Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
1 godzinę temu, tomek4446 napisał:

To Ty też należysz do mojego klubu ? :) Nie wiedziałem ;) 

No jasne 👍nawet kable zaczynam gromadzi hehe ;) Dziś właśnie przyszły z CN głosnikowe srebrno miedziane "tellurium rodulium" i interkonekty  srebrzone z wtykami WBT. Ciekawe ile w tych kablach prawdziwych, niepodrabianych rzeczy jest. Koszt niewielki ale ile frajdy. Pierwsze wrażenia są OK. Nie wiem na ile omamiła mnie chęć poprawy balansu tonalnego w lampiaku z kefami, na ile wsłuchiwanie się w zmiany przy trochę głośniejszym niż zwykle słuchaniu ale mam wrażenie, że jest inaczej. Subiektywnie odbieram bardzo subtelne różnice, znaczy że "bas" zjechał i przejawia oznaki lepszego konturu, a "góra" się na tle tej zmiany "uwypukliła". Jest jaśniej, co odbieram jako poprawę i nawet już mi takie granie bardziej odpowiada. Muszę dłużej posłuchać bo zaczynam wierzyć w omamy jako sceptycznie do zmian kabelkami nastawiony. Proszę nie odbierać mojego komentarza jako prowokacji i pominąć gdyby komuś przyszło do głowy się o to awanturować hehe ;) 

kable (Custom).jpg

Napisano
34 minuty temu, MariuszZ napisał:

No jasne 👍nawet kable zaczynam gromadzi hehe ;) Dziś właśnie przyszły z CN głosnikowe srebrno miedziane "tellurium rodulium" i interkonekty  srebrzone z wtykami WBT. C

Nie żebym wypominał iż same wbt-0144 kosztują ponad 600zł za 4 tyki , ale mam podejrzenie iż poczynione zakupy kabli mogą być niezbyt "oryginalne" :D 

PS: a potem będą opinie o wtykach , kablach ,że "nie grają" :P 

Napisano
45 minut temu, kukocz napisał:

BTW, nie mam pojęcia co to jest - może photoshop? :)

Może drożdży dodali żeby poluzować wiązania międzyatomowe kryształów miedzi i spuchły przewody przy wygrzewaniu, jak bułeczki ;) Szczerze nie mam pojęcia co tam siedzi ale z gabarytu może wszystko być, nawet dodatkowe wzmacniacze czy equalizery :) 

1 godzinę temu, Kubakk napisał:

wbt-0144 kosztują ponad 600zł

Jak rozpoznać oryginał ? Opisze te podrabiane ;) 

Napisano
13 minut temu, Kraft napisał:

Panowie, może tak bardziej w temacie, bo się robi bałagan.

No próbujemy. Jak "naprawić" brzmienie KEF przewodami ? Temat dla tych co im mało "góry". Niestety żartobliwie się zrobiło ale chociaż przepychanek nie ma ;) Jutro ostatecznie podejmę decyzję jakie kolumny za KEF. Te ostatnie ze względu, że grają wycofaną "górą" do moich klamotów się nie nadają. Za słabe mam wzmaki niestety. Pozdrawiam.

Napisano

Jeśli chcesz mieć trochę więcej wysokich tonów, to najlepszą metoda będzie zmniejszenie wartości tłumienia rezystorem szeregowym w jego torze. To ingerencja, ale odwracalna. Koszty są niewielkie, a skutek z pewnością dość przewidywalny. N pewno metoda skuteczniejsza niż zmiana kabli.

Napisano (edytowany)
15 minut temu, MariuszZ napisał:

Jutro ostatecznie podejmę decyzję jakie kolumny za KEF. Te ostatnie ze względu, że grają wycofaną "górą" do moich klamotów się nie nadają. 

Zaaplikowałem R3 korekcję Dirac Live (domyślne ustawienia krzywej - bez kombinowania) i o wycofanej górze nie ma już mowy. Weather Report i Sara K. brzmią doskonale, a w pierwszym utworze z "Diamond Life" Sade góra ociera się już o żyletki. Tak podejrzewałem, że KEF-y będą wdzięcznym partnerem dla DL. Mają wyrównaną charakterystykę, więc program nie musi mocno ingerować w przebieg krzywej. Między innymi to skierowało moją uwagę w ich stronę. Brzmienie zyskało także na ataku (ładnie to słychać na "Heavy Weather"). Coraz bardziej mi się podobają te kolumny. Tak z korekcją, jak i bez niej.

Edytowano przez Kraft
Napisano
2 godziny temu, kukocz napisał:

Trzeba było takie zamówić ;) 

(BTW, nie mam pojęcia co to jest - może photoshop? :) )

image.thumb.png.2cdfb7252daa6c2a8afd8a7cf5a341e1.png

Tam jest chyba styropian. Cóż oni tam wsadzili do izolacji oo d czego chcą się tak izolować. To było chyba zaprojektowane do odławiania prętów w reaktorze w Czarnobylu. Ale sprawdził się też w audio. 

