Skocz do zawartości

Tania listwa zasilająca


Recommended Posts

Czy ktoś miał może do czynienia z listwami Dynavox x4100 albo x7000 (dostępne na amazon.de)?

To chyba to samo co Taga Harmony pf-1000 i odpowiednio pf-2000.  Ceny zbliżone, model x7000 nawet wychodzi trochę taniej niż pf-2000. Ma inny rodzaj wyświetlacza.

Czy warto sobie zawracać głowę takim sprzętem? Biorąc pod uwagę duże, na oko solidne obudowy to może warto je brać pod uwagę do ewentualnego upgrade'u we własnym zakresie?

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.01.2020 o 13:33, Paweł Pawlik napisał:

Czy warto sobie zawracać głowę takim sprzętem? Biorąc pod uwagę duże, na oko solidne obudowy to może warto je brać pod uwagę do ewentualnego upgrade'u we własnym zakresie?

Wszystko zależy czego oczekujesz od listwy i jaki upgrade masz na myśli. Kolejna sprawa to co masz do podłączenia. Filtr w tej listwie na tytana nie wygląda ,ale nie miałem do czynienia i działania nie neguję. 

Tutaj na zdjęciu wnętrze:

https://www.htpshop.cz/prepetove-ochrany-sitove-filtry/dynavox-hifi-power-socket-x4100/

Obudowa ładna , ale to nie obudowa ma filtrować sieć tylko filtr. Do tej obudowy filtru typu Schaffner : https://pl.farnell.com/schaffner/fn2090-10-06/filter-1-ph-10a-chassis-mount/dp/1304861

nie wstawisz ,bo po prostu nie wejdzie. Podłączenia są ok. więc zmieniać nie ma czego.

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Schaffner 10A podlinkowany przez Tomka rzeczywiście raczej nie wejdzie, ale jeżeli listwa ma być używana tylko do audio to 6A w zupełności wystarczy dla większości z nas, a jest sporo mniejszy. Sam zresztą taki używam i miałem do niego podłączony (oczywiście oprócz pozostałych mniej prądożernych urządzeń) wzmacniacz CA Azur 840A, a obecnie końcówkę Usher R1.5. Inną opcją może być użycie dwóch mniejszych, i rozdzielenie zasilania wzmacniacza od innych urządzeń. Możliwości jest wiele. Wymienione filtry Schaffnera to oczywiście górna półka. Ten który znajduje się w listwie jest jednostopniowy, a więc tłumienie ma mniejsze. Źle jednak nie wygląda. Na pewno lepszy taki niż żaden lub pojedynczy kondensator jak w komputerowych. Cena wg mnie nie jest bardzo wygórowana, patrząc na wykonanie. Zapewne można taniej, choćby na ali, jeżeli ma to być produkt gotowy, lub samodzielne wykonać obudowę a filtr kupić - przy czym mam na myśli robótki ręczne, a nie zlecenie wykonania. Do rozważenia ;)

A skoro już temat wypłynął, to podam przykład listwy zdecydowanie mniej estetycznej z wyglądu, ale niezwykle taniej i działającej bardzo dobrze. W ostatnim czasie wróciłem do muzykowania w zaciszu domowym - dręczę domowników gitarą elektryczną. Niestety ze względu na rozrost materii służącej odtwarzaniu dźwięku musiałem użyć pierwszą z wykonanych listew, która do tej pory służyła  do podłączenia pieca gitarowego, do polepszenia zasilania w sprzęcie audio. Pamiętając, że miała ona bardzo dobry wpływ także na gitarę, zastanawiałem się jak szybko załatwić sprawę filtracji napięcia zasilającego w tym miejscu. Przypomniało mi się, że jakieś już blisko 20 lat temu wykonałem pewien prototyp do testów w audio. Uzupełniłem w nim jedynie filtry, wymontowane w międzyczasie do innych zastosowań i oto jest i działa. I to jak... Pierwsze uderzenia w struny i już wiedziałem, że było warto poszperać w piwnicy. Co tu dużo mówić, głuchy by usłyszał różnicę ;). Dlatego też, zdecydowanie polecam te rzeczy także muzykom korzystającym z instrumentów elektrycznych/elektronicznych. Na pewno gitarzystom :) .
Cena raczej śmieszna, patrząc na ceny listew sklepowych: 2 x 15 zł za filtry i tyle :) Reszta komponentów i materiałów znalazła się w domowej rupieciarni ;)

