Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam , posłuchałem sobie monitorów w moim pomieszczeniu / 22 m2/ i ... może się skuszę. Zafascynowała mnie przestrzeń dźwiękowa jaką można osiągnąć. Monitory jestem w stanie ustawić ok. 0,9 m od ściany tylnej i 1,8 m od bocznych. 

Szukam czegoś do lampy , w granicach cenowych 20k -23k zł. Kolumny nie muszą być nowe / nawet nie powinny :) / , biorę pod uwagę bieżącą produkcję oraz vintage. 

Macie Państwo może jakieś własne doświadczenia z takim tematem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś z designu a’la duże Spendory jak skrzynki na kartofle? Czy ślicznego, smukłego rodem np z Italii? 

Bas z nich ma być jak skóra na amstafie i nisko, czy tak od 45Hz i sprężyście i z mięsem?

To będzie długi wątek😉

 

Te 0.9 mtr to ciutkę za daleko, z tego średniego basu może nie być. Fajnie, że aż tyle na boki. „Mniej” pokoju słuchasz.

Obawiam się, że za głową nie za wiele zostaje. Ile?

Edytowano przez AudioTube
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek za takie pieniądze do lampy to masę podłogowych jest masę. 

Z podstawek oczywiście odsłuchy to nawet nie ulega żadnej tam dywagacji ale od Sasa do Lasa. 

Kudosy super 10. 20 podłogowe słuchałem nieraz u Witka wybitne kolumny. 

Sonus Faber EA1 ktoś powie że nie do lampy no może nie do końca ale słuchałem ich ze słabym Leben i gra to wybornie przestrzeń, góra, wokale mmmm, prezencja jak z wysokich lotów klubu. System mocno doinwestowany (źródło za 20 k, kable za 20-30 itd).

Może Focale Utopię? 

Znajomy gra nawet na Dynkach 25 i lampie chyba kt88 albo 66 już nie pamiętam i sobie chwali bardziej niż z Sansui.

Będę dopisywał kolejne 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z polecaniem kolumn do lampy jest ten problem, że lampa lampie nierówna. Co z jedną lampą się sprawdzi, z inną już niekoniecznie. Wyjaśnienie zjawiska poniżej:

Pytanie, czy Twoja lampa jest stabilna, czy nie? Pytanie bez odpowiedzi, bo pewnie nikt tego nie mierzył.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, AudioTube napisał:

Coś z designu a’la duże Spendory jak skrzynki na kartofle? Czy ślicznego, smukłego rodem np z Italii? 

Sorry , że nie odpisywałem , ale znowu byłem u okulisty i średnio z widzeniem po powrocie.

Nie stawiam na wygląd. Choć ? :) No dobra , wszystko co nie jest pokryte błyszczącym lakierkiem jest do przyjęcia. Numerem jeden zawsze będzie drewno. A i nie białe :) 

20 godzin temu, AudioTube napisał:

Bas z nich ma być jak skóra na amstafie i nisko, czy tak od 45Hz i sprężyście i z mięsem?

No właśnie. Bardzo niskie zejście nie jest mi potrzebne , ale oczywiście są jakieś granice przyzwoitości :) Ot , tak 35-45 Hz będzie dobrze. 

20 godzin temu, Wing0 napisał:

Kudosy super 10. 20 podłogowe słuchałem nieraz u Witka wybitne kolumny. 

Też słuchałem i nawet brałem pod uwagę. Jest tylko jedno ale , z podłogówek nie osiągnę tej przestrzeni co z monitorów. Miałem już kilka i wiem jak to u mnie działa.

20 godzin temu, Wing0 napisał:

Sonus Faber EA1

Poszukam.

20 godzin temu, Wing0 napisał:

Może Focale Utopię? 

Był czas gdy już klikałem "kup". Słuchałem tych paczek sporo lat później i dobrze , że się zawahałem :) Choć faktycznie nie z lampą ...

@majkel74 te Triangle wyglądają dobrze , Audiovectory słuchałem tylko duże. Dzięki za podpowiedź. Wszystko na razie jest w grze.

19 godzin temu, Piotr Sonido napisał:

diapason adamantes

Te kolumny trójki ma mój znajomy w Konstantynowie. W przyszłym tygodniu wybieram się na odsłuch kilku modeli tej firmy , zobaczymy.

19 godzin temu, Piotr Sonido napisał:

spendor 2/3

Piotrek , mam blokadę przed Spendorem . Bardziej chyba psychika , ale naczytałem się takich ochów i achów , że brzmi coś podejrzliwie dobrze :) Cóś jak Melodika BL 40 :) 

@Q21 mam do Was najbliżej. Zgłoszę się na 100% przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji.

1 godzinę temu, Chyba Miro 84 napisał:

Który model odsłuchując, tak bardzo wzbudził Twoja fascynację?

To nie o model chodzi. Słuchałem swoich ProAców i Usherów . Zawsze miałem jako podstawowe podłogówki. Ot , takie przekonanie , że monitor jest be i do ponad 20m2 to podłogówka i tyle. Bo bas , bo trójdrożna , bo jakoś to bardziej poważnie wygląda. Monitor jest dobry, ale jako tyły w KD. Chyba się starzeje i bardziej myślę sam , niż opieram się na stereotypach. 