 

42 minuty temu, Kraft napisał:

Zaaplikowałem R3 korekcję Dirac Live (domyślne ustawienia krzywej - bez kombinowania) i o wycofanej górze nie ma już mowy. Weather Report i Sara K. brzmią doskonale, a w pierwszym utworze z "Diamond Life" Sade góra ociera się już o żyletki. Tak podejrzewałem, że KEF-y będą wdzięcznym partnerem dla DL. Mają wyrównaną charakterystykę, więc program nie musi mocno ingerować w przebieg krzywej. Między innymi to skierowało moją uwagę w ich stronę. Brzmienie zyskało także na ataku (ładnie to słychać na "Heavy Weather"). Coraz bardziej mi się podobają te kolumny. Tak z korekcją, jak i bez niej.

Przepraszam nie śledziłem chyba. Jakie masz urządzenie z diraciem?

Napisano
8 minut temu, S4Home napisał:

Tam jest chyba styropian. Cóż oni tam wsadzili do izolacji oo d czego chcą się tak izolować. To było chyba zaprojektowane do odławiania prętów w reaktorze w Czarnobylu. Ale sprawdził się też w audio. 

Albo to kilkaset kilogramów licy z czystej miedzi beztlenowej :) 

8 minut temu, S4Home napisał:

Przepraszam nie śledziłem chyba. Jakie masz urządzenie z diraciem?

Kraft ma DDRC-24, dyskusja się rozwija w temacie DiracLive w dziale akustyka :) 

Napisano

A tak wyglądają wysokie tony z R3 po zastosowaniu korekcji Dirac Live (linia niebieska). Na górze pasma przybyło ok. 5-8 dB. Teraz góry nie ma prawa brakować.

1921181900_KrzyweKEFR3zDLibezDL.jpg.5ae9f3bc76eef1a9fdad6717655ada82.jpg

Ciekawie wygląda charakterystyka impulsowa. Z DL głośność odbić obniżyła się 5-10 dB (ale w REW czasem wychodzą dziwne rzeczy, więc na spokojnie. Sprawdzę przy okazji).

1005806359_KEFR3bezDL.jpg.45a51887a6ec0ba7f3da16c122e06a76.jpg

344578477_KEFR3zDL.jpg.7efc152d1bce8534b13d6b026a53b1fe.jpg

 

Napisano
2 godziny temu, MariuszZ napisał:

Jak rozpoznać oryginał ? Opisze te podrabiane ;) 

na aliexpresie w komentarzach pozakupowych masz pokazane jak stestować :P

Wątpię by taka marka jak WBT pozwalała komukolwiek na sprzedaż w cenie złomu , bo by sobie renomę popsuli.

Napisano
1 godzinę temu, kukocz napisał:

Albo to kilkaset kilogramów licy z czystej miedzi beztlenowej :) 

Kraft ma DDRC-24, dyskusja się rozwija w temacie DiracLive w dziale akustyka :) 

Dzięki!

Przyjdę się bliżej temu urządzeniu.

Kraft widzisz poprawę? Sory za mały offtop. Czy tu i w diamondach zmieniało się dużo?

Napisano (edytowany)
Dnia 9.10.2019 o 19:41, MobyDick napisał:

Generalnie większa odległość od ścian i gdy głośniki są bliżej uszu własnie redukuje wpływ otoczenia. Taka sytuacja często sprawia ze równowaga tonalna przesuwa się w zakres wyszytych częstotliwości i chyba to dobrze służy R3. 

Zmierzyłem zmiany odpowiedzi częstotliwościowej przy odsłuchu w bliskim polu (ok. 1,80 m od linii kolumn) i nie widać na wykresie, żeby wysokich czy średnich tonów przybyło. Jest wprawdzie kilka decybeli więcej w przedziale 5-7 kHz, ale ogólnie balans jest zachowany. Wyrównał się za to bas. Zielony wykres - punkt odsłuchowy ok. 2.60 m, czerwony - 1,80 m. Pomiary bez korekcji DSP. Czyli za efektowność odsłuchu z mniejszej odległości nie odpowiada u mnie raczej dodanie góry.

1217911585_Kanapaipodoga.jpg.d120a73576cb2ca4847f421beae59bf4.jpg

 

Edytowano przez Kraft
Napisano (edytowany)

5-7 kHz to zakres wysokich częstotliwości. Przy braku lub słabszym tłumieniu ustrojów akustycznych które głównie tłumią wyższe częstotliwości wpływ były większy. Na powyższym wykresie widać że już tak niewielka zmiana odległości mikrofonu od głośników znacząco zmniejszyła wpływ pomieszczenia na przetwarzanie basu. Niskiego basu jest zdecydowanie więcej gdy kolumny stoją dalej. Jeśli mikrofon postawisz 0,5 m od głośników, basu będzie mniej i charakterystyka powinna się bardziej wyrównać.

Edytowano przez MobyDick

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...