Cała aktywność
Strumień aktualizowany automatycznie
- Ostatnia godzina
-
Odgrzałem kotleta to wypadałoby go jakoś "skonsumować" i zakończyć temat. Zatem... Zrobiłem sobie niemalże tygodniową dyspensę od słuchania muzyki na swoim systemie. Ucho odpoczęło i co najważniejsze audio-nerwoza ustąpiła (znając życie na chwilę). Po uruchomieniu sprzętu usłyszałem miłe dla mego słuchu dźwięki, rogalik sie wcisnął na twarz, nóżka tupnęła więc chyba jednak nie jest źle. ...a zaoszczędzona górka poleci na nadpłatę kredytu na dom Chociaż parę zapodanych tu sugestii siedzi z tyłu głowy i z zaciekawieniem patrzę na, chociażby Radię A25... Ale to do następnego ataku audio-nerwozy. Wielkie dzięki za wszelkie głosy Koledzy. Cieszmy się muzyką!
-
Można kulturalnie bez spięć pogadać o przewodach.
- 880 odpowiedzi
-
- 1
-
-
Co się dzieje? Może nie widzę czegoś. Śmiało
- 880 odpowiedzi
-
@Redakcja AUDIO Jesli "udawane" przez moderację, ze sie nie widzi łamania regulaminu, to proszę chociaż o dopisek w tymże regulaminie, ze nie dotyczy "forumowych kolegów". Np. W punkcie 2.5
-
Spodziewałem sie tego typu odpowiedzi z Twojej strony.
- 880 odpowiedzi
- Today
-
Konkurencja mocarna 🙂
-
Chetnych proszę o kontakt na telegramie @tyzmmm
-
Nie było okazji w tym temacie chyba, ale już o tym wspominałem kilkukrotnie. Powtórzę dla zainteresowanych historię o pętli mas. Zakłócenia sygnału cyfrowego nie będą skutkowały zmianą barwy, balansu tonalnego. Będą to raczej trzaski, przerwy, opóźnienia w dźwiękach. Jedyne czego można się spodziewać to takiego scenariusza gdzie np. na skutek wspólnej masy obwodów cyfrowego i analogowego w DAC dojdzie do zakłócenia sygnału analogowego sygnałem cyfrowym. Może mieć to miejsce w przypadku zestawów z pętlami mas. Nie tylko galwanicznie połączonej masy układów poprzez przewód PE sieciówki, ale również poprzez sprzężenia pojemnościowe i elektromagnetyczne w urządzeniu. Warto pamiętać, że każdy sygnał cyfrowy reprezentowany przez niskie i wysokie stany napięcia ma normalne widmo częstotliwościowe reprezentowane przez jakieś napięcia o określonej amplitudzie i częstotliwości np. Fpattern, 1/2 Fo, Fo, 2Fo, 3Fo itd. Gdzie Fpattern = Fo / N bit, a dla nieskończenie długiego, niepowtarzalnego wzoru zer i jedynek można oczekiwać Fpattern = Fo /∞ co oznacza, że widmo jest nieskończenie gęste, tj. ciągłe. Zatem SPDIF można postrzegać nie tylko jako MCK, BCK, LRCK, DATA reprezentowane częstotliwościami 11MHz, 1,4MHz, 44,1kHz, 48kHz, 88kHz itd, ale również gęstym widmem wariacji Fo, które dla np. 20-to bitowego sygnału 44,1kHz wygeneruje Fpattern = 2,2kHz i pozostałe wariacje Fo. Te częstotliwości oczywiście poprzez wspólną masę będą obecne w użytecznym przemiennym sygnale analogowym audio, w RCA i będą podlegały wszystkim niepożądanym procesom, np. intermodulacji z każdą nutą użytecznego sygnału, w efekcie czego zwiększy się poziom szumu, zmniejszy zakres dynamiki S/N i pogorszy ogólna jakość dźwięku na wyjściu. W skrajnych przypadkach będzie slychać to o czym wspominasz. Teraz dochodzimy do wpływu przewodów. Jednym z kluczowych parametrów przewodu jest w przypadku występowania pętli mas rezystancja przewodu masy. Jeżeli będzie "za duża" w COAX to większy prąd popłynie alternatywną ścieżką korzystając z mniejszego oporu np. ścieżką masy interkonektów RCA i przewodów PE sieciówki o sumarycznym mniejszym oporze. Patrz uproszczony rysunek poniżej i jego opis. Zatem prąd na oporze masy interkonektów