gienas Napisano 18 września 2023 Udostępnij Napisano 18 września 2023 18 godzin temu, Asia napisał: Rozumiem, że tylko ślepy test może mnie uratować? 😝 Doczytałam o wzmacnianych @gienas - nie potrzebuję takich. Patrząc na prognozy pogody nie ma się co śpieszyć z zakupem 🙂 Wzmacniane są do busów - które bywają przeładowane Tobie na bank takie opony niepotrzebne bo "buni" nie przeładujesz? Chyba... Nie ma sensu brać z większym indeksem prędkości bo szybciej nie pojedziesz i tak. Nie ma sensu brać z większym indeksem nośności... Możliwe że dzieci tyle zabawek ładują . Weź rozmiarowo takie jak masz na naklejce na słupku - ale absolutnie nie kupuj wielosezonowych! Nie słuchaj takich gadek że zimy coraz cieplejsze i nie trza zmieniać opon itp. itd. Miałem welosezonowe i ani to latem nie jeździ ani zimą... A kiedy mieszkasz, jak piszesz, w górzystej krainie - napęd 4x4 i dwa komplety kół zima/lato obowiązkowo. Generalnie zimówki zaleca się zakładać kiedy temperatura spada poniżej 7 stopni. Skoro runflaty Ci odpowiadają - bierz. odpada Ci przejmowanie się złapaniem gumy i jazdą na kapciu Co do Michelinów - jestem za, jeździłem i nie narzekałem. Szczególnie pięknie się trzymały deszczowej nawierzchni. Nie wskażę Ci konkretnych opon bo myślę że wskazówki moje i reszty pismaków pomogą Ci wybrać. 2 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fafniak Napisano 18 września 2023 Udostępnij Napisano 18 września 2023 2 godziny temu, gienas napisał: Miałem welosezonowe i ani to latem nie jeździ ani zimą... No popatrz pan a cholera te debile biorom te wielosezonowe... 🤣 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMarek Napisano 18 września 2023 Udostępnij Napisano 18 września 2023 9 minut temu, Fafniak napisał: No popatrz pan a cholera te debile biorom te wielosezonowe... 🤣 I jeszcze płacą więcej niż za jednosezonowe 😀 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Butler Napisano 18 września 2023 Udostępnij Napisano 18 września 2023 Większy indeks prędkości i/lub wyższa nośność to mniejszy komfort podróżowania. Ja dziękuję za fabryczne Micheliny... Władowali na start z indekem 300km/h, a później fama że auto twarde i zęby wypadają. Wystarczyło wsadzić bardziej kulturalne opony, szersze felgi (w granicach homologacyji) i zupełnie inne auto. Różnice opon w tych samych rozmiarach a odmiennych indeksach bywają kolosalne. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gienas Napisano 18 września 2023 Udostępnij Napisano 18 września 2023 1 godzinę temu, Fafniak napisał: No popatrz pan a cholera te debile biorom te wielosezonowe... 🤣 Miliony much... 52 minuty temu, MMarek napisał: I jeszcze płacą więcej niż za jednosezonowe 😀 W tym przypadku przeważająco działa wybór mieszkańców miast jeździć sobie po ładnie odśnieżonych ulicach odpada kłopot przechowywania drugiego kompletu kół - dziś kto mieszkając w bloku miejskim ma piwnicę lub choćby pomieszczenie gospodarcze? Miejsce parkingowe jest w piwnicach. Moim tylko zdaniem to powyższe. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fafniak Napisano 18 września 2023 Udostępnij Napisano 18 września 2023 6 minut temu, gienas napisał: Miliony much... ekhmmm... a chcesz porównać ilość sprzedanych opon sezonowych ? