AudioTube Napisano 27 marca 2023 Udostępnij Napisano 27 marca 2023 Soundstage jest dla mnie najważniejszym aspektem brzmienia. Dźwięk musi być otwarty, „duży”, przestrzenny. Kiedyś ważne były inne aspekty; tzw namacalność wokali, ich naturalność/ludzki głos, iskry na „górze i ich dźwięczność, gładka, detaliczna „średnica” i jej spójność z resztą pasma, naturalne, niepodgrzane męskie wokale tam na 120-200 Hz, oddanie pogłosów, czy w końcu czyste i kolorowe sub i midbas pasmo. To wszystko mam i jestem happy, ale teraz szukam potwierdzenia pewnych moich obserwacji odnośnie tzw dobrych realizacji. Przestawiam kolumny, obserwuje, dostawiam dyfuzje, podwieszam, odejmuję absorpcję. Stawiam pytania, szukam odpowiedzi. 2 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DiBatonio Napisano 27 marca 2023 Udostępnij Napisano 27 marca 2023 (edytowany) 16 minut temu, AudioTube napisał: Przestawiam kolumny, obserwuje, dostawiam dyfuzje, podwieszam, odejmuję absorpcję. Stawiam pytania, szukam odpowiedzi. Tylko po co? Jak pan za konsolą się nie postarał i spierd....ł relizacje, to żadne skakanie z kolumnami nie pomoże. Ustawić kolumny jak trzeba, poprawić akustykę w miarę możliwości i słuchać muzyki, a skopane realizacje omijać szerokim łukiem. Chyba że wartość muzyczna spoko, to można się pomęczyć. Mam płytę The Dave Brubeck Quartet "Time Out" edycja 2 płytową mono i stereo, obie można słuchać z przyjemnością. Edytowano 27 marca 2023 przez DiBatonio 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soberowy Napisano 27 marca 2023 Udostępnij Napisano 27 marca 2023 Dnia 23.03.2023 o 17:35, Kubakk napisał: Sprzężeniem zwrotnym można zmieniać scenę , sinusaudio w wzmakach z TR/UL ma ten trik można od razu usłyszeć. A jak wzmacniacz nie ma sprzężeń zwrotnych, to co się dzieje? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszZ Napisano 27 marca 2023 Udostępnij Napisano 27 marca 2023 To ma większy gain. Słychać od razu bo jest głośniej. Ma też węższe pasmo przenoszenia. Może być z korzyścią jeżeli wzmacniacz dostaje na wejście śmietnik z sygnałem szczególnie w górnym końcu pasma. Niestety nie każda konstrukcja dobrze znosi brak USZ. Często wzmacniacz się wzbudza i zaczyna być generatorem. Ponadto siadają i inne parametry np. DF. Brak USZ to plusy i minusy. Trzeba być świadomym i szukać kompromisów. 2 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DiBatonio Napisano 27 marca 2023 Udostępnij Napisano 27 marca 2023 (edytowany) 49 minut temu, soberowy napisał: A jak wzmacniacz nie ma sprzężeń zwrotnych, to co się dzieje? Nie ma sceny i trzeba przesuwać kolumny😁 Edytowano 27 marca 2023 przez DiBatonio Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DiBatonio Napisano 3 czerwca 2023 Udostępnij Napisano 3 czerwca 2023 (edytowany) W myśl zasady lub podejścia niektórych producentów wzmacniaczy ilość elementów w ścieżce sygnału ma znaczenie, im mniej w torze tym lepiej. Mówienie, że "Elektrycznie i technologicznie różnicy nie ma - części te same" jest niepoważne. Dodatkowe elementy w sygnale audio, jak ma to miejsce w amplitunerach, czy wzmacniaczach wielokanałowych mogą powodować niechciane zniekształcenia sygnału, a te mogą wpływać na jakość brzmienia. Kolejna rzecz już z punktu ekonomiki - amplituner, czy wzmak wielokanałowy z racji większej ilości elementów półprzewodnikowych i innych podzespołów kosztujący tyle samo co wzmacniacz dwukanałowy, nie będzie miał tej samej jakości podzespołów. Nie oszukujmy się, amplituner wielokanałowy za 2 tys nie będzie miał tej samej jakości elementów co wzmacniacz stereo za 2tys nawet w obrębie tej samej marki. Ekonomicznie jest to nieopłacalne dla firmy. Edytowano 3 czerwca 2023 