Skocz do zawartości

Stereo

Wzmacniacze, przedwzmacniacze, końcówki mocy, amplitunery, odtwarzacze CD i plików, przetworniki, kolumny.


17 516 tematów w tym forum

    • 1 odpowiedź
    • 1,3k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 1,3k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 3,6k wyświetleń
  1. Kolumny do Marantza 2215b

    • 1 odpowiedź
    • 655 wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 3,9k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 508 wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 899 wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 1,7k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 536 wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 845 wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 1,3k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 873 wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 1,1k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 1,8k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 2,6k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 1k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 1,3k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 3,7k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 693 wyświetleń
  2. SA-GX130D

    • 1 odpowiedź
    • 1,3k wyświetleń
  3. DENON PMA 320

    • 1 odpowiedź
    • 4k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 903 wyświetleń
  4. DSD -> WAV

    • 1 odpowiedź
    • 993 wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 1k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 659 wyświetleń


  • Ostatnie posty

    • To ciekawe spostrzeżenie. Aby zrozumieć skąd ta różnica należy zacząć od początku  - skąd się biorą pliki w serwisach i co sie dalej z nimi dzieje. Cywilizowana metoda polega na tym, że artysta (lub ktoś kto ma prawa do utworu) za pośrednictwem wyspecjalizowanej firmy dostarcza pliki do właściciela serwisu streamingowego. Pliki dostarcza się w możliwie najlepszych formatach i rozdzielczości po to, by można było je potem przyciąć jakościowo na potrzeby poszczególnych pakietów oraz możliwości technicznych. Zatem źródło pliku z reguły będzie ok, bo artyscie na tym zależy. Natomiast tego co się potem z plikiem dzieje nie wiemy. Nikt się tym nie chwali, a każdy zasłania tajemnicą.  To, że widzimy na dac-u np 24/96 zupełnie nic nie znaczy, bo nie wiemy czy taki był plik źródłowy, czy może przycięto go z jeszcze wyższej rozdzielczości, czy przeciwnie  - został podkręcony ze zwykłego 16/44, co jak wiemy nie tylko nic nie daje ale wręcz wprowadzać może zakłócenia. Nie znamy procedury obróbki plików,  sposobu ich przechowywania itp. Różnica do płyty CD polega na tym, że na CD  (zgodnie z formatem Red Book) mamy zawsze pliki w formacie 16/44 i przy odrobinie dociekliwości (a czasem sam wydawca wprost się tym chwali) ustalimy z czego i jak oraz kto konkretnie zrobił wszystko to, co potem słyszymy. Stąd plyty mogą być zrealizowane lepiej lub gorzej ale już takie są i nic/nikt tego nie zmieni - trzeba zrobić nowe wydanie z np nowym masteringiem. W przypadku plików nie wiemy kto i w jaki sposób przetwarzał plik dodatkowo na potrzeby przechowywania, przesyłania, dopasowania jakością do pakietu abonamentowego.... I tu jest szerokie pole możliwości,  na które swym testem wszedłeś.  Ale poza stwierdzeniem (albo nie) różnic, niczego więcej nie ustalimy, bo nie ma dostępnych informacji.
    • Witek, audio jest za bardzo subiektywne. Zostaje uszanować wrażenia innych jeżeli i oni szanują Twoje. Tysiące kolumn, wzmacniaczy, producenci twierdzą, że to właśnie ich urządzenia nie podbarwiają a są naturalne. Ktoś inny pisze o „nutce lampowości” i co takiemu zrobisz ? Każdy ma wybrać pod siebie i uszanować wybór innych. O tym co gra najwierniej możemy gadać do końca świata i dalej nie dojdziemy do porozumienia. 
    • Zalóżmy, ze muzyka jest forma sztuki. Czy do galerii chadzasz w różowych okularach?
    • Ta, umie się przecież upadać,  chociaż trochę siebie zostawiłem na miejscu i odnowienie szczepionki na tężca było konieczne  
  • Ostatnio poruszane tematy

×
×
  • Utwórz nowe...