IMG_20200106_212601.jpg

IMG_20200106_212730.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to, to... To właśnie filtry wyprodukowane przez tą samą firmę, co użyte przeze mnie. Chyba trochę starsze. Cewki z zielonymi rdzeniami były w filtrach, które kupiłem do testów w tamtym czasie. No właśnie, aż mnie refleksja naszła i się zastanowiłem dokładniej kiedy to było. Chyba troszkę przesadziłem - ale nie bardzo. Na pewno ponad 15 lat temu. Ile to już życia strawiło mi wsłuchiwanie się w sprzęt  :| Straszne ;) W każdym razie te widoczne na moich zdjęciach mają max 2 lata i nadal kosztowały mnie po 15 zł za sztukę u producenta, ale być może zdrożały w ostatnim czasie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.01.2020 o 21:22, tomek4446 napisał:

Tutaj na zdjęciu wnętrze:

https://www.htpshop.cz/prepetove-ochrany-sitove-filtry/dynavox-hifi-power-socket-x4100/

Obudowa ładna , ale to nie obudowa ma filtrować sieć tylko filtr. Do tej obudowy filtru typu Schaffner : https://pl.farnell.com/schaffner/fn2090-10-06/filter-1-ph-10a-chassis-mount/dp/1304861

nie wstawisz ,bo po prostu nie wejdzie. Podłączenia są ok. więc zmieniać nie ma czego.

 

Tomek, a czy możesz potwierdzić że wymiary tego filtra to ok 113x45? Bo jeśli tak to myślę że by się zmieścił. Listwa ma w poprzek 140 mm i zakładam że ten filtr który jest byłby do usunięcia więc miejsce się odzyska.

Mam akurat w domu listwę pf-600 (taka sama jak pf-1000 lub Dynavox X4100 tylko ma mniej gniazd - 6 a nie 8).

Nie otwierałem jej jeszcze bo nadal się waham czy ją zatrzymać tak więc trochę gdybam, ale myślę że powinno być spoko z miejscem. Ostatecznie mógłby być mniejszy filtr bo i tak filtrowane gniazda byłyby tylko dla źródeł. Wzmacniacz by był na niefiltowanym.

Ten filtr który jest, chyba faktycznie jest słaby. Nie słychać różnicy przy odsłuchu a co gorsza sam z siebie wydaje jakieś szumy (coś jakby brumienie transformatora). Te szumy są tylko przy używaniu gniazd filtrowanych i ich intensywność zależy od urządzenia, które się wpina (wybitnie nie lubi Yamahy WXC-50 :) )

Myślę też, żeby gniazdo IEC wejściowe wymienić na coś bardziej markowego, może też odciąć bezpiecznik i wskaźnik napięcia?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Paweł Pawlik napisał:

Tomek, a czy możesz potwierdzić że wymiary tego filtra to ok 113x45? Bo jeśli tak to myślę że by się zmieścił. Listwa ma w poprzek 140 mm i zakładam że ten filtr który jest byłby do usunięcia więc miejsce się odzyska.

Zgadza się , wymiary filtra FN 2090-10-06 to 113,5 x 57,5 x 45,4 / tabelka w ulotce - załącznik/

Zwróć tylko uwagę / zdjęcie/ , że będziesz potrzebował trochę miejsca na konektory i promień zgięcia kabli. Pomyśl też nad zamontowaniem samego filtra / najlepiej wywiercić dwa otwory w obudowie listwy i na śrubeczki :) /

IMG_0341.JPG

FN_2090-1522420.pdf

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Paweł Pawlik napisał:

Fajna ta listwa na zdjęciu

Wiem :) to moje dzieło przy znacznym wsparciu kolegi @nowy78 .

19 minut temu, Paweł Pawlik napisał:

Jakie kable dałeś do środka?

Kabelków jest od cholery , ot takie podłączenie sobie wymyśliłem , ogólnie gniazd jest osiem z czego dwa niefiltrowane.

 Dałem kable z Supry Lorad 3x2,5 , ale powiem Ci , ze przed tą listwa wykonałem prototyp na jednym filtrze, gdzie wsadziłem zwykłe połączeniowe z elektrycznego sklepu i .... różnicy w czymkolwiek nie zaobserwowałem :)

Ogólnie 2,5 mm2 to przesada co udowodnił mi wzorem wspomniany kolega Piotrek / chyba , ze chcesz podłączyć osiem spawarek :) / 1,5 mm2 w zupełności wystarczy.

IMG_0393.JPG

IMG_0344.JPG

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
1 godzinę temu, 1Ender napisał:

Jaki był koszt całkowity?