Stąd taki pomysł. Po za tym jeszcze jedno. Nie będę ukrywał , że dopadła mnie chęć zmiany. Słucham Alteców od dwóch tygodni / jestem na L4/ przez 6-8 godzin dziennie. Słucham i tak sobie myślę , kurczę jest dobrze , po co mi zmiana ? Ale chyba jednak zaryzykuję.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, tomek4446 napisał:

Te kolumny trójki ma mój znajomy w Konstantynowie. W przyszłym tygodniu wybieram się na odsłuch kilku modeli tej firmy , zobaczymy.

Warto, chodź wymagają mocnej elektroniki.

45 minut temu, tomek4446 napisał:

Piotrek , mam blokadę przed Spendorem . Bardziej chyba psychika , ale naczytałem się takich ochów i achów , że brzmi coś podejrzliwie dobrze :) Cóś jak Melodika BL 40 :) 

@Q21 mam do Was najbliżej. Zgłoszę się na 100% przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji.

Czyli jak czytasz dobrze to Cie to odrzuca? Marekting działa na Ciebie przeciwnie? :D Jak je znajdziesz to odsłuchaj jak nie to nic na siłe przeciez :)

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, tomek4446 napisał:

Piotrek , mam blokadę przed Spendorem . Bardziej chyba psychika , ale naczytałem się takich ochów i achów , że brzmi coś podejrzliwie dobrze :) Cóś jak Melodika BL 40

Nie miej blokady. Słyszałem Spendory z lampą na ostatnim zlocie. Dla mnie był to najlepiej brzmiący zestaw tego zlotu

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, audiowit napisał:

Bedzie spektakularnie.

Zatem wysokotonowiec musi być wysokich lotów. Tak mnie się wydaje. 
Witek, Triangle sam ten driver zaprojektował i wykonał? 
Co to za driver?

@tomek4446 kiedyś pisałeś, że do alteców extra wysokotonowy chciałbyś, prawda?

Może wtedy coś by tam się zmieniło z „przestrzenią”

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, AudioTube napisał:

Może wtedy coś by tam się zmieniło z „przestrzenią”

Nie sądzę. Efekt o jaki mi chodzi słyszałem z Alteców , z tym , że stały w 40 m2 .

44 minuty temu, Slawko69 napisał:

Nie miej blokady. Słyszałem Spendory z lampą

Wbiłem w google Spendory . Wyskoczyło milion modeli różniących się jakimiś ułamkami typu 1/2 ; 1/3 ; 2/3; 15/2 to jakiś koszmar :) 

 

A przy wielu jest coś co mnie wpienia już na dzień dobry , czyli dopisek Limited Edition :) 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie posiadam ani lampy ani Spendorów. Ale Spendory spowodowały , że przestałem być zwolennikiem podłogówek i poszedłem w monitory. Nie mam Spendorów ponieważ w moim mieście nie było możliwości wypożyczenia ich do odsłuchów , a nie chciałem ryzykować transportu kurierem. Stanęło na ProAc D2R

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tomek4446 napisał:

Wbiłem w google Spendory . Wyskoczyło milion modeli różniących się jakimiś ułamkami typu 1/2 ; 1/3 ; 2/3; 15/2 to jakiś koszmar :)

Spendor Classic 2/3 to ogromny monitor 2-drożny z midwooferem 21cm. 1/2 to jego większy trójdrożny brat. 3/1 (1/3 sam sobie wymyśliłeś) to monitor normalnych rozmiarów z midwooferem 18cm.

Próbowałem 2/3 w niecałych 19m2 - ogromna scena wszerz i w głąb, lekko cofnięta. Naprawdę bardzo duży dźwięk. Obiektywnie za duży do mojego metrażu. ale mi się podobał. Do 22m2 powinien być idealny. Teoretycznie możesz spróbować 3-drożego 1/2, ale to już kolos, który lubi pokoje od 25m2 wzwyż. Używany 1/2 powinien się zmieścić w budżecie. 1/3 nawet jako nowy.

Porównywałem Spendora Classic 2/3 ze swoimi Operami Callas (midwoofer 18cm), których nazwa też tu padła. Oczywiście wszystko z tranzystorem, bo nie mam lampy. W skrócie: Spendor Classic 2/3 to ogromny rozmach, kawał rytmicznego basu i potężny dolny środek. Natomiast ma cofnięte soprany i dość surową barwę. Bardzo potrzebuje soczystego pieca i raczej takiego po jasnej stronie (chyba, że się lubi ciemne granie). Opera Callas gra znacznie lżej (mniej basu, za to więcej sopranów i górnej średnicy od Spendora), ale ma już trochę soczystości sama z siebie - z nasyconym piecem zyska, ale nie potrzebuje go tak rozpaczliwie, jak Spendor. U mnie z tranzystorem Opera Callas zagrała znacznie lepszymi wokalami i bardziej szczegółowo, finezyjniej od Spendora (myślę, że dzięki dużo lepszym tweeterom). Ale w sensie efektu skali i potęgi, to oczywiście Spendor wygrał. Spendor to siła żywiołu po ciemnej stronie mocy. Opera - włoskie słońce. :)

Edytowano przez Rafał S
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...