Skocz do zawartości

Technika lampowa i analogowa

Vintage audio, wzmacniacze lampowe, gramofony i przedwzmacniacze gramofonowe, magnetofony, tunery.


947 tematów w tym forum

  1. LORELEI czy jest ciąg dalszy?

    • 9 odpowiedzi
    • 8,9k wyświetleń
  2. gramofon + przedwzmacniacz

    • 2 odpowiedzi
    • 9,8k wyświetleń
  3. Omak i co dalej?

    • 3 odpowiedzi
    • 7,6k wyświetleń
  4. Tuner Radiowy

    • 3 odpowiedzi
    • 5,8k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 7,4k wyświetleń
  5. Problem z sl-q3

    • 1 odpowiedź
    • 7,8k wyświetleń
    • 21 odpowiedzi
    • 16k wyświetleń
    • 11 odpowiedzi
    • 11,6k wyświetleń
  6. kupno gramofonu

    • 22 odpowiedzi
    • 23,5k wyświetleń
  7. Tuner FM

    • 20 odpowiedzi
    • 19,2k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 10,2k wyświetleń
  8. Lampa do Usher Dancer BE-10

    • 11 odpowiedzi
    • 15,6k wyświetleń
    • 124 odpowiedzi
    • 174,8k wyświetleń
    • 49 odpowiedzi
    • 48,8k wyświetleń
  9. gramofon

    • 14 odpowiedzi
    • 17,2k wyświetleń
    • 9 odpowiedzi
    • 20,2k wyświetleń
  10. Gramofon Pro-Ject RPM 5

    • 21 odpowiedzi
    • 25,9k wyświetleń
  11. Czas na gramofon

    • 8 odpowiedzi
    • 20,4k wyświetleń
  12. PROBLEM : gramofon, wtyczka

    • 6 odpowiedzi
    • 15,4k wyświetleń
  13. Czym jest wzmacniacz lampowy?

    • 20 odpowiedzi
    • 22,6k wyświetleń
  14. Gramofon Pioneer

    • 5 odpowiedzi
    • 16,3k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 16,5k wyświetleń


  • Ostatnie posty

    • Nie dziwię się, że nie dobrałeś żadnej końcówki mocy. Nie usłyszałeś żadnej różnicy na plus. Nie mogło jej być, bo ograniczeniem i swoistym zrównywaczem była jakość dźwięku za którą odpowiada wyjście przedwzmacniacza. Z tak samo brzmiącego źródła nie mogło być różnic. Prawidłowo skonstruowana końcówka mocy zazwyczaj ma prawie idealnie płaską charakterystykę, brak jej własnego charakteru brzmienia. To jak ona zabrzmi zależy od tego jak zabrzmi przedwzmacniacz. Jeśli przedwzmacniacz skoryguje brzmienie, na przykład podbije średni bas, przełom średnicy i sopranów, to nada taki charakter końcówce. Jeśli i przedwzmacniacz, i końcówka brzmią równo i płasko, to otrzymamy dźwięk który będzie bezbarwny dla naszych uszu, bo nie uwzględnia on krzywych izofonicznych naszego słuchu. (Patrz krzywe jednakowej głośności Fletchera-Munsona, krzywa Harmana). Wzmacniacze zintegrowane i amplitunery, które mają filtr kontur czy loudness, po jego włączeniu, brzmią naturalniej przy cichszym słuchaniu. Łatwiej odczuć różnicę brzmienia końcówki mocy zmieniając przedwzmacniacz, bo to on, jego tonacja, możliwości korekcji tonów, loudness zmieniają brzmienie końcówki. Dlatego między innymi tak przyjemnie odbieramy ciepły i naturalny dźwięk starych wzmacniaczy z funkcją loudness. Stare piece kiepsko wychodzą w pomiarach, ale brzmią tak, że nóżka sama chodzi. Nowe piece świetnie się mierzą, ale bez konturu i korekcji brzmią płasko jak wykres ich charakterystyki. Nasze uszy tego nie lubią, stąd po ochach i achach wynikających z nowosci, następuje pogłębiające się rozczarowanie. Gra cały system, więc najpierw musimy mieć naturalnie brzmiące źródło, potem  przedwzmacniacz i końcówkę które tego nie zepsują, i na końcu dobre kolumny. Jeśli źródło, preamp zagrają płasko, to zmiana końcówek mocy już tego nie uratuje. Będzie płasko i kiepsko.
    • Marketing zadecydował ale powód był bardzo oczywisty. System kina miał być uniwersalny, zarówno w kinie jak i w stereo, no to dwie podłogówki są często podstawą. Co mieli poradzić producenci kolumn jeśli klienci akceptowali co najwyżej dwie frontowe kolumny a surround jako zło konieczne? Powodzenia szczerze kolegom w konfigurowaniu full band na wszystkich kanałach, ja już mam to za sobą ale nie odbiorę Wam satysfakcji z wyciągania wniosków. Mam w systemie dwa dobrze schodzące wolnostojące podłogowe fronty. Za surround robią paczki THX robiące taki przeciąg że włosy dęba stają z deklarowanym zejściem 46Hz +/-3dB. W suficie cztery 8" Atmosy 56Hz +/- 3dB, a więc basem też w miarę dadzą radę. Zabawa przednia  Żeby nie było, musiały sobie poradzić z konkurencją dwóch subów 18Hz +/- 3dB z wzmacniaczem o nominalnej mocy 800W. Chciałbym przy tym podzielić się małą uwagą. Długość fali mniej więcej poniżej 100Hz nie pozwala ludzkiemu zmysłowi słuchu wskazać źródła dźwięku.
    • Tak, mam premium. Tak, na oryginalnej , dlatego nie rozumiem co jest.
  • Ostatnio poruszane tematy

×
×
  • Utwórz nowe...