Skocz do zawartości

Jaki wzmacniacz do Quadral Platinum Plus Seven


Chmarski

Recommended Posts

23 minuty temu, Chmarski napisał:

Tylko ja się zastanawiam nad V6A vs A4A. V6A to już praktycznie wszędzie jest po te 3.3k pln. A4A to aktualnie okolice 7.5k.

No to nie różnica 2K :P

Stad myślałem o V4A a nie A4A

No A4A to fajny klocek. Sam chętnie bym go przytulił. ale nie jest to tani model jak na ilosc kanałów jakimi dysponuje.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Piotr Sonido napisał:

No to nie różnica 2K :P

Stad myślałem o V4A a nie A4A

 

19 godzin temu, Chmarski napisał:

Będę chciał porównać V6A z A4A. Może warto będzie dołożyć drugie tyle.

A ja nigdzie nie pisałem, że 2k 😜

 

U mnie nie mam miejsca po lewej stronie na głośniki efektowe boczne, więc i tak jestem skazany na maks 5.2.4, a pewnie skończy się na 5.1.2.

Z drugiej strony..., skoro i tak problem sobie rozwiązałem bez amplitunera, to może zainwestuję w przełącznik Beresforda i nie będę się zastanawiać na ile preout amplitunera zepsuje mi stereo.  

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Chmarski napisał:

U mnie nie mam miejsca po lewej stronie na głośniki efektowe boczne, więc i tak jestem skazany na maks 5.2.4, a pewnie skończy się na 5.1.2.

"Boczne" surroundy to po prostu podstawowe surroundy. Układ dla 5.x.x przewiduje że montuje się je po bokach delikatnie za linią odsłuchu. Rozszerzenie na 7.x.x to dołożenie surround back, a nie odwrotnie. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Butler napisał:

"Boczne" surroundy to po prostu podstawowe surroundy. Układ dla 5.x.x przewiduje że montuje się je po bokach delikatnie za linią odsłuchu. Rozszerzenie na 7.x.x to dołożenie surround back, a nie odwrotnie. 

Faktycznie. Do tej pory nad kinem nie myślałem i byłem przekonany, że to boczne się dostawia. A miało być prosto 😭

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.07.2023 o 09:21, Chmarski napisał:

Z drugiej strony..., skoro i tak problem sobie rozwiązałem bez amplitunera, to może zainwestuję w przełącznik Beresforda i nie będę się zastanawiać na ile preout amplitunera zepsuje mi stereo.  

Bardzo dobry trop. No albo taniej przepinanie kabli na złączach bananowych. Takie rozwiązanie też widziałem kilka razy.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepinanie wchodziłoby w rachubę tylko chwilowo. Pewnie dość szybko przełącznik by wpadł żeby za każdym razem nie "babrać się" z tyłu z kablami.

Umówiłem się na jutro w @Top Hi-Fi & Video Design by sprawdzić jak sobie poradzą Yamahy V6A i A4A działając tylko z podpiętym frontem preout do mojego wzmacniacza.   

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Chmarski napisał:

Przepinanie wchodziłoby w rachubę tylko chwilowo. Pewnie dość szybko przełącznik by wpadł żeby za każdym razem nie "babrać się" z tyłu z kablami.

Umówiłem się na jutro w @Top Hi-Fi & Video Design by sprawdzić jak sobie poradzą Yamahy V6A i A4A działając tylko z podpiętym frontem preout do mojego wzmacniacza.   

Zapraszamy :)

Podziel się z nami informacjami jak wyszło to porównanie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.07.2023 o 15:53, Chmarski napisał:

Przepinanie wchodziłoby w rachubę tylko chwilowo. Pewnie dość szybko przełącznik by wpadł żeby za każdym razem nie "babrać się" z tyłu z kablami.

Umówiłem się na jutro w @Top Hi-Fi & Video Design by sprawdzić jak sobie poradzą Yamahy V6A i A4A działając tylko z podpiętym frontem preout do mojego wzmacniacza.   

