Skocz do zawartości

Coś o nas


Recommended Posts

9 minut temu, RLC2 napisał:

A propos macie pojęcie ile osób kupuję używane opony co sezon! Masakra jakaś rozumiem że wszystko drogie ale jednak na bezpieczeństwie nie powinno się oszczędzać.

Po pięciu latach nie powinno się opon używać nawet jak jest w bardzo dobrym stanie wizualnym , a często to opony używane ze Skandynawii narażone na gorsze niż u nas warunki meteorologiczne .

A o nalewkach nie wspomnę ,które często kupują taksówkarze 

Edytowano przez Dedal75
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Dedal75 napisał:

Po pięciu latach nie powinno się opon używać nawet jak jest w bardzo dobrym stanie wizualnym

Ja to wiem ale powiedz to ludziom którzy uważają że stan bieżnika decyduję o jakości opony. No i tekst bo ja mało jeżdżę 🤦

7 minut temu, Asia napisał:

I faktycznie mam run flat.

https://www.oponeo.pl/artykul/run-flat-czy-warto-w-nie-zainwestowac

Edytowano przez RLC2
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz łatwiej ;)  i jeszcze łatwiej gdyby "Bunia" nie była na gwarancji...

 Runflatów nie polecam bo są głośne, bardzo :) , ale bezpieczne są bezsprzecznie.

 

Ja wybieram opony pod kątem:

1/ głośności - jak najmniej dB

2/ przyczepności (aquaplanning) - etykieta A

:) na wzór bieżnika też paczam ;) bo mają wyglądać też.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz, że męczę @gienas, ale najbardziej przemawiają do mnie jednak Bridgestone Blizzak LM005 . Run flat, wzmacniane ale wg parametrów mają wyższą nośność i dopuszczalną prędkość maksymalną niż potrzebuję. Czy powinnam to brać pod uwagę czy jednak, jak mówi Matt Watson z Carwow, just go ahead and buy it?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak patrząc na te "rozkminki" ciesze się, że jeżdżę kioskiem na kołach ;)

O zgrozo, pierwszy raz na wielosezonowych.

Ale w pamięci mam też opony koszmarki z końca lat 80 :), zimowy kurs i zepsutego dużego fiata z ośrodka nauki jazdy :)

I jakoś tak mam wrażenie, że demonizowane są różnice w oponach lepszej klasy. Jedyne zimówki, na których bardzo się zawiodłem to były firestony

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Asia napisał:

No właśnie używam rozumu i z doświadczenia wiem, że opony mają spore znaczenie. Nie mieszkam w dużym , płaskim mieście tylko w małej podgórskiej miejscowości, w której utrzymanie dróg zimą pozostawia wiele do życzenia. No, ale zawsze ktoś wie lepiej.

Kiedyś postanowiłem zrobić sobie zestawienie testów opon. Szukałem i spisywałem wyniki. I im dłużej to robiłem tym bardziej było widać że wyniki tych samych opon różniły się czasem diametralnie w różnych testach. "Diametralnie" w znaczeniu  różnic między dobrymi oponami z wyższej półki. Zamieniały się miejscami różniąc np. drogą hamowania o (o ile dobrze pamiętam) 2-3 metry. Zamieniały miejscami :) dlatego uważam że wybór wyższej półki oponiarskiej wystarczy. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Asia napisał:

Nie mieszkam w dużym , płaskim mieście tylko w małej podgórskiej miejscowości, w której utrzymanie dróg zimą pozostawia wiele do życzenia.

Tak, to jest krytyczne. My akurat bardzo mało jeździmy, niemal wyłącznie po płaskim, a w Trójmieście gołoledź nie zdarza się zbyt często, więc parę lat temu przeszliśmy na opony całoroczne. :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Rafał S napisał:

Tak, to jest krytyczne. My akurat bardzo mało jeździmy, niemal wyłącznie po płaskim, a w Trójmieście gołoledź nie zdarza się zbyt często, więc parę lat temu przeszliśmy na opony całoroczne. :)

Słupsk niedaleko Trójmiasta :)  Także w tym roku przechodzę na opony całoroczne. Wstępnie zdecydowany jestem na Continental AllSeasonContact 2.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w zeszłym roku też przeszedłem na wielosezonowe i na ostatnim sezonie zimowym zaoszczędziłem prawie 200 zł na wymianie kół. Tak jak Rafał S mieszkam na Pomorzu więc takie opony tu się sprawdzają. Mieszkając na terenach pagórkowatych czy górzystych na to bym się nie zdecydował. Typowo zimowe opony jednak lepiej trzymają się drogi lekko ośnieżonej. Przetestowałem. 🙂

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@maxredaktor "W Polsce dobre są pod tym względem Bieszczady i Suwalszczyzna. Mam dom na wsi pod Augustowem, i tam, jak zgasną latarnie około godziny 23, to się robi niemal idealnie ciemno. Widok nocnego nieba zapiera dech w piersi."

Dzięki. W sumie, to myślałem bardziej o innym kraju lub nawet kontynencie. Może Afryka, Ameryka Południowa?

W Europie podobno na Teneryfie jest super pod tym względem.

Edytowano przez Adi777
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...