Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. To jakby obrażać się na procesory skalujące obraz w TV i twierdzić, że to nie jest prawdziwy obraz i przez to gorszy. Jak patrzę na obraz full hd przeskalowany w moim Sony na Ultra HD to jest ewidentnie lepiej. A przecież tych pikseli nie ma, tylko zostały „obliczone” czy „wymyślone”.
  3. Często w recenzjach subwooferów czytamy, że ten albo tamten model „gra szybko", "ma potężny bas”, albo „jest muzykalny i pięknie wtapia się w system”. Problem w tym, że takie opisy, mają niewiele wspólnego z rzeczywistą oceną pracy subwoofera. Wiele profesjonalnych redakcji jak np. nasze Audio czy Erin's Audio Corner, pomija w swoich testach kwestię brzmienia subwooferów. I według mnie słusznie. A brzmienie suba to nie tylko kwestia jego konstrukcji, parametrów ale przede wszystkim interakcji z pomieszczeniem i sposobu integracji z kolumnami. Ten sam model może zabrzmieć kompletnie inaczej w dwóch różnych pokojach, a nawet w tym samym, po przestawieniu go o kilkanaście centymetrów. Mówienie, że „sub X gra lepiej niż sub Y”, bez odniesienia do pomiarów i przede wszystkim warunków jest totalnie bez sensu. Dziwi mnie więc sporo mitów, które urosły do rangi faktów. Branża obecna na forum dokłada też tutaj swoje. Oczywiście każdy subwoofer ma swoje cechy konstrukcyjne, które w pewnym stopniu określają jego charakter. Obudowa zamknięta da zwykle lepszą kontrolę, a bas-refleks lub membrana bierna niższe zejście kosztem precyzji. Strojenie, czyli to jak nisko sub potrafi zejść i czy robi to równomiernie też swoje wniesie. Ważna jest kwestia zniekształceń - czy nie pojawiają się niechciane przydźwięki, czy sub nie brudzi pasma wyższymi harmonicznymi. Ale tutaj tak naprawdę większość dostępnych na rynku zamkniętych konstrukcji powyżej ~2000zł wypada dobrze i nie powinno sprawiać problemów. Niskie częstotliwości są znacznie trudniejsze do okiełznania niż średnie czy wysokie. Ich fale rozchodzą się w zupełnie inny sposób, łatwo wpadają w interakcję z pokojem. Dlatego nawet najlepsze parametry nie mają większego znaczenia, jeśli sub nie jest dobrze zintegrowany z całością. Pozornie drobne zmiany ustawienia, fazy czy korekcji potrafią całkowicie odmienić to, jak odbierzemy dany subwoofer. Dopiero wtedy słychać, jak naprawdę gra. Przebrnąłem przez nie. Pominąłem wzory i wyliczenia. Fajnie opisane. Dzięki. Trochę w głowie się rozjaśniło.
  4. @il Dottore, słyszysz te wszystkie niuanse a nie usłyszałeś, że masz monitory podłączone w przeciwfazie 🤔?
  5. Na nic nie zmieniam.Sprzedaje to czego nie uzywam od dawna.Dac we wzmacniaczach które posiadam daje to samo brzmienie.Wiecej sie nie bawie w rzeczy które nie maja juz dla mnie znaczenia.Niepotrzebne graty tylko mi miejsce zajmują.RME, Yamaha RN803 i Bluesound Node N130 z zasilaniem liniowym PD Creative.
  6. Wszystko w ogłoszeniu na allegrolokalnie. Szukaj erzetich charybdis. Pozbywam się, bo za ciężkie, taki hełmofon, nie wysyłam w Polskę, odbiór tylko w Warszawie.
  7. W IRL Lidl jest najtańszy. W Polsce to nie wiem, może Biedronka jest tańsza. Ale jakoś Biedronka w PL u mnie we wsi jest okropna: brud i bajzel. Podobnie Netto wygląda. Nie rozumiem, jak można kupować jedzenie w takich warunkach. Jeśli oczywiście te rzeczy dostępne w marketach można wgl nazywać jedzeniem...