No i jak? Opowidaj jak dojedziesz do domu :)

Wbrew pozorom to przepinanie idzie szybko i sprawnie jak nabiera się wprawy.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Piotr Sonido napisał:

No i jak? Opowidaj jak dojedziesz do domu :)

 

Już, już 😎

Na początku chciałem bardzo podziękować salonom @Top Hi-Fi & Video Design na Andersa w Warszawie, oraz @Na Temat Audioz Woronicza, też w Warszawie. Podziękować za udostepnienie, cierpliwość, wsparcie, i ogólnie możliwość. 

 

Zacznijmy od wizyty na ulicy Andersa.

Mój chytry plan polegał na tym by sprawdzić czy amplitunery Yamahy spiszą się jako streamer muzyczny.

Mój wzmacniacz (Synthesis Roma 54DC+) podłączyliśmy do B&W 603 S2.

Na pierwszy ogień poszła Yamaha RX-V6A do której frontowego pre-out podłączyliśmy Line In we wzmacniaczu. Kilkanaście utworów... i nie jest źle. Scena szeroka, wysokie i średnica fajnie. Nic w uszy nie kłuje. Nie ma problemów z tym, że AMJ z PM w utworze "Upojenie" siedzi za firanką. Z basem już trochę gorzej, ale to może kwestia kolumn, bo takich wcześniej nie słuchałem z moim wzmacniaczem. W każdym razie jest zdecydowanie gorzej niż w Quadralach.   

Pora na drugi amplituner. Podobno nie warto dopłacać do Yamahy RX-A2A i od razu przeskoczyć na RX-A4A. Tak tez uczyniłem. Podłączyliśmy RX-A4A. Różnica zdecydowanie na plus. Większa kontrola praktycznie nad wszystkim, no i bas zdecydowanie lepiej.

Mi to wystarcza do tego by RX-V6A sobie odpuścić i jeśli będę chciał wykorzystać amplituner jako streamer sieciowy z możliwością rozbudowy do KD to sięgnę głębiej do kieszeni po model RX-A4A.

Na koniec podłączyliśmy jeszcze Blue Sound jako streamer by porównać na ile wykorzystanie pre-out Yamahy degraduje dźwięk w stosunku do tego co trafia bezpośrednio do wzmacniacza. I tu największa radość. Różnica jest, ale bardzo mała. Przynajmniej na tych B&W.

A jeśli chodzi o Romę i jej podłączenie do Bowersów? Na pewno nie jest sucho. Wysokie i środek bardzo fajnie. Scena szeroka (zdecydowanie wykracza poza linię kolumn), instrumenty ładnie poukładane. No tylko ten bas. Tego tym kolumnom według mnie brakuje w tym przypadku. Quadrale schodzą zdecydowanie niżej i dźwięk mają pełniejszy. W Bowersach mam wrażenie, że kolumny bardzo by chciały, ale dochodzą do swoich granic. Gdyby na tym poprzestać to byłoby ok. Brakowałoby niższego pasma i tyle. Jednak mam wrażenie, że one jednak próbują ten nieosiągalny dla nich dół zagrać. Psuje to większość tego co się w basie dzieje.

W razie czego (choć wątpię by ktoś wpadł na taki pomysł) nie łączymy B7W 603 S2 z Synthesis Roma 54DC+. Taki pomysł można sobie od razu odpuścić.

Za to jak ktoś się zastanawia nad amplitunerem kina domowego jako streamera (a może tylko ja taki "zagubiony" jestem) z możliwością późniejszej rozbudowy do KD, to Yamaha RX-A4A może się nieźle spisać. Ja oczywiście przed ewentualnym pojściem w tą stronę musiałbym ją odsłuchac u siebie w domu z moimi Quadralami. Kto wie, może w tym cholernym basie jednak coś się dzieje, czego B&W nie były w stanie pokazać. Niemniej, pierwsze wrażenie bardzo pozytywne.

