Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
4 godziny temu, MariuszZ napisał:

Dlaczego nagrania "japońskie" brzmią wg doświadczonych audiofilii najlepiej. Z prostej przyczyny. Japońskie studia są przesadnie wytłumione w stosunku do europejskich czy amerykańskich. 

Z ciekawości to możesz polecić coś tam nagrane?

Napisano
1 godzinę temu, slaw0001 napisał:

Z ciekawości to możesz polecić coś tam nagrane?

Nie jestem doświadczonym audiofilem więc nawet bym nie śmiał polecać. Na pewno są wątki tematyczne z najlepiej nagranymi, polecanymi ścieżkami. 

O konstrukcjach, adaptacji akustycznej realizatorek czytałem gdzieś na blogu Ethan'a Winera przy okazji argumentowania o lepszości dobrze wytłumionych pomieszczeń. Może @audiowitcoś mógłby temat rozwinąć bo chyba blisko mu zawodowo do tych tematów.

Jeżeli miałbym polecać coś co jest fajnie zrealizowane to prawie wszystko Hadouk Trio da się słuchać. 

Pierwsze z brzegu zapodaj i ciesz się dobrze skonfigurowanym systemem 😉

https://tidal.com/track/89414156

Pozdrawiam. 

Napisano

Akurat reżyserki są dość mocno tłumione najczesciej ekofonem. Odbicia są eliminowane, zadko rozpraszane. To dość specyficzne środowisko gdzie odsłuchuje się treść bezpośrednio z monitorów.

Mariusz, ta lepszość JP nie polega na wytlumieniu w rezyserkach tylko na nieco innej budowie zmysłu słuchu azjatów. Tam wysokie tony są miłej widziane niż w EU. Świadczy o tym np mnogość wszelakich dzwonków w kulturze.

Dowodem na to może być np preferowanie innych monitorów na dalekim Wschodzie od tych w EU i Stanach.

Ja nie przepadam za Japońskim masteringiem. Jest dla mnie przesadzone. Takie ciastka z lukrem na które lecą audiofile. Zdecydowanie jestem zwolennikiem surowego brzmienia.

Napisano

Seba się zakopał w internetowych szuka budowy ucha wewnętrznego Azjatów 😆😆😆

Seba poszukaj jeszcze budowy języka i kubków smakowych u Niemców, bo oni mają dużo mocniejszy bardziej cierpki Tonik niż my heheh wola taki i firmy im taki robią na rynek .

Ale dziś wesoło na forum już dawno się tak nie ubawiłem :)

Napisano

Najśmieszniejsze jest to, że to akurat jest prawda. A biedni audiofile delektują się JP wydaniami myśląc, że lepsze. A one są po prostu inaczej realizowane.

Co dociekliwsi dojdą też do tego, że japońska elektronika jest przeważnie wyżej strojona.

Napisano
6 minut temu, Wing0 napisał:

Seba się zakopał w internetowych szuka budowy ucha wewnętrznego Azjatów 😆😆😆

Seba poszukaj jeszcze budowy języka i kubków smakowych u Niemców, bo oni mają dużo mocniejszy bardziej cierpki Tonik niż my heheh wola taki i firmy im taki robią na rynek .

Ale dziś wesoło na forum już dawno się tak nie ubawiłem :)

Ale właśnie na rynek azjatycki są inaczej zrealizowane albumy .🤭

Napisano
2 godziny temu, J4Z napisał:

Zależy czy dla nas czy dla nich. 

A dla Ciebie?

1 godzinę temu, audiowit napisał:

Najśmieszniejsze jest to, że to akurat jest prawda.

😂Za to nas forumowiczów lubię. Znamy się naprawdę na wszystkim. Okazuje się, ze ma laryngologii i urolog w kontekście śpiewania cienkim głosem również🤦

Napisano

Dobra, wracając do supermonitorów jestem ogromnie ciekaw jak zakończy się mój eksperyment z piecem, który ma ocieplony środek z monitorem, który ma średnicę neutralną/lekką. Jakie barwy na średni z tego połączenia wyjdą. Czy Naim SN3 zdominuje PMC 25.21i czy może PMC Naima ( cały czas mowa o średnicy). Co do niskich tonów jestem spokojny, tu raczej wiem co otrzymam, będzie perfekt. Co do wysokich to też zagadka bo jednak Naim nie ma tak ładnie nasyconej i zarazem swobodnej góry jak np. Exposure 3510 a i PMC raczej lekkie i idące w suchość, precyzję na wysokich. No, zobaczymy. Ogólnie o wiele  łatwiej (przewidywalnie) łączy się bardziej neutralne piece z różnymi paczkami niż odwrotnie. Z ciepłym piecem zaczyna się kombinatoryka.