  8. Bez przesady, to są zwykłe głośniki. Potężny to taki 😁 : Podobny wątek był przy okazji mojej rozkminki tutaj: https://forum.audio.com.pl/topic/99088-central-wymiana-klipsch-rp-450c-rp-504c-na-rc-64-iii-szukanie-doskonałości-w-kd/ a jeśli chodzi o różnice pomiędzy centralnymi to pamiętaj że nie tylko o dialogi chodzi, bardzo duża część ścieżki filmowej idzie z centralnego, ale nie tylko - gdy oglądasz koncerty z gęstą ścieżką wielokanałową wtedy wielkość membrany odpowiada za brzmienie instrumentów. Można znaleźć ciekawe porównania w sieci, np tu: https://www.youtube.com/watch?v=NJpowOqu6KQ Oczywiście zawsze w naszym hobby powstaje pytanie - czy podniesie jakości o 20% jest warte wydawania 200% ceny. Na pewno warto zacząć od dobrego umiejscowienia głośnika centralnego a dopiero później upgradem na większy, lepszy głośnik.
  9. Today
  10. Słusznie. Nie dość, że źle nazywam proces, to jeszcze jestem niesprawiedliwy. Interpolacja jest bowiem dokładniejsza od ekstrapolacji. Ale tak czy owak: musimy wstawić coś pomiędzy próbką o wartości powiedzmy 400 a próbką o wartości 1000. Algorytm interpolacyjny wstawi zapewne 700, a przecież jest w sumie 600 różnych możliwości. Która jest prawdziwa? Żeby było weselej: robiąc z 44,1kHz powiedzmy 192Hkz nie wstawiamy jednej pośredniej próbki, tylko wiele więcej. Zatem im wyższe nadpróbkowanie, tym większa jest możliwość wstawienia błędnych danych. Dlatego wyłącznie tryb NOS zapewnia nam pełną wierność w stosunku do oryginalnego pliku.
  11. A co myślicie o takim zestawie?
  12. Na co zmieniasz? Nowy około 3,5 używek nie widzę.
  13. To juz tur jest @Rega mocowo całkiem spoko obecne wzmacniacze sobie radzą pytanie czy jeszcze coś więcej odnosnie jakości da się zrobić bedsie trzeba testować.
  14. Quadral Platinum+ Ten. On ma prawie taki zestaw głośników jak moja podłogówki. Tylko średniotonowy jeden zamiast dwóch.
  15. W takim razie może warto rozważyć wymianę obecnych kolumn na pylon jasper🙂. Raczej nie spodziewał bym się, że zmiana wzmacniacza uczyni z Twoich Elaków demony niskiego, mięsistego basu. Twoje kolumny grają fajnym, sprężystym basem a zmiana wzmacniacza może wnieść delikatnie zmiany ale jakiś spektakularnych różnic w basie po takim zabiegu bym się nie spodziewał.
  16. Niech żyje rock'n'roll 🤪
  17. Rozważalem zmianę na 404 ale finalnie kolumn nie będę zmieniał. oczekiwałbym lepszego "dociążenia" mam wrażenie że Jasper 18 + M6 grało bardziej "mięsiście".
  18. Polecam coś takiego https://www.olx.pl/d/oferta/wzmacniacz-matrix-mini-i-amp-pelen-komplet-bdb-CID99-ID12eswu.html Mam takie 3 , czarne Nie ma Tigera , ale jest z tyłu wyłącznik
  19. Jak zastosujesz inwall, pod kątem izolacyjności nie będzie różnicy w stosunku do wolnostojacych kolumn. No ale jak uważasz.
  20. Potrzebujesz 2 monofoczniczne koncówki mocy albo jedną końcówkę stereo.
  21. A może to? https://www.ebay.co.uk/itm/136578314189?_trkparms=amclksrc%3DITM%26aid%3D1110006%26algo%3DHOMESPLICE.SIM%26ao%3D1%26asc%3D295435%26meid%3D72c3007f9cf94a5b855bc44f1ec1c5a7%26pid%3D101224%26rk%3D3%26rkt%3D5%26sd%3D187020724014%26itm%3D136578314189%26pmt%3D0%26noa%3D1%26pg%3D2332490%26algv%3DDefaultOrganicWebV9BertRefreshRankerWithCassiniEmbRecall&_trksid=p2332490.c101224.m-1
  22. Faktycznie chyba będzie to przesada, koszt amplitunera x2 w stosunku do 7.1.4. Tym bardziej, że fronty będą nieco szerzej niż zalecane kąty. Inwall raczej nie, ściana frontowa musi jak najlepiej izolować akustycznie (za nią są pokoje sypialniane), Dobudowa ma tyko 10cm, nie byłoby już izolacji w miejscach głośników. Przekonam się raczej do Denona x3800, jednak jak rozumiem do niego potrzebuję jeszcze 2 końcówek mocy do 11 kanałów? Głośniki efektowe na sufit Magnat ATM 202 dają radę? Czy lepiej dołożyć np. do Klipsch R-40Sa?
