Skocz do zawartości

Stereo

Wzmacniacze, przedwzmacniacze, końcówki mocy, amplitunery, odtwarzacze CD i plików, przetworniki, kolumny.


17 714 tematów w tym forum

    • 5 odpowiedzi
    • 4,9k wyświetleń
  1. Onkyo tx-8250 problem z MQA 1 2

    • 29 odpowiedzi
    • 8,9k wyświetleń
    • 9 odpowiedzi
    • 9,1k wyświetleń
    • 36 odpowiedzi
    • 22,7k wyświetleń
  2. ONKYO TX-8250 vs Yamaha R-N602 Rock, Metal

    • 11 odpowiedzi
    • 7,8k wyświetleń
  3. Onkyo TX-8250, kolumny

    • 7 odpowiedzi
    • 2,3k wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 2,3k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 5,9k wyświetleń
  4. Onkyo TX-8270

    • 4 odpowiedzi
    • 2k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 1,3k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 874 wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 4,6k wyświetleń
    • 13 odpowiedzi
    • 8,7k wyświetleń
  5. Onkyo TX-8270 + Klipsch R-26F

    • 22 odpowiedzi
    • 10,1k wyświetleń
    • 20 odpowiedzi
    • 9,4k wyświetleń
    • 68 odpowiedzi
    • 18,4k wyświetleń
    • 9 odpowiedzi
    • 7,5k wyświetleń
    • 23 odpowiedzi
    • 7,7k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 923 wyświetleń
    • 6 odpowiedzi
    • 4,1k wyświetleń
  6. Onkyo tx-8390 brak MQA 1 2

    • 29 odpowiedzi
    • 7k wyświetleń
    • 16 odpowiedzi
    • 7,7k wyświetleń
  7. Onkyo TX-8390-opinie

    • 24 odpowiedzi
    • 17,8k wyświetleń
    • 6 odpowiedzi
    • 391 wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 1,4k wyświetleń


  • Ostatnie posty

    • Kilka aspektów z marszu. Odbicia od ścian. Słabsza dyspersja na ściany to mniej odbić, w konsekwencji mniejszy RT. Szersza dyspersja to więcej opcji pozycjonowania kolumn i możliwości budowania szerszego sweetspota. W zależności od nachylenia charakterystyk dyspersji może zmieniać się barwa dźwięku w miejscu odsłuchu, bo ściana na przykład odbije więcej średnich tonów, a mniej wysokich. Trzeba widzieć dźwięki w kontekście ich barwy jako zbioru harmonicznych, których może być wiele i mogą rozciągać się na osi częstotliwości dość szeroko. Zatem ściana plus dyspersja może być rodzajem filtra. Pozdrawiam. M
    • Zastanawiał się ktoś po co pomiary w osi i 15,30 stopni poza nią? Wzorcowe ustawienie miejsca odsłuchu to trójkąt równoboczny czyli po 60 stopni. W efekcie charakterystyka w miejscu odsłuchu jest znacznie inna niż ta w katalogu. Pomiar w osi i 15,30 stopni poza nią pokazuje tylko dyspersję – czyli jak zmienia się odpowiedź, gdy odsuwasz się od osi kolumny. Kleiner i Everest podkreślają, że response in-room zależy przede wszystkim od akustyki i geometrii, a nie od samej charakterystyki w osi. W pomieszczeniu dostajesz sumę fali bezpośredniej (którą ten wykres mierzy), pierwszych odbić (podłoga, sufit, ściany), modalnych rezonansów i wygaszeń niskich częstotliwości.
    • Nie, bo nie mam komputera przy sprzęcie.
    • Ale dlaczego zakładamy, że ATC nie mogą być lepsze od wymienionych? Bo tańsze? Od kiedy zetknąłem się z Usherami S-520, to już na ceny nie patrzę. Połowa cen w audio i tak jest brana z sufitu. Nie warto się nimi kierować.  Inna sprawa, że według mnie, stawka jest bardzo wyrównana. Wiele firm potrafi robić dobre kolumny. Z niezliczonej ilości konstrukcji popłynie do nas realistycznie brzmiąca muzyka. Może trochę się różniąca w szczegółach podania, ale przekazująca to, co najważniejsze. Nie ma o co kruszyć kopii. Naprawdę. 
  • Ostatnio poruszane tematy

×
×
  • Utwórz nowe...