Skocz do zawartości

Forumowy zlot miłośników AUDIO


lpomis

Recommended Posts

37 minut temu, DiBatonio napisał:

Szymon  🤭🤭

Jacek. Ale my nie byliśmy u Szymona tylko u Rafała. Bardzo miły człowiek, jak już wspomniał Piotrek. 

Na kable i podkładki nie zwróciłem uwagi. Gdzieś tam w rozmowie po wizycie, ktoś znalazł markę i model kabli. Nie są tanie ale jak na tak drogi system raczej kosztowały niewielki procent całości. Dla mnie o wiele ciekawsza była sama aranżacja akustyczna. Nie wiem na ile to ona robiła robotę a na ile sam sprzęt (Gospodarz twierdził, że w jego przypadku akustyka to 60% sukcesu) ale efekt końcowy był bardzo dobry. Przede wszystkim rzuca się w uszy bardzo dobra holografia i separacja instrumentów. Cała scena dźwiękowa bardzo fajnie poukładana. Dźwięk z dużymi źródłami pozornymi. System gra klarownie ale nie ostro czy jasno. Bardzo dobry bas. Oczywiście w nagraniach przebasowionych da się odczuć jego nadmiar ale w dobrych realizacjach gra z odpowiednim ciężarem bez wzbudzania się. 

Podsumowując. Na pewno jeszcze odwiedzę Pana Rafała bo dzisiejszy odsłuch można potraktować jedynie jako ciekawostkę a nie pełnoprawny odsłuch. 

Pozdrawiam 🙂 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, KrólKiczu napisał:

Dla mnie o wiele ciekawsza była sama aranżacja akustyczna. Nie wiem na ile to ona robiła robotę a na ile sam sprzęt (Gospodarz twierdził, że w jego przypadku akustyka to 60% sukcesu)

Bo tak właśnie jest, myślę, że nawet więcej jak 60%. 

Czy on tam nie ma na bokach jeszcze fractali? 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do tematu na bank szacunek, system mega, pokój też choć jak pisałem Arkowi nie mógł bym tam żyć, nie mój klimat. Mocno też to obrazuje ile trzeba nawalić towaru żeby zrobić akustykę, teraz spójrzmy na swoje pokoje i raczej wolę jednak pewien kompromis :). Już pomijam fakt, że nigdy nie będzie mieć stać na taki system i aranżacje. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Wing0 napisał:

wracając do tematu na bank szacunek, system mega, pokój też choć jak pisałem Arkowi nie mógł bym tam żyć, nie mój klimat.

No ja pewnie też inaczej bym sobie urządził pokój odsłuchowy ale wszystko jest kwestią gustu 🙂

A co do samej aranżacji. To nie jest tak, że jej brak czy też aranżacja "zastana" powodują, że nie da się słuchać muzyki. Oczywiście, fajnie by było mieć dedykowany pokój ale słuchałem utworów odsłuchiwanych w Łodzi u siebie i ... nie załamałem się 😛

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka słów na temat odsłuchu u Pana Rafała, pierwsze co mi się rzuciło na oczy to pokój odsłuchowy, nie siedzę w temacie wchodzę do pokoju odsłuchowego i po cichu mówie o kur.. był efekt wow pamiętając że dostalismy zaproszenie i to nie żadne AVS, wizualnie kubatura wydawała się nieco mniejsza niż 18m2 ale to też przez masę dyfuzorów, ustrojów.

Bylismy 40-50 minut więc niedługo, kilka kawałków przesłuchane, by nie rozwijać zbyt długo krótkiego odsłuchu jestem bardzo pozytywnie zaskoczony, było w niektórych momentach wyśmienicie.

Przesłuchałem mój testowy kawałek Malia Baltimore, Koledzy puszc zali też swoje utwory z muzyki filowej czy dobrze zrealizowanej elektroniki, na koniec nie zabrakło znanego każdemu zespołowi TOOL.