RCA i sieciówki odłoży napięcie widma SPDIF i "doda" do sygnału użytecznego. Oczywiście im opór przewodu masy RCA interkonektów mniejszy tym mniej się odłoży tego napięcia, więc wariantów realnych scenariuszy jest wiele i zależą one od jakości przewodu COAX jak i RCA. Dla zobrazowania krótka analiza oporu przewodów masy COAX, RCA i przewodu PE. Jak widać w opisie rysunku słaby COAX o ekranie z 19-tu nitek 0,12mm ma ekwiwalentną średnicę 0,48mm co dla 1 m miedzi stanowi 0.09 oma. "Dobry" 1m RCA z masą składającą się z ekranu 192 nitek 0,12mm i 0,5mm przewodu stanowi ekwiwalent średnicy 2,16 mm co będzie miało tylko 0.005 oma. Dodając 3m przewodu PE o średnicy 2,5mm o oporze 0.01 oma otrzymamy do porównania COAX = 0.09 oma i RCA + PE = 0,015 oma. Którędy "chętniej" popłynie prąd w pętli? 😉 Oczywiście to rozważania teoretyczne, ale jak czytam przekładają się na wrażenia slyszalne. Pozdrawiam. M
- 880 odpowiedzi
-
Apollon Purifi EIGENTAKT 1ET6525SA (2 generacja 1ET400A)
topic odpisał perfektcom na maskun w Nasze testy
Cześć, Nie miałem możliwości porównywania Hypex vs Purify. Dokonałem wnikliwej analizy w sieci i padło na monobloki oparte na Purify: 1ET400A. Nie żałuję tej decyzji. Gra bardzo dobrze. Audioponics 1ET400A były kupione jako zimne wzmacniacze do słuchania w lecie. Moje wzmaki Accuphase tak się nagrzewają, że w lato temperatura w pokoiku jest nie do zniesienia. Dziś Audioponics 1ET400A grają w drugiej lokalizacji. Zostały użyte jako wymiana PS Audio BHK300 na czas ich wizyty u "lekarza". Podłączone są do Eversolo DMP-A10 z jednej strony a do B&W 802D3 z drugiej. Gra to naprawdę BARDZO dobrze. Pierwsza awaria była po około 2-3 latach. Myślę, że powodem awarii były wyładowania atmosferyczne. Po tej awarii dołożyłem filtry Tomanek. Zainstalowałem nowe opampy - standardowe OPA1656IDR. Po około dwóch miesiącach jeden monoblok zamilkł. Szybka akcja z przełączeniem zworek, eliminujących opamp i wzmak ruszył na niskich obrotach. Zgłosiłem to do Audiophonics i bez pytania za dwa dnia miałem nowy opamp w domu. Po problemie. Myślę, że przyczyną był czysty peszek z nowym opampem. -
Miałem Diamond XLR i RCA, w tej cenie lepszych nie słyszałem. Oczywiście to było w moim systemie i pod moje granie. 😉
- 880 odpowiedzi
-
Skąd takie info? To pewnie jest na ustawienie na minimum więc nie powinno robić dużego problemu
-
Tak. Dobra pogoda nad morze wróciła 😎
- 880 odpowiedzi
-
- 1
-
-
Testy stereo u Rafała oraz porównanie konwerterów na Sabre
topic odpisał KrólKiczu na Arko55 w Nasze testy
Ale @il Dottore i @gargan to dwie różne osoby 🙄. -
@MariuszZ @RoRo @Redakcja AUDIO zauważyliście coś "dziwnego"?
- 880 odpowiedzi
-
Ustawia sam pokrętło głośnosci przy włączeniu.
-
Nie ma czegoś takiego jak ten sam poziom głośności bo co marka i model to skalowanie dźwięku jest inne. Rozumiem że max VOL jest wystarczający? Takie rozwiązanie z powolnym wzrostem docenia się przy chęci cichych odsłuchów. Mnie za to irytuje że na ekranie TV (TCL) poziom VOL miga przy zmianie nie pokazując wartości, widzę ją jedynie na ekranie wyświetlacza ampli. Wgraj krzywe Storm Audio, te domyślne są do bani.
-
Przejechalem raz DIRAC Quick setup i Pionek gra w porównaniu do Sony TA-AN1000, na tym samym poziomie glosnosci w TV, całkiem cicho. Oprócz tego ze czuję się jakbym obił dom akustycznymi ustrojstwami. Wiem, ze jest masa ustawień ale chciałem wykluczyć ten taki problem że Onkyo/Pioneer załącza jakiś niewyświetlony tryb eco?
