Bogusław 66 Napisano 31 sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 31 sierpnia 2020 Pobór prądu na filmie pokazuje 700W co nie jest czymś szczególnym, testowany u mnie NAD 375 potrafił chwilami ciągnąć 600W, ale przyznam, że grał na 3/4 volume ------------ Kolumny ATC kończą swoją prace gdzieś w okolicach 50Hz, obudowa zamknięta i chyba nawet nie ma potrzeby schodzić niżej, bo to już chyba tylko elektroniczny bas, no.... jest jeszcze Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karol64208 Napisano 31 sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 31 sierpnia 2020 (edytowany) 7 minut temu, Bogusław Kożyczkowski napisał: to już chyba tylko elektroniczny bas, no.... jest jeszcze dużo naturalnych instrumentów schodzi poniżej 40Hz i do tego mniejszych Edytowano 31 sierpnia 2020 przez Karol64208 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MobyDick Napisano 31 sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 31 sierpnia 2020 Np. wielkie organy. Tyle że one nie są mniejsze . Kontrabas nie schodzi poniżej 30 Hz . Ale 31 Hz jest w jego zasięgu. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcos Napisano 31 sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 31 sierpnia 2020 14 minut temu, Karol64208 napisał: dużo naturalnych instrumentów schodzi poniżej 40Hz i do tego mniejszych Fortepian koncertowy (strojony na 440Hz) potrafi zejść do 27Hz... Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenfilip Napisano 31 sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 31 sierpnia 2020 Dochodzą jeszcze filmy/gry, gdzie możemy mieć niższe częstotliwości Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukocz Napisano 31 sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 31 sierpnia 2020 1 godzinę temu, Kubakk napisał: Te Harbethy przyjmują ~700W i nie palą głośników ? Ile tam było dB ,że przy takich peakach byli w stanie ustać przy kolumnach ? Dla mnie mega dziwny ten filmik , chyba , że te wzmaki zliczają każdą pojedynczą częstotliwość którą wzmacniają i stąd takie pomiary - w ogóle co to za monobloki ? Wygląda to na parę już nieprodukowanych CH precision A1. Zwykłe VU meter podają raczej uśrednione wartości poboru. Tutaj, z tego co mówią, pomiar dokonywany musi być w bardzo krótkim oknie czasowym, co pozwala na wyłapanie chwilowych skoków mocy. Zapewne jak uśrednisz moc w czasie trwania całego nagrania to wyjdzie kilka watów 29 minut temu, Bogusław Kożyczkowski napisał: Pobór prądu na filmie pokazuje 700W co nie jest czymś szczególnym, testowany u mnie NAD 375 potrafił chwilami ciągnąć 600W, ale przyznam, że grał na 3/4 volume Czym mierzyłeś? Pomiar na zaciskach głośnikowych czy pobór z sieci? Sam bym chciał się pobawić, ale zwykłym multimetrem tego nie zrobię. Poza tym, wskazania na filmiku zapewne odnoszą się do poboru kolumn. Wliczając to straty na sprawności wzmacniacza, z sieci będzie brało jeszcze więcej. Poza tym raczej nie o sam pobór mocy chodzi tylko o fakt czy wzmacniacz jest w stanie oddać ten impuls bez zniekształceń. Jeden wzmacniacz wygeneruje impuls 600W bez problemu, inny wygeneruje sygnał prostokątny - w obu przypadkach pobór mocy może być tak samo duży. