Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Chwileczkę proszę Pana... tam nie ma mowy o czarnym kablu na zacisku ujemnym, tylko na uziemieniu obudowy (w tle rozgraniczenie kabli speakon pomiedxy pre i koncówki mocy) 🤔 To z tego link co podałeś
  3. Nie słyszałem Excite, ale myślę, że różnice względem 20i będą spore a względem BE jeszcze większe. Cudów nie ma. Jeśli jest coś kilka razy droższe to nie może grać tak samo czy gorzej. Oczywiście każdy słyszy inaczej i oczekuje czegoś innego a co za tym idzie ocenia inaczej. Nie jestem jakimś wielkim znawcą i chyba nie potrafię opisać słowami wszystkiego jakim jest, ale spróbuję... Rafał jakiś czas temu zrobił to fachowo i szczegółowo opisując różne modele. W salonie słyszałem BE raczej wygrzane. Piszę "raczej", bo niektórzy twierdzą, że wygrzanie to co najmniej 300h. Na moje ucho po 70-80h już się nic nie zmieniło albo nie na tyle abym to zauważył. Zmiany, które jeśli zachodziły to zachodziły bardzo płynnie więc "usłyszenie" tego i opisywanie jest kłopotliwe. Wspominam o tym, bo kolumny po wyjęciu grały... słabo... jak na tą klasę i zupełnie inaczej niż w salonie. Jeśli nie słyszałbym ich wcześniej to po kilku godzinach odesłałbym z powrotem. To trzeba mieć na uwadze... Generalnie żadne pasmo nie jest faworyzowane, bo raczej w tym przedziale cenowym już nie może... przynajmniej nie powinno. Na początku grałem z Gato AMP-150 a obecnie z Normą IPA-140. Po przesiadce ze Special 40 zauważyłem, że bas jest zupełnie inny. S40 nie zastanawiały się nad tym co grają i serwowały bas bez zahamowań - było go sporo i był efektowny, nie efekciarski. W BE na pierwszy rzut ucha ma się wrażenie, że basu jest mniej, ale to tylko wrażenie. Jest krótszy, dokładniejszy i chwilami, tam gdzie taki jest na nagraniu potrafi zejść niżej. Średnica... jak to w Dynaudio... barwna, pastelowa... ale już nie aż tak jak S40. Czy jest równa w całym "średnim" paśmie... hmmm... na pewno bardziej wyrównana niż w S40 gdzie było większe dociążenie... ale o tym jeszcze za chwilę... Góra... no tutaj dzieje się dużo! Względem S40 to może nie inna liga, ale pierwsze miejsce w tabeli. Zdecydowanie więcej szczegółów, przestrzeni, powietrza. Więcej dzieje się pomiędzy kolumnami. BE to kolumny, które dość wyraźnie różnicują nagrania, ale jednocześnie obchodzą się z nimi bardzo pobłażliwie. Nie ma mowy o wyostrzeniu czy suchości, ale wspomniana średnica bywa bardzo różna - od cieplutkiej, milusiej po delikatną "chropowatość" zwłaszcza w niektórych nagraniach klasyki (kwartetu smyczkowego). W połączeniu z Normą można powiedzieć, że wszystko brzmi NATURALNIE, swobodnie. Z Gato wszystko było nieco przygaszone, minimalnie(?) mniej dokładne i rozdzielcze. Brzmienie BE można też nazwać "inteligentnym", wyrafinowanym. Myślę, że to kolumny dla bardziej dojrzałych słuchaczy, melomanów niż tych co oczekują "opadu szczęki", choć kto wie i takie zjawisko może się zdarzyć. Zależy z czym to będziemy porównywać. .........
