Skocz do zawartości

Nowy wzmacniacz


Recommended Posts

Jako że powróciły do mnie kable, mogłem zbudować dwa tory i porównać oba DACi bezpośrednio przełączając tylko wejścia na wzmacniaczu.

           CEC - Coax (AQ Carbon) - Ayon S10 mk2 - RCA Harmonix - Ma 252

           CEC - XLR (PAD Genesis) - Moon DAC - XLR PAD Posejdon - MA 252

IMG-20210825-151755.jpgIMG-20210825-151745.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, tak całkiem to nie jest sprawiedliwe porównanie, o ile w części cyfrowej, czyli XLR Genesis i AQ Carbon to podobnej klasy przewodniki to już Posejdon do Harminix to już nie bardzo. Ale dla wyrównania szansy,  Ayon dostał na zasilaniu Purist Aquila a Moon tylko AQ Blizzard bo Furutech S55N nadal w salonie Nautilus jest oceniany.

Wiedziałem (słyszałem) że gdzieś na granicy niskie średnie jest różnica, ale nie byłem pewny o co chodzi, teraz wiem, gdzie się różnią.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Bogusław Kożyczkowski napisał:

CEC - Coax (AQ Carbon) - Ayon S10 mk2 - RCA Harmonix - Ma 252

           CEC - XLR (PAD Genesis) - Moon DAC - XLR PAD Posejdon - MA 252

To nie są dwa identyczne tory. Ciężko będzie na podstawie takiego podłączenia wysnuć prawidłowe wnioski.

Nie wiadomo co by było jakbyś Moona podłaczył po RCA a Ayona po XLR.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat wiem co by się stało.

Znam granie mojego SETA doskonale i każda sprzętu czy kabla jest odnotowana. 

Moon celowo dostał lepsze okablowanie i pomimo toru na XLR-ach nie daje rady w kreowaniu przestrzeni Ayon-owi., czy to zasługa lamp, czy toru w klasie "A" Ayona?, a może brak sprzężenia zwrotnego? nie wiadomo, ale S10 jest lepszy pomimo połączenia przez RCA

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.08.2021 o 12:01, Bogusław Kożyczkowski napisał:

Nie mam, jak sprawdzić tej przelotki RCA- "dalej" ale to bez znaczenia, bo .....

Poprzednio nie zgodziłem się na montaż Mind 2 w środku Moona, bo nie chciałem łączyć DAC - streamer, zawsze chciałem go mieć osobno (Lumin U1 mini) lub chociaż Node2), z czasem zapomniałem o tym i ponownie skierowałem optykie na kombo, teraz jak tak walczę z tematem połączenia "funkcjonalnie" i "dźwiękowo" to uświadamiam sobie, że nic nie zastąpi osobnych sprzętów

 

5 godzin temu, Bogusław Kożyczkowski napisał:

Ja akurat wiem co by się stało.

Znam granie mojego SETA doskonale i każda sprzętu czy kabla jest odnotowana. 

Moon celowo dostał lepsze okablowanie i pomimo toru na XLR-ach nie daje rady w kreowaniu przestrzeni Ayon-owi., czy to zasługa lamp, czy toru w klasie "A" Ayona?, a może brak sprzężenia zwrotnego? nie wiadomo, ale S10 jest lepszy pomimo połączenia przez RCA

Czy tylko mi coś tu nie pasuje?

Czyli w końcu Ayon podłączony po RCA gra lepiej od Moona podłączonego po XLR, mimo że Ayon to "kombo", a Moon to tylko DAC? No jak? Przecież nic nie zastąpi osobnych sprzętów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Felix1 napisał:

 

Czy tylko mi coś tu nie pasuje?

Czyli w końcu Ayon podłączony po RCA gra lepiej od Moona podłączonego po XLR, mimo że Ayon to "kombo", a Moon to tylko DAC? No jak? Przecież nic nie zastąpi osobnych sprzętów.

Potwierdzam, opcja każdy osobno to zawsze najlepsze rozwiązanie, czy to pre-amp + końcówki mocy czy osobny zasilacz do pracy silnika w gramofonie.

I znów potwierdzam, Ayon gra lepiej od Moona (jako DAC), chociaż teraz 280D już tak nie odstaje.

