Skocz do zawartości

Wasze systemy...


npl

Recommended Posts

4 godziny temu, 1Ender napisał:

Adam, zależy ile posmarujesz. W obcej dobie płatnych recenzji zwróć uwagę, że wszystko gra bardzo dobrze. Trudno o obiektywizm, jak Ci płacą. 

Znajdą się tacy, którzy wyłamują się z tego "schematu"! A przykłady (tak... dobrze widzisz - liczba mnoga!) można znaleźć np. na Tym Forum 😎

 

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, tomek4446 napisał:

Jako miłośnik Alteców przeczytałem fajny artykuł 

https://jeffsplace.positive-feedback.com/overview-update-the-duelund-altec-project/

@elektron6 Tomek , czytając pomyślałem o Tobie , zawsze zazdrościłem ludziom z pasją i do tego jeszcze umiejętnościami.

Tomek, super. W końcu coś wartościowego.

Do przemyślenia :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy tube vintage. Tym razem Technics SU-40A taj Technics to nie tylko czarne serie segmentów z lat 90 tych:) 40A to typowa japońska lampa dopracowana do perfekcji. Dźwięk oceniam bardzo , bardzo wysoko to gra wyśmienicie. Mały minus - lampy końcowe to 50hb26 to taki Matsushita wynalazek z zarzeniem 50v choć są to lampy uznawane za jedne z lepszych lamp końcowych. Design może się podobać.

A70D7FD9-2AFC-4497-A4D5-28301680535B.jpeg

EE6AEB70-A353-4A76-9F48-F87260DDE04E.jpeg

F9B4CC33-6CB1-4930-86C9-BFD74525B4B9.jpeg

134BD127-C820-4CFC-9667-186CDE432CDE.jpeg

E9CA4493-CF66-4591-A169-BF6D6BAFF2F9.jpeg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można te lampy dostać ale raczej tylko prosto z Japonii. Na plus jest to iż są to lampy mega żywotne - nawet te 60 letnie zawsze miały 70-80% emisji. Wiadomo ogólnie stare japońskie lamy typu NEC, Matshushita to jest 1 liga.

11 godzin temu, audiowit napisał:

Tomek, super. W końcu coś wartościowego.

Do przemyślenia :)

Świetny artykuł :) to co wyniosłem z tego artykuły to jakże miły polski akcent w tworzeniu marki Altec -  wybitna postać.Dr. Stokowski i kto by pomyślał. A Altec - jak się patrzy na same skrzynie to się miło robi do tego dajmy taki przetwornik 803B (16 ohm, 99db skuteczności , 25Hz częstotliwość rezonansowa, magnes Alnico i mamy wszystko - co tu szukać lepszego?????). Może nie Altec :) ale tez słucham obecnie podobnego przetwornika-amerykańskiego -Elactro Voice SP15B (16 ohm , 102db, 35Hz, magnes Alnico :)) piękna sprawa. Tylko słuchać i pić piwko!!

Edytowano przez elektron6
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Współczesna wysokotonówka to fakt może wygrać z przetwornikiem tubowym ale powiedziałbym, iż należny szukać wysokiej klasy przetornika - tych za dużo na rynku nie ma a i trzeba wiedzieć czego szukać. Typowy współczesny wysokotonowiec niestety nie nadaje się do słuchania (krew z uszu). Z przetwornikiem średnio tonowym według mnie jest jest jeszcze gorzej...

Dobry stary horn bije na głowę współczesne przetworniki klasy popular, standard ale fakt że jest w stanie przegrać z przetwornikami klasy "top".

Jako całość to się wszystko dosyć fajnie zgrywa - bez zbędnej analizy, zestaw taki gra naprawdę dobrze i przyjemnie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, elektron6 napisał:

Typowy współczesny wysokotonowiec niestety nie nadaje się do słuchania (krew z uszu). Z przetwornikiem średnio tonowym według mnie jest jest jeszcze gorzej...

To zwrotnica decyduje o tym jak będą odebrane np. Sredniotonowy i wysokotonowy. Moim zdaniem wiele kolumn ma "za bardzo" wypchniety wokal. 