  4. Jasne,. Trochę mi się odpodobało że to nie jest z litego drewna - sądziłem początkowo że to jest lite drewno tak ładnie pomalowane na biało.. Ale dziękuję za informację , przemyślę na spokojnie bo mam obecnie całą tylną ścianę mocno zagospodarowaną absorberami. Mam nieco miejsca pod sufitem ale to wszystko musi mi grać na poziomie nie tylko funkcji audio ale też estetyki , wszystkiego. (Zapewne gdzieś na początku roku sty-marzec będę miał czas na zajęcie się dyfuzorami więc w razie czego się odezwę ). Istotne pytanie: czy te dyfuzory z tworzywa które oferujecie mogę pociąć na pasy o szerokościach 25 cm oraz 42 cm bez rozpadnięcia się takiego absorbera. Czy tylko drewniane wchodziłyby w rachubę gdyż potrzebujuę dokładnie tej wysokości. Tylko w pasach o powyższej wysokości (kawałek 25 i kawałek pasa 42 cm) na szerokość salonu 5 m. Takie pasy będę mocował bo 60 cm nie pasują mi zupełnie, niestety. Faktycznie ARTNOVION dużo bardzjej mi się podobają / estetyka itd../ - teraz widzę... przyjrzę się bo grubości (studzienki) widzę że też są inne, chyba wyższe niż tej opcji wcześniejszej . https://www.artnovion.com/product-categories/4-diffusion/products/10-myron-e-diffuser Te jeszcze rozważam - https://www.acousticlab.pl/oferta/dyfuzory-2d https://www.acousticlab.pl/images/oferta/dyfuzory-2d/dyfuzor-2d-2.jpg ale tu cięcie pod wymiar odpada raczej./ Te są bardzo "przyjemne" i działają jak wiem dobrze. poproszę o ofertę na PW z linkiem do oferty cenowej Waszej Firmy najlepiej na absorbery i dyfuzory prosiłbym. Bo cen nie wdzę na stronie. Pozdrawiam serdecznie. M.
  5. Autor wątku teraz zasapany targa 40-kilogramowe monobloki do domu......
  6. Podeślesz mi na pw? Potrzebuję zrobić skrzynkę dla swojego.
  7. Im człowiek starszy i im częściej w życiu musiał zaciskać zęby, tym trudniej o opad szczęki.
  8. Tylko tu raczej powinniśmy rozważyć sprzęt z niskiego pułapu cenowego, myślę max do 4000zł bo trochę mniej kosztuje Eversolo Play o którym wspomniał autor tematu. Wiadomo pełno teraz All in one powyżej 15tys zł i one potrafią grać bardzo dobrze, ale autor chce kupić coś nie drogiego. Z tego co słychać , a już jakiś czas te nowe Wiim Amp Ultra czy Eversolo Play są dostępne, to jeśli chodzi o urodę sprzętu plus dodatkowo może być cd to wygrywa Eversolo Play. Ale jeśli już chodzi o samo granie to już parę osób stwierdziło , że Wiim Amp Ultra gra bardzo dobrze i nie ma się czego wstydzić nawet przy pojedynczych klockach z ciut wyższej półki cenowej. @Arek83 tak że powinieneś spróbować tego Wiima i sprawdzić czy odpowiada twoim wymaganiom. Od czasu napisania tematu jakoś Cię tu nie widać, może sam doprecyzuj o co ci najbardziej chodzi.
  9. Oj, chciałbym mieć tyle energii co ten tylko o rok młodszy ode mnie klasyk obchodzący dziś swoją kolejną rocznicę wydania… IMG_1324.mov
  10. A może wyjść z gniazd TS przetwornika. Dorobić kable ,TS- Speakon. Tyle że wtedy trzeba korzystać z regulacji głośności w przetworniku.
  11. Z podlinkowanego testu rzeczywiście wynika, że różnice między pierwszą a drugą generacją są wyraźne. Mimo to, „jedynki” nawet przy słabym wzmocnieniu (jak ma to miejsce obecnie u mnie) brzmią świetnie i robią duże wrażenie na wszystkich, którym je pokazywałem. Tym bardziej jestem ciekaw, jak zagrają, gdy w końcu dostaną odpowiednie zasilanie.
  12. Dziwne, w telewizorach Smart system cały czas sobie powinien działać i trzymać pilota podpiętego po BT. Przynajmniej mój tak robi i nie przejmuję się kompletnie tym gdzie jest on skierowany przy uruchomieniu.
  13. A słyszałeś nowe? Ja nie stwierdziłem, ze źle grają, bo nie słuchałem. Po pierwsze to widać, a po drugie jeżeli ktoś twierdzi, ze papier/celuloza z których zrobione są membrany głośników nie starzeją się , no to cóż, to nie mój problem i nie mam zamiaru dyskutować nad oczywistościami Podstawowa sprawa w membranie to jej sztywność, ta na pewno się z latami zmieniła.
  14. Dokładnie tak. Ludzie się naczytają , że all-in - one jest "be", bo to wszystko na kupie i pomiarowa prawda w tym jest,tylko ,że teraz w większości integr jest wszystko na kupie,bo i analog i cyfra i jakiś siejący wyświetlacz. I jakoś to w słuchaniu większości ludzi nie wadzi. A jak chcesz być purystą,to już inny budżet,a czy słychać różnicę jeszcze trudniejszy temat.