20 godzin temu, Dedal75 napisał:

No zacne graty Boguś 👍 

Dziękuje.

chociaż mój sprzęt nie jest owiany tajemnicą.

20 godzin temu, Asia napisał:

No to jakie losy "wieży" z prawej strony?

Tower zostaje bez względu na wynik w DACach.

11 godzin temu, Felix1 napisał:

To już Bogusław musi zdefiniować.

18 godzin temu, Bogusław Kożyczkowski napisał:

ale S10 jest lepszy pomimo połączenia przez RCA

 

Dojdziemy do tego.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.08.2021 o 07:08, Bogusław Kożyczkowski napisał:

Potwierdzam, opcja każdy osobno to zawsze najlepsze rozwiązanie, czy to pre-amp + końcówki mocy czy osobny zasilacz do pracy silnika w gramofonie.

I znów potwierdzam, Ayon gra lepiej od Moona (jako DAC), chociaż teraz 280D już tak nie odstaje.

Ale właśnie nie bardzo to rozumiem.

Ayon bez pre kosztuje mniej więcej tyle, co Moon 280D + osobny Mind II do niego, a gra lepiej.

Czyli mimo, że jest to kombo z tej samej półki, to gra lepiej. Jakoś mi się te twoje dwa stwierdzenia gryzą.

Chodzi mi tylko o to, że z technicznego punktu widzenia nie ma powodu dla którego kombo miałoby graż gorzej, jeżeli tylko producent przemyślał jego konstrukcję. Dodatkowo pomijamy konieczność stosowania przynajmniej jednej pary interkonteków.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba powrócić do Ayon S10 II, który to już powrócił do salonu Nautilus.

Dźwiękowo pasuje mi takie granie i słychać progres do Moona, niestety ... cześć streamera ma słabe apki na fona (na tablet poprawa? .... żadna), co skutecznie zniechęca do ich korzystania. Sam musiałem powrócić do DAC Moon by odsłuchać nowości w Qobuz grane z PC, bo korzystanie z apki Ayon to nie był dobry pomysł i tu jest dużo do poprawy. Tak właściwie to potrzeba używać prawie jednocześnie i pilota (by zmieniać wejścia) i fona (aby dla wygody sterować streamerem). Ekran telefonu wmontowany w S10 jest praktycznie nie wykorzystany, zamiast pokazywać obecnie wybrane wejście czy chociażby próbkowanie albo poziom głośności czy balansu (chociaż tylko przez chwile) to Ayon jakimś dziwnym posunięciem te ostatnie pokazuje w małym okienku z boku displaya co oczywiście jest widoczne, ale dopiero gdy podejdziemy bliżej sprzętu. Owszem, opcji do wyboru czy szukania w takim Qobuz jest dużo, ale każde cofniecie utworu czy płyty powoduje przeskok do początku ..... Qobuz. Dodatkowo ... żadnej zmiany, pogrubienia czcionki czy przejścia z tytułów na widok okładek (tak mi łatwiej) co pozwoliło by się szybko zorientować, gdzie już byłem, tam tego nie znajdziecie. 

Jest opcja dokupienia słynnego ROON do sterowania (którego osobiście nie lubię) ale czy Ayon nie mógł postarać się lepiej? gdy inni to potrafią? czy ... płacimy tylko za sam dźwięk? ale przecież to streamer z możliwością DAC a nie odwrotnie, oj słabiutko, słabiutko. Panie Gerhard, robisz streamer? to zrób go dobrze, bo dźwięk to nie wszystko.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Jestem.

Ponowne wejście na forum, .....  jest spowodowane magiczną skrzyneczką 22D odpowiadającego za poprawę akustyki w pokoju przy słuchaniu muzyki dzięki Dirac Live. Towar dotarł zza "wielkiego muru" jako całkowicie nowy, a właścicielką owego urządzenia jest @Asia  

Po poprzednim testowaniu systemu DL   w moim kwadracie, czyli DDR24 od @tomek4446 została mi delikatna wątpliwość w koniecznosc tego wynalazku w moim systemie, więc teraz rozprawie się z tym tematem ponownie, tylko tym razem za DAC posłuży mój leciwy MOON 280D ponieważ 22D pracuje tylko w domenie cyfrowej.

