Skocz do zawartości

Technika lampowa i analogowa

Vintage audio, wzmacniacze lampowe, gramofony i przedwzmacniacze gramofonowe, magnetofony, tunery.


1 005 tematów w tym forum

    • 4 odpowiedzi
    • 5,8k wyświetleń
    • 20 odpowiedzi
    • 12,5k wyświetleń
    • 9 odpowiedzi
    • 7,5k wyświetleń
    • 48 odpowiedzi
    • 22,3k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 6,3k wyświetleń
  1. Saba PSP15

    • 2 odpowiedzi
    • 4,1k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 3,7k wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 6,6k wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 6,2k wyświetleń
    • 6 odpowiedzi
    • 5,5k wyświetleń
    • 13 odpowiedzi
    • 8,4k wyświetleń
    • 8 odpowiedzi
    • 5,9k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 3,6k wyświetleń
    • 19 odpowiedzi
    • 10,4k wyświetleń
  2. Wybór gramofonu

    • 7 odpowiedzi
    • 5,4k wyświetleń
  3. Gramofon bez uziemienia

    • 2 odpowiedzi
    • 4,8k wyświetleń
  4. Gramofon do 400zł

    • 8 odpowiedzi
    • 6,2k wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 4,7k wyświetleń
  5. co to za wkładka

    • 1 odpowiedź
    • 3,8k wyświetleń
  6. Tania wkładka MC czy droga MM 1 2

    • 35 odpowiedzi
    • 21,9k wyświetleń
  7. Problem z ramieniem gramofonu

    • 4 odpowiedzi
    • 5k wyświetleń
  8. EXT in and EXT out connectors

    • 2 odpowiedzi
    • 4,2k wyświetleń
  9. Gramofon do 1500 zł, h/k 3390

    • 7 odpowiedzi
    • 7,4k wyświetleń
    • 8 odpowiedzi
    • 7,4k wyświetleń
    • 8 odpowiedzi
    • 12,1k wyświetleń


  • Ostatnie posty

    • Potwierdzam. U mnie 2 absorbery 120 na 60 cm to maks, na ile mogę sobie pozwolić, żeby uniknąć ww. przegłuszenia. I mówię tu o panelach z dość gładkimi frontami, które według pomiarów pochłaniają więcej średnicy niż sopranów. Niestety, producenci nie podają na ogół absorpcji powyżej 8 kHz i przy większej liczbie paneli dokuczliwy staje się już u mnie problem, o którym pisał kilkakrotnie Wojtek (@lpomis). Dodam, że testowałem naprawdę bardzo różne rozmieszczenie tych absorberów za głową i za kolumnami: bliżej środka, po bokach, wyżej, niżej, tylko na jednej ścianie, podzielone na dwie itd. Jak by ich nie wieszać, nawet 3 x 0.72m^2 okazywało się przesadą, a 4 x 0.72m^2 to był już dźwiękowy koszmarek. Na pewno nie w najbliższym czasie, bo jeszcze za mało tego przerobiłem. Jeśli będę zadowolony z brzmienia, to może kiedyś.  W przeciwnym razie - pewnie nigdy. Mogę ewentualnie podczepić się pod wątek założony przez kogoś innego bo to zawsze mniej zobowiązujące.  
    • Witam! Szukam słuchawek do odtwarzacza Hi-End Astell&Kern KANN MAX. Obecnie dysponuję dwoma modelami słuchawek: CHORD & MAJOR 8’13 Rock oraz CHORD & MAJOR 01’16 Electronic Music. Szukam jednego czegoś bardziej przejrzystego, wyrazistszego. Słucham muzyki metalowej (głównie black metalu) i jestem szczególnie spragniony soczystego brzmienia perkusji. Poniżej zamieszczam typy słuchawek, które mi polecono: + Kinera Norn Imperial + KINERA QUEEN OF AUDIO MARGARITA (QOA) GOLD + Campfire Audio CASCARA Universal IEM BLACK Co o nich sądzicie? Oczywiście jestem otwarty na inne propozycje.  Z góry dzięki za poświęcony czas!
    • W końcu normalnej wielkości głośniki. Posłuchałby tego systemu. Tam chyba nawet Rega Aethos robi.   
    • Przez jakis czas zaniechalem testów M16, bo do toru wskoczyl nowy zawodnik Gigawatt i musiał sie wygrzać. Po drodze M16 grala sobie jeszcze z Maker Audio G9. Dźwięk, fajny ale Maker ewidentnie nie lubi sie z Kudosami. Woli zdecydowanie YB Illuminatus. Więc wynik testu nie jest dla mnie miarodajny. Myslę, ze czas na werdykt i podsumowanie. Nadal w moim głownym systemie pozostaje WBA Blazebird Balanced. Jest trudno o tym pisać gdyz M16 ce w sumie niczego nie mozna zarzucić. Zapewnia bardzo dobry wgląd w nagranie, ma bardzo dobra rozdzielczość, jest po neutralnej stronie w barwie. Stanowi taki punkt 0 w skali odniesienia. Jest pożądnie zbudowana, ma xlr, moze odwrocic fazę, ma mute i to wszystko z pilota. M16 rewelacyjnie zgrywala się ze wzmacniaczami lampowymi. Na powaznie zaczolem rozpatrywać zamiane systemu glównego z sony tan7 i Wba Blazebird na M16 i Ironbirdy. Ale nie, jednak czar ironow nie jest w stanie mnie przekabacić. Jestem pod wrazeniem niskiego zejscia ironow. Bas zaczyna opadać ( niestety gwałtownie) od 45hz. A to rewelacyjny wynik. Kudosy teoretycznie schodza do 30hz ale zawsze te deklaracje producenta bralem z przymruzeniem oka. Okazuje się, ze Irony bardzo dobrze sobie radzą sobie z tym zejsciem przy ustawieniu zarowno 4 jak i 8 ohm. Dla mnie najwazniejsza jest namacalnosć, iluzja sluchania muzyki na zywo i to połaczenie naprawdę daje radę. Dlaczego wiec Blazebird zostaje. Chodzi o wieksze rożnicowanie i bardziej rozbudowaną scenę. Tu Blejz jest mistrzem. Myslę, ze po prostu wynika to z budowy pre, ktore jest po prostu lampowe. Jeszcze przez jakiś czas poslucham sobie muzyki na M16 i Blejzie. Będę tęsknił za tym dźwiekiem. Ale nie mozna miec wszystkiego.
  • Ostatnio poruszane tematy

×
×
  • Utwórz nowe...