Skocz do zawartości

Stereo

Wzmacniacze, przedwzmacniacze, końcówki mocy, amplitunery, odtwarzacze CD i plików, przetworniki, kolumny.


17 970 tematów w tym forum

    • 0 odpowiedzi
    • 937 wyświetleń
  1. Wzmacniacz do Kef R3

    • 2 odpowiedzi
    • 2,5k wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 4,5k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 810 wyświetleń
  2. Monitory do Denon PMA 720 AE 1 2

    • 44 odpowiedzi
    • 9,8k wyświetleń
    • 21 odpowiedzi
    • 3,5k wyświetleń
  3. Subofer Edifier R1000T4

    • 0 odpowiedzi
    • 701 wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 1,4k wyświetleń
  4. pes university fee structure

    • 0 odpowiedzi
    • 810 wyświetleń
    • 18 odpowiedzi
    • 5k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 2k wyświetleń
  5. żródło dźwięku

    • 7 odpowiedzi
    • 2,9k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 1k wyświetleń
  6. Canton GLE 409

    • 3 odpowiedzi
    • 2,2k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 991 wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 2k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 1,4k wyświetleń
    • 12 odpowiedzi
    • 3,2k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 2,4k wyświetleń
    • 15 odpowiedzi
    • 4k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 1,2k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 1,1k wyświetleń
  7. CXA 81 heco 700

    • 18 odpowiedzi
    • 4,5k wyświetleń
  8. Pylon Emerald 25

    • 1 odpowiedź
    • 3,5k wyświetleń
  9. Jaki subwoofer?

    • 2 odpowiedzi
    • 1k wyświetleń


  • Ostatnie posty

    • To zwykle efekt miksu i masteringu - pytanie czy zamierzony, czy nie. Może być to wynik świadomego zamierzenia artystycznego nie tylko muzyków ale i osób zajmujących się realizacją. To nie jest tak, że dźwiękowiec to tylko taki pan inżynier od suwaków. Praca na konsoli mikserskiej czy dziś na programach do obróbki to zawsze był niezwykle istotny element tworzenia płyty. Sztandarowym przykładem jest Teo Macero, który był producentem  Bitches Brew i na etapie miksu i mastera,  oczywiście za zgodą Milesa, tak zmanipulował nagrania, że pozostali muzycy nie wierzyli, że to w ogóle możliwe i że to zagrali... Na plycie Free Jazz Ornetta Colemana mamy dwa kwartety jazzowe nagrane live jeden na prawy kanał drugi na lewy i taki był artystyczny zamysł autora i produkcji. Ale może przyjdzie jakiś milenials i stwierdzi, ze to się źle słucha i zrobi nowy remaster, żeby bylo przyjemniej. Na wielu płytach jazzowych mamy plan bliski, kiedy wszystkie instrumenty słyszymy na całej szerokości sceny albo plan daleki i wtedy perkusja gra z lewej, a trąbka z prawej itd. Pomijam tu plyty nagrane w mono imprzerobione na stereo - to zawsze brzmi sztucznie.  
    • Nie wiem jak jest u @Pitt39, ale z Waszych opisów wynika, że głębia imponuje. Super. Bardzo fajny efekt jest też u @MariuszZ. Miałem okazję słuchać u niego kolumn w dwóch różnych ustawieniach - bliżej tylnej ściany i przy mocniejszym ich wysunięciu (bliżej słuchacza). Drugie ustawienie zdecydowanie na plus. Wrażenie głębi się powiększało. Podobało mi się. Niestety nie pamiętam dokładnie jak to było u Adama @kaczadupa. A kolumny ma odsunięte dość mocno. Człowiek też się cały czas uczy i jest w stanie zauważać kolejne rzeczy. Kilka lat temu na pewno aż tak bardzo się na tym nie skupiałem. Adam, to kiedy wypożyczasz Rockporty? Wpadłbym posłuchać jak to z tą głębią u Ciebie Coś w tym jest. U siebie, po mocnym wysunięciu kolumn, jestem w stanie usłyszeć dość spore zmiany w zależności od grającej pary. Audio Physic zdecydowanie "sięgają" najgłębiej. Menuet są gdzieś po środku. Francuskie JMR wypadają pod tym względem przeciętnie - tutaj to co się dzieje za kolumnami nie jest aż tak fajnie zarysowane. Oczywiście porównywałem na tych samych utworach. No przecież! Że też na to nie wpadliśmy wcześniej Korzystając z okazji polecam sprawdzić ten "speaker placement test tone". Już kiedyś do niego linkowałem, ale chyba nikt się nie obrazi. No i jeszcze - https://www.szynalski.com/tone-generator/ Tutaj to w ogóle można się przerazić, jak bardzo pomieszczenie miesza w pozycjonowaniu dźwięku. Proponuję zacząć od 40Hz, balans na środku, i powoli przesuwać w prawo. Zauważycie, że dźwięk raz wydaje się głośniejszy z lewej, raz z prawej strony - mimo symetrycznego sygnału. Ale to tam pikuś i że tak będzie wie pewnie każdy. Ciekawiej jest ustawić balans tylko na jedną kolumnę. Przy niektórych częstotliwościach dźwięk zdaje się dochodzić do nas z przeciwnej strony do grającej kolumny (np. gra tylko prawa kolumna, a dźwięk słyszymy bardziej po lewej stronie pokoju). Kopiemy się z koniem
    • Tu sie musze zgodzić. Podstawowe monitory studyjne takiego Neumanna jak pisałeś to nie premium, pro pewnie tak, ale nie premium.  Neumann Panowie nie ma się co śmiać to firma z tradycjami to ze robi monitory niezbyt długo nie znaczy że nie robi ich zgodnie z założeniem rynku pro.  Straszna ta krucjata, taka typowa, ale każdy z nas z czasem dojrzeje.  A mi tak fajnie basie pompuje bez suba z ohydnego mułowatego Lebena ehhh te problemy życiowe. 
  • Ostatnio poruszane tematy

×
×
  • Utwórz nowe...