Skocz do zawartości

Uniwersalna integra do 12 tys. zł?


Rafał S

Recommended Posts

15 minut temu, moss napisał:

Mi się najbardziej podoba impedancja 😂😂

Drugie pół miliona na wzmacniacz.🤑🤑🤑

Jakby przyjąć ten sam współczynnik co przy Canto Grand to raczej 1.5 miliona na wzmacniacz.
Ciekawe czy to impedancja minimalna czy tez schodzi czasem do 1 Ohma?


No dobra, bo ostatnią rzeczą jakiej bym chciał to psucie radości Rafałowi. Kibicuje i jestem ciekaw czy znajdzie odpowiedni wzmacniacz, cieszący Go dłużej i tym samym zabije klina 16hzsceptykom? 
 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, seba3002 napisał:

Moss, a co sądzisz o YB Audio? 

Sebastian, firma to jedno, a dwa, czy mają akurat produkt, który trafia w Twoje potrzeby. Ja np. na serio rozważałem Bise od YB Audio. Ale one są głębsze (czyli jeszcze zbliżyłyby się u mnie do tylnej ściany) i ponoć wolniejsze, szczególnie na basie. Do tego tak dobrze się sprzedają, że firma już ich nie wypożycza wysyłkowo - musiałbym brać w ciemno.

Podobny problem był z RLS Nereida - kultowe monitory, ale dla mnie za duże. Niczego trochę mniejszego o zbliżonej jakości nie było w ofercie.

Audio Academy i Impuls Audio też nie miały niczego skrojonego pode mnie.

BMN brałem pod uwagę. Przetworniki z wysokiej półki, ale co do reszty, to oprócz zagorzałych fanów, mają również swoich krytyków.

Kupilibyście za małe, albo za duże buty do biegania tylko dlatego, ze od spodu mają lepszą piankę?

Akurat Studio 16 Hertz dość dobrze trafiło w moje oczekiwania. Duży, nasycony, lekko ocieplony dźwięk. Niezła skuteczność. Kolorem wpasowały się we wnętrze. Do wykonania nie mam zastrzeżeń. Praktycznie pod każdym względem (brzmienie i wygląd) podobały mi się bardziej od MA Gold 100 w podobnej cenie. Ale być może należało kupić Goldy, żeby uniknąć niektórych komentarzy.

Jakiej manufaktury by się nie wybrało, zawsze znajdzie się ktoś twierdzący, że konstruktor nie umie stroić, zwrotnica jest zrobiona byle jak, skrzynka ledwo się trzyma, farba odłazi i wszystko jest tandetne. Nie to co u [wstawić nazwę] - tam umieją, stroją, mają narzędzia, gust, fach w rękach, używają najlepszych komponentów, a nawet gdyby nie używali, to bez znaczenia bo i z przeciętnych wycisną więcej od konkurencji. Przejrzałem archiwalne wpisy na kilku forach - chyba nie znajdzie się producenta, któremu by się nie dostało, może z wyjątkiem RLS. Nawet YB Audio czasem obrywa, choć statystycznie mają bardzo dobre opinie i ja w nich wierzę. :)

Przepraszam za offtop - tak, pamiętam, że temat dotyczył wzmacniaczy. :)

Edytowano przez Rafał S
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@FromBorgMyślę za jak nazwę Cię kretynem moderacja zainterweniuje .😁 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zboczyć z tematu a wylewać frustrację na temat jakieś firmy to zupełnie inna sprawa .

I na przyszłość ,nie jestem Twoim kolegą . Takich ludzi jak Ty eliminuje w przedbiegach . 

Edytowano przez Dedal75
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Rafał S napisał:

Sebastian, firma to jedno, a dwa, czy mają akurat produkt, który trafia w Twoje potrzeby. Ja np. na serio rozważałem Bise od YB Audio. Ale one są głębsze (czyli jeszcze zbliżyłyby się u mnie do tylnej ściany) i ponoć wolniejsze, szczególnie na basie. Do tego tak dobrze się sprzedają, że firma już ich nie wypożycza wysyłkowo - musiałbym brać w ciemno.

Podobny problem był z RLS Nereida - kultowe monitory, ale dla mnie za duże. Niczego trochę mniejszego o zbliżonej jakości nie było w ofercie.

Audio Academy i Impuls Audio też nie miały niczego skrojonego pode mnie.

BMN brałem pod uwagę. Przetworniki z wysokiej półki, ale co do reszty, to oprócz zagorzałych fanów, mają również swoich krytyków.

Kupilibyście za małe, albo za duże buty do biegania tylko dlatego, ze od spodu mają lepszą piankę?

Akurat Studio 16 Hertz dość dobrze trafiło w moje oczekiwania. Duży, nasycony, lekko ocieplony dźwięk. Niezła skuteczność. Kolorem wpasowały się we wnętrze. Do wykonania nie mam zastrzeżeń. Praktycznie pod każdym względem (brzmienie i wygląd) podobały mi się bardziej od MA Gold 100 w podobnej cenie. Ale być może należało kupić Goldy, żeby uniknąć niektórych komentarzy.

