Skocz do zawartości

Recommended Posts

1 godzinę temu, Kamill00 napisał:

Gdzie go słyszał? Na koncercie w parku? W Filharmonii? W klubie? (małym czy dużym?) Stał idealnie po środku przy scenie, czy bardziej w lewo pod koniec sali? Ludzie dookoła milczeli czy zaburzali dźwięk rozmową między sobą? 

Aż tak wścibski nie byłem, żeby dopytywać, ale to chyba jego koleżanka.  Zresztą jak popatrzyłem na stronę jej zespołu to mają zdjęcie z moście granicznym u nas w Cieszynie i na niektórych kawałkach posługują się naszą gwarą. Więc faktycznie mogą się znać.

Przyznam szczerze, że nie czytałem tego tematu od deski do deski, więc to mi mogło umknąć ale czy jest gdzieś post opisujący system w którym były porównywane to kolumny?

Bo jakoś nie znalazłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, audiowit napisał:

Te terminale to prawdopodobnie Mitchell rebrandowany przez ProAc więc jedne z najlepszych na świecie.

Kurde sprawdziłem , faktycznie Mitchell , rodowane , nawet nie wiedziałem co mam :) 

20210313_200052.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, audiowit napisał:

Jestem zaskoczony tym że ls dotrzymały kroku w wokalach męskich innym monitorom w pomieszczeniu 25m.

Zakres częstotliwości obejmujący ludzką mowę, patrząc na sam skraj, czyli męski bas, nie wydaje się jakimś szczególnym wyzwaniem dla nawet niewielkich kolumn. Skąd zatem zaskoczenie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, HQ150 napisał:

Przyznam szczerze, że nie czytałem tego tematu od deski do deski, więc to mi mogło umknąć ale czy jest gdzieś post opisujący system w którym były porównywane to kolumny?

Dysk sieciowy > Marantz NA6005 > IC Chord C-Line > Marantz PM8005 > Chord Clearway > ......

Pomieszczenie 25 m2. Z tyłu spora sofa, a ponad metr za nią dyfuzor 2D, pułapki basowe (mizerne), półki z książkami i komody. Za kolumnami dwa absorbery. Na podłodze nie za duży dywanik. Żeby zminimalizować wpływ niesymetrycznego ustawienia kolumn w pomieszczeniu, ten test przeprowadzałem dodatkowo z dwoma absorberami dostawionymi do kolumn od strony bocznych ścian, odpowiednio do lewej kolumny - z lewej strony, a do prawej - z prawej.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 5.03.2021 o 20:59, gienas napisał:

Kawałek "Perfect sense" cz1 - dla mnie mniód na uszy. Na Pylonach i drewnianej podłodze bas wysuwa mnie z fotelem za drzwi...

 

Ciekawe... A z czym te Pylony grają? I pytanie czy to jest efekt "volume max" lub jakiegoś kontura? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, Kamill00 napisał:

Gdzie go słyszał? Na koncercie w parku? W Filharmonii? W klubie? (małym czy dużym?) Stał idealnie po środku przy scenie, czy bardziej w lewo pod koniec sali? Ludzie dookoła milczeli czy zaburzali dźwięk rozmową między sobą? 

Tego to nie wiem. Ale nie zdziwilbym sie gdyby artystę (od wokalu) znał osobiście.

Ja znam kilka osób których barwe głosu znam na pamięć. Gdyby ich nagrać i to nagranie wykorzystać do kalibrowania dzwieku? Pomysl w ten sposób.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
8 godzin temu, petroff napisał:

Ciekawe... A z czym te Pylony grają? I pytanie czy to jest efekt "volume max" lub jakiegoś kontura? :)

Player Aimp + enhancer -> DAC-PD01 ESS -> Denon 880R (głośnosć na 6, bass/treble na max) - Pylon pearl 27 na podłodze.

Edytowano przez gienas
poprawka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

I na koniec ocena stylistyki i jakości wykonania.

SM00.png.3468b2996c3a1937456684d9f793f793.png

KEF LS50 - moje osobiste Red Dot, mistrzostwo świata i kryształowa kula. Genialny projekt wzorniczy. Do tego, nie wydumany sobie a muzom, ale całkowicie podporządkowany wymaganiom akustycznym. Nic dodać, nic ująć. Nie dziwię się, że wprowadzając w zeszłym roku następcę KEF nic w nim nie zmienił. Jak udoskonalić koło? Ciekawe, jak będą wyglądać LS60, jesli KEF je wprowadzi w przyszłym roku. Mają zapewne zagwozdkę, jak zrobić coś, co wzorniczo przebije LS50. Do tego wykonanie też robi wrażenie. Za każdym razem, gdy je podnosiłem miałem wrażenie, że są zalane w środku betonem. Są niewiarygodnie solidne. Cieszę się, że mam na własność coś tak niezwykłego;). Szóstka.