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gienas Napisano 18 września 2023 Udostępnij Napisano 18 września 2023 No i? Resztki rozsądku nie pozwalają mi się przekonać milionom much Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekx Napisano 18 września 2023 Udostępnij Napisano 18 września 2023 . Według mnie to też oszczędność. Zamiast 2 kompletów opon 1, odpadają 2 wymiany rocznie, a jeżeli mieszkamy w mieście i raczej nie na podgórzu czy górach, takie opony "jakoś" dadzą radę. W Holandii mało kierowców wymienia na zimówki, taki mamy klimat 😉. Ja wymieniam bo w okresie zimowym jeżdżę do Polski a mieszkam w terenie podgórskim, okolice Zieleńca ( jak ktoś kojarzy). Poza tym przejazd przez Niemcy, też w okresie zimowym wymagane zimówki na autostradach. Zresztą jak coś jest od wszystkiego to raczej do niczego 😉 Wracając do Holandii, do pracy mam 15- 20 minut autem. Jak temperatura spadła do np. - 5st. to kiedyś wracałem ponad godzinę. Wszyscy na letnich i paraliż 😁 4 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fafniak Napisano 18 września 2023 Udostępnij Napisano 18 września 2023 2 minuty temu, gienas napisał: No i? W kontekście "milinów much" i tego, że nadal więcej sprzedaje się sezonowych to.... 🤣 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 18 września 2023 Udostępnij Napisano 18 września 2023 Z mojego doświadczenia. Każdy kto kupi wielosezonowe jest zachwycony przez 2 lata. A później przeklina na czym świat stoi. Z drugiej strony dużo jest racji w nabijaniu klientów w marketingowa butelkę. Jeszcze większą niż w audio. Większe pieniądze. Wystarczy wziąć renomowane w klasie premium. Run flat jest rekomendowane przez bmw, bo bmw nie daje zapasu ani dojazdowki. Niższe koszty ;). Ja mieszkam w terenie mocno pagórkowatym. Nie ma opcji żebym jeździł samochodem bez 4x4 I na wielosezonowkach. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fafniak Napisano 18 września 2023 Udostępnij Napisano 18 września 2023 (edytowany) Nie wiem skąd wzięło się przekonanie o tym że ktoś tu poleca wielosezonowe opony Doprecyzuję bo widocznie źle odbierane są moje wpisy. uważam że opony z wyższej półki są bardzo podobne w swoich osiągach. Po swojej przygodzie z analizą wyników testów ( kilka lat temu) i tym że w różnych testach opony wymieniały się miejscami... warto zapłacić za lepsza (z wyższej półki cenowej)i cichsza oponę. 8 minut temu, audiowit napisał: . Każdy kto kupi wielosezonowe jest zachwycony przez 2 lata. A później przeklina na czym świat stoi. Czyli przychodzi czas na mnie ? Ok. Zdam relację Edytowano 18 września 2023 przez Fafniak Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Butler Napisano 18 września 2023 Udostępnij Napisano 18 września 2023 9 minut temu, audiowit napisał: Z mojego doświadczenia. Każdy kto kupi wielosezonowe jest zachwycony przez 2 lata. A później przeklina na czym świat stoi. Ja swoje zmieniałem na nowe (letnie + zimowe) co sezon, max dwa. W tych czasach gdzie byle hybryda ma 300KM pod maską takie zużycie opon wcale nie jest jakieś dziwne. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 18 września 2023 Udostępnij Napisano 18 września 2023 8 minut temu, Fafniak napisał: Nie wiem skąd wzięło się przekonanie o tym że ktoś tu poleca wielosezonowe opony Doprecyzuję bo widocznie źle odbierane są moje wpisy. uważam że opony z wyższej półki są bardzo podobne w swoich osiągach. Po swojej przygodzie z analizą wyników testów ( kilka lat temu) i tym że w różnych testach opony wymieniały się miejscami... warto zapłacić za lepsza (z wyższej półki cenowej)i cichsza oponę. Czyli przychodzi czas na mnie ? Ok. Zdam relację Mieszkasz w Wawie i jeździsz kioskiem na kółkach. Może jest to dla Ciebie dobry wybór. Ale faktem jest robienie wody z mózgu testami opon :). 