Cała aktywność
Strumień aktualizowany automatycznie
- Ostatnia godzina
-
B&W to ogólnie granie dość specyficzne. "Paru" nnych konstrukcji już życiu słuchałem i mimo tego, iż pozostaje ciągle z modelem 706, to rozumiem argumenty ich przeciwników. Surowość (a dla mnie prawdziwość), szczegółowość, która potrafi odwrócić uwagę od treści, ogromna przestrzeń i oderwanie dzięku od kolumn. Powiedziałbym, że to ich cechy wspólne. To nie są kolumny do pracy lub muzyki tla. One angażują i nie wybaczają zlych realizacji. Z serii S3 słuchałem wszystkich monitorów. I na 707S3 oddaje mój głos.
-
Ja już tupię nóżkami, jak dobrze pójdzie to w piątek będę podłączał swojego Qudrala Aurum A9 z Eversolo DMP A8. Jak się złożyło A8 z A9.
-
@tomek4446 Jeszcze jedno na temat Spendora Classic 2/3: ma dość specyficzny podział na zwrotnicy -3.7kHz. Midwoofer ciągnie więc nie tylko bas i średnicę, ale też dolne soprany. Moim zdaniem to słychać i ma zarówno swoje dobre, jak i złe strony. Miałem w sumie te Spendory w domu przez miesiąc, walczyłem kablami i DSP, żeby wycisnąć więcej z ich wokali i sopranów, bo reszta b. mi się podobała. Nie dałem rady - albo się nie zgrały z piecem, albo z pomieszczeniem, albo po prostu mam nadmierne oczekiwania co do wysokich tonów. Trzeba posłuchać tych paczek u siebie, bo są b. ciekawe, ale zdecydowanie nie do każdego toru.
-
AutoPirat zaczął obserwować Wzmacniacz klasy AB zamiast Bluesound Powernode - który?
-
Głos w stereo oddaje na Takie krągłości... ...wspominałem chyba wcześniej, że Dynaudio z taką "Francuzką", to mnie się bardzo (niestety tylko 1 wieczór), ale za to bardzo namiętnie słuchało O Spitzbergenie wiele dobrego słyszałem, i mimo tej temperatury gorąco było polecane. O Włoszkach, to mało wiem, oprócz tego, że tracą szybko swoją urokliwość, bo są aż tak gorące!
-
Ukraina znowu silna w tym roku.
-
Monitory i lampa to będzie duże ryzyko bo bandzie ale może się uda:). Lampa jaka by nie była to musi się polubić z kolumną aby dobrze zagrać dołem a to nie zawsze jest łatwe. Drugi warunek to aby nie zabić tego co w lampie jest najlepsze - średnicy i wokalu. Dodajmy niską skuteczność monitorów - sporo argumentów jest na nie ale kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
-
Spendor Classic 2/3 to ogromny monitor 2-drożny z midwooferem 21cm. 1/2 to jego większy trójdrożny brat. 3/1 (1/3 sam sobie wymyśliłeś) to monitor normalnych rozmiarów z midwooferem 18cm. Próbowałem 2/3 w niecałych 19m2 - ogromna scena wszerz i w głąb, lekko cofnięta. Naprawdę bardzo duży dźwięk. Obiektywnie za duży do mojego metrażu. ale mi się podobał. Do 22m2 powinien być idealny. Teoretycznie możesz spróbować 3-drożego 1/2, ale to już kolos, który lubi pokoje od 25m2 wzwyż. Używany 1/2 powinien się zmieścić w budżecie. 1/3 nawet jako nowy. Porównywałem Spendora Classic 2/3 ze swoimi Operami Callas (midwoofer 18cm), których nazwa też tu padła. Oczywiście wszystko z tranzystorem, bo nie mam lampy. W skrócie: Spendor Classic 2/3 to ogromny rozmach, kawał rytmicznego basu i potężny dolny środek. Natomiast ma cofnięte soprany i dość surową barwę. Bardzo potrzebuje soczystego pieca i raczej takiego po jasnej stronie (chyba, że się lubi ciemne granie). Opera Callas gra znacznie lżej (mniej basu, za to więcej sopranów i górnej średnicy od Spendora), ale ma już trochę soczystości sama z siebie - z nasyconym piecem zyska, ale nie potrzebuje go tak rozpaczliwie, jak Spendor. U mnie z tranzystorem Opera Callas zagrała znacznie lepszymi wokalami i bardziej szczegółowo, finezyjniej od Spendora (myślę, że dzięki dużo lepszym tweeterom). Ale w sensie efektu skali i potęgi, to oczywiście Spendor wygrał. Spendor to siła żywiołu po ciemnej stronie mocy. Opera - włoskie słońce.