Nigdy tego dokładnie nie policzyłem , oprócz obudowy , wyświetlacza, filtrów , kabli, gniazd shuko , IEC ,doszły jeszcze koszty koszulek termokurczliwych , cyny, warystorów , konektorów , śrubek , uchwytów na przewody, listew zaciskowych, silikonu, bezpieczników, wyrównujących podkładek z plexi pod gniazda i na pewno o czymś jeszcze zapomniałem. Ogólnie to trzeba liczyć jakieś 1900 zł.

1 godzinę temu, 1Ender napisał:

Czy zastosowane filtry pełnią funkcję dc blockera? 

Nie pełnią , miałem DC blocker Tomanka jak walczyłem z przydźwiękami i ...nic to nie dało.

Edytowano przez tomek4446
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. 

W uzupełnieniu do tematu, jako refleksja po stosowaniu listwy Tomanek TAP4 Czysty odmulony, wyraźny dźwięk bogaty w bas z przejrzystym środkiem i górą. Niekrzykliwy i niedrażniący. Bas zmienił się w szybki, punktowy - głośniki wyłapywały każde tąpnięcie na perkusji, wszelkiego rodzaju przejścia nabrały "basowości". W przypadku góry w uszy rzucały się przede wszystkim talerze perkusyjne, zarówno te kończące przejścia na perkusji jak i nieustannie towarzyszący hi-hat, którego obecność przed zastosowaniem filtru była mniej lub bardziej dostrzegalna w zależności od słuchanej płyty - częściej słabo słyszalna  (muzyka z gatunku Death Metal, Trash Metal). Odniosłem wrażenie, że gitary są bardziej dźwięczne, natomiast w kanonadzie "połamanych" gitarowych riff'ów z łatwością można usłyszeć przejścia i różne akcentowane detale. Scena muzyczna jakby się oczyściła, poszerzyła i poukładała. To wszystko miałem już na podstawowych kablach głośnikowych chord rumour 2 (kabel z zarobionymi końcówkami bez wtyków) oraz na kablach RCA od producenta Nostromo Project. Ponadto jeżeli ktoś ma sprzężony system z komputerem to polecam dodatkowo zastosować konwerter USB-SPDiF również zakres szczegółów stał się jeszcze bardziej wyraźny - różnice w dźwięku same się pchały w uszy. Do listwy mam wpięty zasilacz od konwertera USB-SPDiF, DAC'a oraz wzmacniacz.

Edytowano przez Piotr_Piotr
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Witam forumowiczów!

Temat listew zasilających jest - jak każdy temat w audio - wyjątkowo rozległy. Z mojego doświadczenia z różnymi tanimi listwami, które można kupić gotowe; z filtrami czy bez jest jeden zasadniczy problem. Praktycznie zawsze ograniczają dostawę prądu i zmieniają dźwięk na niekorzyść.

Dlatego postanowiłem "zrobić" własną listwę, która jedynie będzie rozdzielała prąd; bez żadnych filtrów. Wybrałem jako podstawę aluminiowa 6 gniazdową  eurolite power distributor. Cena to ok 200 zł. Zamontowałem gniazdo iec, abym mógł podpiąć "swój"kabel zasilający. Zmieniłem wewnętrzne okablowanie na solid core 1.5mm2 i na tym zakończyłem poszukiwania. "Gra" nadspodziewanie dobrze.

Polecam spróbować. Niewielkim kosztem zaopatrzycie się w bardzo dobrą listwę z możliwością jej upgradowania.

Link do listwy: https://prosklep.pl/eurolite-distributor-6-fold-alu,3,143,9374

 

Zdjęcia "lekko" przerobionej listwy:

IMG_20191215_201544070_HDR.jpg

IMG_20191215_201558795.jpg

IMG_20191215_203139139_HDR.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ograniczają dostawę prądu???ludzie ...u mnie jak wzmak chce te 2 A to dostaje na każdej jednej listwie..Filtry - listwa może i go nie ma ale za to prawie każde urządzenia audio już go ma..(ach te popularne gniazda z filtrami Schaffnera), zatem jak chcemy mieć system bez filtrów to warto rozkręcić wmak i być może trzeba będzie magiczny filtrek usunąć. Ograniczenia prądy - warto sprawdzić jakie przewody idą w wzmacniaczu od gniazda zasilania to trafa bo tam najczęściej chińska bida o przekroju max 1mm - być może to to ogranicza. Pomijam już włączniki zasilania te najtańsze za przysłowiową złotówkę. Listwa fajna ale jak już się idzie w tego typu demagogie to warto zastanowić się całościowo nad problematyką...o ile oczywiście ten problem istnieje...

Edytowano przez elektron6
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem jedynie o swoich odczuciach przy podpinamiu różnych listew zasilających. Zmiany jakie wniosła ostatnia modyfikacja była na tyle pozytywna, że przy niej zostałem. Dlatego polecam eksperymentować we własnym zakresie.

