Skocz do zawartości

Dirac Live i Room EQ Wizard - leki na całe zło?


Kraft

Recommended Posts

@Asia nie mogłem nigdzie znaleźć normalnego zdjęcia tego statywu , jedynie takie coś

https://www.soundimports.eu/en/minidsp-umik-x.html

z tego co widzę to ten statyw nie ma ramienia , jest tylko prosta rurka. A jeżeli tak to jest bardzo mało praktyczny , szczególnie w przypadku pomiarów na kanapie , dosuniętej do ściany. Miałem statyw mikrofonowy " profesjonal " i nawet pomijając fakt , że się rozleciał , to jego wadą było za krótkie ramie . Teraz mam statyw typowo pomiarowy i praktycznie nie ruszam go z miejsca / podłogi/ , a operuje samym ramieniem z mikrofonem. Pomiar to sama przyjemność oraz mam gwarancję , że punkty pomiarowe są na tej samej wysokości . Zmieniając punkt , przesuwam w poziomie ramię statywu , wysokość pozostaje niezmienna. Jako praktyk , jakoś mi się ten wynalazek MiniDSP nie widzi. Może by się sprawdził jedynie przy pomiarach wolnostojącego fotela , choć i w tym przypadku mam wątpliwości. :) 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Marek Muszyński napisał:

Też tak pomyślałem. Chyba bardziej opłacalne dla mnie będzie natychmiastowe kupno nowego. Gdyby się nie sprawdził, sprzedam ze stratą, a i tak będę na plusie :)

Załapałem :) pisząc o zdjęciach nie miałem na myśli , że Ci je wyśle do odbicia :) Marek , jak zacząłem sobie przypominać, ile ich / zdjęć /się uzbierało przez lata , to ręczę Ci , że jak byś nabył całą fabrykę MiniDSP w Hongkongu to i tak było by taniej :) 

54 minuty temu, Asia napisał:

No tak, taka tyczka jest bez sensu.
Twój Sonopan zdecydowanie lepszy.

oczywiście wszystko zależy od tego jak często będziemy robić pomiary. Tak naprawdę można je wykonać , bez statywu , uruchamiając inwencję własną i wykorzystując jako podpórki sprzęty domowe. Sonopan jest wygodny , pomiary robię dosyć często , jak nie DL , to REW lub choćby YPAO w kinie domowym. Stawiam statyw na podłodze , mocuje mikrofon , ustawiam ramię z mikrofonem do najniższej pozycji pomiarowej , a potem nie ruszając statywu , korzystając wyłącznie z regulacji wysokości ramienia oraz przesuwając ramię w poziomie robię pomiar pozostałych punktów. Szybko i precyzyjnie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, tomek4446 napisał:

Po za DDRC-24 nic Ci więcej nie potrzeba. Z tyłu Naima masz wyjście z przedwzmacniacza / Preamp Output/ i tam kablami RCA wpinasz się pod wejścia analogowe DDRC-24 i z DDrC-24 wpinasz się też kablami RCA z powrotem do Naima do wejścia na końcówkę mocy / input/. Sygnał z filtrami DL jest przekazywany na końcówkę i do kolumn. Z Naima korzystasz więc dokładnie tak samo jak do tej pory , nic się nie zmienia jeżeli chodzi o źródła. Natomiast zmienia się sterowanie głośnością / @slaw0001 , popraw mnie jeżeli się mylę/ , głośnością sterujesz wówczas z pilota DDRC-24. 

Za proste aby sen o DSP mógł się urzeczywistnić bez dodatkowych klamotów. Przecież jak w Naimie włączę wejście Input, to na Preamp Output brak sygnału...sprawdzałem. Musiałbym wydać kilka tysięcy na streamer z usb do odtwarzania z internetu i plików. Chcąc mieć DSP lepiej już pozbyć się Atoma i nabyć Nada M10. Wielka szkoda, ale przynajmniej zaoszczędzę na wydrukach  :)

Naim.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Marek Muszyński napisał:

Za proste aby sen o DSP mógł się urzeczywistnić bez dodatkowych klamotów. Przecież jak w Naimie włączę wejście Input, to na Preamp Output brak sygnału...sprawdzałem. Musiałbym wydać kilka tysięcy na streamer z usb do odtwarzania z internetu i plików. Chcąc mieć DSP lepiej już pozbyć się Atoma i nabyć Nada M10. Wielka szkoda, ale przynajmniej zaoszczędzę na wydrukach  :)

Naim.jpg

W razie przesiadki na NAD-a daj znać - ustawiam się w kolejce do Atoma ;)

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Marek Muszyński napisał:

Za proste aby sen

To dla mnie coś nowego. Od zarania dziejów wzmacniacze zintegrowane miały wyjście z przedwzmacniacza oraz wejscie na końcówkę mocy / w NAD-zie połączone zworkami/ . W moim 3100 , po prostu rozpinałem zworki i działał albo jako pre , albo końcówka mocy i tam spokojnie mogłem wpakować DDRC .

