terracan1929 Napisano 21 czerwca Udostępnij Napisano 21 czerwca (edytowany) Mijają kolejne dni. Podtrzymuję swoją opinię z przed blisko 2 tygodni. Wzmacniacze mają brzmienie. Dodam tylko, że poza większymi - stereofonią i basem, mam delikatniejsze, bardziej subtelne granie. A także słyszę dźwięki, których wcześniej nie dane mi było usłyszeć. Zdecydowanie lepiej słyszalne są szarpnięcia strun oraz brzdęk talerzy. Edytowano 21 czerwca przez terracan1929 3 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michaudio Napisano 21 czerwca Udostępnij Napisano 21 czerwca A słuchałeś go już z wejść zbalansowanych? Bo jeśli nie to czeka Cię spory przeskok, w balansie konkretnie rośnie dynamika, skoki głośności bywają zaskakujące. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomasz1w Napisano 21 czerwca Udostępnij Napisano 21 czerwca 1 godzinę temu, terracan1929 napisał: Mijają kolejne dni. Podtrzymuję swoją opinię z przed blisko 2 tygodni. Wzmacniacze mają brzmienie. Dziękuję za Twoją opinię, dla mnie jest to oczywiste. Sęk w tym, że w jednych systemach słychać to bardziej, a w innych mniej, stąd może ten wątek. Ale tak, wzmacniacze mają wpływ na brzmienie, kropka. 2 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
terracan1929 Napisano 22 czerwca Udostępnij Napisano 22 czerwca 19 godzin temu, michaudio napisał: A słuchałeś go już z wejść zbalansowanych? Bo jeśli nie to czeka Cię spory przeskok, w balansie konkretnie rośnie dynamika, skoki głośności bywają zaskakujące. Nie, jeszcze nie słuchałem na balansach. Na dzisiaj nie mam sprzętów z takimi wyjściami. W przyszłości chcę zakupić zbalansowanego DAC'a. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michaudio Napisano 22 czerwca Udostępnij Napisano 22 czerwca Warto, skoki dynamiki są takie, że przez pierwsze dni ciągle mieszałem głośnością. Po cichu było mi za cicho, a jak huknęło, to przyciszałem. Lepsze, bardziej poukładane stereo. A to tylko część atrakcji, które trudno mi opisać, warto spróbować i ocenić samemu. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
terracan1929 Napisano 22 czerwca Udostępnij Napisano 22 czerwca @michaudio A jakie sprzęta masz spięte XLRami ? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michaudio Napisano 22 czerwca Udostępnij Napisano 22 czerwca Najpierw, cd-s2100 i a-s2100. Potem wstawiłem pomiędzy przetwornik Rme adi2 pro fs i później dodatkowo zbalansowany przedwzmacniacz lampowy WBA Firebird. Całość grała bardzo fajnie, jednak z czasem chciałem więcej lampy w dźwięku, i teraz mam lampowy set w klasie A na lampie 845. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariol Napisano 22 czerwca Udostępnij Napisano 22 czerwca Dnia 9.06.2024 o 08:16, Kraft napisał: Ale 60 m raczej nie skoczy? Zresztą analogia kiepska. Bardziej by pasowało np. czy jest granica dokładności odmierzania czasu przez zegarek? Analogia jest trafna. Obecnie w porównaniu do tamtych lat tyczka jest wykonana z innych materiałów. Za parę lat np produkcja elektroniki będzie oparta na grafenie nie na kwarcu, więc dzisiejsze zegarki pójdą do lamusa. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
