Skocz do zawartości

Kultura Dźwięku Jazz 1 - Kraftest (mini)


Kraft

Recommended Posts

46 minut temu, Kraft napisał:

Może w tym tkwi tajemnica, dlaczego słyszę mniej niż inni.

Kraft nie w tym (i sądzę że słyszysz tyle co inni albo i więcej). Ja też mam słabą pamięć słuchową. Mam masę wątpliwości jeśli mam porywać kolumny do jakiś odsłuchiwanych kilka, kilkanaście dni temu. Ogólne wnioski pamiętam, ale co do detali poszczególnych pasm, czy sceny muszę mieć jeden do jednego w niedalekich odstępach. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może.

14 minut temu, muzofan napisał:

Co się tak mocno zaktywizowałeś w wątku @audiowit? Będziesz u siebie takie paczki testował? 😉

Bo konstrukcja jako jedna z niewielu rokuje w kierunku lamp. Jest też większy przetwornik niż 20cm.

Myślę, że producent nie zaryzykuję testu kogoś kto nie jest przychylny firmie, ma z czym porównać i pojechałby po konstrukcji. Tego rodzaju testy internetowe są przeprowadzane wśród przychylnych forumowiczów i najczęściej nie mogą być porównywane z wyższą półką, bo od razu wychodzą ich wady.

17 minut temu, Kraft napisał:

 

Nie jesteś Witek ostatnio w formie. Rzucasz uwagi zupełnie od czapki, jak np. ta o celu/konsekwencjach pochylenia  obudowyJazz-ów. 

Widzę, że pogadałeś z konstruktorem i chcesz podjąć temat budowy zwrotnicy żeby mnie pogrążyć ;). Daj spokój...

Edytowano przez audiowit
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieno gratuluję. Nie wiedziałem, że bez konsultacji rozpoznasz zwrotnicę o nachyleniu 12db i punkt podziału;).  

Nie, nie jest to oczywiste patrząc na kolumny.

Kraft, nie myśl o tym że na tym forum są tylko ignoranci, których będziesz wodził za nos.

Zapytałem o wygłuszenie. Nie odpowiedziałeś, do czego jestem przyzwyczajony. Więc może teraz, skoro się uaktywniłeś, napiszesz o nim.

Edytowano przez audiowit
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co, lubię Was obu (Kraft i Audiowit) ale przez te niepotrzebne  przepychanki nawet nie wiecie ile osób woli nie pisać swoich wrażeń, testów, opinii w tym najbardziej naszym na forum wątku (a mają fantastyczne sprzęty u siebie). Z testu sprzętu audio na końcu i tak zawsze robi się test piszącego... a najlepsze, że akurat przez osoby, które najmniej wysiłku i pracy poświęciły na ciekawe wpisy na forum i nigdy testowanych sprzętów nawet na oczy nie widziały. Po co te niepotrzebne zaczepki?  

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, audiowit napisał:

Nieno gratuluję. Nie wiedziałem, że bez konsultacji rozpoznasz zwrotnicę o nachyleniu 12db beż konsultacji z konstruktorem i określasz pasmo podziału;).  

Do tego wystarczy umiejętność czytania;. Te informacje są w necie;)

Kolumny wytłumione są pianką.

Widzę Witek, że dalej nie rozumiesz. Proponuję w tej sytuacji sobotni quiz. Wciągnijmy i innych do zabawy. Kto wie dlaczego pytanie Witka: "Czy autor pochylając je, na wzór Klipsh chciał je postawić na podłodze, czy uprościć zwrotnicę?*" jest w oczywisty sposób bezsensowne?

Jako nagrodę proponuję -5 punktów ostrzeżeń do wykorzystania w przyszłości ( @MariuszZ zasponsorujesz?).

* w uzupełnieniu zdania "Patrząc na dobór przetworników to pewnie dość skomplikowana zwrotnica pomimo pochylenia kolumn."

