Skocz do zawartości

Kraft

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 281
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Top Posters In This Topic

2 minuty temu, Adi777 napisał:

Ostatnio czytuję dużo średnio pozytywnych informacji o takich wzmacniaczach, szczególnie pod względem parametrów.

Mnie do tego nie ciągnie. W sumie to słyszałem tylko jedną lampę która mi się podobała i był to Amplifon.

Bliżej mi jednak do innych pomysłów. Półaktywny zestaw chodzi mi po głowie. 🙂

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, paul klacska napisał:

Monitory są na revelatorze 28w. Zejście jest chyba na 22hz-6 db,

Te monitory mają naprawdę 22hz przy -6db?

A ile mają przy -3?

4 minuty temu, paul klacska napisał:

Bliżej mi jednak do innych pomysłów. Półaktywny zestaw chodzi mi po głowie. 🙂

O totototo....

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Adi777 napisał:

Myślałem, że im większy przetwornik, tym lepszy bas, niższe zejście ogólnie, lepsza jakość basu.

No właśnie takiej prostej zależności ciężko się doszukać. Jak dodamy do zejścia i odpowiedzi impulsowej jeszcze skuteczność, to robi się skomplikowana układanka.

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, HQ150 napisał:

O dziękuję. Bardzo ciekawe. Wiesz może ile kosztują?

Pewnie że wiem, jeszcze pamiętam ile zapłaciłem🙂.

Tylko że w tym przypadku lepiej jakbyś zapytał o cenę w YBAudio. 

Chodzi o to, że ceny przetworników i chyba modułu hypexa trochę się zmieniły, więc może być więcej lub mniej niż ja dałem.

Jakiś czas temu sprawdzałem ceny do Epic one i wyszło mi , że teraz dałbym 4 tyś więcej za same przetworniki. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za sugestie i pomysły, będziemy brali je pod uwagę przy dalszym rozwoju firmy. Wszystko jednak nastąpi w swoim czasie. Pewne rzeczy nie są tak proste do wdrożenia w życie jak się może wydawać.
Niestety na chwilę obecną wysyłka kolumn na odsłuch, poza monitorami, nie wchodzi w grę. Wysłanie kolumn podłogowych to inna bajka.

Tak jak pisał paul klacska , przychodząc do nas trzeba być zdecydowanym i mieć jasno sprecyzowane wymagania i wtedy pójść drogą budowania customowych kolumn. Dla tych co są niezdecydowani mamy przygotowane kilka standardowych modeli do odsłuchu i mogą sobie coś wybrać. Na pewno nie wyczerpujemy możliwych wszystkich wymagań bo to zwyczajnie niemożliwe ale myślę, ze wachlarz możliwości jest u nas duży. Być może nawet za duży ;-). 

Edytowano przez YB audio
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba każdy pacjent spotkał się z sytuacją, że kolejny doktor którego odwiedza, patrząc na zapisy poprzednika pyta: kto panu to przepisał?

Zanim opiszę moje wrażenia z odsłuchów Bise XL, rzucę okiem na to, co o swoich kolumnach napisał producent. A napisał tak:

 

"Ostatecznie kolumny mają zupełnie inny i bardzo ciekawy charakter brzmienia. A te stawia zdecydowanie nacisk na analityczność, sprężystość  z odrobiną ochłodzenia. Nie ma tu miejsca na czarowanie dźwięku ocieplaniem czy uplastycznianiem. W to miejsce wstawiony jest chłodniejszy, neutralny realizm i klarowność przekazu. Bas schodzi nisko i z dobrą energią przy czym w ogóle się nie gubi. Nawet w najniższych zakresach zachowuje kontrolę i wyraźny kontur."

 

Co tu kryć. Nie do końca zgadzam się z powyższą diagnozą.

"Nacisk na analityczność" - nie odczułem jej. Szczegółowość jest dobra, ale żeby to była największą zaletą Bise XL, to nie powiem. 

"Z odrobiną ochłodzenia" - chyba literówka. Powinno być "z odrobiną ocieplenia". Jeśli już mamy dociekać odstępstw od neutralności, to w tę stronę.