  15. Ja jestem specjalistą w innej dziedzinie niż elektronika, elektroniki używam jak auta, czy pralki, komputera. Nie wiem do jakiej "maści" sie zaliczasz ja jestem zwolennikiem kabli. Nie wyciągnęliście żadnych wniosków po obejrzeniu tego filmu. Kabel sieciowy wniósł mierzalne zmiany. To było celem zamieszczenia tego filmiku. G-burze wywołują zacietrzewieni we własnych poglądach.
  16. Today
  17. Ja jestem ciekaw czy faktycznie i w czym idzie usłyszeć dużą różnicę brzmienia między serią Excite a Contour. Widać, że obudowa Contour wykonana luksusowo. Wiadomo, że lepszy tweeter ale jak to się ma finalnie na różnice w brzmieniu. Jest opad szczęki czy może jest trochę więcej detalu, rozdzielczości i to wszystko.
  18. @tomek4446, ale REL zaleca połączenie speakon😁.
  19. Również dołączę do rodziny.
  20. Napisałem, że uszykowane, czekają na odbiór. Jeśli to przegięcie z ceną i niewielka ma być zmiana, to chyba zrezygnuję, kurcze człowiek zawsze musi mieć jakieś dylematy... A czy zmiany by były znaczące w dźwięku ?
  21. Czytaj uważnie bo wyżej napisałem. Za 400zl kupiłem Brimary z lat 60tych. Rft nie są złe ale to nie jest lampa z górnej półki. To niezła lampa za która płaci się max 200zl za parę.
  22. @PianoMan Bardzo się ciesze, że napisałeś na forum. Przyłączam się do pytania Adama o równowagę tonalną. Mnie najbardziej interesuje ustawianie średnicy. W Contour 20i soprany i górny środek odbierałem jako lekko cofnięte względem dolnej średnicy i basu. W Confidence 20 jest raczej na równo, a w swojej akustyce wręcz odbieram górną średnicę jako wysuniętą przed szereg (co różnie się sprawdza, zależnie od realizacji płyty). Jak jest z tym w BE? (Osobiście za ideał uważam charakterystykę z subtelnie cofniętym górnym środkiem, za to sopranami na równi z resztą pasma.)
  23. A co by pasowało? Coś też ze stajni Pylona?
  24. T Z6

    Magnat mr780

    Ja kupilem 12AU7 Clear Top z 1967 roku za 550 zł. A np lampy EL 34 RFT z lat 60 tych za kwadre trzeba dać srednio jakies 2400 zł.To jest drogie hobby...
  25. Hej, zdjęcie z zaznaczonym planowanym ustawieniem byłoby bardzo przydatne Kolumny do regału to trudna sprawa. Co do reszty, nie zakładałbym na razie takich sztywnych widełek cenowych Osobiście poszedłbym w droższe kolumny, podobnego cenowo wzmaka, a tańszy gramofon. Jeśli jednak całe ustawienie będzie problematyczne, to po odsłuchach sprawdzisz, czy warto tyle wydawać, czy jednak coś tańszego Ci wystarczy
  26. Wskazanie takiego zestawu nie jest żadnym problemem. Ale rozumiem, że chodzi Ci o osobne komponenty grające lepiej w założonym budżecie? Wątpię, czy coś takiego da się w 3000 skompletować. Można kombinować ale zapewne bez wielkiego efektu. Stąd właśnie bierze się popularność all in one. Ja teraz miałem w domu streamer i DAC w jednym. 3x tańszy DAC zjadł go na śniadanie. No słabo. W tej cenie (3000€) słabo.