Dla mnie bardzo dobrze zagrały wszystkie utwory, dźwięk gęsty, mocno nasycony, super rozciągnięty od baredzo niskiego basu po wysokie, chociaż według mnie lekka faworyzacja była po stronie ilości dołu względem sopranu, przykładowo Malia zagrała tak niskim basem, nie wiedziałem że tam były co chwile niskie pomruki,u siebie nie mogłem tego odtworzyć przy czym wyższej średnicy więcej niż w moim zmulonym akustycznie pokoju, nie chcę strzelać, ale na ucho pogłos u Rafał…był napewno niższy niż 400ms przy średnich i wysokich, jak dla mnie w sam raz.

Dynamika bardzo wysoka, nie miałem się do czego przyczepić, zróznicowanie nagrań, rodzielczość na bardzo wysokim poziomie, kolumny tworzyły duże bryły, spokojnie bym je widział w 25-30m2.

Elektronika mocno wciągała tak że nóżka chodziła, jest rytm ale też trzeba dodać mocne wypełnienie w całym paśmie gdzie scena otacza cały pokój, na siłe mógł bym się rzyczepić do tworzenia sceny w głąb, gradacji planów, owszem separacja była bardzo dobra ale wyjątkiem jest obrazowanie przód-tył gdzie u innego audioluba zrobiło to na mnie nieco większe wrażenie.

W barwie najbardziej podobały mi się wysokie tony, rozdzielcza, aksamitna, bardzo delikatna i wygładzona, gdy bym szukał "ideału" nieco "wyrzeźbił" dół pasma, nawet delikatnie zmniejszajać jego ilość byle był kapke twardszy, konturowy co przy odsłuchu małych werbli bym bardzo docenił.

Podsumowując jestem bardzo zadowolony z odwiedzin, kolejne doświadczenia i bardzo miła atmosfera.

 

Edytowano przez Arko55
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, audiowit napisał:

Panowie dajcie juz spokoj.

Mowcie o systemie bo ja znam dwie skrajne opinie. Że spoko i ze za te pieniadze porażka.

Zdanie Arka już znam.

@Arko55 bardzo ładnie to opisał nie leciał samymi superlatywami.

Zatem cenne uwagi i spostrzeżenia. 
Interesują mnie te duże bryły, bo kiedyś już miałem z tym do czynienia i nie było to naturalne.

Troche dziwi, że bas niedomagał, bo panele binarne są dookoła, a pod nimi na pewno jest materiał tłumiący/absorber.
Może lampki? 😉

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A'propos basu też od innej osoby slyszalem zastrzeżenia. Ale nie dotyczyly raczej szybkosci tylko dość poważnych zaburzeń. Tzn była dziura.  Nawet nie dolinka tylko w jakims tam paśmie nic.

Arek, rozumiem, ze lubisz gladkie wysokie tony ale nie uwazasz, że skrzypcom czy talerzom nalezy się trochę surowosci i w tym paśmie nie powinno być raczej neutralnie? Dla mnie to akurat ważne gdyż wlaśnie w tym zakresie ten uwielbiany aksamit wieje czesto sztucznością.

Arek, nie bylem nie sluchalem. Chcę znać Twoje zdanie w tym temacie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, audiowit napisał:

A'propos basu też od innej osoby slyszalem zastrzeżenia. Ale nie dotyczyly raczej szybkosci tylko dość poważnych zaburzeń. Tzn była dziura.  Nawet nie dolinka tylko w jakims tam paśmie nic.

Arek, rozumiem, ze lubisz gladkie wysokie tony ale nie uwazasz, że skrzypcom czy talerzom nalezy się trochę surowosci i w tym paśmie nie powinno być raczej neutralnie? Dla mnie to akurat ważne gdyż wlaśnie w tym zakresie ten uwielbiany aksamit wieje czesto sztucznością

Bo system powinien byc w miare liniowo skrojony zeby nie potegowac niedomagania pokoju. A gora musi  zaiskrzyc kiedy trzeba. 

Taki wygladzony i wlasnie sztuczny byl transport Matrix Element S (wygrzany) ktory mialem kiedys na dwa tygodnie i po tygodniu odeslalem. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, audiowit napisał:

Trabka nie jest ostra. Jest aksamitna. Skrzypce są ostre.