"Nie ma tu miejsca na czarowanie dźwięku ocieplaniem czy uplastycznianiem" - trochę miejsca się jednak znajdzie. Dla mnie Bise XL grają właśnie plastycznie. Możliwe jednak, że odmiennie rozumiem to określenie. Za to jakby w opisie producenta stało napisane "czarują wokalami", to bym nie protestował.

"W to miejsce wstawiony jest chłodniejszy, neutralny realizm i klarowność przekazu" - skoro do Bise wstawiono klarowność przekazu, to co zaaplikowano w Quadralach Aurum? Moim zdaniem ani chłodu, ani wyjątkowej klarowności w Bise nie ma. Co nie znaczy, że grają przymulonym i kleistym dźwiękiem. O nie! Po prostu na tle wielu innych kolumn, które znam, za podobne lub nawet większe pieniądze, klarownością się nie wyróżniają.

"Bas schodzi nisko i z dobrą energią przy czym w ogóle się nie gubi. Nawet w najniższych zakresach zachowuje kontrolę i wyraźny kontur" - jeśli tylko wykreślimy słowo "wyraźny kontur", to pełna zgoda. Słowo "kontrola" wystarczy. Bas robi wrażenie (i to dobre).

Najwyraźniej mamy z piszącym firmowy opis inaczej skalibrowane punkty odniesienia. Może to kwestia doświadczeń. A może warunki zewnętrzne tak nas poróżniły. Wracając jednak do historii z lekarzem. Przecież tak naprawdę nie mamy pewności, że ten drugi zna się lepiej od pierwszego. Może to on jest niedouczony i wyciąga błędne wnioski.

 

 

 

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kaczadupa napisał:

Cóż poradzić, niektórym podoba się jak cała muzyka utopiona jest w jednostajnie buczącym wycinku niskich tonów, tak to widzę...

A ja chociaż trochę się już wypaliłem jako audiofil (może gdy w końcu przyjdzie prawdziwa wiosna to się bardziej pobudzę ;)) myślę czy by nie wypożyczyć jeszcze mniejszych niż moje ATC scm7 paczek. Po głowie chodzą mi Diapason Karis III, mało kto zna więc tym bardziej jestem ich ciekaw. Myślisz Kraft, że warte poznania? 

A skąd on może wiedzieć ;)

Skoro czaisz się na Diapasony, to jak dobrze zapolujesz to znajdziesz scm20. Lepszy wybór. Co prawda diapasony wydadzą się bardziej na początku muzykalne ale po dłuższej chwili będziesz wiedział że 20 to jest, to.

Też lubię ATC.

W każdym razie, skoro się wypaliłeś, to 20 dla Ciebie. Tylko nie wiem czym kopiesz po membranach ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.03.2021 o 21:33, Kraft napisał:

Ci, którzy mnie znają z forum od lat wiedzą, jak jestem zafascynowany nowymi technologiami, naukowym podejściem, pomiarami, badaniami itd. Przez długi czas z rezerwą podchodziłem do produktów firm garażowych (bez urazy:). Myślałem, że to przecież niemożliwe, żeby mogły zaproponować np. kolumny równie dobre, co potentaci z dużym zapleczem badawczo-rozwojowym. W dużej mierze byłem w błędzie.

To może dopowiem o co chodziło z tym "w dużej mierze". Im więcej czytałem o różnych dużych firmach produkujących kolumny i ich zapleczu badawczym, tym bardziej uświadamiałem sobie, że to zaplecze wcale nie przypomina CERN-u. Raczej jest to pokoik, dwa biurka, komputer, parę przyrządów pomiarowych i to wszystko. Jak firma ma własną komorę bezechową, to też raczej skromną. Niewykluczone, że co ambitniejsze manufaktury mają podobne do nich warunki dla swoich prac projektowych.