  1. Załaduj więcej aktywności


  • Dzisiejsze posty

    • Chwileczkę proszę Pana... tam nie ma mowy o czarnym kablu na zacisku ujemnym, tylko na uziemieniu obudowy (w tle rozgraniczenie kabli speakon pomiedxy pre i koncówki mocy) 🤔 To z tego link co podałeś  
    • Nie słyszałem Excite, ale myślę, że różnice względem 20i będą spore a względem BE jeszcze większe. Cudów nie ma. Jeśli jest coś kilka razy droższe to nie może grać tak samo czy gorzej. Oczywiście każdy słyszy inaczej i oczekuje czegoś innego a co za tym idzie ocenia inaczej. Nie jestem jakimś wielkim znawcą i chyba nie potrafię opisać słowami wszystkiego jakim jest, ale spróbuję... Rafał jakiś czas temu zrobił to fachowo i szczegółowo opisując różne modele. W salonie słyszałem BE raczej wygrzane. Piszę "raczej", bo niektórzy twierdzą, że wygrzanie to co najmniej 300h. Na moje ucho po 70-80h już się nic nie zmieniło albo nie na tyle abym to zauważył. Zmiany, które jeśli zachodziły to zachodziły bardzo płynnie więc "usłyszenie" tego i opisywanie jest kłopotliwe. Wspominam o tym, bo kolumny po wyjęciu grały... słabo... jak na tą klasę i zupełnie inaczej niż w salonie. Jeśli nie słyszałbym ich wcześniej to po kilku godzinach odesłałbym z powrotem. To trzeba mieć na uwadze... Generalnie żadne pasmo nie jest faworyzowane, bo raczej w tym przedziale cenowym już nie może... przynajmniej nie powinno. Na początku grałem z Gato AMP-150 a obecnie z Normą IPA-140. Po przesiadce ze Special 40 zauważyłem, że bas jest zupełnie inny. S40 nie zastanawiały się nad tym co grają i serwowały bas bez zahamowań - było go sporo i był efektowny, nie efekciarski. W BE na pierwszy rzut ucha ma się wrażenie, że basu jest mniej, ale to tylko wrażenie. Jest krótszy, dokładniejszy i chwilami, tam gdzie taki jest na nagraniu potrafi zejść niżej. Średnica... jak to w Dynaudio... barwna, pastelowa... ale już nie aż tak jak S40. Czy jest równa w całym "średnim" paśmie... hmmm... na pewno bardziej wyrównana niż w S40 gdzie było większe dociążenie... ale o tym jeszcze za chwilę... Góra... no tutaj dzieje się dużo! Względem S40 to może nie inna liga, ale pierwsze miejsce w tabeli. Zdecydowanie więcej szczegółów, przestrzeni, powietrza. Więcej dzieje się pomiędzy kolumnami. BE to kolumny, które dość wyraźnie różnicują nagrania, ale jednocześnie obchodzą się z nimi bardzo pobłażliwie. Nie ma mowy o wyostrzeniu czy suchości, ale wspomniana średnica bywa bardzo różna - od cieplutkiej, milusiej po delikatną "chropowatość" zwłaszcza w niektórych nagraniach klasyki (kwartetu smyczkowego). W połączeniu z Normą można powiedzieć, że wszystko brzmi NATURALNIE, swobodnie. Z Gato wszystko było nieco przygaszone, minimalnie(?) mniej dokładne i rozdzielcze. Brzmienie BE można też nazwać "inteligentnym", wyrafinowanym. Myślę, że to kolumny dla bardziej dojrzałych słuchaczy, melomanów niż tych co oczekują "opadu szczęki", choć kto wie i takie zjawisko może się zdarzyć. Zależy z czym to będziemy porównywać. .........
    • Jasne,. Trochę mi się odpodobało że to nie jest z litego drewna - sądziłem początkowo że to jest lite drewno tak ładnie pomalowane na biało.. Ale dziękuję za informację , przemyślę   na spokojnie bo mam obecnie całą tylną ścianę mocno zagospodarowaną absorberami. Mam nieco miejsca pod sufitem ale to wszystko musi mi grać na poziomie   nie tylko   funkcji audio ale też estetyki  , wszystkiego.  (Zapewne gdzieś na początku roku sty-marzec będę miał czas na zajęcie się dyfuzorami więc w razie czego się odezwę ).   Istotne pytanie: czy te dyfuzory z tworzywa  które oferujecie mogę  pociąć na pasy  o szerokościach 25 cm oraz 42 cm  bez rozpadnięcia się takiego absorbera. Czy tylko drewniane wchodziłyby w rachubę gdyż  potrzebujuę dokładnie tej wysokości.  Tylko w pasach o powyższej wysokości (kawałek 25 i kawałek pasa 42 cm) na szerokość salonu 5 m.  Takie pasy będę mocował bo 60 cm nie pasują mi zupełnie, niestety. Faktycznie ARTNOVION  dużo bardzjej mi się podobają / estetyka itd../  -  teraz widzę...  przyjrzę się bo grubości   (studzienki)  widzę że też są inne, chyba wyższe niż tej opcji   wcześniejszej  .   https://www.artnovion.com/product-categories/4-diffusion/products/10-myron-e-diffuser Te jeszcze rozważam -    https://www.acousticlab.pl/oferta/dyfuzory-2d https://www.acousticlab.pl/images/oferta/dyfuzory-2d/dyfuzor-2d-2.jpg  ale tu cięcie  pod wymiar odpada raczej./ Te są bardzo  "przyjemne" i działają jak wiem dobrze.  poproszę o ofertę na PW z linkiem do oferty cenowej Waszej Firmy najlepiej na  absorbery i dyfuzory prosiłbym. Bo cen nie wdzę na stronie.   Pozdrawiam serdecznie. M.