Usher BE-718 - tu miałem problem z oceną. Szczerze mówiąc nie są zaprojektowane ze smakiem. Takie przeładowanie ozdobników i brak umiaru, to zupełnie nie moja bajka. Drewno, lakier na wysoki połysk, złoto, srebro... wszystkiego dwa razy tyle, ile wydaje się potrzebne. Z drugiej strony, patrząc na wykonaną z grubego metalu tabliczkę z napisem "Beryllium Series", nie sposób nie poczuć się dopieszczonym. Świadomość, że firma dała nam wszystko, co tylko najlepsze, na niczym nie skąpiąc, to bardzo miłe uczucie. I za to połechtanie mojej próżności daję piątkę. Ushery nie mogą nie zrobić wrażenia.

u03.png.d468f0d0872df2d5750cdfb461c14a79.png

Heco Celan Revolution 3 - też dysonans. Skomplikowaną konstrukcję obudowy trzeba docenić. Tym bardziej, że wydaje się mieć akustyczny sens. Jakości materiałów też nie można nić zarzucić. Za te pieniądze, to wręcz kosmos. Użycia metalu na pewno nikt nie racjonował. Tylko, że całość robi wrażenie mniejsze niż można się było spodziewać. Wypolerowany metal wygląda niestety nieco tandetnie. Jakby, np. wzorem Dynaudio postawili na satynowe wykończenie tych elementów, całość nabrałaby moim zdaniem smaku. I tak, doceniam wysiłki, ale daję czwórkę, no czwórkę z plusem.

H08.thumb.png.8a3224e5fd1e88fa055e4558fa4a7844.png

YB Audio Bise XL - patrząc en face widzimy rasowy audiofilski monitor. Tradycyjne proporce, przesunięty na bok tweeter. Do tego skromnie wykończone, niczym nie przyozdobione głośniki. Klasyka w najlepszym wydaniu. Ale nie do końca, bo jak spojrzymy z boku, to widzimy pochyloną przednią ściankę i nietypowe proporcje obudowy. Z boku Bise wyglądają już nowocześnie. Dwa w jednym. Najważniejsze, że całość prezentuje się elegancko i ponadczasowo. Taki projekt powinien się odnaleźć właściwie w każdym wnętrzu. Do wykonania też nie można mieć żadnych uwag. Nawet za większe pieniądze nie mielibyśmy prawa wymagać więcej. Piąteczka.

1208057157_BiseXL00.png.350d25b0e3b91bfa77bacd624734c557.png

Edytowano przez Kraft

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kraft jak widziałem że dodałeś posta... To od razu siadłem do lektury 🙂 

Patrzę a tu ocena wyglądu 😳 nie na to liczyłem 🙈 Każdy widzi jak te kolumny 😜 a ja ciekawski jaki werdykt na temat brzmienia wydasz.... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, finchers napisał:

a ja ciekawski jaki werdykt na temat brzmienia wydasz.... 

Wiadomo, że wygrały YB Audio Bise XL, posiadały najwięcej pochwał i pozytywnych wrażeń według kolegi Kraft 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sorry @finchers, to taka moja radosna twórczość. Myślałem, że może kogoś zainteresować. A tu z rana zimny prysznic.

Ale o brzmieniu przecież pisałem. Mam wrażenie, że nawet sporo. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
37 minut temu, Kraft napisał:

Sorry @finchers, to taka moja radosna twórczość. Myślałem, że może kogoś zainteresować. A tu z rana zimny prysznic.

Ale o brzmieniu przecież pisałem. Mam wrażenie, że nawet sporo. 

a tam zimny,,,😉 a poza tym "morsowanie" podobno zdrowe 🤪

Podsumowanie jakieś będzie na koniec?:)

jakieś rozdanie medali?czy kolejność na pudle?😉

Edytowano przez finchers

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
25 minut temu, gienas napisał:

Interesuje.

 Teraz mam zagwozdkę jak zdobyć bilety NBP na Usher-y...  :)

Z bankomatu 🤣 

Łańcuch+pickup 4x4 = bilety NBP 😉

Edytowano przez Dedal75

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Kraft napisał:

KEF LS50 - moje osobiste Red Dot, mistrzostwo świata i kryształowa kula. Genialny projekt wzorniczy.

A u mnie dokładnie na odwrót, niezgrabne i buczące 😁 ale to świadczy jak bardzo różny może być odbiór zarówno wrażeń akustycznych jak i designu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

OK. Nie chciałem tego robić, ale jak się sala domaga wręczenia dyplomów, to je rozdam (kolejność wręczania przypadkowa).

