Skocz do zawartości

Kino Domowe

Obraz i dźwięk (telewizory, projektory, amplitunery i wzmacniacze wielokanałowe, odtwarzacze DVD i BR, wielokanałowe zestawy kolumn, soundbary i projektory dźwięku, "naleśniki" - zestawy zintegrowane wszystko w jednym).


9 518 tematów w tym forum

    • 2 odpowiedzi
    • 371 wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 571 wyświetleń
  1. Denon czy Yamaha ?

    • 2 odpowiedzi
    • 2,7k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 3,7k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 2k wyświetleń
  2. Jaki amplituner

    • 2 odpowiedzi
    • 1,5k wyświetleń
  3. kolumna centralna

    • 2 odpowiedzi
    • 4k wyświetleń
  4. Amplituner Onkyo

    • 2 odpowiedzi
    • 781 wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 5,3k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 339 wyświetleń
  5. Marantz SR 3001 PILNE

    • 2 odpowiedzi
    • 1,6k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 2,4k wyświetleń
  6. Krótkie pytanko

    • 2 odpowiedzi
    • 2,1k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 1k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 6,1k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 1,2k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 2k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 2,2k wyświetleń
  7. Subwoofer HECO VICTA SUB25

    • 2 odpowiedzi
    • 2,3k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 1,3k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 702 wyświetleń
  8. zakup suba do dużego pokoju

    • 2 odpowiedzi
    • 2,1k wyświetleń
  9. jaki projektor

    • 2 odpowiedzi
    • 3,1k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 2,4k wyświetleń
  10. jak się ma yamaha do denona?

