Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Weźmy sobie teraz taki utwór Genesis i moje 'pomiary' tabletem 😉 I teraz, wersja z dojechanym basem.
  3. Na górny lampa cieplejsza na dolny tran i temat ogarnięty.
  4. Dwa skrajne gatunki muzyczne . Jak je porównać ?
  5. Kot kaskader
  6. No i tu mam właśnie poważne obawy, co do korzystania z DSP i subwoofera 🤔 Tomek, ja nie mam jakiejkolwiek korekcji w systemie, pomijając zwrotnicę w kolumnach.
  7. Stare już nagranie, ale covery robią inne niż za zwyczaj się słyszy
  8. biorąc pod uwagę powyższe i inne (z innego działu) wypowiedzi mających z tematem do czynienia, końcówki mocy dla tych, co nie bardzo wiedzą, co z pieniędzmi zrobić. ja na przykład gdybym miał na zbytki podłączył bym 2 X Advance Paris X-A220. pięknie to wygląda 😄 .
  9. A możesz w barwny, audiofilski sposób opisać co chciałbyś uzyskać. P.S. bardzo fajny album 🙂.
  10. Utwór, który ma swoją charakterystykę, odebrałem że @tomek4446 na tym utworze sprawdzał swój subwoofer.
  11. Cześć! i przepraszam, że tak dużo tekstu. Mam Microlaby 6C i chciałbym je wymienić na coś, co pozwoli słuchać muzyki tak, jak słyszę ją na koncercie, albo przynajmniej możliwie się do tego zbliżyć. Chciałbym czysty dźwięk i chciałbym słyszeć więcej niż teraz; obecnie dźwięk wydaje mi się „okrojony” w porównaniu do tego, co słychać na koncercie. Słucham głównie muzyki klasycznej (skrzypce, wiolonczela), ale czasami też wszystkiego innego: filmy, gry. Wszystko puszczane z komputera przez mini-jack z płyty głównej. Mogę wydać 3000 zł za parę głośników. Chciałbym więc zadać kilka podstawowych pytań z prośbą o wyjaśnienie laikowi. Moje miejsce to pokój około 5×5 m. Głośniki mają stać na stole w odległości około 1,5 m od siebie Zastanawiam się nad monitorami studyjnymi, tylko kilku rzeczy nie rozumiem i trochę się ich jeszcze boję. Proste pytania: Moje obecne głośniki mają 2×60 W, ale zakładam, że 2×35 W zupełnie by mi wystarczyło. 99% czasu słucham na ustawieniu około 20 W w komputerze, regulując głośność na około 50%. Jednak, jeśli dobrze rozumiem, nie będzie „ładnie grało”, jeśli wezmę bardzo małe głośniki — musi być trochę większy głośnik, żeby to miało sens? Większość monitorów studyjnych ma własny wzmacniacz, własny kabel zasilający, a regulacja głośności działa tak, że każdy ustawia się osobno. Nie każdy głośnik ma wyświetlacz z poziomem głośności. Jak w takim razie zapewnić, że oba grają tak samo głośno? Czy ustawia się potencjometry „na ucho”, a potem zostawia w spokoju? Jak robią to profesjonaliści? Jeśli dobrze rozumiem, podłączenie głośników do komputera przez przejściówkę mini-jack → TRS/XLR nie jest najlepszą opcją i lepiej kupić interfejs lub kartę dźwiękową? Czy mógłbym prosić o dosłownie dwa zdania wyjaśnienia, jakie są minusy i ile stracę na jakości dźwięku, jeśli podłączę je w taki sposób bez dodatkowych kosztów? Jakie są koszty takiej karty lub interfejsu — racjonalnie dobieranego do monitorów do 3000 zł? Takie głośniki nie mają maskownic, a trochę się o to boję. Maskownica dałaby mi spokój, że nie uszkodzę sprzętu. Czy można dokupić lub dorobić maskownice? Głośniki, na które patrzę, trochę przerażają mnie swoją mocą — czy nie będzie problemów typu szumy, jeśli będę słuchał ich na 5–15% mocy? Głośniki, które do tej pory wybrałem: Pioneer DJ VM-50 Adam Audio A4V Adam Audio T5V Adam Audio T7V Adam Audio T8V Behringer B2031A Kali Audio LP-UNF Kali Audio IN-5 Avantone Gauss 7 Podobają mi się Kali Audio IN-5, bo są trójdrożne i mają wzmacniacz tri-amped. Podobają mi się też szerokie pasma w innych modelach. Ale papier wszystko przyjmie — jak to wygląda w rzeczywistości? Proszę o pomoc w wykreśleniu z listy ewentualnych złych wyborów, wybraniu najlepszego albo wskazaniu, czy któreś za 1700 zł grają podobnie jak te za 3000 zł — a może są jeszcze inne warte rozważenia? ps. uwielbiam słuchać tego Pana: https://duckduckgo.com/?q=maciej+tubis&t=opera&ia=videos&iax=videos&iai=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DlXjyzv5D_74
  12. Chyba czas coś pokombinować. Chciałbym, żeby ta płyta brzmiała u mnie lepiej A tymczasem, sczcenka mi opada kiedy słucham tego albumu.