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcos Napisano 31 sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 31 sierpnia 2020 Moje kolumny emitują słyszalny dżwięk od 10Hz,, przy głośności -30db słyszę wtedy dosyć groźnie brzmiący warkot a dżwięk ciągły pojawia się od ok.40-paru Hz. Wg odsłuchu płyty AUDIOPHILE HI-RES SYSTEM TEST https://www.nativedsd.com/albums/2XHDFT1042-audiophile-hires-system-test-great-sampling-tracks-included Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenfilip Napisano 31 sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 31 sierpnia 2020 12 minut temu, Marcos napisał: Moje kolumny emitują słyszalny dżwięk od 10Hz,, przy głośności -30db słyszę wtedy dosyć groźnie brzmiący warkot a dżwięk ciągły pojawia się od ok.40-paru Hz. Wg odsłuchu płyty AUDIOPHILE HI-RES SYSTEM TEST https://www.nativedsd.com/albums/2XHDFT1042-audiophile-hires-system-test-great-sampling-tracks-included Lepiej to po prostu zrobic generatorem, mozesz sobie sam wtedy dokladnie zobaczyc, gdzie furczy bassreflex, gdzie jest jakas dziura w glosnosci etc. Ja uzywam REW. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubakk Napisano 31 sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 31 sierpnia 2020 Wyobraźcie sobie ,że normalnie dźwięk leci na 1W i macie impulsy 700W to przeliczcie sobie ile dB dane partie impulsów musiałyby mieć przy "uderzeniach" , dlatego dla mnie te 700W z filmu to jakieś dziwności. Badałem u siebie decybelomierzem impulsy gdzie dźwięk był spójny i tam 10-20dB podbijało w normalnym utworze. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karol64208 Napisano 31 sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 31 sierpnia 2020 47 minut temu, Marcos napisał: słyszę wtedy dosyć groźnie brzmiący warkot a dżwięk ciągły pojawia się od ok.40-paru Hz. to oznacza że twoje kolumny / głośnik przenosi od 40 Hz. , wcześniejsze to właśnie zniekształcenia z powodowane brakiem możliwości przeniesienia pasma -wibracje które przenoszą się na pozostałe pasmo i zniekształcają dźwięk. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chyba Miro 84 Napisano 31 sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 31 sierpnia 2020 (edytowany) 3 godziny temu, Kubakk napisał: Te Harbethy przyjmują ~700W i nie palą głośników ? Harbethy maja bardzo skomplikowane i rozbudowane zwrotnice, co moze byc przyczyną tego ze nie palą glosnikow. Elementy zwrotnicy mogą wytrącać część energii na straty Kolejnym przykladem może byc np. pmc Edytowano 31 sierpnia 2020 przez Chyba Miro 84 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 31 sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 31 sierpnia 2020 (edytowany) 15 godzin temu, Bogusław Kożyczkowski napisał: Przecież wiesz, że te wszystkie tabelki, parametry itd. to nie dla mnie, u mnie ucho a nawet dwa uchy decyduje. Fajny przykład, jak parametry wpływają na brzmienie znajdziemy właśnie u Fyne. W najdroższych modelach firma stosuje zwrotnicę wzbogaconą o dwa pokrętła regulacji. Można za ich pomocą ustawić sobie dwa parametry: Energię wysokich częstotliwości (750Hz-26kHz +/-3dB) i tzw. pasmo "Presence" (2.5kHz-5.0kHz +/- 3dB) To pokazuje, jak te tajemnicze dB wpływają na charakter brzmienia. Za ich pomocą możemy sprawić, by np. wokale były bardziej przejrzyste, z oddechem, bezpośrednie, miały więcej blasku lub mniej sybilantów. Edytowano 31 sierpnia 2020 przez Kraft Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MobyDick Napisano 31 sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 31 sierpnia 2020 W wysokich modelach Tanoya również bywały tego typu regulacje. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukocz Napisano 31 sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 31 sierpnia 2020 1 godzinę temu, Kubakk napisał: Wyobraźcie sobie ,że normalnie dźwięk leci na 1W i macie impulsy 700W to przeliczcie sobie ile dB dane partie impulsów musiałyby mieć przy "uderzeniach" , dlatego dla mnie te 700W z filmu to jakieś dziwności. Badałem u siebie decybelomierzem impulsy gdzie dźwięk był spójny i tam 10-20dB podbijało w normalnym utworze. 