  23. Jeden z albumów, który mi umknął po muzycznej drodze:
  24. Przy opcji że budżet jest z gumy, system na 13 i więcej kanałach jest jak najbardziej godny polecenia. Ale realia są takie że amp 11 kanałowy będzie dosłownie około 2 x tańszy. Jak składasz kino portfelem, lepiej złożyć 11 kanałów i zadbać o lepszą jakość pozostałego toru (np. Suby), zamiast się pchać w pierdyliard kanałów o wątpliwej jakości. Poza tym do zaawansowanej konfiguracji moim zdaniem trzeba posiadać solidny metraż.
  25. Znalazłem cyt.: "Po wnikliwszym odsłuchu przekonałem się o czymś, przed czym ostrzegał mnie p. Roman z Nautilusa: z nie dość wydajnym prądowo wzmacniaczem, na samiutkim dole można usłyszeć nieprzyjemne poluzowanie. Efekt ten objawił się niestety przy współpracy z moją Normą. Nie było go natomiast, gdy HS były napędzane monoblokami Accuphase’a" Dynaudio Heritage Special (HS)
  26. Poprawę na pewno, czy spektakularną to nie wiem, zależy od indywidualnej wrażliwości, salon chętnie wypożyczy. Nikt Ci nie odpowie definitywnie. Kiedyś przychodzi moment gdzie racjonalność wydanych pieniędzy się nie liczy, tylko muzyka.
  27. No nie wiem ten zielonouchy zapewni przestrzeni ile zechce...
  1. Załaduj więcej aktywności


  • Dzisiejsze posty

    • To jakby obrażać się na procesory skalujące obraz w TV i twierdzić, że to nie jest prawdziwy obraz i przez to gorszy. Jak patrzę na obraz full hd przeskalowany w moim Sony na Ultra HD to jest ewidentnie lepiej. A przecież tych pikseli nie ma, tylko zostały „obliczone” czy „wymyślone”. 
    • Często w recenzjach subwooferów czytamy, że ten albo tamten model „gra szybko", "ma potężny bas”, albo „jest muzykalny i pięknie wtapia się w system”. Problem w tym, że takie opisy, mają niewiele wspólnego z rzeczywistą oceną pracy subwoofera. Wiele profesjonalnych redakcji jak np. nasze Audio czy Erin's Audio Corner, pomija w swoich testach kwestię brzmienia subwooferów. I według mnie słusznie. A brzmienie suba to nie tylko kwestia jego konstrukcji, parametrów ale przede wszystkim interakcji z pomieszczeniem i sposobu integracji z kolumnami. Ten sam model może zabrzmieć kompletnie inaczej w dwóch różnych pokojach, a nawet w tym samym, po przestawieniu go o kilkanaście centymetrów. Mówienie, że „sub X gra lepiej niż sub Y”, bez odniesienia do pomiarów i przede wszystkim warunków jest totalnie bez sensu. Dziwi mnie więc sporo mitów, które urosły do rangi faktów. Branża obecna na forum dokłada też tutaj swoje. Oczywiście każdy subwoofer ma swoje cechy konstrukcyjne, które w pewnym stopniu określają jego charakter. Obudowa zamknięta da zwykle lepszą kontrolę, a bas-refleks lub membrana bierna niższe zejście kosztem precyzji. Strojenie, czyli to jak nisko sub potrafi zejść i czy robi to równomiernie też swoje wniesie. Ważna jest kwestia zniekształceń - czy nie pojawiają się niechciane przydźwięki, czy sub nie brudzi pasma wyższymi harmonicznymi. Ale tutaj tak naprawdę większość dostępnych na rynku zamkniętych konstrukcji powyżej ~2000zł wypada dobrze i nie powinno sprawiać problemów. Niskie częstotliwości są znacznie trudniejsze do okiełznania niż średnie czy wysokie. Ich fale rozchodzą się w zupełnie inny sposób, łatwo wpadają w interakcję z pokojem. Dlatego nawet najlepsze parametry nie mają większego znaczenia, jeśli sub nie jest dobrze zintegrowany z całością. Pozornie drobne zmiany ustawienia, fazy czy korekcji potrafią całkowicie odmienić to, jak odbierzemy dany subwoofer. Dopiero wtedy słychać, jak naprawdę gra. Przebrnąłem przez nie. Pominąłem wzory i wyliczenia. Fajnie opisane. Dzięki. Trochę w głowie się rozjaśniło.