  13. Today
  14. Sprzedany.
  15. Ciekawe dość to rozwiązanie mają dużo ulatwia przy purystycznych systemach i wsio leci pod DL? I jeśli leci sobie sygnał z monosa na kolimne i suba to jak jest cięta kolumna z tego samego wyjścia? Jeśli bylk gdzieś wcześniej o tym to podlinkuj Tomku
  16. Ogłoszenie dla kolegów/userów forum z długim stażem i przyzwoitością. Leży u mnie w szafie. Nieużywany, mam inny. Słuchawkowiec. Także jako pre z wyjściem na suba. Jako pre można go użyć lub nie, wtedy to wyjście hebelkiem jako pasywne. Sygnał przeleci jak trzeba. Daj znać na prive. Wyślę jeszcze przed świętami. Do użytku na czas nieokreślony. Niech służy. Reklamę zrobisz Piotrkowi z WBA.
  17. https://www.bbc.co.uk/news/articles/c9868yrzrqmo
  18. A Wojtek / @lpomis / , jak by to coś pytało o wymiary pomieszczenia to: szer. 3,62 m x dł. 5,84 . x wys. 2,57 m A proszę bardzo. Może coś z tego pojmiesz , ja ni cholery WBA ma tylko jedną parę wyjść / na monobloki/ . Jak zamawiałem lampy nie miałem suba w planach. Sub podpięty więc pod terminale głośnikowe prawego monobloku po kablu speacon.
  19. @tomek4446 wrzuć pare zdjęć podpięcia suba. Lecisz z kable do głośnikowe czy jak? WBA w pre nie ma wyjścia do suba?
  20. Hipotonia ortostatyczna.
  21. Śmiej się, najlepiej się biega do Heilung In Maidjan. Bęben robi tutaj robotę
  22. Tu nie chodzi o szał , a o uzupełnienie niskich rejestrów tam gdzie występują. Jak ich nie ma , sub milczy. Złożyłem już wniosek o kredyt , będzie dobrze. A przy okazji. Nie wytrzymałem i uczyniłem pomiar , tym razem to lampy: - bez suba - z subem po prawej stronie przy kolumnie - z subem w rogu / tam gdzie stał Mivoc , będziesz wiedział/ POMIAR 23.11.25.mdat
  23. Bardzo szybko, w sprintach falstart, czerwona kartka. Następny zawodnik proszę.
  24. @SkoraSkkra61 mikrofonem dołączonym do Onkyo też zrobisz kalibrację z komputera lub telefonu (na komputerze robi się wygodniej). Jak będziesz miał potrzebę to Umika zawsze możesz dokupić. Ty masz (wcześniejszy post) porównanie mikrofonu Onkyo i Umika https://forum.audio.com.pl/topic/97856-dirac-live-materiały/page/3/#findComment-718795
  25. @AudioTube można prościej, co decyduje o napływie dopaminy, odbiór uszy czy kolorowe wykresy?
  26. Wykres/pomiar kolumn Wykres/pomiar pomieszczenia Co warto mierzyć, co mniej. Z czym trzeba się kopać i tłuc, a co można odpuścić.
  27. Słuch jeszcze w miarę dobry na pewno amatorski, jestem tylko melomanem.
  1. Załaduj więcej aktywności


  • Dzisiejsze posty

    • Weźmy sobie teraz taki utwór Genesis i moje 'pomiary' tabletem 😉  I teraz, wersja z dojechanym basem.  
    • Na górny lampa cieplejsza na dolny tran i temat ogarnięty.
    • Dwa skrajne gatunki muzyczne . Jak je porównać ?  
    • No i tu mam właśnie poważne obawy, co do korzystania z DSP i subwoofera 🤔  Tomek, ja nie mam jakiejkolwiek korekcji w systemie, pomijając zwrotnicę w kolumnach.   
    • Stare już nagranie, ale covery robią inne niż za zwyczaj się słyszy
    • biorąc pod uwagę powyższe i inne (z innego działu) wypowiedzi mających z tematem do czynienia, końcówki mocy dla tych, co nie bardzo wiedzą, co z pieniędzmi zrobić. ja na przykład gdybym miał na zbytki podłączył bym 2 X Advance Paris X-A220. pięknie to wygląda 😄 .
    • A możesz w barwny, audiofilski sposób opisać co chciałbyś uzyskać.  P.S. bardzo fajny album 🙂.
    • Utwór, który ma swoją charakterystykę, odebrałem że @tomek4446 na tym utworze sprawdzał swój subwoofer.