-
Też należę do tych siedzących wtedy przy radio. Pewne audycje stanowiły punkty odniesiania w tygodniu. I dla każdego było naprawdę coś miłego. Ja na przykład nie lubiłem Manna w niedzielne przedpołudnia (i tak słuchalem). Ale już w piątkowe poranki - zawsze jak tylko obowiazki pozwalały. We święta z czasem polubiłem nawet głos pani Marcinik. Jej wybory lektur prawie zawsze do mnie trafiały. Całe szczęście "Za, a nawet przeciw" skopiowano w niezmienionej formule. Brakuje kultowych audycji typu"Bielszy odcienia bluesa" i publicystyki w wydaniu J.Sosnowskiego. I eh, tylko koni żal R.I.P. Trójeczko. No, to jest akurat coś z "czego już nie sluchasz"
-
Dziękuję i to bardzo!!!, ...cały czas głównie wierzyłem swojemu słuchowi. I sporo mi ten film wyjaśnił w kontrze do tego, co usłyszałem od innych. Oj ciężką batalię stoczyłem w poszukiwaniu czegoś do stereo i do KD. Rozwiązuje to wiele wątpliwości i problemów. Skreśla z listy kolejne (bezsensowne) rozwiązania, żeby coś ulepszyć. Pół roku temu, jako zagorzały zwolennik Pioneera nie uwierzyłbym, że po ponad 20 latach zmieniając sprzęt, to stanie na półce u mnie coś takiego: Oczywiście nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło, bo by nie było tego Sansui. A to dla mnie okazało się św. gralem w systemie.
-
X2800h z Amazona za 2600 PLN. A jak już chcesz wydać 3500 to dołóż i kup X3800h z Amazona.
-
Subwoofer może stać gdziekolwiek... ważne, żeby zasilanie miał.
-
Nie posiadam ani lampy ani Spendorów. Ale Spendory spowodowały , że przestałem być zwolennikiem podłogówek i poszedłem w monitory. Nie mam Spendorów ponieważ w moim mieście nie było możliwości wypożyczenia ich do odsłuchów , a nie chciałem ryzykować transportu kurierem. Stanęło na ProAc D2R
-
Rozwiniesz tą trójkę całościowo, tzn. nie tylko pod względem romantyczności? Nota bene, Włoszki nieprzewidywalne, Francuzki kapryśne, więc może Spitzbergen?
-
Trzeba było klikać jak dodałem linka. A nie miesiąc później 😉
-
- Today
-
Są tak projektowane aby tak grały. Posiadam co prawda końcówkę mocy AMG, ale generalnie Nuprima mogę polecić.
-
Cześć, Przymierzam się do zakupu mini wieży/zestawu stereo w prezencie dla syna na 18kę :). Trochę mam zgryz, bo poprzeglądałem trochę oferty i z gotowych wież za dużego wyboru nie ma - ale do rzeczy. Z wymagań co musi być: - napęd CD - USB na froncie - bluetooth Budżet ok. 3 tys PLN (bez kabli), sprzęt raczej wolałbym nowy/outlet niż używki - da się coś sklecić w tym budżecie? Rok temu pewnie zamówiłbym Pianocrafta 570 i byłoby po problemie, ale teraz niestety tych modeli już nie ma. Taki Magnat MC200 znowu nie ma USB. Z mini wież to ewentualnie Panasonic SC-PMX802 - ten ma wszystko niby co ma być - tylko nie wiem na ile jest wart swojej ceny. Gdzieś jeszcze pojawiają się podstawowe Pianocrafty 370 - tutaj ewentualnie wymieniłbym głośniki np. na Elac Debut B5 (i kable głośnikowe też ) - i pewnie na jakiś czas by wystarczyło. Przeglądałem forum, ponoć rozwiązania sieciowe/bezprzewodowe w wieżach Denona są takie sobie - ktoś ma tutaj doświadczenie? No chyba, że coś się poskłada z podstawowych klocków w tym budżecie - będę wdzięczny za sugestie.
-
@Slawko69 Jaką „lampę” posiadasz? Do 22 mtr polecasz 2/3 Spendora. Tutaj jesteśmy zatem zgodni. Mam wątpliwości, czy Tomka zadowoli tzw „przestrzenność” dźwięku/brzmienia. Jak ocenisz blask, wybrzmienia i oddanie pogłosów?