    • 2 odpowiedzi
    • 2,1k wyświetleń


  • Ostatnie posty

    • Mam info z pierwszej ręki - mamy wspólnego znajomego z kolegą Klavikort, może potwierdzić-posiadacza Luny, który opowiadał nam o swoich przygodach. Swego czasu w necie głośnym echem odbiły się rozbierane zdjęcia Luny i fatalne wykonanie lutowania. Jak poszukasz to bez problemu znajdziesz. Takie luty-gluty niczym spod ręki praktykanta a nie fachowca. Owszem, takie uroki wzmacniacza wykonanego w konwencji point to point, nie wygląda to estetycznie i idelanie nigdy nie będzie, ale te zdjęcia z netu chwały Fezzowi nie przynoszą. Wiadomo, maszynowe lutowanie PCB wygląda idealnie ale coś za coś. Choć Fezz ostatnio również zamawia swoje PCB w Chinach (modele Libra i MiraCeti).    Ale jak poszukasz to znajdziesz i świetnie wykonane wzmacniacze point to point i takim przykładem będzie Willsenton R8. Gdybym dzisiaj kupował wzmacniacz to ani Fezz ani Yaqin a właśnie R8. Chodzi zarówno na EL34 jak i Kt88. Poznałem dwóch chlopaków, którzy przerobili trochę lampowców, chińczyki, włoskie, Yaqiny,  itd i zatrzymali się na Willsenton. A jak kogoś ręce swędzą to z tego wzmacniacza po drobnym upgrade robi się wyścigówka. 
    • A salony chwala Lune ze jest bezawaryjna.Ja myslalem o modelu Luna Prestige.
    • Budżetowy dobry bas, podejście numer dwa 🙂 Dla tych którzy nie śledzili czy nie widzieli moich wcześniejszych wątków, wspomnę że z racji na to że mało przebywam w PL i zatęskniłem za systemem stereo, stwierdziłem że sprzedam moje kino oparte na głośnikach Klipscha serii THX Ultra napedzanych Arcamami, z dodatkiem subow SVS w układzie Weltiego i zastąpię je czymś o wiele bardziej budżetowym, ale nadal oferującym dźwięk ktorym mozna sie ekscytowac 🙂 Jesli chodzi o głośniki to wybor byl prosty - Klipsche z serii RP, jeśli chodzi o wzmocnienie w sumie też - Onkyo RZ50 🙂 Bas jak to bas, nigdy nie jest prosty, tym bardziej że założyłem sobie bardzo ambitny cel, zrobienia bardzo dobrego basu w 10 tysiącach, do kina i do stereo, do tego nie mogac zagospodarować przednich rogów ze względu na system stereo 🙂 Po wielu godzinach prób i odsłuchów, musialem sie niestety poddać, jako że zadanie okazało się niewykonalne 🙂 Majac wczesniej mozna powiedziec idealny bas osiągający bez problemu referencyjne 115dB, z dziurami nie głębszymi niż -3dB od 17 do 90 Hz, bez żadnej elektronicznej ingerencji, wiedziałem oczywiście że nie będę miał tego samego, ale nadal nadzieja na świetny bas była 🙂 Wybrałem Klipscha RP1400SW aby zapewnił zejście do 16 Hz oraz odpowiednie SPL, oraz do tego zamkniętego SVS SB2000PRO do wypełniania dziur w paśmie, oraz jako jedyny sub do muzyki 🙂 I co sie okazalo: 1. jeśli chodzi o muzykę, tu bylo w miare ok. SB2000PRO odpowiednio ustawiony dawał bardzo równe pasmo (obrazek numer 3 na czerwono) i dochodził do 95 dB, co w muzyce mi wystarczało. Więc tu swietne wiesci mogę oznajmić, że w 20m2 jednym SB2000PRO można w muzyce być całkiem zadowolonym, oczywiście przy odpowiednim owego ustawieniu w pomieszczeniu 🙂   2. Pierwsza konfiguracja kinowa, gdzie RP1400SW był ustawiony w tylnym lewym rogu, a SB2000PRO mniej wiecej w 3/4 pomieszczenia na tej samej ścianie, dala ogólnie ładne i równe pasmo, poza pobiciem przy 32Hz z którym Dirac poradził sobie bez problemu (obrazek nr.2, zielone przed kalibracja, niebieskie po). Ale niestety 105dB to było już maksimum możliwości, szczególnie poniżej 30Hz. Dobre wieści dla ludzi którzy nie słuchają głośno czy mieszkają w bloku, ze mozna na dwóch subach i poniżej 10k zrobic calkiem spoko bas z bardzo równym pasmem, jesli komus te 105dB starczy. 3. W drugiej kinowej konfiguracji wpadłem na inny pomysł, mianowicie zastosowania ustawienia które zwie się “nearfield” 🙂 Chodzi mianowicie o to, aby postawić sub jak najbliżej ucha jak się da, wstawiłem więc SB2000PRO bezpośrednio za fotel i moja glowe, Klipsch RP1400SW natomiast dalej pozostał w lewym tylnym rogu (obrazek nr. 2) 🙂 Tu już mi się mordka mocno rozesmiala po pierwszych odsłuchach 🙂 To ustawienie zaowocowało też bardzo ładnym pasmem bez dziur, z podbiciem przy 32Hz z którym Dirac też sobie świetnie poradził (obrazek nr.4, niebieski przed kalibracja, zielony po). W tym ustawieniu niestety grając powyżej 100dB pojawia sie duza dziura przy 24Hz (obrazek nr.4, na brązowo) z racji na to że SB2000PRO nie nadąża za potworem, jakim jest RP1400SW który grał ustawiony na UWAGA - 4,5 na pokrętle głośności Zastosowanie np SB3000 zapewne pozwoliłoby zagrać głośniej, ale wyszedlbym poza budzet. To ze sub byl od razu za glowa kompensowalo mniejsza glosnosc, bo bas bylo naprawdę kapitalnie czuć, stąd i ten uśmiech na mojej mordce szeroki 🙂 Tak więc suma sumarum testy zakończyły się niepowodzeniem, może poza stereo, jako ze 2 konfiguracja była dla mnie za cicha, a 3 konfiguracja nadawała się tylko do ogladania w jedna osobe, do tego do słuchania muzyki trzeba było odłączać i przestawiac SVSa za każdym razem 🙂 Ale jako że doświadczyłem jak ogromnie fajnym jest postawienie suba od razu za fotelem, czas nie był stracony   No i w ten sposób dotarlem do drugiej czesci testow w szukaniu niedrogiego rozwiązania zapewniajacego bardzo dobry bas 🙂 Jak widać na pierwszym fociszu, nadal starajac sie zmiescic w 10k, acz tym razem tylko do kina, w testach wezmą udział: - Klipsch RP1200SW - 2 x Klipsch RP1000SW - 3 x Klipsch R120SW Ze względu na to jakim potworem jest RP1400SW, zastąpię go RP1200SW który schodzi do 16,5 Hz i myślę zapewni wystarczająco SPL, w końcu RP1400SW byl przykrecony do 4,5 z 11 I teraz rozważam następujące konfiguracje, ktore bede testowal 🙂   1. Idealnie chcialbym wstawic RP1200SW w tylny lewy róg na miejsce 1400 i wstawić 3 x R120SW, po jednym za każdy fotel, aby każdy z widzów miał roześmiana mordkę i masaż pleców zapewniony Jeśli ta konfiguracja sie spelni, będę szczęśliwy.   2. Jeśli to zawiedzie, doloze RP1000SW do powyższej konfiguracji, jak wypełnienie dziur w pasmach i wspomaganie RP1200SW w osiągnięciu chociaz tych 110dB, a idealnie 115 🙂   3. Jeśli to zawiedzie, no to bedzie znow układ Weltiego z 2 x RP1000SW ktore mi sie od biedy mieszczą w przednie rogi, za kolumnami stereo, plus 2 x R120SW w tylne rogi jako wyrównanie, plus jeden R120SW za główny środkowy fotel, abym chociaż ja miał plecy wymasowane, bo to jest naprawdę świetny efekt   Chcialbym uniknac 3 konfiguracji, bo raz ze musialbym przesunąć kolumny stereo, dwa znow bede mial suba na drzwiach i trzy, nieco przekroczy budżet. No ale BAS to absolutnie NAJWAŻNIEJSZY element kina więc trudno, najwyzej sie poswiece 🙂 Trzymajcie kciuki, jak ogarnę to pokażę  i opiszę, tradycyjnie 🙂
  • Ostatnio poruszane tematy

×
×
  • Utwórz nowe...