terracan1929 Napisano 22 czerwca Udostępnij Napisano 22 czerwca 1 godzinę temu, mariol napisał: dzisiejsze zegarki pójdą do lamusa. kwarcowe może tak, ale analogowe pozostaną. Nie zostały wyparte przez kwarc (przynajmniej nie całkowicie) , nie zostaną i przez inną technologię. Zawsze znajda się ludzie (jak np. ja ) dla których ważne będzie, aby zegarek na ręce czy zegar na ścianie były z naciągiem mechanicznym. No chyba, że wszyscy entuzjaści klasycyzmu zegarkowego wymrą. Póki co u mnie w domu "chodzą" zegary mechaniczne . A w przypadku naręcznych są i mechaniczne i kwarcowe. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrólKiczu Napisano 23 czerwca Udostępnij Napisano 23 czerwca (edytowany) Dnia 21.06.2024 o 22:30, tomasz1w napisał: Dziękuję za Twoją opinię, dla mnie jest to oczywiste. Sęk w tym, że w jednych systemach słychać to bardziej, a w innych mniej, stąd może ten wątek. Ale tak, wzmacniacze mają wpływ na brzmienie, kropka. Pewnie masz rację ale w cuda opisywane przez forumowych kolegów, jak to wzmacniacz poprawił scenę, zmienił obraz źródeł pozornych czy wpłynął na inne, magiczne rzeczy, jakoś nie chce mi się wierzyć. I to nie jest tak, że w życiu słyszałem czy widziałem g.wno (czytaj marantza 😝). Porównywałem u siebie kilka wzmacniaczy, jeszcze więcej słyszałem u ludzi z forum czy też osób poznanych zupełnie przypadkiem. I owszem, zmieniając jeden wzmacniacz na inny, ZAWSZE wydawało mi się, że zaszła jakaś zmiana. Ba, w pewnym momencie uwierzyłem nawet, że podłączając nowy wzmacniacz pod pmc, usłyszałem z nich coś co chciałem usłyszeć. Niestety, prawda okazała się taka, że cuda, które usłyszałem, były uwarunowane chęcią usłyszenia tych zmian a pewnie też podekscytowaniem nowością. A najciekawsze rzeczy usłyszałem kupując przełącznik beresforda. Ale o tym nie będę pisał, bo mógłbym zostać uznany z heretyka 😉. Ps. Nie znam dali opticonów z nowego wypustu, miałem natomiast kiedyś monitory tej linii pierwszej edycji. Wg mnie, za cenę, która trzeba było za nie zapłacić, nie pokazywały niczego szczególnego. Ale być może nowa edycja jest ciekawsza i żqglowanie coraz to lepszymi wzmakami, ma tutaj sens 🙂. Edytowano 23 czerwca przez KrólKiczu 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pavello Napisano 23 czerwca Udostępnij Napisano 23 czerwca Dnia 15.11.2021 o 15:15, Kraft napisał: Ustawiamy mikrofon, odpalamy REW-a i mierzymy pierwszy wzmacniacz. Potem przepięcie kolumn na drugi wzmacniacz i kolejny pomiar. Ważne, żeby w międzyczasie nie przestawiać mikrofonu i niczego innego w pokoju (samemu też trzeba się przy obu pomiarach znajdować w tym samym miejscu). No i żeby poziomy głośności były zbliżone (identyczne być nie muszą). Najlepiej zrobić 2-3 pomiary (jeden po drugim) dla każdej opcji. Uśredni się błąd. Pomiar może być wspólny dla lewego i prawego kanału. To wszystko. Wracając trochę do początku tego wątku A co gdybyśmy zrobili pomiar nieco bardziej labolatoryjnie ? Puszczając na wejściu generator sygnału albo nawet utwór muzyczny i przyjrzeć się labolatoryjnie wyjściu ? Byłoby to bardzo karkołomne bo porównanie wyjścia z dwóch czy więcej wzmacniaczy trzeba by porównywać na poziomie fentosekund albo czegoś mniejszego, aby wyłapać różnice które my finalnie usłyszmy. Taki proces byłby bardzo wymagający, ale myśle że odpowiadziałby na pytanie "Czy wzmacniacze mają brzmienie?". Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 23 czerwca Autor Udostępnij Napisano 23 czerwca Alevwyjścia wzmacniaczy się mierzy, np. na testach w Audio. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pavello Napisano 23 czerwca Udostępnij Napisano 23 czerwca 6 minut temu, Kraft napisał: Alevwyjścia wzmacniaczy się mierzy, np. na testach w Audio. Wiem, ale żeby realnie porównać to co wychodzi z pieca rozdzielczość i dokładność dostępnych wyników musiała by być wielo-wielo-wielo-krotnie większa. Rodzielczość obrazów przedstawiająca przebiegi jest po prostu za mała aby pokazać różnice. Obrazek ze szczegółowościa która by to pokazała miałby miliony, jak nie miliardy pikseli wzdłuż i wszerz. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karol64208 Napisano 23 czerwca Udostępnij Napisano 23 czerwca 47 minut temu, pavello napisał: Byłoby to bardzo karkołomne bo porównanie wyjścia z dwóch czy więcej wzmacniaczy trzeba by porównywać na poziomie fentosekund albo czegoś mniejszego, 🤔to mi się spodobało, pomiar nie jest aż tak trudny sprzętem laboratoryjnym. Wysokiej klasy sprzęt charakteryzuje się neutralnością przesyłu sygnału audio, to co usłyszymy zależy już od podłączonych kolumn, a z tym jest różnie🤣 Są znani producenci wzm. którzy dorzucają harmoniczne celowo i dla identyfikacji ich marki i pod konkretnych klientów a także pod muzę. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczadupa Napisano 23 czerwca Udostępnij Napisano 23 czerwca 9 minut temu, Karol64208 napisał: Są znani producenci wzm. którzy dorzucają harmoniczne celowo i dla identyfikacji ich marki i pod konkretnych klientów a także pod muzę. I tu Jarek się zgadza, że wzmacniacze mają brzmienie. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karol64208 Napisano 23 czerwca Udostępnij Napisano 23 czerwca 7 minut temu, kaczadupa napisał: I tu Jarek się zgadza, że wzmacniacze mają brzmienie. ale też należy pamiętać że obecnych producentów wzm. lampowych jak i krzemowych nie potrafi ustalić, uporać się z tą neutralnością i jest jak jest często kaszana😌 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 23 czerwca Autor Udostępnij Napisano 23 czerwca 22 minuty temu, pavello napisał: Rodzielczość obrazów przedstawiająca przebiegi jest po prostu za mała aby pokazać różnice. Obrazek ze szczegółowościa która by to pokazała miałby miliony, jak nie miliardy pikseli wzdłuż i wszerz. Serio? Wiesz jaka jest rozdzielczość czasowa naszego słuchu? 2-3 ms. Więc jakie fentosekundy? 12 zer po przecinku różnicy! Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 23 czerwca Udostępnij Napisano 23 czerwca Znow się zaczyna? 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karol64208 Napisano 23 czerwca Udostępnij Napisano 23 czerwca 13 minut temu, audiowit napisał: Znow się zaczyna? spoko🤭, już nie ma nad czym dyskutować, chyba że o współczesnych producentach sprzętu audio. Pozdr. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pavello Napisano 23 czerwca Udostępnij Napisano 23 czerwca 10 minut temu, audiowit napisał: Znow się zaczyna? Oby nie - dyskutujmy dojrzale 15 minut temu, Kraft napisał: Serio? Wiesz jaka jest rozdzielczość czasowa naszego słuchu? 2-3 ms. Więc jakie fentosekundy? 12 zer po przecinku różnicy! @Kraft Wiem, ale wspomniałem o takiej jednostce, w kwesti dokładności samego wyniku z labolatorium, nie wspominałem o słuchu. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 23 czerwca Udostępnij Napisano 23 czerwca (edytowany) Karol, po co dyskutować po raz setny o tym samym. Pavello, jesteś chyba krotko na tym forum. Nie daj się wciagnać w dyskusję, ktora doprowadzi do zlotu bojownikow i serii banow. Edytowano 23 czerwca przez audiowit 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chyba Miro 84 Napisano 23 czerwca Udostępnij Napisano 23 czerwca 2 godziny temu, audiowit napisał: doprowadzi do zlotu bojownikow 🤣 ja znam na forum max "jednego" Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszZ Napisano 23 czerwca Udostępnij Napisano 23 czerwca 2 godziny temu, Kraft napisał: Serio? Wiesz jaka jest rozdzielczość czasowa naszego słuchu? 