-
kliknąłem z nudów i zdębiałem. Najszybsza wysyłka lipiec-listopad (3-7 miesięcy). Tyle czeka się na samochód w wyszukanym kolorze lakieru ...
-
Magnat to dobry klocek.Gdyby miał lepszy bas taki z odpowiednim kopem to byłby bardzo fajny sprzet.Srodek i góra jest w sam raz.Duzo detali i fajne ciepłe brzmienie.Ale zdecydowanie za malo dołu.Kazdy ma wlasne upodobania i byc moze kazdy tez inaczej odbiera niskie tony.Dla mnie jest ich zbyt malo.Denon 1600 bije na glowe Magnata nie tylko w kwestii basu ale i całej reszty pasma.Ale to inna półka cenowa wiec trudno to porównywać.
-
Kolejna kwestia to rozmieszczenie, chciałem docelowo gdzieś na podlodze go ustawic, ale jak zobaczylem wymiary ze takie "krowy" jak SPL 150 lub SVS 2000 mają po 60 cm szerokosci i wysokości to zwatpiłem. Chciałem go na tym meblu ustawić obok centralki .... poradzicie coś? Ewentualnie dluzszy kabel i całkiem z boku pod katem prostym do sluchacza moge dać .... bo na podłodze miedzy frontami będzie ciasno ....
-
Gdzieś czytałem, że na elektronikę z USA nie trzeba. Ale może się mylę. Nie weryfikowałem tego jakoś bardziej.
-
Mam podobne spostrzeżenia. Miałem w tym samym czasie Magnat mr780 i smsl q5 pro. I w moim odczuciu ten maluch grał lepiej. Na Magnacie wydaje mi się wszystko zlane. Do niego muszą być chyba dobrane mega jasne i rozdzielcze kolumny żeby to dobrze grało. Teraz mam amplituner kina Arcam avr5 i dla mnie granie w stereo także jest dużo lepsze od Magnata. Pomimo że to amplituner kina. Ale rozumiem że komuś może odpowiadać to jak gra ta hybryda i nie neguję tego.
-
Ok. Na szybko. Z danych technicznych, bas schodzi do 32Hz...ciekawe. Polk audio es20 do 44Hz. Polk zabija basem każde kolumny, które testowałem ( testuję). Co do góry, jest ok. Wg mnie ( póki co) Polk es20 miał największy ( najpotężniejszy będzie lepszym określeniem) bas ale zarazem najjaśniejszą górę. Z tych "kłujących ". Elac - góra mniej kłującą ale basik słabszy. Heco póki co basem potrafi "zagrać ", góra spokojniejsza. Do następnego wpisu...
-
Dzisiejsze posty
-
Przez Tomasz Kluczynski · Napisano
Ja już tupię nóżkami, jak dobrze pójdzie to w piątek będę podłączał swojego Qudrala Aurum A9 z Eversolo DMP A8. Jak się złożyło A8 z A9. -
@tomek4446 Jeszcze jedno na temat Spendora Classic 2/3: ma dość specyficzny podział na zwrotnicy -3.7kHz. Midwoofer ciągnie więc nie tylko bas i średnicę, ale też dolne soprany. Moim zdaniem to słychać i ma zarówno swoje dobre, jak i złe strony. Miałem w sumie te Spendory w domu przez miesiąc, walczyłem kablami i DSP, żeby wycisnąć więcej z ich wokali i sopranów, bo reszta b. mi się podobała. Nie dałem rady - albo się nie zgrały z piecem, albo z pomieszczeniem, albo po prostu mam nadmierne oczekiwania co do wysokich tonów. Trzeba posłuchać tych paczek u siebie, bo są b. ciekawe, ale zdecydowanie nie do każdego toru.
-
Głos w stereo oddaje na Takie krągłości... ...wspominałem chyba wcześniej, że Dynaudio z taką "Francuzką", to mnie się bardzo (niestety tylko 1 wieczór), ale za to bardzo namiętnie słuchało O Spitzbergenie wiele dobrego słyszałem, i mimo tej temperatury gorąco było polecane. O Włoszkach, to mało wiem, oprócz tego, że tracą szybko swoją urokliwość, bo są aż tak gorące!