przez DiBatonio 2 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arko55 Napisano 3 czerwca 2023 Udostępnij Napisano 3 czerwca 2023 To samo ja słyszałem od znajomego że budowa CDka jest znacznie prostsza od streamerow czy transportów plików stąd opinie że jedne mogą jeszcze lepiej grać nad drugim I to nie do końca może mieć znaczenie przy nieziemsko gęstych plikach Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 4 czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 4 czerwca 2023 13 godzin temu, DiBatonio napisał: Dodatkowe elementy w sygnale audio, jak ma to miejsce w amplitunerach, czy wzmacniaczach wielokanałowych mogą powodować niechciane zniekształcenia sygnału, a te mogą wpływać na jakość brzmienia. Mogą, ale nie muszą. Przykłady? Proszę bardzo. Porównanie parametrów (w tym zniekształceń) niedrogiego AVR z paroma audiofilskimi wzmacniaczami. MARANTZ SR6013 za 5000 zł. Wysoka moc (8 Ω 2x147 W), niskie szumy - 82 dB, szerokie pasmo, niskie zniekształcenia harmoniczne (-91 dB), niskie THD+N (0,1 % już dla 2 W [8 Ω], przyzwoity współczynnik tłumienia (43). A teraz parę czystych wzmacniaczy (żeby bardziej bolało - znacznie droższych od tego Marantza;): DENSEN Beat B-150XS za 22 500 zł, Nieco niższa moc moc (8 Ω 2x 129 W), wysokie szumy - 78 dB, węższe pasmo, wysokie zniekształcenia harmoniczne (-67 dB), wyższe THD+N (0,1 % dopiero dla 5 W [8 Ω], marny współczynnik tłumienia (21). REGA ELICIT-R za 10 000 zł. Niższa moc moc (8 Ω 2x 112 W), jeszcze wyższe szumy - 73 dB, znacznie węższe pasmo, porównywalne zniekształcenia harmoniczne (-90 dB), THD+N i współczynnik tłumienia (50). Naim SuperNait 3 za 20 000 zł. Niższa moc moc (8 Ω 2x 97 W), wyższe szumy - 78 dB, bardzo wąskie pasmo, wyższe zniekształcenia harmoniczne (-83 dB), nieco lepsze THD+N (0,1 % już dla 1 W [8 Ω], nieco lepszy współczynnik tłumienia (56). Można jeszcze długo. Pierwsze przykłady z brzegu. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczadupa Napisano 4 czerwca 2023 Udostępnij Napisano 4 czerwca 2023 26 minut temu, Kraft napisał: Porównanie parametrów (w tym zniekształceń) niedrogiego AVR z paroma audiofilskimi wzmacniaczami. Dodałbym, że te wszystkie zniekształcenia to zabiegi celowe ww producentów, żeby muzyka była jeszcze bardziej charyzmatyczna, angażująca, namacalna. Myślę, że oni właśnie nad tym całe życie pracują i to zajmuje im najwięcej czasu. Mają swój własny sound od wielu wielu lat, który pokochali ludzie na całym świecie i tego się trzymają. Nie każdy chce być tylko biernym obserwatorem pomiarów i chłodnego dystansu oraz wywleczonych na wierzch ułomności realizacji. Taki od lat jest i zawsze będzie Naim, MF, Rega itd., itd. Nam zostaje wybrać, pomiar czy podbarwienia. 3 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrólKiczu Napisano 4 czerwca 2023 Udostępnij Napisano 4 czerwca 2023 (edytowany) 14 minut temu, kaczadupa napisał: Dodałbym, że te wszystkie zniekształcenia to zabiegi celowe ww producentów, żeby muzyka była jeszcze bardziej charyzmatyczna, angażująca, namacalna. Myślę, że oni właśnie nad tym całe życie pracują i to zajmuje im najwięcej czasu. Mają swój własny sound od wielu wielu lat, który pokochali ludzie na całym świecie i tego się trzymają. Nie każdy chce być tylko biernym obserwatorem pomiarów i chłodnego dystansu oraz wywleczonych na wierzch ułomności realizacji. Taki od lat jest i zawsze będzie Naim, MF, Rega itd., itd. Nam zostaje wybrać, pomiar czy podbarwienia. @MariuszZWpis nie wnosi nic do klubu. Proszę o jego usunięcie i przeniesienie do stosownego działu. Edytowano 4 czerwca 2023 przez KrólKiczu Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 4 czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 4 czerwca 2023 Wychodzi na to, że największymi patałachami w audio są firmy, które produkują prawidłowo skonstruowane sprzęty;). Aha, przypomnij mi Adam, co znaczy to "fidelity" w skrócie Hi-Fi? 