Jakiej manufaktury by się nie wybrało, zawsze znajdzie się ktoś twierdzący, że konstruktor nie umie stroić, zwrotnica jest zrobiona byle jak, skrzynka ledwo się trzyma, farba odłazi i wszystko jest tandetne. Nie to co u [wstawić nazwę] - tam umieją, stroją, mają narzędzia, gust, fach w rękach, używają najlepszych komponentów, a nawet gdyby nie używali, to bez znaczenia bo i z przeciętnych wycisną więcej od konkurencji. Przejrzałem archiwalne wpisy na kilku forach - chyba nie znajdzie się producenta, któremu by się nie dostało, może z wyjątkiem RLS. Nawet YB Audio czasem obrywa, choć statystycznie mają bardzo dobre opinie i ja w nich wierzę. :)

Przepraszam za offtop - tak, pamiętam, że temat dotyczył wzmacniaczy. :)

Rafał, mój komentarz miał zabarwienie ironiczne 🙂. Zdaje się, że kolega moss już tutaj kiedyś był, pod innym nickiem i wtedy też forsował swoje teorie. 

Ale co do zmiany kolumn - może to nie jest zły pomysł. Spójrz na sygnaturę Adama, zdaje się że nawet on zmienił swoje kochane, angielskie ATC na inne paczki😉

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał, jak będziesz wypożyczał Sugdena 21SE z Salonu  Na Temat Audio możesz poprosić jeszcze o takiego maluszka Cyrusa i7xr (bardzo zwarty, konturowy, szybki atak - nawet lepszy jak w H190 czy Trigon Exxceed, bez zagęszczania, bez zamulania, bez zmiękczania, całościowo żywe, otwarte granie). Oczywiście ta "szybkość, konturowość Cyrusa i7xr ma też swoją cenę, można powiedzieć, że na jego tle SOL 2 gra bardziej naturalnie. Za to wspomniane wyżej H190 czy zwłaszcza Trigon Exxceed ma kapitalnie "wykańczane, wygaszane, do samego dołu w pełni kontrolowane" wybrzmienia niskich tonów, ciężko mi to lepiej ubrać w słowa. 

Miałem u siebie Twoje monitory, miałem Haiku SOL 2. Pamiętam co mi się w ich graniu bardzo podobało a czego brakowało. W pewnych elementach brzmienia i Haiku SOL2 i Canto to tak naprawdę end game. Nie łatwe zadanie przed Tobą, każdy z pieców, które wytypowałeś będzie kusił czymś wyjątkowym, tak samo jak robi to SOL2. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja się mocno staram żeby Cyrus 8.2 plus Audium Comp 5.2 plus RME ADI plus usbridge signature były własnie takim end game...

mocno się staram, bo gra to tak właśnie jak chciałem zawsze żeby grało, ale wewnętrzny diabełek podpowiada, a może jak już jest tak dobrze spróbuj jakiś inny wzmacniacz, będzie może lepiej :D 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Arko55 napisał:

to mocno myślałem o Audium Comp bo wiedziałem że nawet model 5 nie będzie walił basem jak padnie bo to zamknięta obudowa, szkoda ale nie można mieć wszystkiego :/

nie do końca ;) zamknięta obudowa wyłącznie szerokopasmowca. Niskotonowy ma bassrefleks i po zatkaniu mniej mi się ten bas jakoś podoba...

Grają genialnie - przestrzennie, detalicznie i mają świetną separacje dźwieków, ale właśnie walą basem jak szalone - żeby grało to składnie w 17m musi być korekta modów w DSP.

5 minut temu, lpomis napisał:

No no no, takie ciekawe kolumienki i jeszcze żadnej większej relacji na forum! Proszę mi to nadrobić. Raz, raz :)

Coś napiszę w wolnej chwili, generalnie przez ostatnie 2 tygodnie chyba więcej muzyki słuchałem niż przez ostatnie 2 msce ;) 

ale teraz zmykam grzać wyrko, dobrej nocy :) 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, moss napisał:

Rozumiem fascynującie Panem Grzegorzem. Zobaczymy jaka ona będzie jak dowiesz się prawdy o tym panu. Pozdrawiam

Mężczyźni mnie nie fascynują. Poza tym - znam te wszystkie historie dot. marketingu (Szymon Faber itp.) i niewiele z nich dla mnie wynika. Moje Canto nie grają od tego ani lepiej, ani gorzej. :)

Z innych informacji: obiecanego mi Baltlaba Endo na razie niestety nie ma - pojechał do Katowic. Natomiast właśnie skończyliśmy z kolegą długie spotkanie odsłuchowe u mnie - poleciały dwa dwupłytowe albumy koncertowe Wishbone Ash i jeden Kansas. Canto z Solem pięknie sobie poradziły mimo małej głośności pod koniec. Tak, mój system ma problemy z rockiem, ale tylko z tym cięższym (duże przestery, sfuzzowane gitary itp. ). Klasykę gatunku lubi, szczególnie w wydaniu koncertowym. Im bardziej naturalny, mniej obrobiony dźwięk, tym dla niego lepiej. W takich chwilach zastanawiam się, po co mi zmiany. Ale oczywiście wiem, po co - jakieś wypożyczenia i odsłuchy się odbędą. Pozdrawiam wszystkich. :)

Edytowano przez Rafał S
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nieodparte wrażenie, że temat jest zrobiony dla reklamy.