9 minut temu, Butler napisał: Ja swoje zmieniałem na nowe (letnie + zimowe) co sezon, max dwa. W tych czasach gdzie byle hybryda ma 300KM pod maską takie zużycie opon wcale nie jest jakieś dziwne. Ja nie. Jeżdżę spokojnie, dla mnie czym lżejszy samochod tym lepszy, jestem zajadłym wrogiem suwow, które zostały wymyślone dla ludzi nie lubiących samochodów za to lubiących zużywać opony ;). Polecam markę Falken ale tylko letnie i sportowe. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maxredaktor Napisano 18 września 2023 Udostępnij Napisano 18 września 2023 5 godzin temu, gienas napisał: Nie ma sensu brać z większym indeksem prędkości bo szybciej nie pojedziesz i tak. Myślę, że trzeba brać takie, jak zaleca producent. U mnie opony powinny mieć indeks prędkości W (ewentualnie V, to są jedyne dopuszczalne widełki). Oczywiście można dać z niższym indeksem, ale, jak ostrzegano na forum Hondy (a auto tej firmy mam), ubezpieczyciel w razie jakiegoś nieszczęścia może robić problemy. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinmarcin Napisano 18 września 2023 Udostępnij Napisano 18 września 2023 1 godzinę temu, misiekx napisał: okolice Zieleńca ( jak ktoś kojarzy). Kolano tam uszkodziłem kiedys 🤣👍 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Butler Napisano 18 września 2023 Udostępnij Napisano 18 września 2023 (edytowany) 27 minut temu, maxredaktor napisał: Oczywiście można dać z niższym indeksem, ale, jak ostrzegano na forum Hondy (a auto tej firmy mam), ubezpieczyciel w razie jakiegoś nieszczęścia może robić problemy. W Hondzie to jest tak od lat. Ładują twarde opony z wysokim indeksem prędkości w auta które ledwo 200km/h osiągają. W moim starym UFO nawet "Y" było Podyktowane jest to stosowaniem wąskich felg (koszty) a więcej drutów w oponie ogranicza ugięcie na pokonywaniu zakrętów i polepsza stabilność prowadzenia. Zerknij na widełki (ogólne) jakiej szerokości felgi stosuje się do konkretnych opon, Honda w wielu modelach ma na granicy tych zaleceń. Edytowano 18 września 2023 przez Butler Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinmarcin Napisano 18 września 2023 Udostępnij Napisano 18 września 2023 57 minut temu, audiowit napisał: Polecam markę Falken ale tylko letnie i sportowe. Zjechałem kilka kompletów Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maxredaktor Napisano 19 września 2023 Udostępnij Napisano 19 września 2023 10 godzin temu, Butler napisał: W Hondzie to jest tak od lat. Ładują twarde opony z wysokim indeksem prędkości w auta które ledwo 200km/h osiągają. W moim starym UFO nawet "Y" było Podyktowane jest to stosowaniem wąskich felg (koszty) a więcej drutów w oponie ogranicza ugięcie na pokonywaniu zakrętów i polepsza stabilność prowadzenia. Zerknij na widełki (ogólne) jakiej szerokości felgi stosuje się do konkretnych opon, Honda w wielu modelach ma na granicy tych zaleceń. Ale mi chodziło o zupełnie inną rzecz - co zrobić, aby się do ciebie ubezpieczyciel nie przyczepił. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Butler Napisano 19 września 2023 Udostępnij Napisano 19 września 2023 (edytowany) 52 minuty temu, maxredaktor napisał: Ale mi chodziło o zupełnie inną rzecz - co zrobić, aby się do ciebie ubezpieczyciel nie przyczepił. Przyznam Ci że jeszcze nigdy nie słyszałem o przypadku w którym z tego powodu ubezpieczyciel się przywalił. Owszem, jak odstępstwa są diametralne różne od homologacyjnych to są podstawy by odmówić świadczenia, ale to może być mowa jedynie o drastycznych różnicach. To co jest sprawdzane to grubość bieżnika i rodzaj opony (zima/lato), resztę mają w dupie. Czasem sprawdzają DOT opony a zimówki mają przydatność 5 lat. Miałem poważny wypadek UFO w którym formalnie byłem sprawcą i