    • Cześć!  i przepraszam, że tak dużo tekstu. Mam Microlaby 6C i chciałbym je wymienić na coś, co pozwoli słuchać muzyki tak, jak słyszę ją na koncercie, albo przynajmniej możliwie się do tego zbliżyć. Chciałbym czysty dźwięk i chciałbym słyszeć więcej niż teraz; obecnie dźwięk wydaje mi się „okrojony” w porównaniu do tego, co słychać na koncercie. Słucham głównie muzyki klasycznej (skrzypce, wiolonczela), ale czasami też wszystkiego innego: filmy, gry. Wszystko puszczane z komputera przez mini-jack z płyty głównej. Mogę wydać 3000 zł za parę głośników. Chciałbym więc zadać kilka podstawowych pytań z prośbą o wyjaśnienie laikowi. Moje miejsce to pokój około 5×5 m. Głośniki mają stać na stole w odległości około 1,5 m od siebie Zastanawiam się nad monitorami studyjnymi, tylko kilku rzeczy nie rozumiem i trochę się ich jeszcze boję.   Proste pytania: Moje obecne głośniki mają 2×60 W, ale zakładam, że 2×35 W zupełnie by mi wystarczyło. 99% czasu słucham na ustawieniu około 20 W w komputerze, regulując głośność na około 50%. Jednak, jeśli dobrze rozumiem, nie będzie „ładnie grało”, jeśli wezmę bardzo małe głośniki — musi być trochę większy głośnik, żeby to miało sens? Większość monitorów studyjnych ma własny wzmacniacz, własny kabel zasilający, a regulacja głośności działa tak, że każdy ustawia się osobno. Nie każdy głośnik ma wyświetlacz z poziomem głośności. Jak w takim razie zapewnić, że oba grają tak samo głośno? Czy ustawia się potencjometry „na ucho”, a potem zostawia w spokoju? Jak robią to profesjonaliści?   Jeśli dobrze rozumiem, podłączenie głośników do komputera przez przejściówkę mini-jack → TRS/XLR nie jest najlepszą opcją i lepiej kupić interfejs lub kartę dźwiękową? Czy mógłbym prosić o dosłownie dwa zdania wyjaśnienia, jakie są minusy i ile stracę na jakości dźwięku, jeśli podłączę je w taki sposób bez dodatkowych kosztów? Jakie są koszty takiej karty lub interfejsu — racjonalnie dobieranego do monitorów do 3000 zł? Takie głośniki nie mają maskownic, a trochę się o to boję. Maskownica dałaby mi spokój, że nie uszkodzę sprzętu. Czy można dokupić lub dorobić maskownice? Głośniki, na które patrzę, trochę przerażają mnie swoją mocą — czy nie będzie problemów typu szumy, jeśli będę słuchał ich na 5–15% mocy?   Głośniki, które do tej pory wybrałem: Pioneer DJ VM-50 Adam Audio A4V Adam Audio T5V Adam Audio T7V Adam Audio T8V Behringer B2031A Kali Audio LP-UNF Kali Audio IN-5 Avantone Gauss 7 Podobają mi się Kali Audio IN-5, bo są trójdrożne i mają wzmacniacz tri-amped. Podobają mi się też szerokie pasma w innych modelach. Ale papier wszystko przyjmie — jak to wygląda w rzeczywistości? Proszę o pomoc w wykreśleniu z listy ewentualnych złych wyborów, wybraniu najlepszego albo wskazaniu, czy któreś za 1700 zł grają podobnie jak te za 3000 zł — a może są jeszcze inne warte rozważenia?   ps. uwielbiam słuchać tego Pana:  https://duckduckgo.com/?q=maciej+tubis&t=opera&ia=videos&iax=videos&iai=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DlXjyzv5D_74
    • Chyba czas coś pokombinować. Chciałbym, żeby ta płyta brzmiała u mnie lepiej    A tymczasem, sczcenka mi opada kiedy słucham tego albumu.
    • Ciekawe dość to rozwiązanie mają dużo ulatwia przy purystycznych systemach i wsio leci pod DL? I jeśli leci sobie sygnał z monosa na kolimne i suba to jak jest cięta kolumna z tego samego wyjścia? Jeśli bylk gdzieś wcześniej o tym to podlinkuj Tomku
    • Ogłoszenie dla kolegów/userów forum z długim stażem i przyzwoitością. Leży u mnie w szafie. Nieużywany, mam inny. Słuchawkowiec. Także jako pre z wyjściem na suba. Jako pre można go użyć lub nie, wtedy to wyjście hebelkiem jako pasywne. Sygnał przeleci jak trzeba. Daj znać na prive. Wyślę jeszcze przed świętami. Do użytku na czas nieokreślony. Niech służy. Reklamę zrobisz Piotrkowi z WBA.
    • https://www.bbc.co.uk/news/articles/c9868yrzrqmo 
  • Dzisiejsze tematy

×
×
  • Utwórz nowe...