No i potwierdzam, że RX-V6a to jednak wyraźnie niższa jakość w muzyce niż RX-A4A, chociaż robiły tylko za streamery muzyczne dzisiaj. Żadnej z nich nie podłączaliśmy do kolumn, ale domyślam się, że tu różnice byłyby jeszcze wyraźniejsze niż tylko na wyjściach pre-out.

Jeszcze raz dziękuję 👍 @Top Hi-Fi & Video Design 👍

 

A teraz druga wizyta w @Na Temat Audio. Pojechałem poplotkować, ponarzekać i wypożyczyć wzmacniacz, Cyrus 8.2 DAC lub Cyrus One Cast, które wcześniej odpadły w ramach mojego testu wzmacniaczy do Quadrali. Quadrale się wygrzały i jestem ciekaw jak sobie słabsze wzmacniacze z nim poradzą. Czy będzie jakaś zmiana na plus?

A Wy jesteście ciekawi?

Jeśli tak, to musicie poczekać, bo znowu mnie coś podkusiło i do domu przywiozłem Atoll SDA200 Signature..., a tego pewnie nie jesteście ciekawi 😜

Atoll nie ma problemu z napędzeniem moich kolumn. Żadnych. Dźwiękowo też bardzo fajne połączenie z tymi Quadralami.

Przy porównaniu do Synthesisa mam mieszane odczucia. Mieszane, ale pozytywne. Tu zależy od tego co kto preferuje. SDA200 jest jakby ciut bardziej analityczne, delikatnie "chudsze". Głównie czuć to w basie. Bas ma mniej "ciepła", ale jest chyba delikatnie precyzyjniejszy. Nie to, że w Romie się coś wlecze bez końca. To może być nawet kwestia tej różnicy w "cieplejszej/chłodniejszej" naturze barwy. Nie mam tu pewności.

Jestem lekko rozdarty, bo np. w "Enter Sandman" jak wchodzi stopa perkusji to bardziej mi się podoba w Romie, ale atak gitarowy w 0:23 już ciut lepiej podany w Atollu. Sam atak bo potem różnicy specjalnie nie czuję. Wykreślone bo zapomniałem, że na Romie Tidal był w wersji HIFI, a na Atollu HIFI Plus. Po wyrównaniu do PLUS na Romie atak gitarowy już się nie różni tak bym to wychwycił. 

I pod względem brzmienia to tyle w sumie na razie co wyłapałem. Nie ma jakiejś różnicy typu dzień/noc, albo że jeden sprzęt dostaje ostre baty od drugiego. Dla jednych to pewnie niuanse spokojnie do przeżycia, dla innych powód by wydać dodatkowe kilka tysięcy PLN. Ja mam nadzieję, że jestem w tej pierwszej grupie, ale to się okaże pewnie za jakiś czas 😁

Kolejna rzecz, która mi pasuje bardziej w Atollu to regulacja głośności. Roma się nie szczypie i już na godzinie 10 gałki VOL daje tyle dźwięku co Atoll na poziomie 60 (maks na 100). Zdecydowanie precyzyjniej można to sobie ustawić, a zauważyłem, że córka jak ogląda to na Synthesisie VOL jest często przed godziną 8. Tu zdecydowany plus funkcjonalny Atolla.

Kolejny plus (albo minus) to w SDA200 jest praktycznie wszystko co mi do szczęścia aktualnie potrzeba. Odpowiednia ilość złącz optycznych by podłączyć TV i CD, odtwarzacz sieciowy i pilot, który to wszystko ogarnia.

W przypadku Romy dochodzą mi jeszcze dwa pudełka - WiiM Pro i switch kabli optycznych. Do tego nabyłem Sofabaton U2 żeby się z kilkoma pilotami nie pierdzielić bo w którymś trzeba jakiś przycisk nacisnąć. A i tak mnie irytuje brak pilota do WiiMa. Nie znalazłem jeszcze sposobu by go Sofabaton zastąpił.