Niby nic nie wiedziałeś a teraz już wszystko wiesz. Ciekawe.

Gdybyś wszystko wyraźnie przeczytał i dopytal, to byś wiedział że produkty tej firmy to szmelc za duże pieniądze.

Dowiedzialbys się o problemach z tweeterami które szlag trafia, fornirze który potrafi się odkleić lub zmienić barwę. Czy też o nie zamocowanych zwrotnicach w kolumnach. 

No ale to, to akurat musiałbyś usłyszeć bo swego czasu twój guru był polapany z moderatorem na czerwonym forum i wszystkie posty niepochlebne firmie znikały.  

To by było na tyle Ancymonku.

Miłej niedzieli.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Arko55 napisał:

To głównie zasługa akustyki że takim mocnym basem grają jak piszesz,

Główny problem mojego pomieszczenia to mod na 53Hz. Niestety tego nie zlikwiduje w żaden rozsądny sposób akustyką. Genialnie za to problemy z nadmiarem basu rozwiązuje DSP. 

5.2 mają tego basu naprawdę dużo - mniej więcej jak o 1 rozmiar większą podłogówka Ascent 90 Le (te koryguje - 12dB, Platinum wystarcza  - 10dB). Bez DSP wolałbym chyba  3.2. (oz, mniejszy litraż)

Pisałem na AS chyba wczoraj:

"U mnie każde kolumny dudnią, nawet monitory. 

Mało tego - 3 ostatnie podłogówki - Quadral Ascent 90 le, Quadral Platinum M35 i Audium Comp 5.2 mimo różnej wielkości i całkowicie różnej budowy mierzą się na basie bardzo podobnie i mają wspólne parametry do korekty. Różnica jest taka że jedne przycinam np - 10dB na 53Hz inne wymagają - 12dB. Różnica po korekcie to przepaść. Bas jest punktowy, dynamiczny, nic się nie leje i nie rozłazi, nad niczym nie dominuje. "

Edytowano przez marcinmarcin
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, moss napisał:

Mam nieodparte wrażenie, że temat jest zrobiony dla reklamy. (...) twój guru

Gwoli ścisłości: kolumny kupiłem przez salon AudioNeo w Tczewie, a pana Grzegorza nigdy nie widziałem na oczy ani nawet nie rozmawiałem z nim prze telefon. Wymieniliśmy dwa emaile. W pierwszym pytałem go o wymagania kolumn i kwestię ich ustawienia. W drugim podzieliłem się swoimi wrażeniami (z grubsza tym, co już pisałem na forum).

Może mało słyszałem, może mam inny gust i potrzeby, może włożyłem więcej trudu, żeby Canto u mnie zagrały (kable itd.). Czy tak trudno zrozumieć, że komuś może się podobać brzmienie, które nam nie odpowiada? U Krafta grają Heco, mimo, że odsłuchał sporo monitorów i stać go na droższe. Jestem zaskoczony Twoim podejściem. Wyobrażam sobie, że gdybym to ja był posiadaczem Twoich wspaniałych aktywnych kolumn i doświadczał codziennie nirwany, to miałbym w sobie trochę więcej życzliwości dla bliźnich, szczególnie takich szaraczków z gorszym sprzętem. :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie na marginesie wkleję tutaj link do testów zbiorowych monitorów (jest też zbiorowy test kolejnych 10 fajnych, niedrogich monitorów) robionych przez tego samego, sympatycznego gościa. Są też pomiary. Są też - szok - opisane, wypunktowane słabe strony poszczególnych monitorów a tego w krajowych magazynach audio już nie znajdziemy....

Często jestem cytowany jako przykład audiofila, który wyraźnie przestrzelił z piecami do monitorków, których realna cena zakupu to 4kzl (ATC scm7 v3). Nie chcę ich bronić ale ich cena, moim zdaniem, może wynikać z ich spartańskiego, wręcz garażowego wykończenia. Nie skupiano się na aspekcie wizualnym a i jakość wykończenia nie jest wzorem dla konkurencji. No ale coś tam jednak grać potrafią - tak przynajmniej mi się wydaje...

Zobaczcie, że na zalinkowanych  przeze mnie testach wykorzystuje się piecyk za 30kzl (Lema Tucana 2 Anniversary) i jakoś nikt nie robi z tego zarzutu. Przecież skoro testowane monitory są z przedziału około 5kzł to w zupełności wystarczyłby NAD C356 a jednak postawiono na Tucane 2 w najlepszej wersji. 

Z góry przepraszam za OT. Miłego oglądania, facet naprawdę robi dobrą robotę w swoich testach. 

 

Edytowano przez kaczadupa
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...