 

 

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To by było zbyt proste :)- czyli aby zmniejszyć "wypchniecie" danego pasma wystarczyło by zastosować tłumik na danym pasmie (w konstrukcjach vintage takie tłumiki były standardem ) lub zmniejszyć wartość kondensatorów aby okroić pasmo przenoszenia. To tak niestety nie działa - bardziej widzę tutaj problem w samej jakości przetworników...zwrotnicą nie podciągniemy za bardzo tandetnego przetwornika.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwrotnica decyduje jak zszyte są poszczególne pasma, jeśli jest dobrze zaprojektiwana i współgra z resztą, łącznie z obudową kolumny, to powinno być bdb.

SS Revelator, czy inne Illuminatory to złe wysokotonowce? 😉

Reszta tak naprawdę zależy od akustyki pokoju w którym postawimy takie kolumny.

 

Edytowano przez DiBatonio
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, elektron6 napisał:

Taki średni model wysokotonowego Scan speak to koszt ok 1500 zł za przetwornik

Wysokotonowe Illuminatory są moim zdaniem przereklamowane. Tańsze modele SS potrafią grać podobnie. Kwestia aplikacji. Stary D2010 w ProAcach grał dla mnie atrakcyjniej niż Illuminator w YB M1.

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, DiBatonio napisał:

Tak, moje są jeszcze modyfikowane przez na potrzeby konkretnych skrzyń i zwrotnic.

Już było o D2010. Nie powtarzajmy.

Słuchałeś illuminatorow w konkretnej zwrotnicy. Nie oceniaj na podstawie jednej czy dwóch konstrukcji.

16 minut temu, elektron6 napisał:

Taki średni model wysokotonowego Scan speak to koszt ok 1500 zł za przetwornik czyli mamy 3 koła  (a gdzie reszta głośników, zwrotnica, obudowa) Zatem co nam mogą zaoferować kolumny w przedziale powiedzmy 8-12 tyś zł ? w zasadzie budżetowy dźwięk

Otóż to :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum czesto porownuje sie nie 6 ze sobą czy 8, a właśnie w 90% przypadków 2-3! Produkty miedzy sobą.

Nie zauważyłem by ktoś mial wówczas cos do powiedzenia. 

 

Mając np. 8 par kolumn do oceny brzmienia. Nie bez znaczenia jest ktore w ktorej kolejnosci beda po sobie odsłuchiwane, co może zmienić "wstepne" postrzeganie. O tym nie powie przecietny audiofil. Ja sobie mogę pozwolić bo do audiofilizmu mi daleko :P

1 godzinę temu, elektron6 napisał:

To by było zbyt proste :)- czyli aby zmniejszyć "wypchniecie" danego pasma wystarczyło by zastosować tłumik na danym pasmie

Można łatwo sprawdzić "regulowanym tłumikiem" - czyli eq lub dsp

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz coś fajnego Luxman A1020 z lat 70 tych. Wzmacniacz produkowany przez wytwórcę Luxkit na licencji Luxman. Typowy design lampowej serii wzmacniaczy Luxman. Piękne gałeczki, wysokiej klasy elementy(trafa), montaż modułowy już na płytkach drukowanych. Lampy końcowe to nowo opracowane pentody 6RA8 o dużej liniowości - to nie jest lampa tożsama z EL84 choć bańka jest identyczna. Dźwięk wysokiej klasy, pierwsza liga- jedna z lepszych konstrukcji Luxmana.

BC9126AF-3DE1-43C9-99A1-D169FBFE0A88.jpeg

B3E7F116-2C68-47A1-B3C4-10F30A04A5C2.jpeg

95BA6953-99C1-468E-8726-6B0191F3EA9B.jpeg

6E092900-DCA8-436D-B64D-E9C839B19BD4.jpeg

 

Edytowano przez elektron6
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Taki średni model wysokotonowego Scan speak to koszt ok 1500 zł za przetwornik czyli mamy 3 koła  (a gdzie reszta głośników, zwrotnica, obudowa) Zatem co nam mogą zaoferować kolumny w przedziale powiedzmy 8-12 tyś zł ? w zasadzie budżetowy dźwięk

Ale tym wpisem ostudziłeś zapały wielu osobom które chwalą pod niebiosa swoje budżetowe klocki 😛

Akurat mój budżetowy tweeter Seasa jakoś duuupy nie urywa, trzeba by iść w coś konkretnego niestety

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...