Chyba Miro 84 Napisano Piątek o 10:34 Udostępnij Napisano Piątek o 10:34 1 godzinę temu, AudioTube napisał: Miro, połknąłeś haczyk? Nie uwierzę. Możliwe🤔 - cokolwiek masz na mysli 😇 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikelas76 Napisano Piątek o 12:32 Udostępnij Napisano Piątek o 12:32 Panowie w ogloszeniach zamiescilem na sprzedaż uzywane dyfuzory Artnovion Myron E szt. 4. Nosza slady uzytkowania, nadaja sie do przemalowania farbą wodna. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano Piątek o 13:02 Udostępnij Napisano Piątek o 13:02 Szkoda, że nie mam już miejsca:(. Sprawdziłeś je u siebie na suficie? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikelas76 Napisano Piątek o 13:21 Udostępnij Napisano Piątek o 13:21 16 minut temu, Kraft napisał: Szkoda, że nie mam już miejsca:(. Sprawdziłeś je u siebie na suficie? Jeszcze nie, musze zmienic oswietlenie najpierw Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fp74 Napisano wczoraj o 10:15 Udostępnij Napisano wczoraj o 10:15 Wczoraj miałem ogromną przyjemność posłuchać Vivaldiego i Mozarta w Sali Brahmsa w Musikverein w Wiedniu. Odsyłam do info w necie na temat akustyki obu głównych sal w budynku (pierwsza i najważniejsza to Sala Złota, która uchodzi za światowy wzorzec akustyki koncertowej, z kolei Sala Brahmsa, to samo co do muzyki kameralnej) . Obie sale są 100% autentyczne, tzn. bez nowoczesnych ustrojów i adaptacji akustycznych. Wybudowane zostały w czasie, gdy akustyka jako nauka jeszcze nie istniała - podstawą było doświadczenie i intuicja słuchowa. Nie opiszę oczywiście wrażeń słuchowych, bo to bez sensu. Zwracam jednak uwagę, że w przypadku muzyki klasycznej można koncert uznać za wzorzec brzmienia, do którego wielu z nas dąży. W tym kontekście, nasze długie rozważania na temat sceny, holografii, separacji, głębi czy co tam jeszcze nam się wyśni są cokolwiek teoretyczne. Tam nie słyszałem jakiejś szerokiej sceny, niesamowitej głębi czy separacji instrumentów. A zarazem, czegoś takiego jak tam nie słyszałem dotąd i pewnie nie prędko usłyszę. Muzyka była wręcz namacalna! Zanim więc zaczniemy wygłuszać i rozpraszać😉 nasze pomieszczenia polecam wizytę w dobrej sali akustycznej, żeby nie zapędzić się tam, gdzie prawdziwej muzyki wcale nie ma... 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano wczoraj o 10:28 Udostępnij Napisano wczoraj o 10:28 (edytowany) Myślę, że punktem wyjścia do zajęcia się akustyką nie jest stan, w którym muzyka w naszym pomieszczeniu brzmi nieziemsko. Mało kto ma Złotą Salę w domu, więc trzeba sobie radzić inaczej. Właśnie adaptując: wygłuszając, rozpraszając i łapiąc. Edytowano wczoraj o 10:31 przez Kraft 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AudioTube Napisano wczoraj o 10:33 Udostępnij Napisano wczoraj o 10:33 9 minut temu, fp74 napisał: Nie opiszę oczywiście wrażeń słuchowych, bo to bez sensu. A jednak to zrobiłeś. 10 minut temu, fp74 napisał: Muzyka była wręcz namacalna! Na tym konkretnym koncercie nie byłem. Jestem ciekawy, czy zamykasz powieki w trakcie brzmienia. „Zaobserwowałem”, że odbiór brzmienia wtedy jest inny. Jakbym bardziej „wchodził” w brzmienie. Za takie pieniądze/bilet to warto, by na maksa zwiększyć doznania. Czasem odczuwam rozczarowanie. Jestem za mało „obecny”, rozproszony. Mało tej magii wtedy jest. @fp74 mamy dział muzyka. Zechciałbyś tam wrzucić kilka zdjęć, no porozmawiamy na spokojnie. Tydzień bez pracy u mnie, a co tam, popiszemy sobie o wrażeniach. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pairtick Napisano wczoraj o 12:49 Udostępnij Napisano wczoraj o 12:49 2 godziny temu, fp74 napisał: Wczoraj miałem ogromną przyjemność posłuchać Vivaldiego i Mozarta w Sali Brahmsa w Musikverein w Wiedniu. Odsyłam do info w necie na temat akustyki obu głównych sal w budynku (pierwsza i najważniejsza to Sala Złota, która uchodzi za światowy wzorzec akustyki koncertowej, z kolei Sala Brahmsa, to samo co do muzyki kameralnej) . Obie sale są 100% autentyczne, tzn. bez nowoczesnych ustrojów i adaptacji akustycznych. Zasadniczą różnicę robi publiczność jako ustrój akustyczny. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AudioTube Napisano wczoraj o 14:26 Udostępnij Napisano wczoraj o 14:26 Łatwo się przekonać. Np kiedy robią próby. W Amare/Haga w piątki między 12-13 wpuszczają bez biletów. Do woli można zmieniać fotele. Ubogacające, ceny biletów wprost przeciwnie. