Skocz do zawartości

Wasze systemy...


npl

Recommended Posts

6moons miał rację:) słuchając tego modelu na Audio Show w 2015 roku. Po znakiem zapytania jest to czy przez ostatnie 50 lat faktycznie posunęliśmy się do przodu w reprodukcji dźwięku.

Tego zestawu w ogóle nie trzeba analizować, skupiać się na poszczególnych pasmach. On tak miło gra, pasma są tak wyrównane, nic nie męczy. Muzyka wtapia się w tło. Było sporo zestawów, jest ale ten system to jest trafienie muzyki w punkt. Dziesiątki godzin poświęcone na doprowadzenie system do stanu "jak z fabryki" opłaciło się - teraz to gra bajecznie:)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, elektron6 napisał:

6moons miał rację:) słuchając tego modelu na Audio Show w 2015 roku. Po znakiem zapytania jest to czy przez ostatnie 50 lat faktycznie posunęliśmy się do przodu w reprodukcji dźwięku.

Tego zestawu w ogóle nie trzeba analizować, skupiać się na poszczególnych pasmach. On tak miło gra, pasma są tak wyrównane, nic nie męczy. Muzyka wtapia się w tło. Było sporo zestawów, jest ale ten system to jest trafienie muzyki w punkt. Dziesiątki godzin poświęcone na doprowadzenie system do stanu "jak z fabryki" opłaciło się - teraz to gra bajecznie:)

Zapraszam! tego zestawu naprawdę warto posłuchać.

Lampy wręcz "śmieciowe" bo PP EL500 oraz ECF80. El500 jest bardziej znana z układów odchylania w TV ale niemieccy producenci chętnie wykorzystywali tę lampę w konstrukcjach audio. Lampa mogąca pracować przy dużych prądach i napięciu anodowym do 300V. Jest potwornie wytrzymała nawet gdy pracuje przeciążona. Słuchając tego zestawu idzie się zastanowić jak oni to zrobili...i po co te wypasione lampy 300b za grube tysiące.? Dużo robią przetworniki - 16ohm i 15" papierzak szerokopasmowy  o niskiej fs bo 30Hz (tutaj pracujący jak woofer) robi dobra robotę - jest wszystko na miejscu.Krytyka ? kto chce niech krytykuje - a to ja słucham na 60 letnim sprzęcie który przeżyje chyba nas wszystkich:)

Edytowano przez elektron6
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@elektron6 tak sobie patrzę i zawsze nachodzi mnie ta sama myśl , po co ludziska zabijają się za kolejną " Melodiką ", ; Fyne " , " Elac" , wyrafinowaną budową głośnika w nieziemskiej technologii  ..... skoro można mieć dużą skrzynkę , prawidłowo wykonane przetworniki , lampę i wystarczy :) 

Kawał dobrej roboty , lubię ten materiał na maskownicy , horna , całość prezentuje się wyśmienicie.

 

jeszcze pytanie , jest w skrzynce jakieś wytłumienie ? u mnie w Altecach jest na tylnej ściance i bocznych , reszta pusta. Zastanowiło mnie jak po raz pierwszy rozkręciłem Alteci Jjak to się ma do współczesnych konstrukcji ,gdzie trzeba się przebijać przez wytłumienie by wykręcić przetwornik lub zwrotnicę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Były-Forumowicz napisał:

Jednak nic nam do tego kto na czym słucha swojej ulubionej muzyki.

Ja tez nie mam nic do tego, kto na czym słucha swojej ulubionej muzyki, ale to nie znaczy, że nie mogę napisać, że mi się powyższy zestaw kompletnie nie podoba, za dużo tego wszystkiego tam, na oko widzę jakieś 15 różnych sprzętów, także same kolumny nie trafiają w moje poczucie estetyki. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak fakt:) ale i tak jest sporadycznie użytkowany:) 

Ktoś narzekał na mnogość sprzętu - no tak moja kolekcja nie jest minimalistyczna ale dzięki temu mamy możliwość posłuchania szerokiego przekroju sprzętu; chcesz posłuchać szpuli? to masz szpulaka, nostalgia do kasety? nie ma problemu jest deck, a może czarna płyta ? masz gramofon i oddzielny preamp, zatęskniłeś za radiówką ? to włączymy tunerek lampowy:) a może dzisiaj masz ochotę posłuchać lampy SE czy też konstrukcji PP - nie ma problemu już się lampki grzeją. Zróbmy porównanie z tranzystorem ? mówisz i masz. A może dzisiaj masz ochotę na lampkę wina i posłuchanie wzmacniacza OTL z lat 50 - tych na głośniku szerokopasmowym? nie ma problemu znajdzie się i taka konstrukcja. I tak dalej i tak dalej panowie...Jak dla mnie granie na jednym wzmacniaczu, jednym źródle jest nudne i nie pokazuje różnorodności audio. 

1 minutę temu, elektron6 napisał:

 

 

Edytowano przez elektron6
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość sprzętu jest podłączona na stałe - okablowanie jest od groma ale jest to spięte wszystko z głową zatem nie mam efektów przydźwięku:) Nie ma mowy o pętlach mas:) To co trzeba wiedzieć to oczywiście w jakiej kolejności co i jak włączyć a to tylko wiem ja:)

Planuję małą przeróbkę systemu OX tak aby bez wyjmowania monobloków lampowych móc wykorzystać system jako kolumnę bierną/ Dwa przekaźniki na system i mamy temat z głowy. Tym samym zwiększy się elastyczność systemu o kolumnę aktywna/bierna z bezpośrednio podłączonym zewnętrznym wzmacniaczem lampa i tranzystor.