Największy minus Atolla to aplikacja. Oddaje strukturę menu urządzenia, ale wyszukiwania czegoś w Tidalu to droga przez mękę. 

Kolejna sprawa to pilot. Tak wiem, wspominałem, że fajnie, że jest jeden, ale o ile jakość jest w miarę ok, to opisy na przyciskach nawet w dobrym świetle są momentami mało czytelne ze względu odbicia światła. Przyciski są wypukłe, srebrne (jak reszta pilota) a napisy cienką czcionką. Przy cyferkach nie ma problemu, ale innych trzeba się nauczyć na pamięć. O obsłudze po ciemku (bez biegłego poruszania się za dnia) lepiej nie podchodzić bez jakiejś latarki. Ja i tak bym zaprogramował pod siebie na Sofabatonie i korzystał z tych, które są dla mnie istotne.

Panowie z 👍@Na Temat Audio 👍 bardzo Wam dziękuję. Tak Bartku, wiem, że chciałeś mi pożyczyć Cyrusa i to nie jest Twoja wina, że teraz będę miał dziwne "rozkminy". A Cyrusa i tak pożyczę 😜

 

P.S. MusicCast jest genialny w obsłudze. 

Edytowano przez Chmarski
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Chmarski napisał:

A Cyrusa i tak pożyczę 😜

 Zachęcam, jeżeli mówimy o nieprodukowanym już  od dobrych 3 lat modelu 8.2. Dla mnie i nie tylko dla mnie to już klasyk! na tle obecnej oferty integr Cyrusa tj.: i7xr - od ponad roku nieprodukowany ale jeszcze dostępny podobnie jak model 8.2, i9xr- w produkcji, i najnowszy Classic AMP - oczywiście też w produkcji i którego miałem przyjemność  w ostatni weekend u siebie posłuchać). 

Czemu klasyk ? Jako jedyny z w/w potrafi połączyć zarazem ocieploną jak i otwartą średnicę z rockowym dołem pasma. Jest i dociążenie niskimi tonami, jest i otwarta góra. Nowe integry mogą się pochwalić większą rozdzielczością średnicy ale są wyraźnie jaśniejsze, chudsze i bez takiej dynamiki na basie jak stary 8.2 a już zwłaszcza w połączeniu z zasilaczem PSX r2. Nowym brakuje dawnego Cyrusowego pazura, ataku ale i namacalności, soczystości średnicy. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Chmarski napisał:

Panowie z 👍@Na Temat Audio 👍 bardzo Wam dziękuję. Tak Bartku, wiem, że chciałeś mi pożyczyć Cyrusa i to nie jest Twoja wina, że teraz będę miał dziwne "rozkminy". A Cyrusa i tak pożyczę 😜

Nie ma najmniejszego problemu Tomku, serdecznie zapraszamy, wiesz gdzie nas znaleźć.

Pozdrawiam,

Bartek

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Rafał S napisał:

Opuścił zespół NTA jeszcze zimą.

Szkoda. Nigdy osobiście nie poznałem, ale kilka razy rozmawiałem przez telefon i wydawał się być przesympatycznym człowiekiem. 

Z Panem Bartkiem natomiast kilka lat temu spotkałem  się osobiście i także zrobił na mnie mega pozytywne wrażenie. Zresztą dzięki niemu kopiłem audio physic classic 3 i poznałem markę PMC. 

Pozdrawiam serdecznie 🙂

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, KrólKiczu napisał:

Szkoda. Nigdy osobiście nie poznałem, ale kilka razy rozmawiałem przez telefon i wydawał się być przesympatycznym człowiekiem. 

Z Panem Bartkiem natomiast kilka lat temu spotkałem  się osobiście i także zrobił na mnie mega pozytywne wrażenie. Zresztą dzięki niemu kopiłem audio physic classic 3 i poznałem markę PMC. 

Pozdrawiam serdecznie 🙂

Też żałujemy ale takie jest życie.

Bardzo dziękuję za miłe słowa.