2-3 ms. Ta rozdzielczość dotyczy ciszy między dźwiękami w uproszczeniu dla sygnału mono. Jeżeli rozpatrujemy wzmacniacz stereo i mówimy o obrazowaniu dźwięków w przestrzeni czyli o lokalizacji źródeł pozornych, ich przestrzennym kształcie, konturach kreślonych cienką, grubą kreską, graniu na twarz, głębi sceny, separacji instrumentów itd to okazuje się, że oprócz różnic amplitudy sygnałów ważne jest też ich opóźnienie czyli jakieś relacje fazy kanałów L i P. W opracowaniu A. Sęka "Percepcja dźwięku", w rozdziale lokalizacja dźwięku dowiadujemy się, że rozdzielczość międzyuszna to nie milisekundy, a usekundy (zdolnosc detekcji miedzyusznych róznic czasu jest bardzo dobra i wynosi 10-20 us, co odpowiada zmianie kąta padania dźwięku w płaszczyznie horyzontalnej o około 1 do 2 stopni) Mam gdzieś opracowanie dotyczącej badań jednego ucha w tej fazowej materii i tam z kolei napisano o rozdzielczości ok. 4us. Nie wynika ona z opóżnienia międzyusznego tylko z kształtu fali akustycznej czyli fazy poszczególnych harmonicznych wpływającej na jej kształt. Bagatelizujemy zniekształcenia fazowe wzmacniaczy i całego toru audio, a z badań jasno wynika że mogą one mieć wpływ na to jak odbieramy i słyszymy "przestrzeń" czy obrazowanie w przestrzeni dźwiękowej. 4 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
terracan1929 Napisano 23 czerwca Udostępnij Napisano 23 czerwca 8 godzin temu, KrólKiczu napisał: Pewnie masz rację ale w cuda opisywane przez forumowych kolegów, jak to wzmacniacz poprawił scenę, zmienił obraz źródeł pozornych czy wpłynął na inne, magiczne rzeczy, jakoś nie chce mi się wierzyć Seba, powiem Ci jak ja to widzę. Zmieniałem wzmacniacz, nie dlatego, że czegoś mi brakowało, że oczekiwałem zmiany grania, etc. Nie. Zmieniałem, bo po prostu chciałem stać się posiadaczem tego wyższego modelu. Od dźwięku nie oczekiwałem zmian. Żadnych. Granie 1200-tki całkowicie mi odpowiadało. I w związku z tym, w graniu nowego wzmacniacza nie doszukuję się na siłę niczego. Żadnych nowych dźwięków, lepszej stereofonii. Żadnych zmian . Po prostu zauważam, że są. I tyle. 8 godzin temu, KrólKiczu napisał: Nie znam dali opticonów z nowego wypustu, miałem natomiast kiedyś monitory tej linii pierwszej edycji. Wg mnie, za cenę, która trzeba było za nie zapłacić, nie pokazywały niczego szczególnego. Ale być może nowa edycja jest ciekawsza i żqglowanie coraz to lepszymi wzmakami, ma tutaj sens Nie mówię, że posiadane przeze mnie Opticony to coś wyjątkowego, szczególnego. Ale nie porównywałbym ich do kompaktowych monitorów - kolumienek dużo mniejszych, a przede wszystkim bez głośnika wstęgowego. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz S. Napisano 1 lipca Udostępnij Napisano 1 lipca Ostatnio oglądałem jeden film od Youtubera, którego cenię za podejście wielowektorowe ( i subiektywne i obiektywne ) i jest tam ciekawy wątek, o którym mówi od około 4:50. Kiedy wyrównał poziomy między NAD C3050 a Wiim Amp to do pewnego momentu nie słyszał różnic. Różnice pojawiają się w głośniejszym graniu ( bas jest pełniejszy ) ze względu na wrażliwość na niższe częstotliwości (susceptibility to lower frequency output). I tu przydatna jest wyższa moc. Kolejny spoko test od niego chyba już późniejszy był kiedy użył Van Alstine ABX Comparator, 3 wzmiacniaczy i kolumn KEF Blade Meta. Okazało się,że jest w stanie poznać w ślepym teście ,że gra inny wzmacniacz. Właśnie różnica na basie dodawała "ciepła" i nie dla wszystkich kolumn byłaby to pożądana opcja. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.