    • Autor wątku teraz zasapany targa 40-kilogramowe monobloki do domu......
    • Podeślesz mi na pw? Potrzebuję zrobić skrzynkę dla swojego.
    • Im człowiek starszy i im częściej w życiu musiał zaciskać zęby, tym trudniej o opad szczęki.  
    • Tylko tu raczej powinniśmy rozważyć sprzęt z niskiego pułapu cenowego, myślę max do 4000zł bo trochę mniej kosztuje Eversolo Play o którym wspomniał autor tematu. Wiadomo pełno teraz All in one powyżej 15tys zł i one potrafią grać bardzo dobrze, ale autor chce kupić coś nie drogiego. Z tego co słychać , a już jakiś czas te nowe Wiim Amp Ultra czy Eversolo Play są dostępne, to jeśli chodzi o urodę sprzętu plus dodatkowo może być cd to wygrywa  Eversolo Play. Ale jeśli już chodzi o samo granie to już parę osób stwierdziło , że Wiim Amp Ultra gra bardzo dobrze i nie ma się czego wstydzić nawet przy pojedynczych klockach z ciut wyższej półki cenowej. @Arek83 tak że powinieneś spróbować tego Wiima i sprawdzić czy odpowiada twoim wymaganiom. Od czasu napisania tematu jakoś Cię tu nie widać, może sam doprecyzuj o co ci najbardziej chodzi.
    • Oj, chciałbym mieć tyle energii  co ten tylko o rok młodszy ode mnie klasyk obchodzący dziś swoją kolejną rocznicę wydania… IMG_1324.mov
    • A może wyjść z gniazd TS przetwornika. Dorobić kable ,TS- Speakon. Tyle że wtedy trzeba korzystać z regulacji głośności w przetworniku.
    • Z podlinkowanego testu rzeczywiście wynika, że różnice między pierwszą a drugą generacją są wyraźne.   Mimo to, „jedynki” nawet przy słabym wzmocnieniu (jak ma to miejsce obecnie u mnie) brzmią świetnie i robią duże wrażenie na wszystkich, którym je pokazywałem. Tym bardziej jestem ciekaw, jak zagrają, gdy w końcu dostaną odpowiednie zasilanie.
    • Dziwne, w telewizorach Smart system cały czas sobie powinien działać i trzymać pilota podpiętego po BT. Przynajmniej mój tak robi i nie przejmuję się kompletnie tym gdzie jest on skierowany przy uruchomieniu.
    • A słyszałeś nowe?  Ja nie stwierdziłem, ze źle grają, bo nie słuchałem. Po pierwsze to widać, a po drugie jeżeli ktoś twierdzi, ze papier/celuloza z których zrobione są membrany głośników nie starzeją się , no to cóż, to nie mój problem i nie mam zamiaru dyskutować nad oczywistościami  Podstawowa sprawa w membranie to jej sztywność, ta na pewno się z latami zmieniła.
    • Dokładnie tak. Ludzie się naczytają , że all-in - one jest  "be", bo to wszystko na kupie i pomiarowa prawda w tym jest,tylko ,że teraz w większości integr jest wszystko na kupie,bo i analog i cyfra i jakiś siejący wyświetlacz.  I jakoś to w słuchaniu większości ludzi nie wadzi. A jak chcesz być purystą,to już inny budżet,a czy słychać różnicę jeszcze trudniejszy temat.
    • Ja jestem specjalistą w innej dziedzinie niż elektronika, elektroniki używam jak auta, czy pralki, komputera. Nie wiem do jakiej "maści"  sie zaliczasz ja jestem zwolennikiem kabli. Nie wyciągnęliście żadnych wniosków po obejrzeniu tego filmu. Kabel sieciowy wniósł mierzalne zmiany. To było celem zamieszczenia tego filmiku. G-burze wywołują zacietrzewieni we własnych poglądach.
    • Ja jestem ciekaw czy faktycznie i w czym idzie usłyszeć dużą różnicę brzmienia między serią Excite a Contour. Widać, że obudowa Contour wykonana luksusowo. Wiadomo, że lepszy tweeter ale jak to się ma finalnie na różnice w brzmieniu. Jest opad szczęki czy może jest trochę więcej detalu, rozdzielczości i to wszystko. 
  • Dzisiejsze tematy

×
×
  • Utwórz nowe...