Sluchaliscie czegos z basem w okolicach 40hz. Nawet elektronikę.

Trąbka ma węższy zakres i nie sięga tak wysoko jak skrzypce. Ale kiedyś byłem na kameralnym koncercie bandu jazzowego z Bostonu i wracałem skatowany tą trąbką tak, że gdybym wiedział, to zabrałbym stopery 😊

Przy gładkiej górze pasma, skrzypce są przyjemne i zarazem czytelne i fajnie zróżnicowane, spokojnie można odróżnić od altówki, czy innego kontrabasu 🤭🤭🤭🤭

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec wlasnie nie przepadam za uladzaniem systemow, bo z tego ws-ystkiego nie wiadomo czy skrzypce czy alt albo tamburyn.

Z trabką jest inny problem, na ktory pewnie trafiłeś. Potrafi byc głośna :). Tzn gra bardziej kierunkowo. Byłem na koncercie Marsalisa. Fatalnie wybralem miejsce. Skrzypce grają wszechkierunkowo.

Widzę, że nie dowiem się wiecej o tym jakby nie bylo ciekawym systemie.

 

Arek, dzieki za relację.

Zresztą zeby nie bić piany i w obrazowy sposob wyjasnić sprawę skrzypiec i trabki

001.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witek widziałeś w stopce co u mnie jest, gra przyjemnie bez wyostrzeń, ale zapewniam Cię, że odróżniam altówkę od skrzypiec, albo z czym mają niektórzy problem ksylofon od wibrafonu.

Fajnie różnicuje też różne saksofony.

Ciekawe, czy ulubiony Manu Katche u każdego tak gra, bo ma taki kawałek, gdzie gadają dwa różne saksofony.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, audiowit napisał:

Zdanie Arka już znam

Odpowiadając na pytanie czy pieniądze grają: pewnie tak, i jeśli ktoś je ma a audio jest dla niego tak ważne, to wydanie ich z głową da zapewne zadowalający rezultat. 

Co do słuchanego zestawu. Niestety, nie słuchałem na nim żadnego jazzowego utworu. Nie byłem też na odsłuchach w tym samym czasie co Arek i nie słuchałem nawet rzeczonej Mali. Nasza trójka słuchała 6 utworów, z czego 5 były to utwory rockowe a jeden elektroniczny. Nie będę się wypowiadał na temat brzmienia gitary ani talerzy bo nie mam bladego pojęcia jak nagrywa je Tool, jak Fink a jak Porcupine Tree. Wg mnie, grały one klarownie ale bez zbytniej ostrości, która np drażni mnie w PMC. Wokale, też wg mnie były oddane realnie, a bas grał potężnie i był dobrze kontrolowany. Co do jego wzbudzania się. Obawiam się, że są takie utwory, zwłaszcza te nowsze, gdzie ten bas jest po prostu "przewalony" i nawet na dobrych systemach można odnieść wrażenie, że się wzbudza. Zdaje się, że i tutaj coś takiego wychwyciłem - było to na utworze Finka - Warm Shadow (wersja studyjna). Bardzo podobał mi się natomiast Tool z utworem 7empest. Bas nie schodzi tutaj co prawda zbyt nisko ale jest pięknie ukazana stopa, co daje tej muzyce potęgę brzmienia. 

Jeśli chodzi o wielkość źródeł pozornych. Rzeczywiście, tutaj zgadzam się z Arkiem. Są one bardzo duże. Czy nienaturalnie? Nie wiem. Słyszałem system z mniejszymi kolumnami a grający większymi bryłami a jego właściciel był nimi zachwycony. 

Pozdrawiam 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KrólKiczu Sebastian, jestem ciekawy, czy w tym miejscu, gdzie siedziałeś i słuchałeś zastosowano dsp?

1 godzinę temu, KrólKiczu napisał:

bas grał potężnie i był dobrze kontrolowany


 

Jeśli tak, czy mieliście możliwość, by zerknąć na wykres? Tylko do 80-100Hz. 
Dziękuję z góry i spokojnego dnia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...