  • 1 month later...
Napisano
Dnia 20.06.2021 o 22:59, Kraft napisał:

 

ko2.png.34410164d917e1aff1e7af448176fe99.png

Testuje ustawienie w biurze z LSami i wyglada podobnie. Trochę jednak za duże są. Kraft, próbowałeś tez ustawić menuety? One mniejsze ale nie potrafię sobie zwizualizowac jak bardzo. Ew. LSXy jeżdżę są opcją ;)

Napisano
Dnia 5.04.2023 o 23:33, szyt napisał:

Trochę jednak za duże są. Kraft, próbowałeś tez ustawić menuety? One mniejsze ale nie potrafię sobie zwizualizowac jak bardzo. 

Względem siebie mają się tak:

IMG_20230407_130136.jpg.cb51880af14b2af202b5104ab5d444de.jpgIMG_20230407_130246.jpg.91615e49c0c22d734505b50a6730fd73.jpg

Napisano

Co ciekawe, używane Menuety kosztują podobne kwoty co nowe LS50m, mimo ze LS50m wydaje się dużo bardziej zaawansowaną konstrukcją. No nic - będzie trzeba zorganizować sobie takie na testy :) Bo objętościowo to wypada zdecydowanie atrakcyjniej.

Napisano (edytowany)
18 minut temu, szyt napisał:

Co ciekawe, używane Menuety kosztują podobne kwoty co nowe LS50m, mimo ze LS50m wydaje się dużo bardziej zaawansowaną konstrukcją. (...)

Nie słyszałem LS50 Meta. Co do Menuetów, to znam tylko wersję Wojtka ( @lpomis ). Zestrojone z odpowiednim wzmacniaczem (nie musi być bardzo drogi, czego przykładem Wojtkowa Rega Elex-R) grają wspaniale, dźwiękiem żywym, nasyconym i znacząco większym, niż można by się spodziewać. Przy ślepym odsłuchu obstawiałbym pewnie, że midwoofer ma jakieś 13 do 15cm. :)  Maluchy, ale z charakterem! :) 

Edytowano przez Rafał S
Napisano (edytowany)
8 minut temu, Rafał S napisał:

Przy ślepym odsłuchu obstawiałbym pewnie, że midwoofer ma jakieś 13 do 15cm. :)  Maluchy, ale z charakterem! :) 

Edytowano 3 minuty temu przez Rafał S

Siła sugestii. Jak je chciałem sprzedać na olx przez ponad rok za 1000 zł to ,,pies z kulawą nogą,, się o nie nie zapytał. 

Dopiero test u Krafta zdziałał cuda. 

Edytowano przez Rega
Napisano
8 minut temu, Rega napisał:

Dopiero test u Krafta zdziałał cuda. 

Sam sobie podbiłem cenę:(

34 minuty temu, szyt napisał:

No nic - będzie trzeba zorganizować sobie takie na testy

Dla mnie w graniu na biurku są to porównywalne konstrukcje. Wyprzedzające inne monitory, które testowałem w takiej aplikacji.

Napisano
7 minut temu, Rega napisał:

Siła sugestii. (...) Dopiero test u Krafta zdziałał cuda. 

Oprócz testu Krafta swoje zrobiły też zloty. Roman, ja ich słuchałem i na zlocie w Premium Sound i dwa razy u siebie w domu. Raz symbolicznie - z Haiku Solem Indigo, bezpośrednio po moich Canto. Drugi raz, w ostatnią sobotę, z moją Normą i z Regą Wojtka, zaraz po moich Operach. Za każdym razem nastawiałem się na znacznie mniejszy i uboższy dźwięk przy przejściu z woofera 18cm na 11.5cm. Był oczywiście przeskok, scena się zmniejszyła, trochę mi brakowało zejścia, ale nie aż tak, jak bym się spodziewał. Ja niemal chciałem, żeby one zgrały gorzej i żebym poczuł się dowartościowany swoim systemem. Ale to nie nastąpiło. Grały bez kompleksów, szczególnie przy większej głośności. :)

Napisano

@KraftW momencie , kiedy miałeś je na testach to było już ponad rok później i byłem bardziej świadomy ich realnej wartości. Pisałem przecież, ze od ponad dwóch lat zbierają u mnie kurz. Tak bywa z wieloma różnymi konstrukcjami. Są bardzo niedoceniane do czasu, kiedy ktoś uznany napisze o nich kilka pozytywnych zdań. Wtedy inni również zauważają ich plusy. 

Podobnie jest z tymi, o których napisałeś , ze słuchasz na koncertach. No, ale i na nie przyjdzie czas. 😉 i mozliwe, że posłuchasz i ich w mniejszym pomieszczeniu niż sala koncertowa. Pozdrawiam.

@Rafał S - nie twierdzę, ze są nic nie warte. Inaczej nie miałyby racji bytu ( choć niedługiego) u mnie. Jednakże ja preferuję trochę inny rodzaj przekazu. Fakt - jeśli chodzi o pewne aspekty przekazu to mogą się podobac. W mój gust nie trafiły. Ale o gustach prawdopodobnie się nie dyskutuje. 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...