23 dB różnicy to różnica mocy równa 200 krotności. Jeżeli przy pewnym poziomie głościości generujemy 1W mocy uśrednionej to skoki mogą sięgać 200W. Przy dość wysokim poziomie głośności zapotrzebowanie wzrasta diametralnie. 4 minuty temu, Kraft napisał: Fajny przykład, jak parametry wpływają na brzmienie znajdziemy właśnie u Fyne. W najdroższych modelach firma stosuje zwrotnicę wzbogaconą o pokrętła regulacji brzmienia. Można sobie wyregulować dwa parametry: Energię wysokich częstotliwości (750Hz-26kHz +/-3dB) i tzw. pasmo "Presence" (2.5kHz-5.0kHz +/- 3dB) To pokazuje, jak te tajemnicze dB wpływają na charakter brzmienia. Za ich pomocą możemy sprawić, by np. wokale były bardziej przejrzyste, z oddechem, bezpośrednie, miały więcej blasku lub mniej sybilantów. A propo tego jak zmiany w paśmie akustycznym są postrzegane przez słuchacza (znalezione w sieci - nie pamiętam źródła). Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lysy Napisano 31 sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 31 sierpnia 2020 3 godziny temu, Karol64208 napisał: W rzeczywistości bardziej dźwięk będzie zniekształcony gdy brakuje dolnego pasma niż górnego. Dolne pasmo to jak fundament domu I tu się zgadzamy!!! Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 31 sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 31 sierpnia 2020 (edytowany) 3 godziny temu, Karol64208 napisał: dorzucę swoją uwagę w kolekcji płyt jakie posiadam 3/4 schodzi poniżej 40Hz. Najczęściej pomiędzy 32-38Hz. Poniżej 32Hz to jest tego mniej. Ale brak tego pasma poniżej 40Hz niestety kształtuje całość dźwięku i wtedy głośniki generują zniekształcenia w paśmie powyżej 40 Hz., A co na temat niskich częstotliwości mówi podręcznik realizatora dźwięku. 20 Hz and below impossible to detect, remove as it only adds unnecessary energy to the total sound, thereby most probably holding down the overall volume of the track 60 Hz and below sub bass (feel only) 80(-100) Hz feel AND hear bass 100-120 Hz the "club sound system punch" resides here Edytowano 31 sierpnia 2020 przez Kraft Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcos Napisano 31 sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 31 sierpnia 2020 Dawno, dawno temu...circa 45 lat😎 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karol64208 Napisano 31 sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 31 sierpnia 2020 6 minut temu, Kraft napisał: 20 Hz and below impossible to detect, remove as it only adds unnecessary energy to the total sound, thereby most probably holding down the overall volume of the track dla tego nie mówimy co poniżej, tylko co jest powyżej i co buduje dźwięk. atmosferę nagrania. Brak pasma poniżej 40 to jak barak stojący na glinie. @Marcos takie regulacje zaczęto stosować już w latach 60/70, dawało to możliwość dostosowania kolumn /dźwięku/do akustyki pomieszczenia. Oglądacie Tour de France? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcos Napisano 31 sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 31 sierpnia 2020 2 minuty temu, Karol64208 napisał: Oglądacie Tour de France? Oczywiście!!! Wczoraj nawet zrobiłem "setkę" dla uczczenia... Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nowy78 Napisano 31 sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 31 sierpnia 2020 16 godzin temu, Kraft napisał: Czy je rozumiemy, czy nie, parametry wpływają na brzmienie. Ja bym nawet powiedział, że je tworzą Natomiast jeżeli chodzi o korelacje pomiędzy liczbami, a tym co słychać - z tym może być trudniej. Są wprawdzie pewne uogólnienia na temat tego w jaki sposób ludzki słuch reaguje na określony typ zniekształceń, bo to właściwie o nich mówimy w kontekście brzmienia różnych elementów systemu, ale niestety nie zawsze panuje