    • @il Dottore, słyszysz te wszystkie niuanse a nie usłyszałeś, że masz monitory podłączone w przeciwfazie 🤔? 
    • Na nic nie zmieniam.Sprzedaje to czego nie uzywam od dawna.Dac we wzmacniaczach które posiadam daje to samo brzmienie.Wiecej sie nie bawie w rzeczy które nie maja juz dla mnie znaczenia.Niepotrzebne graty tylko mi miejsce zajmują.RME, Yamaha RN803 i Bluesound Node N130 z zasilaniem liniowym PD Creative.
    • Wszystko w ogłoszeniu na allegrolokalnie. Szukaj erzetich charybdis. Pozbywam się, bo za ciężkie, taki hełmofon,  nie wysyłam w Polskę, odbiór tylko w Warszawie.
    • W IRL Lidl jest najtańszy. W Polsce to nie wiem, może Biedronka jest tańsza. Ale jakoś Biedronka w PL u mnie we wsi jest okropna: brud i bajzel. Podobnie Netto wygląda. Nie rozumiem, jak można kupować jedzenie w takich warunkach.  Jeśli oczywiście te rzeczy dostępne w marketach można wgl nazywać jedzeniem...
    • Bez przesady, to są zwykłe głośniki. Potężny to taki 😁 : Podobny wątek był przy okazji mojej rozkminki tutaj: https://forum.audio.com.pl/topic/99088-central-wymiana-klipsch-rp-450c-rp-504c-na-rc-64-iii-szukanie-doskonałości-w-kd/ a jeśli chodzi o różnice pomiędzy centralnymi to pamiętaj że nie tylko o dialogi chodzi, bardzo duża część ścieżki filmowej idzie z centralnego, ale nie tylko - gdy oglądasz koncerty z gęstą ścieżką wielokanałową wtedy wielkość membrany odpowiada za brzmienie instrumentów. Można znaleźć ciekawe porównania w sieci, np tu: https://www.youtube.com/watch?v=NJpowOqu6KQ   Oczywiście zawsze w naszym hobby powstaje pytanie - czy podniesie jakości o 20% jest warte wydawania 200% ceny. Na pewno warto zacząć od dobrego umiejscowienia głośnika centralnego a dopiero później upgradem na większy, lepszy głośnik.     
    • Słusznie. Nie dość, że źle nazywam proces, to jeszcze jestem niesprawiedliwy. Interpolacja jest bowiem dokładniejsza od ekstrapolacji.  Ale tak czy owak: musimy wstawić coś pomiędzy próbką o wartości powiedzmy 400 a próbką o wartości 1000. Algorytm interpolacyjny wstawi zapewne 700, a przecież jest w sumie 600 różnych możliwości. Która jest prawdziwa? Żeby było weselej: robiąc z 44,1kHz powiedzmy 192Hkz nie wstawiamy jednej pośredniej próbki, tylko wiele więcej. Zatem im wyższe nadpróbkowanie, tym większa jest możliwość wstawienia błędnych danych.  Dlatego wyłącznie tryb NOS zapewnia nam pełną wierność w stosunku do oryginalnego pliku. 
    • A co myślicie o takim zestawie?
    • To juz tur jest @Rega mocowo całkiem spoko obecne wzmacniacze sobie radzą pytanie czy jeszcze coś więcej odnosnie jakości da się zrobić bedsie trzeba testować. 
    • Quadral Platinum+ Ten. On ma prawie taki zestaw głośników jak moja podłogówki. Tylko średniotonowy jeden zamiast dwóch.
    • W takim razie może warto rozważyć wymianę obecnych kolumn na pylon jasper🙂. Raczej nie spodziewał bym się, że zmiana wzmacniacza uczyni z Twoich Elaków demony niskiego, mięsistego basu. Twoje kolumny grają fajnym, sprężystym basem a zmiana wzmacniacza może wnieść delikatnie zmiany ale jakiś spektakularnych różnic w basie po takim zabiegu bym się nie spodziewał.
    • Niech żyje rock'n'roll 🤪
    • Rozważalem zmianę na 404 ale finalnie kolumn nie będę zmieniał. oczekiwałbym lepszego "dociążenia" mam wrażenie że Jasper 18 + M6 grało bardziej "mięsiście". 
  • Dzisiejsze tematy

×
×
  • Utwórz nowe...