOL II - ZAJEBISTY wzmacniacz i kiedyś będę go miał z drugiej ręki. Z RLSami stworzył cholernie synergiczny duet który dźwięki układał "pod linijkę" ;) absolutnie nic nie tracąc z muzykalności. Bas - schodzący nisko , bardzo dobrze kontrolowany, średnica i wysokie na swoim miejscu i pokazywane w sposób neutralny i dokładny. Wszelkie uderzenia miały niesamowita kontrolę/timing (nie wiem jak to inaczej nazwać), klaszczące ręce w "Bandycie" (Lorenca) aż mnie poderwały. Dla mnie ten wzmacniacz powinien mieć "na drugie" kontrola .

SOL III po którym oczekiwałem jeszcze więcej tego co SOLII - rozczarował mnie. Miał więcej mocy, energii ale wkradł się bałagan.

Został u mnie w domu SELENE EL34 - wygrał z SOL II bo chciałem strasznie mieć lampę i jej klimat w nagraniach jazz-owych których mam najwiecej

SELENE EL34 - z zestawem firmowych lamp jest dość precyzyjnym wzmacniaczem, który owszem czaruje trochę lampowym brzmieniem ale jednak stawia bardziej na neutralny przekaz. Neutralny na tyle na ile może on byc neutralny z lamp :)

Nie czaruje średnica aż tak jak Brifght4, ale za to całość pasma jest bardziej wyrównana no i oczywiście możliwość wsadzania różnych lamp jest świetną opcją 

Teraz mam kwadrę RFT :)

Sprzęt wypożyczałem ze sklepów : (Bright 4 i SOL II) z Planeta Dźwieku - fajni ludzie polecam zajrzeć a (SOL III/ SELENE EL34) z Audio-ON  - też bardzo dobry kontakt

Kontakt z HAIK-u miałem raczej przez tego drugiego człowieka a nie konstruktora ale pewnym byc nie mogę bo gadałem głównie przez mesendżera. Pomocni ludzie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie 3rok sinusaudio 300b / 6sn7 / 5c3s na trafonice , mundorfach - niby 9W na kanałach a spokojnie wystarcza. Kawałki typu Rozzi - Creep , Daniela Andrade - Crazy czarują wokalem , a Dadi Feyr - Think about this przyjemnie uderza impulsem niskich Hz.

Z odpowiednimi 3 drożnymi kolumnami z dużym niskotonowcem potrafi bardzo mocno uderzyć dołem.

SINUS.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam produkty małej manufaktury Audiosynergia.  Mam jego dwa DAC-i, jeden na ES Sabre a drugi na wypasie na Soekrisie. Do tego mam monitory GoldenEye i system aktywny po jego modyfikacji. A i sub Perun. Plusem tego producenta jest to, że to  człowiek z wykształceniem wyższym z dziedziny akustyki. Więc oprócz budowy sprzętów audio oferuje profesjonalne pomiary akustyczne i korekcje DSP, z czego skorzystałem.

Fajnie że są u nas ludzie dla których zabawa w audio poparta jest solidnymi naukowymi podstawami.

A tu parę zdjęć jego zabawek.
 

signal-2021-05-03-100858_005.jpeg

signal-2021-05-03-100858_004.jpeg

signal-2021-05-03-100858_003.jpeg

signal-2021-05-03-100858_002.jpeg

image.png.93737fd375883b51155d4cef35fac451.png

image.png.437a2526386664539969fd5908d4924e.png

image.png.188daca8d2550b4900d07af7b6455498.png

image.png.4d7b67c3fb9f493e156f50a0dc1d2391.png

image.png.5b5a8714c58b7bb113ed6ecbf06368d7.png

image.png.4d8f3b4783365a6f70dea12f65c8e511.png

 

image.png.0cc2f9e91622459bb0645554541abecc.png

image.png.9ee2ef6fc065a061c8cb5319786ccb4c.png

Edytowano przez HQ150
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On pracuje sam i chyba nawet tego nie potrzebuje. Z terminów wnioskuję, że na brak pracy nie narzeka a wręcz przeciwnie.

Poza tym jak widzisz na zdjęciach u niego nie ma powtarzalnych produktów. W zasadzie za każdym razem widziałem projekt wykonywany bezpośrednio pod potrzeby klienta. Najpierw jest dużo rozmów, odsłuchów a potem przechodzi do realizacji. Więc dostaje się unikalny produkt którego nikt inny nie ma. Może być dostosowany do naszego gustu również formą.

Co też odróżnia go od innych producentów to podejście do wyceny. Można samemu( po konsultacji i wyborze komponentów) kupić sobie wszystkie elementy elektroniczne, głośniki, zrobić nawet obudowy a Audiosynergia weźmie sobie tylko ustaloną kwotę za projekt, pomiary i zbudowanie sprzętu audio. Do tego może zrobić pomiary DSP u nas w domach i wprowadzić te pomiary do naszych sprzętów ( jeśli to potrafią). Nie ma więc jak u innych dyskusji jaki jest wkład komponentów w finalny produkt. Każdy zna cenę przed zamówieniem.

Tyle elementy, tyle robota.

To na plus ale jest i minus takiego rozwiązania. Nie można przyjść i wybrać sobie ,, z półki'' jakiegoś wzmaka czy kolumn. Trzeba się nastawić na zamówienie i oczekiwanie. Raczej nie błyskawiczne w tym przypadku. Coś za coś.

Raz udało mi się dla siostry kupić kolumny ,, z półki'' bo jakiś klient nie odebrał zamówienia:-)

Edytowano przez HQ150
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taką formę prowadzenia działalności popieram, ale osoba kupująca musi mieć diabelnie dobrze wyrobiony gust i wiedzieć czego chce by po roku się nie okazało że sprzęt skrojony pod nas jednak taki nie jest bo nie wiedzieliśmy do końca czego chcemy. A taki sprzęt szyty na miarę jest ciężko w odsprzedaży. Także popieram ale dla świadomego klienta. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, tego laik nie kupi tylko osoba która przeszła już swoje w świecie audio i wie, że bardzo często to co na półkach stoi to ... sam wiesz.

Zresztą myślisz, że wyroby Lampizatora, czy LARa kupuje laik? No way.

 

 

Edytowano przez HQ150
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LARa to akuracik wybiera masę ludzi nie koniecznie z wyrobionym gustem muzycznym. Lampizator to z racji ceny jest raczej uznawany za taki premium sprzęt (mam nadzieję że przez brzmienie też nie słuchałem). 

Jednak obie te marki mają w sporym zakresie powtarzalność. 

Natomiast sprzęt jak ten wyżej szyty jest jak widzę typowo na miarę. Chwali się to ale jak wspomniałem ostrożnie trzeba do tego podejść. Mi jeszcze kilku lat trzeba by wyrobić sobie już taki konkretny zarys brzmienia które mi odpowiada. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...