TV to przyznaję jest za wysoko ale to wymusił własnie sprzęt audio. Na całe szczęście ten tv jest tam tylko po aby był...filmy oglądam gdzie indziej. Ot taki kompromis. 

Dzisiaj planuję posłuchać kilku kaset - ot taka nostalgia. 

Edytowano przez elektron6
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muzeum Techniki - coś w tym jest:)

System jest mocno analogowy - można posłuchać, zobaczyć "stare" źródła dźwięku z wysokiej klasy zestawów, które co ważne są w stanie gabinetowym. Nie słucham nigdy sprzętu, który ma jakieś wady, niedoskonałości. Wszystko jest przygotowane, skalibrowane w "punkt" jak fabryka chciała. Są wskaźniki UV, wskaźniki diod LED, lampy Nixie, kasety, szpule, winyle, CD, przetworniki DAC R2R, konstrukcje OTL, szerokopasmowe, sygnał FM, lampy i jeszcze raz lampy i to tyle.  Zatem u mnie najnowszy wymysł techniki zatrzymał się na płycie CD i starych, dobrych DAC R2R. Wszystkie nowsze technologie, jeszcze nie znalazły u mnie uznania, choć miałem z nimi do czynienia. Aktualnie jestem zwolennikiem starej dobrej szkoły dźwięku z mocnym naciskiem na technologię analogową.  Można sobie wyobrazić jak brzmi system; gramofon + premp lampowy + wzmacniacz lampowy + kolumna z lat 60 tych. Prosto (a w zasadzie w obecnych czasach - skomplikowanie), analogowo, przyjemnie.

No ale kto co lubi. Nie neguję DAC delta sigma, wzmacniaczy klasy D, internetowych źródeł dźwięku, tranzystorów po 2x 300W, kolumn słupków z przetwornikami po 16 cm. Jak gra i cieszy ucho to niech tak będzie.

Edytowano przez elektron6
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6moons 2015 r Audio Show, cytuję;

An Akai GX-747 fed a Luxman CL preamp which in turn fed the active Klein & Hummel OX studio monitors. These speakers run ElectroVoice Alnico drivers and EL500-based power amps, all made in the early '60s.  The sound here made one wonder just what we have really developed over the past 50 years. Have we made any real progress?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pętle masy to temat dosyć złożony i długo by było wyjaśniać. Jest sporo artykułów na necie gdzie można o tym coś poczytać. Niestety pętla masy często powstaje właśnie przez przewód uziemiający, zatem pomóc może odpięcie uziemienia od jednego z urządzeń. No ale na minus mamy kwestie bezpieczeństwa. Sposobów walki z tego typu zjawiskiem jest sporo i wszystko zależny od konkretnego podłączenia zestawu; izolowanie wejść sygnałowych od obudowy, oddzielanie masy zasilania od sygnałowej, łączenie masy wejść za pomocą niewielkiej wartości kondensatora, odpięcie jednego z przewodów ekranowych w okablowaniu sygnałowym, podpięcie urządzeń do jednej listy, jednego gniazdka, odpięcie uziemienia od pewnych urządzeń - tylko jeśli urządzenie jest wykonane w odpowiedniej klasie bezpieczeństwa, zasilanie urządzenia przez trafo separujące,...ogólnie temat rzeka.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Khedron napisał:

I, moze glupie pytanie, ale chcialbym znac odpowiedz - dlaczego w listwach zasilajacych do audio np Taga Harmony PF-1000 czy Gigawatt Pf-1 nie ma bolcow uziemienia? 

Nie ma głupich pytań. A to jest bardzo dobrym pytaniem.

Otóż wspomniane przez Ciebie listwy mają uziemienie rozwiązane w inny sposób. W Polsce najpopularniejsze są wtyki I gniazda typu E, gdzie nad faza i zerem jest uziemienie w postaci bolca. W audio przyjął się troszkę inny standard nazywany schuko. To typ wtyku niemieckiego zwany również F. Uziemienia jest z boków wtyczki, a w gnieździe ma postać sprężynujących blaszek. Jest o tyle wygodniejsze gdyż odwracając wtykiem zmieniasz fazę.

Obydwa standardy przystosowane są do obciążeń max 16A.

Poczytaj o tym, bo nie jest to wątek dotyczący prądu.

 

I miejsce na wykłady: )

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@elektron6

To może zamiast TV jakaś pułapka, albo chociaż obrazek tam wstawić? Jakieś 4 lata temu wywaliłem telewizor bo mi się korektor nie mieścił i tak już zostało. Korektor sobie korektoruje, equalizer sobie skacze i jest przyjemnie. Zaryzykowałbym nawet twierdzenie, że momentami ciekawiej niż w telewizorni. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszedł czas na pierwsze odpalenie Sansui AU-111. Lampy 6L6 NEC, ecc83 Toshiba z epoki, nowe olejaki, regeneracja przełączników, ustawienie punktów pracy i test- dźwięk cudowny, jak to gra dołem jaka dynamika a przecież sprzęt ma 60 latek.  Coś pięknego

A74BDE34-7493-47A9-B62E-50F9811517F0.jpeg

FF974E4E-FDB9-47E6-9E79-53A39931E991.jpeg

B20F2977-6928-4139-B2D9-EEEA3CDA26D1.jpeg

EB74A0AA-9D7A-4A6B-AF4A-4BA28942B68F.jpeg

Edytowano przez elektron6
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...