-
Monitory i lampa to będzie duże ryzyko bo bandzie ale może się uda:). Lampa jaka by nie była to musi się polubić z kolumną aby dobrze zagrać dołem a to nie zawsze jest łatwe. Drugi warunek to aby nie zabić tego co w lampie jest najlepsze - średnicy i wokalu. Dodajmy niską skuteczność monitorów - sporo argumentów jest na nie ale kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
-
Spendor Classic 2/3 to ogromny monitor 2-drożny z midwooferem 21cm. 1/2 to jego większy trójdrożny brat. 3/1 (1/3 sam sobie wymyśliłeś) to monitor normalnych rozmiarów z midwooferem 18cm. Próbowałem 2/3 w niecałych 19m2 - ogromna scena wszerz i w głąb, lekko cofnięta. Naprawdę bardzo duży dźwięk. Obiektywnie za duży do mojego metrażu. ale mi się podobał. Do 22m2 powinien być idealny. Teoretycznie możesz spróbować 3-drożego 1/2, ale to już kolos, który lubi pokoje od 25m2 wzwyż. Używany 1/2 powinien się zmieścić w budżecie. 1/3 nawet jako nowy. Porównywałem Spendora Classic 2/3 ze swoimi Operami Callas (midwoofer 18cm), których nazwa też tu padła. Oczywiście wszystko z tranzystorem, bo nie mam lampy. W skrócie: Spendor Classic 2/3 to ogromny rozmach, kawał rytmicznego basu i potężny dolny środek. Natomiast ma cofnięte soprany i dość surową barwę. Bardzo potrzebuje soczystego pieca i raczej takiego po jasnej stronie (chyba, że się lubi ciemne granie). Opera Callas gra znacznie lżej (mniej basu, za to więcej sopranów i górnej średnicy od Spendora), ale ma już trochę soczystości sama z siebie - z nasyconym piecem zyska, ale nie potrzebuje go tak rozpaczliwie, jak Spendor. U mnie z tranzystorem Opera Callas zagrała znacznie lepszymi wokalami i bardziej szczegółowo, finezyjniej od Spendora (myślę, że dzięki dużo lepszym tweeterom). Ale w sensie efektu skali i potęgi, to oczywiście Spendor wygrał. Spendor to siła żywiołu po ciemnej stronie mocy. Opera - włoskie słońce.
-
Przez Grzesiek202 · Napisano
Też należę do tych siedzących wtedy przy radio. Pewne audycje stanowiły punkty odniesiania w tygodniu. I dla każdego było naprawdę coś miłego. Ja na przykład nie lubiłem Manna w niedzielne przedpołudnia (i tak słuchalem). Ale już w piątkowe poranki - zawsze jak tylko obowiazki pozwalały. We święta z czasem polubiłem nawet głos pani Marcinik. Jej wybory lektur prawie zawsze do mnie trafiały. Całe szczęście "Za, a nawet przeciw" skopiowano w niezmienionej formule. Brakuje kultowych audycji typu"Bielszy odcienia bluesa" i publicystyki w wydaniu J.Sosnowskiego. I eh, tylko koni żal R.I.P. Trójeczko. No, to jest akurat coś z "czego już nie sluchasz" -
Dziękuję i to bardzo!!!, ...cały czas głównie wierzyłem swojemu słuchowi. I sporo mi ten film wyjaśnił w kontrze do tego, co usłyszałem od innych. Oj ciężką batalię stoczyłem w poszukiwaniu czegoś do stereo i do KD. Rozwiązuje to wiele wątpliwości i problemów. Skreśla z listy kolejne (bezsensowne) rozwiązania, żeby coś ulepszyć. Pół roku temu, jako zagorzały zwolennik Pioneera nie uwierzyłbym, że po ponad 20 latach zmieniając sprzęt, to stanie na półce u mnie coś takiego: Oczywiście nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło, bo by nie było tego Sansui. A to dla mnie okazało się św. gralem w systemie.
-
X2800h z Amazona za 2600 PLN. A jak już chcesz wydać 3500 to dołóż i kup X3800h z Amazona.
-
Subwoofer może stać gdziekolwiek... ważne, żeby zasilanie miał.
-
Nie posiadam ani lampy ani Spendorów. Ale Spendory spowodowały , że przestałem być zwolennikiem podłogówek i poszedłem w monitory. Nie mam Spendorów ponieważ w moim mieście nie było możliwości wypożyczenia ich do odsłuchów , a nie chciałem ryzykować transportu kurierem. Stanęło na ProAc D2R
-
Rozwiniesz tą trójkę całościowo, tzn. nie tylko pod względem romantyczności? Nota bene, Włoszki nieprzewidywalne, Francuzki kapryśne, więc może Spitzbergen?
-
Trzeba było klikać jak dodałem linka. A nie miesiąc później 😉
-
Przez Fandiscopolo · Napisano
Internety mowia ze pod Onkyo da rade sie podpiac bez zewnetrznego pre.
-
Dzisiejsze tematy