Obudowa listwy jest ciężka, porządnie spasowana i pozwala na fajne modyfikacje. Sama w sobie nie ma żadnego okablowania dlatego na początku pociągnąłem do środka jedynie na stałe beldena. Grało dobrze. Ale że zrobiłem własne kable zasilające to chciałem mieć możliwość ich podpięcia, stąd gniazdo iec viborga. Brandowe listwy nie maja takiej możliwości, a że okablowanie mam dość masywne zastosowanie gniazda było koniecznością.

 

Listwa z beldenem:

 

 

20170125_221902.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, R4vic napisał:

Pisałem jedynie o swoich odczuciach przy podpinamiu różnych listew zasilających. Zmiany jakie wniosła ostatnia modyfikacja była na tyle pozytywna, że przy niej zostałem. Dlatego polecam eksperymentować we własnym zakresie.

Obudowa listwy jest ciężka, porządnie spasowana i pozwala na fajne modyfikacje. Sama w sobie nie ma żadnego okablowania dlatego na początku pociągnąłem do środka jedynie na stałe beldena. Grało dobrze. Ale że zrobiłem własne kable zasilające to chciałem mieć możliwość ich podpięcia, stąd gniazdo iec viborga. Brandowe listwy nie maja takiej możliwości, a że okablowanie mam dość masywne zastosowanie gniazda było koniecznością.

 

Listwa z beldenem:

 

 

20170125_221902.jpg

To jest ok ale gdyby poziom adrenaliny i zachwytu nad zmianami zaczął maleć to proponuję taki "dopał" - wymień w wzmacniaczu chińskie okablowanie - na początek jakieś drogie kable o przekroju 2,5mm. Na pewno zaraz wzrośnie poziom pozytywnych odczuć. Jak to się skończy to 3,5mm a potem 5mm. Na końcu dać sreberko a finalnie złoto. Aha i wtyczka - do wymiany bo zaraz ludziska będą krzyczeć że nie audiofilska a przemysłowa to i pewnie zakłócenia zbiera niczym antena dalekiego zasięgu:)

Edytowano przez elektron6
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Listwa jest fajna i największym jej atutem jest fakt , że zrobiłeś ją sam. Tak naprawdę listwa bez filtracji to po prostu przedłużacz z dodana marketingową nazwą. Co do ograniczeń prądowych to mit , i mam to przetestowane/ z włącznikiem , bez , na kablach 1,5mm2 i 2,5mm2, gniazda rodowane ,złocone ,z gniazdem IEC , bez " na krótko " /. U mnie przynajmniej wszystko się zmieniło dopiero po zastosowaniu filtrów i nie ma znaczenia, czy filtr jest podpięty pod przedłużacz z MM , czy wpakowany do aluminiowej obudowy z gniazdami Furutecha za 2,5 k. Spróbuj w tor tej listwy włączyć filtr Shaffnera FN 2090-10-06 po prostu w kabel zasilający , różnice powinieneś usłyszeć od razu.

A tak w ogóle to listwa wygląda super :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :)

Od samego początku listwa miała spełniać jedynie zadanie rozdzielacza/przedłużacza..ale porządnego. O filtrach tego typu czytałem sporo na forum ale nigdy nie miałem okazji - a może i chęci - w ten sposób ingerować w tor.

Pewnie ciekawość zwycięży i prędzej czy później się skuszę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@R4vicPolecam 

https://pl.mouser.com/ProductDetail/Schaffner/FN2090-10-06?qs=fosVUi2b00zb2z5IeyYwPA==

bo tak naprawdę każda nawet najtańsza listwa dostarczy prąd , walka się toczy jaki ? :) 

Od razu powiem , że filtry nie chronią w pełni przed tzw. sianiem zasilaczy impulsowych ale wiele śmieci jednak zatrzymują i jest to słyszalne.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś próbował wpływ kamieni szlachetnych (np. turmalin, kwarców, kryształów górskich) oraz jedwabiu na listwę i urządzenia audio. Można je kupić niedrogo. Listwy zasilające, kondycjonery masy firm hi-endowych są nimi prawdopodobnie wypełniane. 

Edytowano przez Fortepiano
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją pierwszą listwę wykleiłem w środku masą butylową z folią aluminiową , chodziło o ekranowanie , wibrację i ...niepalność. Drugą już nie , w tej chwili jest tak , że jeden monoblok mam podpięty pod jedną / z butylem/, a drugi pod tą bez wypełnienia. Kolumny grają równo i nie stwierdzam jakiejś przewagi którejś z listew . Ale eksperymentować trzeba.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...