Przykład pracowni Heco. Wielkiego laboratorium i tłumu inżynierów nie widać. A pamiętajmy, że firma sama projektuje głośniki, więc instrumentów potrzebuje znacznie więcej niż manufaktura, która dopieszczone przetworniki kupuje gotowe.

voxx6.jpg.3f04ba8b694487aa843d0f16f88510bd.jpg

voxx11.jpg.85f0e05da2ed98404a4bb3bfaddd5d3b.jpg

A tutaj komora bezechowa z której korzysta YB Audio.

61047599_1770756566404277_7876946858105372672_o.thumb.jpg.fd0c5d01d4395c0a8f79ec7f7ef600c8.jpg61112167_1770756596404274_5397673524745732096_o.thumb.jpg.4c6fe7e5c80ad7db967f17f02d39302d.jpg

I dla porównania kilka komór z których korzystają wielcy producenci: KEF, PSB i Bowers.

668009376_KEFUK.thumb.jpg.e9de00078da2691bbb17ca6354c6fa81.jpg

1842632647_PSBbartonchamber_640w.jpg.b6286d5130d6cc106f17321b73f3a6db.jpg1285276055_MeetJohnBowersthemastermindbehind.jpg.e5618070ee0a8fc36c48097903a43ecb.jpg

Nasze YB Audio na pewno nie ma gorszych warunków do pomiarów niż topowe marki (tak na oko, to nawet lepsze, ale dobrze się na tym nie znam).

W tym kontekście fakt, że manufaktura potrafi zaprojektować kolumnę konkurencyjną dla produktów dużych firm już mnie tak nie dziwi.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że się przekonałeś @Kraft do manufaktur bo jakiś rok temu była wymiana poglądów na ten temat w jednym z wątków i nie dopuszczałeś do siebie tego co teraz chwalisz. 

P. S w obecnych czasach ta komora bezechowa, a raczej dostęp do niej to też nie jest nie wiadomo co, tym bardziej dla będącego już od ładnych kilku lat producenta kolumn. 

Skoro np. ja mogę w Instytucie Radioelektroniki i Technik Multimedialnych  Politechniki Warszawskiej "zbadać" kolumny za kilkaset zł w ich komorze, to umówmy się, że nie jest to nie wiadomo co dla producenta kolumn - to trochę tak jakby chwalić mechanika, że ma dostęp do hurtowni z częściami zamiennymi 😊

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, audiowit napisał:

A kto mówi o nowych. Ja mogłem mieć za 5. Ale ja nie kończę szukania ;)

A mi zapał do szukania siadł od kiedy mam scm 7 i zablokowałem się, że dla mniej już ładniej nie będzie. No dobra, chciałbym ciut bliższych wokali bo od kiedy słucham na Cyrusach to cały czas mam wrażenie, że wokal jest przez wzmacniacz uparcie "wycofywany" . Tak miałem z paczkami Xaviana, PMC, JMR i teraz ATC. Ten metr do mnie a nie ode mnie, tylko tego mi teraz brakuje. Ale może nie można mieć wszystkiego... i to już ten czas, czas na audiofilską emeryturę. 

Edytowano przez kaczadupa
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zdecydowanie wolę wycofany dźwięk za linię kolumn. W małym pomieszczeniu tym bardziej. Jeszcze zależy, czy masz sugestywnie brzmiący zestaw. Jeśli tak, to bliżej jest dyskomfortowo. Już nie mówiąc o prawidłowym rozkładzie sceny. Lepiej jak jest mniejsza ale dobrze porozkladana.

Jeśli masz np orkiestrę symfoniczną z chórem? To gdzie rozłożysz te 30 osób? Jeśli powiedzmy na linii kolumn, to co z resztą orkiestry?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Kraft napisał:

Nasze YB Audio na pewno nie ma gorszych warunków do pomiarów niż topowe marki

Mnie najbardziej boli to że czasopisma audio naprawdę bardzo rzadko biorą na testy takie kolumny.

Z pamięci to wyciągam tylko HiFi i Muzyka które testowało/odsłuchiwało kolumny RLS-a

A tych kolumn nie poznałbym gdyby nie zaangażowanie pewnego człowieka z warszawskiego Audiopunktu (niestety nie ma go już na tym łez padole)

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Utwórz nowe...