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, J4Z napisał:

Skąd KEF wie na jakiej wysokości siedzimy że proponuje nam wysokość standów? Że muszą być wyższe niż z innymi kolumnami podstawkowymi to logiczne. Mają tweeter niżej niż większość kolumn podstawkowych.

Akurat w przypadku koncentryka wysokość ustawienia kolumn ma mniejsze znaczenie. Mamy duży margines. Szczególnie, że LS-y dobrze rozpraszają pod kątem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Kraft napisał:

Akurat w przypadku koncentryka wysokość ustawienia kolumn ma mniejsze znaczenie. Mamy duży margines. Szczególnie, że LS-y dobrze rozpraszają pod kątem.

To prawda, że dobrze rozpraszają w każdej osi co nie znaczy, że można to bagatelizować.

Pierwsze słyszę, że zalecane jest ich pochylenie. Podaj proszę źródło. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, J4Z napisał:

Kraft, ale kąt dogięcia sporo zmienia w odbiorze, także myślę że nie ma co bagatelizować również i wysokości.

Pomyślmy o jakich kątach tu mówimy. 10 cm różnicy w wysokości standów daje nam zmianę kąta odsłuchu o ok. 2 stopnie. Pomiary (te dokładne) robi się co 10 stopni. Nie ma tematu.

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tematu bo wysokość kef na Jazz jest ok, a nie, że robi się pomiary. Pomiary robi się, żeby zmierzyć i przedstawić wyniki.

Czy kat pochylenia Jazz to 2 stopnie? Chyba nie. 

Ale zostawmy już ten temat. Kefy można porównywać z Jazz na wysokości 65cm. Nie jestem przekonany co do pochylenia kef. Ale skoro Kraft twierdzisz, że jest zalecane. To ok.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyobrazcie sobie dwie sytuacje z jednym glosnikiem koncentrycznym np. Kef/tannoy/fyne itp.:

- głośnik na wysokosci uszu, kąt dogiecia "x" (wirtualnie baza ) za słuchaczem - czesto polecany tu na forum,

-głośnik na wysokości uszu, kąt pochylenia "x" (ten sam co w przykładzie powyższym), ale (wirtualnie baza ) nad słuchaczem. 

Wiadomo iz w gre wchodza nieco inne odbicia, jednak jesli rozważamy sam kąt, to dlaczego dopuszczalne miałoby być "dogiecia" a pochylenia juz niekoniecznie? 

Spotęgowanie tego efektu to hybryda dwóch powyższych, czyli dogiecie i pochylenie. 

Pisałem juz kiedyś iz w moim systemie korzystam właśnie z pochylenia i dogiecia kąta kolumn. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że jest dopuszczalne. Kwestia odsłuchu i ustawienia sobie optymalnie. Mówimy o przetworniku koncentrycznym. W klasycznym układzie jest to bardziej skomplikowane.

Tak właśnie będzie słuchał Kraft. Ja pytałem Krafta gdzie przeczytał, że należy pochylić ls50, bo pierwszy raz o tym słyszę. Zawsze słuchałem ich, kiedy były tylko dogiete, nie pochylone. Może gdzieś coś mądrego przeczytał. Może jest coś o czym nie wiem.

Tak, że Chyba nie twierdzę, że nie wolno, tylko pytam o źródło informacji.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba kończyć testowanie Jazzów. Zabrałem się w końcu za wspomniany odsłuch porównawczy z Metami. Na początek ustaliłem porównywalne poziomy głośności. Wygląda na to, że Jazz One są o jakieś 4 dB głośniejsze od KEF-ów. 

4DOJCc8x_o.png 

Dziwnie się słucha tak różnych kolumn jedne po drugich. Na dole KEF-y nie mają szans,. Gorzej dla nich, że na górze wcale nie są jakoś wyraźnie lepsze. Jeszcze tych różnic dokładnie nie rozgryzłem, ale wokale wydają się bardziej realistyczne z Jazz-ów. Są w nich bliższe i bardziej namacalne. Z KEF-ów są takie... studyjne. Czyste, ale zdystansowane. 

Ale to tak wstępnie. Jutro pociągnę temat ambitniej.

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...