-
Nie no, trochę się różnią, @il Dottore na wielki plus, formy wypowiedzi z wielką kulturą, no gdyby tak czasem nie wstawiał tych wstawek jak z Meridianem. Obaj nigdy nie odpowiadają w zaczepny sposób, nie szukają zwady. Gargamel takie trochę zbyt chamskie te wypowiedzi i za dużo krytykowania sprzętów ,które mu nie podeszły, raczej przez to, że nie umiał sobie z nimi poradzić.
-
Dzięki za podpowiedź - już tam napisałem w sprawie doradztwa i wypożyczenia czegoś na odsłuch.
- 880 odpowiedzi
-
Jamy Jaskinie czy po prostu pokoje Audiofila
topic odpisał kaczadupa na MarcKrawczyk w Audiofile dyskutują
-
@fp74 Jeszcze dodam, że bez problemu można wypożyczyć za kaucją i przy droższych modelach jest to tylko część ceny, więc nie blokujemy zbyt dużej kwoty. Na początek polecam modele na miedzi monokrystalicznej. Mnie zaskoczyły pozytywnie XLR-y z tego przewodnika. Ostatecznie kupiłem model "Nova" mimo, że nastawiałem się na inne (droższe), a ten interkonekt p. Marek dołożył mi do paczki jako ciekawostkę. Ta miedź monokrystaliczna to przyjemne połączenie nasyconego środka i całkiem nieźle otwartej góry. A jak będzie wciąż zbyt ciemno, czy gęsto, to można spróbować miedzi srebrzonej, czy srebra (z dodatkami lub bez).
- 880 odpowiedzi
-
Jeszcze jedno echo mojej wizyty w Dublinie. Na żywo robi to ogromne wrażenie.
-
Dzisiejsze posty
-
Odgrzałem kotleta to wypadałoby go jakoś "skonsumować" i zakończyć temat. Zatem... Zrobiłem sobie niemalże tygodniową dyspensę od słuchania muzyki na swoim systemie. Ucho odpoczęło i co najważniejsze audio-nerwoza ustąpiła (znając życie na chwilę). Po uruchomieniu sprzętu usłyszałem miłe dla mego słuchu dźwięki, rogalik sie wcisnął na twarz, nóżka tupnęła więc chyba jednak nie jest źle. ...a zaoszczędzona górka poleci na nadpłatę kredytu na dom Chociaż parę zapodanych tu sugestii siedzi z tyłu głowy i z zaciekawieniem patrzę na, chociażby Radię A25... Ale to do następnego ataku audio-nerwozy. Wielkie dzięki za wszelkie głosy Koledzy. Cieszmy się muzyką!
-
Przez Chyba Miro 84 · Napisano
@Redakcja AUDIO Jesli "udawane" przez moderację, ze sie nie widzi łamania regulaminu, to proszę chociaż o dopisek w tymże regulaminie, ze nie dotyczy "forumowych kolegów". Np. W punkcie 2.5 -
Przez Chyba Miro 84 · Napisano
Spodziewałem sie tego typu odpowiedzi z Twojej strony. -
Nie było okazji w tym temacie chyba, ale już o tym wspominałem kilkukrotnie. Powtórzę dla zainteresowanych historię o pętli mas. Zakłócenia sygnału cyfrowego nie będą skutkowały zmianą barwy, balansu tonalnego. Będą to raczej trzaski, przerwy, opóźnienia w dźwiękach. Jedyne czego można się spodziewać to takiego scenariusza gdzie np. na skutek wspólnej masy obwodów cyfrowego i analogowego w DAC dojdzie do zakłócenia sygnału analogowego sygnałem cyfrowym. Może mieć to miejsce w przypadku zestawów z pętlami mas. Nie tylko galwanicznie połączonej masy układów poprzez przewód PE sieciówki, ale również poprzez sprzężenia pojemnościowe i elektromagnetyczne w urządzeniu. Warto pamiętać, że każdy sygnał cyfrowy reprezentowany przez niskie i wysokie stany napięcia ma normalne widmo częstotliwościowe reprezentowane przez jakieś napięcia o określonej amplitudzie i częstotliwości np. Fpattern, 1/2 Fo, Fo, 2Fo, 3Fo itd. Gdzie Fpattern = Fo / N bit, a dla nieskończenie długiego, niepowtarzalnego wzoru zer i jedynek można oczekiwać Fpattern = Fo /∞ co oznacza, że widmo jest nieskończenie gęste, tj. ciągłe. Zatem SPDIF można postrzegać nie tylko jako