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fp74 Napisano wczoraj o 18:39 Udostępnij Napisano wczoraj o 18:39 8 godzin temu, AudioTube napisał: A jednak to zrobiłeś. Na tym konkretnym koncercie nie byłem. Jestem ciekawy, czy zamykasz powieki w trakcie brzmienia. „Zaobserwowałem”, że odbiór brzmienia wtedy jest inny. Jakbym bardziej „wchodził” w brzmienie. Za takie pieniądze/bilet to warto, by na maksa zwiększyć doznania. Czasem odczuwam rozczarowanie. Jestem za mało „obecny”, rozproszony. Mało tej magii wtedy jest. @fp74 mamy dział muzyka. Zechciałbyś tam wrzucić kilka zdjęć, no porozmawiamy na spokojnie. Tydzień bez pracy u mnie, a co tam, popiszemy sobie o wrażeniach. Kontynuacja w temacie Koncerty na żywo.... 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikelas76 Napisano 17 godzin temu Udostępnij Napisano 17 godzin temu Dnia 21.02.2025 o 13:32, Mikelas76 napisał: Panowie w ogloszeniach zamiescilem na sprzedaż uzywane dyfuzory Artnovion Myron E szt. 4. Nosza slady uzytkowania, nadaja sie do przemalowania farbą wodna. Nieaktualne Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rega Napisano 2 godziny temu Udostępnij Napisano 2 godziny temu (edytowany) Praca nad hybrydami w toku. Zostało wykończenie. Jak myślicie - zostawić w kolorze drewna i tylko polakierować? Nie będzie żadnych mdf, hdf, pilśniowych itp. Samo drewno. Edytowano 2 godziny temu przez Rega 2 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DiBatonio Napisano 2 godziny temu Udostępnij Napisano 2 godziny temu @Rega tylko polakierować, najlepiej lakierem akrylowym (wodnym). Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rega Napisano 2 godziny temu Udostępnij Napisano 2 godziny temu (edytowany) Tak planowałem. Dodam jeszcze drewniane, narożne listwy maskujące połączenie sklejki z rama. Wyszlifuję, polakieruję i .... gotowe. Grubość 85 mm. Wnętrze wełna skalna owinięta fizeliną. Edytowano 2 godziny temu przez Rega 2 2 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DiBatonio Napisano 2 godziny temu Udostępnij Napisano 2 godziny temu (edytowany) 10 minut temu, Rega napisał: Tak planowałem. Dodam jeszcze drewniane, narożne listwy maskujące połączenie sklejki z rama. Wyszlifuję, polakieruję i .... gotowe. Grubość 85 mm. Wnętrze wełna skalna owinięta fizeliną. A co tak jakoś nieregularnie? trochę widać przez perforację tę brązową otulinę. Edytowano 1 godzinę temu przez DiBatonio Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rega Napisano 1 godzinę temu Udostępnij Napisano 1 godzinę temu (edytowany) Nie, wszystko jest ok. Tylko z listwami będzie bardziej estetycznie. Tam jeszcze nie ma otuliny. Widać blat stołu roboczego. Żeby wyszło bardziej ,,audiofilsko,, to za nogi od tego stołu służą standy Vogels😉. Kiedyś je wystawiłem na olx i nie było odzewu. Wełna czeka w innym pomieszczeniu , bo to warsztat i pyłu od cholery. Nie chcę żeby się się zapyliła przy szlifowaniu. Wystarczy, że ja wyglądam jak młynarz Edytowano 1 godzinę temu przez Rega Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DiBatonio Napisano 29 minut temu Udostępnij Napisano 29 minut temu 1 godzinę temu, Rega napisał: Nie, wszystko jest ok. Tylko z listwami będzie bardziej estetycznie. Tam jeszcze nie ma otuliny. Widać blat stołu roboczego. Żeby wyszło bardziej ,,audiofilsko,, to za nogi od tego stołu służą standy Vogels😉. Kiedyś je wystawiłem na olx i nie było odzewu. Wełna czeka w innym pomieszczeniu , bo to warsztat i pyłu od cholery. Nie chcę żeby się się zapyliła przy szlifowaniu. Wystarczy, że ja wyglądam jak młynarz 🤭 Nie zwróciłem uwagi, że to stół. A w sumie te dyfuzory mógłbyś zostawić z przedłużonymi listwami jako nogi i podstawa od dołu, tym sposobem masz mobilne dyfuzory. 😉 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rega Napisano 23 minuty temu Udostępnij Napisano 23 minuty temu (edytowany) Listwy za cienkie i za mało wytrzymałe. Hybrydy mają już swoje przeznaczenie - będą wisiały na ścianie ZA miejscem odsłuchowym. Na wykończenie czekają jeszcze binarne 2 szt i sześciokąty 6 szt. Binarne będą miały dość niespotykany kształt. Będą wycinkiem walca. Widziałem coś takiego na jednym z forów w USA. Pod nimi będą lamele. Też już czekają. Takie jak te. Edytowano 9 minut temu przez Rega Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.