po wszystkim mocno kontrolowano moje auto przez biegłego. Przy OEM zestawie który tworzą felgi 17" 7J i oponach 225/45/17 indeks Y, ja miałem założone 18" 8,5J i opony 225/40/18 z indeksem V i nie stwierdzono jakichkolwiek uchybień pod tym kątem, czytałem protokół. Edytowano 19 września 2023 przez Butler Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maxredaktor Napisano 19 września 2023 Udostępnij Napisano 19 września 2023 Z głowy tego nie wziąłem, lecz z historii opisywanych na Civic Forum. Odstępstwo od tego, co jest wymagane przez producenta może, choć nie zawsze musi, być przyczyną odmowy wypłaty odszkodowania. Niemniej ryzyko jest. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gienas Napisano 19 września 2023 Udostępnij Napisano 19 września 2023 17 godzin temu, Butler napisał: Podyktowane jest to stosowaniem wąskich felg (koszty) a więcej drutów w oponie ogranicza ugięcie na pokonywaniu zakrętów i polepsza stabilność prowadzenia. Tak działają opony diagonalne ale to w zamierzchych czasasch. Potem wymyślono opony radialne i diagonalne poszły w zapomnienie. 7 godzin temu, maxredaktor napisał: Ale mi chodziło o zupełnie inną rzecz - co zrobić, aby się do ciebie ubezpieczyciel nie przyczepił. Stosować opony wg zaleceń producenta auta i przepisów kraju w którym jeździsz. OT Niemniej warto się czasami zastanowić bo mimo że opony są cztery to ich łączna powierzchnia przylegania do drogi wynosi tyle co 4 kartki pocztowe . Jadąc z prędkością tylko 100km/h w ciągu sekundy przelatuję 27 metrów dotykając drogi czterema "kartkami pocztowymi" Jak sobie to wyobrażę to mi nogi cierpną ... Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Butler Napisano 19 września 2023 Udostępnij Napisano 19 września 2023 15 minut temu, gienas napisał: diagonalne poszły w zapomnienie. Nie do końca... Motocykle i terenówki nadal stoją na diagonach. 16 minut temu, gienas napisał: Tak działają opony diagonalne Przecież radialna też się ugnie. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rega Napisano 19 września 2023 Udostępnij Napisano 19 września 2023 Dziś zakwitł mój hibiskus Kwiatuszki wiekości talerzy 4 3 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek4446 Napisano 20 września 2023 Udostępnij Napisano 20 września 2023 21 godzin temu, Rega napisał: Dziś zakwitł mój hibiskus Śliczne. A da się zjeść ? A teraz krótkie sprawozdanie z remontu. Nic się nie dzieje. Dziękuję za uwagę . Frontów szafek i czegokolwiek nie mam. Zamówiłem " niedźwiedzia " , który był na stanie sklepu , po tygodniu mi odpisali , że dostawca tego dywanu już go nie produkuje /???/. Wczoraj wziąłem wolne , sześć godzin podłączałem sprzęt . Łatwo nie było. Z analogowymi poszło błyskawicznie , cyfrowe to porażka. Okazało się , że po dłuższym odłączeniu część się sama zresetowała. Godzinę walczyłem z ustawieniem pilota Logitecha. RME nie odpaliło. Nie wiedziałem , czy to awaria zasilacza , czy RME. Okazało się , że przerwał się jeden kabelek w przewodzie zasilającym. Lutownica się przydaję. Ustawienie od początku KD też nie było szybkie. Ale działa. Pierwszy odsłuch rewelka. Gram bez DSP , nie mogę znaleźć statywu , tak go skutecznie schowałem Kolumny zmieniły ustawienie , są bliżej siebie / 2,5m/ , dźwięk się skupił na środku i za linią kolumn. A, nabyłem odbój do drzwi, niesamowicie śmieszny. Co na niego spojrzę to banan na twarzy 6 2 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Asia Napisano 20 września 2023 Udostępnij Napisano 20 września 2023 O tak, Umbra robi fajne gadżety. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.