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczadupa Napisano 4 czerwca 2023 Udostępnij Napisano 4 czerwca 2023 Jarku, przeczytaj moje ostatnie zdanie... 2 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DiBatonio Napisano 4 czerwca 2023 Udostępnij Napisano 4 czerwca 2023 4 godziny temu, Kraft napisał: teraz parę czystych wzmacniaczy (żeby bardziej bolało - znacznie droższych od tego Marantza;): Ale kogo ma niby zaboleć? Możesz odpowiedzieć czy to są dobre parametry? Deklarowana moc wyjściowa wynosi 50 W na kanał przy 8 omach, przy czym pierwsze pięć w klasie A. Moc ta jest przekazywana do głośników za pośrednictwem solidnie wyglądających gniazd głośnikowych. To niewiele jak na dzisiejsze standardy, więc najlepiej byłoby połączyć go z głośnikami o czułości 87 dB lub wyższej, chyba że masz mały pokój odsłuchowy. Producent deklaruje pasmo przenoszenia 10Hz-100kHz (+0/-3dB) z THD (20Hz-20kHz @ 1W) na poziomie 0,015% i 0,02% @ 50W z 0,05% zniekształceniami intermodulacyjnymi. Stosunek sygnału do szumu wynosi 101 dB przy pełnej mocy. Wszystko bardzo przyzwoicie jak na wzmacniacz w tej cenie. Chcesz źródło powyższego tekstu? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 4 czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 4 czerwca 2023 Myślę, że już pokazałem w czym rzecz. Posiadacze amplitunerów, czy to stereo, czy AV, nie muszą się samobiczować. Ich sprzęty to od strony elektronicznej takie same wzmacniacze, jak inne. Mogą mieć zarówno dobre parametry, jak i kiepskie (tak samo jak tzw. "czyste wzmacniacze"). Nic nie jest z góry przesądzone. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DiBatonio Napisano 4 czerwca 2023 Udostępnij Napisano 4 czerwca 2023 2 minuty temu, Kraft napisał: Myślę, że już pokazałem w czym rzecz. Posiadacze amplitunerów, czy to stereo, czy AV, nie muszą się samobiczować. Ich sprzęty to od strony elektronicznej takie same wzmacniacze, jak inne. Mogą mieć zarówno dobre parametry, jak i kiepskie (tak samo jak tzw. "czyste wzmacniacze"). Nic nie jest z góry przesądzone. To nie jest odpowiedź na moje pytanie. Generalizujesz, a pytanie było proste, bo treść cytatu była też jasna i zawierająca parametry wzmacniacza. Ponawiam pytanie, czy podane przeze mnie parametry wzmacniacza są dobre. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 4 czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 4 czerwca 2023 Nie wypowiem się na podstawie "parametrów deklarowanych przez producenta", mierzonych metodologią, której nie znam. Moje przykłady pochodziły z niezależnych pomiarów w magazynie "Audio". Są porównywalne ze sobą. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ProjectPi Napisano 4 czerwca 2023 Udostępnij Napisano 4 czerwca 2023 23 minuty temu, Kraft napisał: Myślę, że już pokazałem w czym rzecz. Posiadacze amplitunerów, czy to stereo, czy AV, nie muszą się samobiczować. Ich sprzęty to od strony elektronicznej takie same wzmacniacze, jak inne. Mogą mieć zarówno dobre parametry, jak i kiepskie (tak samo jak tzw. "czyste wzmacniacze"). Nic nie jest z góry przesądzone. Pewnie, ze takie same. Co najwyzej stopien komplikacji moze wymagac wiekszej starannosci w designie i doborze komponentow, co i zapewne pociagnie za soba odpowiednio wyzsze koszty, zeby podstawowe parametry mogly byc na poziomie prostszych konstrukcji. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 4 czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 4 czerwca 2023 Ceny w audio są często brane z czapki. Koszty komponentów i projektowania są w wielu przypadkach pomijalne. Nierzadko te staranniej zbudowane sprzęty są tańsze;). 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ProjectPi Napisano 4 czerwca 2023 Udostępnij Napisano 4 czerwca 2023 Gdy porownujesz produkty roznych firm. Dla tej samej, podobnej linii produktow i pomijajac przypadki, gdzie cena w ogole nie odzwierciedla jakosci sprzetu, roznica w kosztach jest nieunikniona. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 4 czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 4 czerwca 2023 Zawsze wpływ na cenę ma pozycjonowanie i efekt skali. Ale zostawmy. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adi777 Napisano 5 czerwca 2023 Udostępnij Napisano 5 czerwca 2023 @MrJansjo Wiem, że nie na temat, ale jakich aktywnych kolumn słuchałeś? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrólKiczu Napisano 5 czerwca 2023 Udostępnij Napisano 5 czerwca 2023 37 minut temu, Adi777 napisał: @MrJansjo Wiem, że nie na temat, ale jakich aktywnych kolumn słuchałeś? Adi, widziałeś kiedy ten człowiek ostatnio się logował? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 1 lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 1 lipca 2023 Chcecie wzmacniacza, który ma brzmienie? Proszę bardzo. Fezz Audio Silver Luna Prestige. Po podłączeniu hipotetycznych kolumn modeluje ich pasmo nawet o 7,8 dB (czarna linia). Do tego ma 1 dB zjazd na basie i niezależnie od obciążenia gra jednym kanałem ciszej o 3 dB. Jego brzmienie na pewno da się usłyszeć! Przyjemność jednak kosztuje - 10 000 zł. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RLC2 Napisano 2 lipca 2023 Udostępnij Napisano 2 lipca 2023 5 godzin temu, Kraft napisał: Chcecie wzmacniacza, który ma brzmienie? Każdy wzmacniacz stereo ma brzmienie! Chodzi bardziej o to że nie wszystkie grają tak samo 😉 W tym przypadku słychać różnicę nawet na telefonie. 2 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszZ Napisano 2 lipca 2023 Udostępnij Napisano 2 lipca 2023 14 godzin temu, Kraft napisał: Po podłączeniu hipotetycznych kolumn modeluje ich pasmo nawet o 7,8 dB ( Dlatego zaleca się do wzmacniaczy lampowych dobierać kolumny o wyrównanej impedancji. To nic nadzwyczajnego, że na realnym obciążeniu zmienia się charakterystyka. Wybieramy kompromis. Wyrównane pasmo na obciążeniu reaktancyjnym albo lampowy sznyt. Lampowe wzmacniacze mają też "zalety" pośród wad. Nie generują zniekształceń THD wysokich rzędów, Łagodnie znoszą przesterowanie. Ogólnie brzmią barwnie, szczególnie zakres średnich tonów jest fajnie "wysycony". Realizatorzy dźwięku stworzyli nawet specjalne wtyczki do masteringu utworów mających zbyt "suchy" charakter. Poprzez dodatkowe łagodne przesterowanie zostają wygenerowane nowe harmoniczne, które dodają trochę "ciepła" i "ciężaru" do muzyki. Jeżeli chodzi o charakterystykę amplitudową przy obciążeniu wzmacniacza reaktancją to wzmacniacze klasy D dają ciekawe efekty związane z powstawaniem rezonansu na wyjściu jaki tworzy filtr LC z reaktancją kolumn. Z reguły jest to podbicie amplitudy z zakresie wysokich tonów. link Nie dotyczy to wszystkich wzmacniaczy ale warto mieć świadomość, że część będzie "dzwoniła" nawet w zakresie słyszalnym. W paśmie ponadakustycznym taki rezonans też może wpływać na dźwięk w zakresie słyszalnym jeżeli w zakres rezonansu dostanie się jakiś sygnał np. wysokoczęstotliwościowe zakłócenia sieciowe poprzez pętlę masy. Większy prąd w cewce tweetera to wyższa temperatura tejże, co może przełożyć się na obniżenie efektywności tweetera i tzw. kompresję mocy. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.