Skocz do zawartości

Szkiełko i ucho, czyli obiektywnie o audio


Kraft

Recommended Posts

12 minut temu, Kraft napisał:

Ok. Skoro uważasz, że to istotne, to dawaj.

Tak- istotne, bo zależy mi na Twojej opinii...

Na przykład:

 

.... póki co wystarczy, wyszukanie innych uzależniam od Twoich odpowiedzi.

 

 

Edytowano przez Gość
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych postach raczyłeś Wojtku wyrazić swoje opinie. Moim zdaniem to, że mają retoryczną formę przypominającą pytanie, nie obliguje mnie jednak do zabierania głosu. W ogóle nie odbieram ich jako pytań. Na przykład, czy poniższy cytat jest prawdziwym pytaniem na które oczekujesz odpowiedzi, czy tylko figurą stylistyczną służącą wyrażeniu Twojego oburzenia?

@Kraft, komu proponujesz słuchanie "jak brzmi różnica między gorszym i lepszym kablem"?  Audiofilom? Nie zapominaj o tym gdzie piszesz te posty!

No co ja mam odpowiedzieć na takie "pytanie"?

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

J23 widzialeś kiedyś zwrotnice pylonów?


Rozumiem, że jest to półka cenowa Harbetha?

Zastanowilbyś się porownując ją do zwrotki i zacisków w Harbetch.
Nie chodzi o wygląd !


Wręcz przeciwnie. Wyraźnie widać, że chodzi o wygląd - na zewnątrz.
 
Tylko co tak naprawdę chcialeś pokazać. Że brzydko to wyglada czy zaciski wbt? Czy polaczenie na wsówkę?


Tak, na wsUwkę - litości!

To nie jest mdf.


https://hi-fi.com.pl/testy/kolumny/4440-harbeth-super-hl5-plus-40th-anniversary.html

W tej recenzji napisano, że to MDF.

J23 przypomnij mi od ilu lat sie chwaliłeś, ze jesteś audiofilem?


Byłbyś łaskaw przypomnieć mi gdzie to niby się "chwaliłem"?

Zaczoł
(...)
zaczoł
(...)
Chodzi mi tylko o to, zeby być rozważnym w dyskusjach z ludźmi z internetu. Nie wiesz co mają w glowach, na jakim są poziomie.
(...)
zaczoł
(...)
zaczoł
(...)
wcisnol


Z tym poziomem, to święte słowa. Niestety :(
Czytałem że na wystawach zdarzają się kolumny podłączone w przeciwfazie.


Hehe, nie tylko na wystawach.

63bad738b35d74791d587e67217cba98.jpg

A ileż cmokania nad szerokością sceny było :D
Basu co prawda nie było ale przecież bas jest taki nieaudiofilski ;)

silenzio.jpg.c4dd78f6c2a19e3adb9d5d93b6990748.jpg


Spokojnie, Silenzio się rozwija ;)4b82bb6a66ceb152aa89a59433f193f2.jpg
 
Tak, drewno jest upierdliwe ale formując ciśnieniowo poprzecznie klejone kilkumilimetrowe płyty z twardego drewna, otrzymujemy kompozyt bardzo dobrze nadający się do konstrukcji wysokiej jakości skrzynek głośnikowych.


Tak, z tym że to już jest droga zabawa. Tak jak na wideo poniżej.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabawię sie w Krafta i wyszukam. Ale to pierwszy i ostatni raz. Brrrr....grzebanie w brudach.

Cytuję

Audiofilem jestem od ponad czterdziestu lat i to całe współczesne "sprzętofilstwo" najzwyczajniej w świecie mnie śmieszy 

Swoją drogą to masz 70 lat? Pierwsze kroki stawialeś z radiem Podhale? 

No wlaśnie. W sieci mazna napisać wszystko.