 

IMG-20210924-072932.jpg

 

Na wstępie, mój DAC pokazał wartość próbkowania 96k! przy graniu z płyty (CEC TL5) gdzie urządzenie 22D pracujcie jako przelotka, raczej Moon powinien pokazywać 44,1k troche to dziwne, ale moze w opcjach coś znajdę by znów było bitperfect.

Po wgraniu potrzebnych programów dokonałem pierwszego pomiaru, ...  nie było to "perfect" ustawienie mikrofonu, ale muzyka już gra po korekcji, a pomiar powtórzę ponownie z większą dbałością pozycjonowania mikrofonu. Tu jest zagwozdka jak go kierunkować? .. na środek, między kolumny czy prostopadle?

cdn.

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Bogusław Kożyczkowski napisał:

Tu jest zagwozdka jak go kierunkować? .. na środek, między kolumny czy prostopadle?

Tak jak pisze Slaw , mikrofon w sufit , wpisujesz wówczas w DL plik kalibracyjny mikrofonu z końcówką 90 deg.. Co prawda instrukcja mówi , że mikrofon w kierunku głośników i plik z końcówką txt jest do stereo , ale instrukcję jak wiadomo są dla mięczaków :)

90.PNG

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest przedstawiony moim zdaniem bardzo ciekawy poglada na ustawianie mikrofonu, gdzie ważne jest tylko aby, każdy punkt był w innym położeniue względem innych w osiach xyz. Generalnie 9 punktów jest wystarczajace, a niektórzy twierdza, że dla szybkich testów porównawczych (np. rózne położenie kolumn) 3 punkty wystarczą.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@slaw0001 jutro mam wolny ranek i dwa wolne sloty w DDRC , zrobię pomiar wg. Twojej sugestii. Można będzie na żywo porównać , cze są różnice , czy nie.

20 minut temu, Felix1 napisał:

Czekam teraz na dostawę UMIC-1. Ciekawe, czy tu się coś zmieni?

Ja słyszę różnice , sami twórcy DL twierdzą , że przy tworzeniu filtrów mieli na myśli pomiary robione z mikrofonem skierowanym w sufit. MiniDSP w tej dyskusji tłumaczyło się tym , że podając w instrukcji , iż mikrofon ma być " na kolumny " mieli na myśli pomieszczenia już zaadaptowane akustycznie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, slaw0001 napisał:

Na sufit. 

 

1 godzinę temu, tomek4446 napisał:

Tak jak pisze Slaw , mikrofon w sufit , wpisujesz wówczas w DL plik kalibracyjny mikrofonu z końcówką 90 deg

 

Za waszą sugestią zrobiłem taki pomiar.

Teraz w pamięci są 3

  • standardowe ustawienie (kolumny pod ścianą) mikrofon równolegle
  • wysunięte kolumny / mikrofon równolegle
  • mikrofon do góry / kolumny standard (pod ścianą)

no i bardziej się przyłożyłem do pozycjonowania

Teraz zagłębie się w posłuchanie.

cdn.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, tomek4446 napisał:

Ja słyszę różnice

Tak jak mówię - używałem mikrofonu dołączonego do Arcama, który nie jest najwyższej jakości. Może stąd wynika brak różnic? Ale może też wynikać z... mojej kanapy, która ma wysokie oparcie, w związku z czym na wysokości uszu właściwie brak odbić.

Sprawdzę z UMIC-1.

33 minuty temu, tomek4446 napisał:

sami twórcy DL twierdzą , że przy tworzeniu filtrów mieli na myśli pomiary robione z mikrofonem skierowanym w sufit. MiniDSP w tej dyskusji tłumaczyło się tym , że podając w instrukcji , iż mikrofon ma być " na kolumny " mieli na myśli pomieszczenia już zaadaptowane akustycznie.

Ciężko mi się do tego odnieść - nie widziałem ani jednej, ani drugiej odpowiedzi.

Ja słyszałem, że mikrofon równolegle do podłogi jest sugerowny do stereo, ze względu na to, że tu największe znaczenie ma fala bezpośrednia. Znowu mikrofon pionowo jest wymogiem dla kina domowego, bo inaczej nie zbierałby odpowiednio sygnału z kanałów surround, co powodowałoby ich podbijanie przez DL.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...