Ale ok , to znaczyłoby , że Naim może robić jako streamer z pre dla zewnętrznej końcówki mocy , lub jako końcówka mocy dla źródła zewnętrznego. 

Sorry Marek , chciałem dobrze.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, tomek4446 napisał:

To dla mnie coś nowego. Od zarania dziejów wzmacniacze zintegrowane miały wyjście z przedwzmacniacza oraz wejscie na końcówkę mocy / w NAD-zie połączone zworkami/ . W moim 3100 , po prostu rozpinałem zworki i działał albo jako pre , albo końcówka mocy i tam spokojnie mogłem wpakować DDRC .

Ale ok , to znaczyłoby , że Naim może robić jako streamer z pre dla zewnętrznej końcówki mocy , lub jako końcówka mocy dla źródła zewnętrznego. 

Sorry Marek , chciałem dobrze.

Cała tajemnica w tych zworkach, których Naim nie ma. Wiem, że chciałeś dobrze, boś bardzo uczynny forumowicz jest. Oczywiście jeśli masz jakieś dla Ciebie interesujące zdjęcia..wal jak w dym. Tylko nie za dużo :)

21 minut temu, stach_s napisał:

Nie wiedzialem, wybacz Marku. Nie smiem narazac kogokolwiek na takie konsekwencje. BTW, co bylo przed Atomem? 

Przed Atomem był Nad C368 + moduł streamingowy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, marcinmarcin napisał:

Na PC jest świetne rozwiązanie w postaci darmowych programów Rew do pomiaru i APOequalizer do wprowadzenia korekt. Nic więcej poza mikrofonem np Umik1 nie jest potrzebne

Jutro zamawiam Umik 1, a następnie będę się "doktoryzował", oczywiście z Waszą pomocą 😀

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to było parę godzin. Warto poczekać.

O ile pamiętam @MariuszZ zrobił fajny samouczek do posługiwania się REW.

Na początek możesz zrobić jeden pomiar tylko z miejsca odsłuchu / wysokość uszu/ , to da już jakiś obraz.

@Asia korekta. Trzy pomiary , ale z tego samego miejsca , nie ruszasz mikrofonu tylko przestawiasz w programie : kanał lewy , kanał prawy , oba kanały.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Asia napisał:

Studiuję (i to nie jest napisane z przesadą) wątek Mariusza. Coś z tego wyniknie... 

Temat dotyczy bardziej Maliny i możliwości DSP w kontekście wykorzystania filtrów tworzonych na bazie pomiarów REW i funkcji jakimi dysponuje Rephase. Pomiary REW są w tutorialach na YT i można z wizualizacji sporo przyswoić. 

Nie idź w tworzenie filtrów bo to zawiła droga jest i poniekąd odbiera radość płynącą że słuchania muzyki. Ja z niej zawróciłem po tym jak zorientowałem się, że więcej słucham "detali i smaczków" zamiast delektować się i cieszyć wrażeniami jakie dostarcza sama muzyka 😉

DSP i filtry są poniekąd środkiem do osiągnięcia maksimum wrażeń ale dla zwykłych audio hobbystów sugerowałbym gotowe rozwiązania oferowane przez DL. 

W moich warunkach były plusy i minusy z korekt REW. W dużym uproszczeniu dostałem więcej detalu i precyzji ale straciłem "masę", dźwięki w muzyce stały się mniej "dociążone" w skrajnych przypadkach ocierając się o "kartonowe" brzmienie bez względu czy filtry sam składałem czy korzystałem z miniDSP. 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej mnie interesuje pomiar pomieszczenia bez i z DDRC. Tworzenie własnych filtrów chyba nigdy nie będzie w moim zasięgu, chyba że zacznę od podręczników fizyki. A to długa droga.

Nie martwi mnie wpływ korekcji skoro mogę ją wyłączyć jednym guzikiem.

Edytowano przez Asia
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...