MCK, BCK, LRCK, DATA reprezentowane częstotliwościami 11MHz, 1,4MHz, 44,1kHz, 48kHz, 88kHz itd, ale również gęstym widmem wariacji Fo, które dla np. 20-to bitowego sygnału 44,1kHz wygeneruje Fpattern = 2,2kHz i pozostałe wariacje Fo. Te częstotliwości oczywiście poprzez wspólną masę będą obecne w użytecznym przemiennym sygnale analogowym audio, w RCA i będą podlegały wszystkim niepożądanym procesom, np. intermodulacji z każdą nutą użytecznego sygnału, w efekcie czego zwiększy się poziom szumu, zmniejszy zakres dynamiki S/N i pogorszy ogólna jakość dźwięku na wyjściu. W skrajnych przypadkach będzie slychać to o czym wspominasz. Teraz dochodzimy do wpływu przewodów. Jednym z kluczowych parametrów przewodu jest w przypadku występowania pętli mas rezystancja przewodu masy. Jeżeli będzie "za duża" w COAX to większy prąd popłynie alternatywną ścieżką korzystając z mniejszego oporu np. ścieżką masy interkonektów RCA i przewodów PE sieciówki o sumarycznym mniejszym oporze. Patrz uproszczony rysunek poniżej i jego opis. Zatem prąd na oporze masy interkonektów RCA i sieciówki odłoży napięcie widma SPDIF i "doda" do sygnału użytecznego. Oczywiście im opór przewodu masy RCA interkonektów mniejszy tym mniej się odłoży tego napięcia, więc wariantów realnych scenariuszy jest wiele i zależą one od jakości przewodu COAX jak i RCA. Dla zobrazowania krótka analiza oporu przewodów masy COAX, RCA i przewodu PE. Jak widać w opisie rysunku słaby COAX o ekranie z 19-tu nitek 0,12mm ma ekwiwalentną średnicę 0,48mm co dla 1 m miedzi stanowi 0.09 oma. "Dobry" 1m RCA z masą składającą się z ekranu 192 nitek 0,12mm i 0,5mm przewodu stanowi ekwiwalent średnicy 2,16 mm co będzie miało tylko 0.005 oma. Dodając 3m przewodu PE o średnicy 2,5mm o oporze 0.01 oma otrzymamy do porównania COAX = 0.09 oma i RCA + PE = 0,015 oma. Którędy "chętniej" popłynie prąd w pętli? 😉 Oczywiście to rozważania teoretyczne, ale jak czytam przekładają się na wrażenia slyszalne. Pozdrawiam. M
-
Przez perfektcom · Napisano
Cześć, Nie miałem możliwości porównywania Hypex vs Purify. Dokonałem wnikliwej analizy w sieci i padło na monobloki oparte na Purify: 1ET400A. Nie żałuję tej decyzji. Gra bardzo dobrze. Audioponics 1ET400A były kupione jako zimne wzmacniacze do słuchania w lecie. Moje wzmaki Accuphase tak się nagrzewają, że w lato temperatura w pokoiku jest nie do zniesienia. Dziś Audioponics 1ET400A grają w drugiej lokalizacji. Zostały użyte jako wymiana PS Audio BHK300 na czas ich wizyty u "lekarza". Podłączone są do Eversolo DMP-A10 z jednej strony a do B&W 802D3 z drugiej. Gra to naprawdę BARDZO dobrze. Pierwsza awaria była po około 2-3 latach. Myślę, że powodem awarii były wyładowania atmosferyczne. Po tej awarii dołożyłem filtry Tomanek. Zainstalowałem nowe opampy - standardowe OPA1656IDR. Po około dwóch miesiącach jeden monoblok zamilkł. Szybka akcja z przełączeniem zworek, eliminujących opamp i wzmak ruszył na niskich obrotach. Zgłosiłem to do Audiophonics i bez pytania za dwa dnia miałem nowy opamp w domu. Po problemie. Myślę, że przyczyną był czysty peszek z nowym opampem. -
Miałem Diamond XLR i RCA, w tej cenie lepszych nie słyszałem. Oczywiście to było w moim systemie i pod moje granie. 😉
-
Skąd takie info? To pewnie jest na ustawienie na minimum więc nie powinno robić dużego problemu
-
Ale @il Dottore i @gargan to dwie różne osoby 🙄.
-
Przez Chyba Miro 84 · Napisano
@MariuszZ @RoRo @Redakcja AUDIO zauważyliście coś "dziwnego"?
-
-
Dzisiejsze tematy