Heco Celan Revolution 3 - czarny koń rywalizacji. Kolumny ciągle budżetowe, ale mające już to COŚ - potrafiące grać namacalnie. W tych pieniądzach, a nawet w dużo większych, to wyjątkowa umiejętność. Grają też lekko i radośnie (choć odpowiedni bas jest), co sobie ostatnio bardzo cenię. Nie ma szans, żeby przynudziły. Jeśli mamy ograniczony budżet, a do nagłośnienia pomieszczenie do ok. 25 m2, to moim zdaniem zachowamy się frajersko nie biorąc Heco pod uwagę, nawet jeśli wstępnie myśleliśmy o podłogówkach. Nie sądzę, żeby jakiekolwiek podłogówki w cenie Heco zagrały tak sugestywnie i realistycznie. Jestem ciekaw jakby wypadły w porównaniu np. do Dynaudio Emit 20 czy Pylon Audio Monitor. Tak, czy siak, w tych pieniądzach top trzy do odsłuchania.

Usher BE-718 - tu jest kłopot z oceną, bo kolumny już niedostępne, więc trudno uchwycić zależność koszt/efekt. Do tego modyfikowane przez właściciela. Z tego, co posłuchałem, to dobry wybór dla tych, którzy szukają przejrzystości, precyzyjnej stereofonii i oddania "powietrza".  Jednak jakiegoś mistrzostwa w tych dziedzinach nie osiągają. Można w podobnych pieniądzach dostać jeszcze lepsze pod tym względem konstrukcje. Tylko, że tamte niekoniecznie łączą te cechy z namacalnością i przyzwoitym komfortem odsłuchu. Do tego mamy wystarczająco obfity, a precyzyjny bas, dynamikę i dobre wokale. Mieszanka bardzo pożądanych cech. Jednak zwolennicy relaksu przy muzyce powinni raczej je omijać. Nie są jakieś drażniące, przeostrzone, źle zbalansowane, ale odtwarzają muzykę z trudnym do opisania napięciem, które udziela się słuchającemu. Nigdy nie odpuszczają. Kolumnowy Terminator.

Aha, żeby nie było wątpliwości. Mają to COŚ.

KEF LS50 - Też już niedostępne. Na początku kosztowały 5000 zł. Na koniec można je było kupić za 3000 zł. To jak je mam ocenić? W 25 m2 trochę na basie odstawały. nie było źle, ale pełnej satysfakcji w tym zakresie i w tym metrażu nie osiągniemy. Jest za to to COŚ, detaliczność, przestrzenność, namacalność, na pewnych nagraniach niedostępna rywalom stereofonia. Grają wesoło, bez przymulania, ale potrafią też zabrzmieć potężnie i wykreować dużą scenę. Jakbym miał do moich 25 m2 wybierać między nimi a podłogowymi KEF Q750, to wybrałbym LS-y, mimo, że Q750 mają bardzo ładnie zestrojony bas i potrafią nim błysnąć. Jednak całościowo to liga niżej niż LS50. Bardzo się starają i mają każdy element brzmienia naprawdę dopracowany, ale takiej sugestywności i radości grania, jak z pięćdziesiątek z nich nie doświadczymy.

YB Audio Bise XL - oczywiście to COŚ mają w standardzie. Brzmienie bez słabych punktów. Jest detaliczność, stereofonia, dobry balans, dynamika... wszystko czego nam trzeba. Bas dość obfity, ale nie przegięty. Cały czas obecny, potrafiący nisko zejść, dodający ciepła, rozmachu i powagi. Kolumny bardzo muzykalne, przyjemne w odbiorze. mające w brzmieniu coś naturalnego, dzięki czemu łatwo uwierzyć, że słuchamy prawdziwych głosów i instrumentów. Jednak raczej nie dla tych, co szukają absolutnej przejrzystości i wglądu w nagranie. I znowu, jak z Heco i LS-ami. Moim zdaniem w cenie Bise, będzie nam niezwykle trudno znaleźć podłogówkę grającą równie namacalnie. Jak mamy 6000-7000 zł i pomieszczenie do 30 m2, to taki monitor jest moim zdaniem lepszym wyborem niż podłogówka w jego cenie. A jeszcze możemy go sobie wybrać właściwie w dowolnym wykończeniu, jakie sobie wymarzymy i mieć rzecz wyjątkową.

 

To co? Wszystko już wiadomo?    

 

Edytowano przez Kraft

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze informacja na temat rzeczywistej efektywności testowanych kolumn. Bise XL grały w teście na tym samym ustawieniu gałki głośności, co Ushery BE-718, którym w teście w miesięczniku Audio zmierzono efektywność 84 dB. KEF-om LS50 Audio zmierzyło 83 dB. U mnie KEF-y wymagały przekręcenia gałki o milimetr w górę. Z kolei Heco Revolution 3 mają deklarowaną przez producenta czułość 90 dB. U mnie grały z gałką cofniętą o 6 milimetrów względem YB i Usherów.

471826723_BiseXL10.thumb.png.50604c6ae342d3b92a5c6bdc4bc0f45e.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a propos super testu , takie omówienie mi się trafiło , ten youtuber conieco o kefach ma pojęcie , chyba w jego referencyjnym systemie są kolumny ;)  i był pod wrażeniem tych maluchów

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Utwórz nowe...