całkowita zgodność wśród oceniających, co do tego który typ dźwięku jest lepszy, poprawniejszy, bardziej neutralny itp itd... Dla przykładu, jako ludzie lepiej tolerujemy zniekształcenia liniowe od intermodulacyjnych, ale jednoznaczne określenie wśród pewnej grupy osób, czy korzystniejsza jest dominująca druga czy trzecia harmoniczna w odniesieniu do zniekształceń harmonicznych wzmacniacza będzie trudne do rozwikłania. Podałeś kilka przykładów parametrów dla różnego typu sprzętu. Myślę, że porównanie w tym wypadku "suchych" liczb , powiedzmy THD, niewiele nam powie. Oczywiście można się spodziewać, że większe szanse powodzenia mamy, gdy zniekształcenia są niższe, ale z drugiej strony, wiele osób wybierze wzmacniacz lampowy jako ich zdaniem lepszy, pomimo THD wyższego o dwa rzędy względem tranzystora (ogólnie, bez odniesienia do Twoich przykładów). Widać więc, że oprócz ilości ważny jest też rozkład. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 31 sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 31 sierpnia 2020 (edytowany) 39 minut temu, nowy78 napisał: Ja bym nawet powiedział, że je tworzą Tak powinienem napisać. Skoro ustaliliśmy też, że tym co "tworzy" brzmienie są zniekształcenia, to logiczne jest rozumowanie, że to, co zniekształca mniej, mniej też "tworzy:, a to, co zniekształca więcej, to i w tej "twórczości" ma udział większy. I to wracamy do tych różnych: 0,00001%, 0,1% i 1,0% dla źródeł, wzmacniaczy i kolumn. PS w moim przykładzie nie chodziło o wskazywanie że sprzęt A, mający zniekształcenia na poziomie 0,001%, jest lepszy od sprzętu B, który psuje o 0.002%. (sprzęty w danej kategorii) Chodziło o pokazanie, że kategoria sprzętu o zniekształceniach na poziomie 1% jest ważniejsza od tej, która ma zniekształcenia na poziomie 0,0001% (w sensie, że jej doborowi powinniśmy poświęcić więcej uwagi). Edytowano 31 sierpnia 2020 przez Kraft Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nowy78 Napisano 31 sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 31 sierpnia 2020 (edytowany) No tak, ale dlaczego w takim razie dużo ludzi wybiera wzmacniacze lampowe, gdy wiadomo, że mają nieporównywalnie gorsze THD od tranzystorowych. Jeszcze raz, nie tylko ilość się liczy, ale i "jakość" - zniekształceń oczywiście Właśnie "zjadło mi" kawał tekstu z forumowego edytora - z resztą nie pierwszy już raz 😡 @#@#$. Edytowano 31 sierpnia 2020 przez nowy78 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 31 sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 31 sierpnia 2020 16 minut temu, nowy78 napisał: dlaczego w takim razie dużo ludzi wybiera wzmacniacze lampowe, gdy wiadomo, że mają nieporównywalnie gorsze THD od tranzystorowych. Czy rzeczywiście nieporównywalne, szczególnie w kontekście czułości ludzkiego słuchu? Nie wydaje mi się. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 1 września 2020 Udostępnij Napisano 1 września 2020 Karol i Ty to faktycznie na słuch wiesz co ile gdzie schodzi? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nowy78 Napisano 1 września 2020 Udostępnij Napisano 1 września 2020 10 godzin temu, Kraft napisał: Czy rzeczywiście nieporównywalne, szczególnie w kontekście czułości ludzkiego słuchu? Nie wydaje mi się. Myślę, że gdybyś się tylko nad tym bardziej pochylił, mógłbyś się zdziwić, na jak niskim poziomie, różnice w rozkładzie zniekształceń nieliniowych, byłbyś w stanie wychwycić. Z czegoś w końcu wynika różnorodność brzmień uzyskiwanych z urządzeń mających THD na poziomie setnych czy tysięcznych części procenta (z czym zresztą zgodziłeś się wcześniej, potwierdzając, że zniekształcenia tworzą brzmienie ) Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.