 

Edytowano przez audiowit
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

J23 napewno z takim osluchaniem blysnie. Ja gdybym tyle lat zajmowal się audio bylbym chodzaca encyklopedia. Nosz kurcze, to jest imponujące, szacun. Lampowe magnetofony szpulowe, zlote czasy winylu, powstanie renomy europejskich marek i dominacja Japonskich. Przez ten czas napewno masz niezlą kolekcję sprzetu, ktorego nie wolno się pozbyć. Nie wspominajac o tysiacach vinyli. Pomyslmy 40( załóżmy 45 lat bo ponad). To kawał czasu. Akai, Saba czy Hitachi to pewnie nie mają przed Tobą tajemnic.

Pomyslcie jaką musi być skarbnicą pierwszych wydań vinyli, nie wspomnę o taśmach.

 

A powiedz skad jesteś. Mam trochę znajomych po Polsce. Przez tyle lat napewno wiele osob Cię poznało. 

Jestem też niezmiernie ciekaw z jakim sprzetem pozostałeś. Ktory wybrałeś po 40 kilku latach audiofilizmu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pboczek napisał:

Kraft1, Kraft2 i inni Panowie Decybele posłuchajcie muzyki. Napiszcie nam Audiofilom na co warto zwrócić uwagę, bez ślepych testów. Jest tyle ciekawych brzmień do odkrycia.

@j23 z Twoim stażem na pewno masz do polecenia mnóstwo smaczków. Czekam z nieudawanym zainteresowaniem na Wasze propozycje.

Widzisz @Pboczek ten temat nie traktuje o muzyce, tylko o testowaniu sprzętu. Zresztą, ile jest na naszym forum wpisów o sztuce muzycznej? 5%? 1%? Nie wiem czemu akurat ode mnie i tutaj ich oczekujesz. Ale... Żeby nie zrazić kolejnego dyskutanta, że unikam pytań, to odpowiem.

W tym tygodniu zachwycam się harmonią głosów męskich w nagraniach Crosby, Stills & Nash (& Young) - płyty Crosby, Stills & Nash z 1969 i Déjà Vu z 1970. Podziwiam wyobraźnię muzyczną i anielski głos Joni Mitchell - płyty Ladies of the Canyon z 1970 i For the Roses z 1972. Egzaltuję się też przeszywającą do głębi chrypką fantastycznej Sarah Jane Morris - płyty August z 2001 (posłuchaj jej wykonania Don't Leave Me This Way) i Bloody Rain z 2014. W przerwach rozczarowuję się nową płytą grupy Onuka (taka żeńska wersja Kraftwerk). 

 

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że polecasz gramofon? Dobrze się składa, bo niedługo zamierzam się tym tematem zająć. Zobaczymy, co da się - według pomiarów i obliczeń - usłyszeć z płyty gramofonowej (i jak to się ma do możliwości plików cyfrowych). 

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

32 minuty temu, Kraft napisał:

Sarah Jane Morris - płyty August z 2001 (posłuchaj jej wykonania Don't Leave Me This Way)

The Communards with S.J. Morris? Muzycznie to nie jest wyszukane. Teraz trochę rozumiem.

U Joni MitchelL powinieneś więcej usłyszeć, może @wpszoniak coś podpowie.

Edytowano przez Pboczek
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Pboczek napisał:

The Communards with S.J. Morris? Muzycznie to nie jest wyszukane. Teraz trochę rozumiem.

Niestety kolego, Twoje wpisy stają się coraz mniej kulturalne. Posłuchaj może najpierw wykonania o którym piszę (z podanej płyty), albo poczytaj sobie o historii tego utworu, bo znowu trafiasz kulą w płot.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metafizyka (cokolwiek by to znaczyć miało) pozostaje w gestii naszego mózgu a nie wyrafinowanej techniki… do dzisiaj pamiętam co czułem słuchając po raz pierwszy muzyki organowej J.S. Bacha. Miałem wówczas pięć lat i (o ile starsi bracia nie słuchali akurat na średnich „Radio Luxembourg”) lampowe radio z gramofonem do dyspozycji (”Sonata” z Diory Dzierżoniów). Natomiast nie rozumiem dlaczego imputujesz @Kraftowi parcie na parametry? Wydaje mi się, że jemu chodzi głównie o weryfikację tego, co z audiofilskiego punktu słyszenia ma znaczenie a fizycznego już niekoniecznie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...