Serdecznie pozdrawiam,

Bartek

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.08.2023 o 11:20, Na Temat Audio napisał:

Nie ma najmniejszego problemu Tomku, serdecznie zapraszamy, wiesz gdzie nas znaleźć.

 

No i byłem dzisiaj 👍

Właśnie skończyłem testy w domu Cyrusa 8.2 DAC QXR. 

Nie wiem na ile różne są wersje z QXR i bez, więc nie wiem na ile można je bezpośrednio porównać. W sumie to tamten test był w kwietniu i też wszystkich niuansów z niego nie pamiętam. Cyrus 8.2 DAC (bez QXR) wtedy wypadł nieźle i miał być mocnym zawodnikiem. Tyle, że Roma, zaraz po tym Cyrusie weszła do pomieszczenia z futryną.

To co dzisiaj jest na 100% lepiej to szerokość sceny. Spokojnie wychodzimy poza linię kolumn. Brzmienie jest czyste i stonowane, bez "wodotrysków". 

W porównaniu do Synthesisa scena mimo wszystko jest wyraźnie słabsza. Trudniej na niej wydzielić i umiejscowić poszczególne instrumenty. Poza tym jest mocno wycofana. Bas mógłby być "pełniejszy".

Żeby zaprosić AMJ w "Upojeniu" (z PM), czy Edytę Bartosiewicz w "Ostatnim" trzeba mocno podkręcić VOL. Wtedy nieśmiało wchodzą do pomieszczenia i zaczyna być ok..., dopóki nie posłuchamy tego samego na Romie. Napisałem, że nieśmiało wchodzą do pomieszczenia, a w przypadku Romy znika cały sprzęt.

Obrazowo wygląda to tak jakby przy Cyrusie do pokoju weszły na przesłuchanie mocno stremowane wokalistki. W towarzystwie Synthesisa cały sprzęt praktycznie znika. One są fizycznie z nami i śpiewają tak jak potrafią najlepiej. Jest wyraźna różnica w pewności siebie. W Cyrusie jest zdecydowanie mniej interpretacji i przekazanych emocji. SDA200 też miał ciut braków pod tym względem, ale to dopiero dzisiaj sobie uświadomiłem po tak wydatnej różnicy na niekorzyść Cyrusa. To były głównie te momenty, których mi brakowało w Atollu, ale nie potrafiłem ich właściwie zdefiniować, bo różnica w stosunku do Romy była niewielka.

Na podstawie tego co słyszałem wcześniej gdy wybierałem kolumny, Cyrus 8.2 DAC QXR z moimi quadralami to mimo wszystko niezłe jakościowo słuchanie nagrania. Tylko ja mam właśnie z tym problem, że to słuchanie nagrania.     

Roma to jednak wzięcie udziału w nagraniu na żywo, a nie jego odsłuch. Sprzęt praktycznie znika. Jesteśmy my, a przed nami scena z muzykami. I to scena na wyciągnięcie ręki. Bliskość jak w teatrze, a nie na stadionie.

 

Cyrus już schowany do pudełka. Jutro wraca do @Na Temat Audio. Bartku, Grzegorzu, dziękuję za dziś. A jak macie ochotę, to możecie pomyśleć nad jeszcze czymś innym 😜

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.08.2023 o 22:53, Chmarski napisał:

Pora na drugi amplituner. Podobno nie warto dopłacać do Yamahy RX-A2A i od razu przeskoczyć na RX-A4A. Tak tez uczyniłem. Podłączyliśmy RX-A4A. Różnica zdecydowanie na plus. Większa kontrola praktycznie nad wszystkim, no i bas zdecydowanie lepiej.

Pierwsza i druga częśc. Zgadzam się. Mam podobne doświadczenie.

Dnia 2.08.2023 o 11:49, KrólKiczu napisał:

A co się stało z Panem Michałem? 

No niestety. To już jakiś czas :(

Co do doboru do Quadrali jak lubie Cyrusa to nie wiem czy Atoll nie jest ciekawszy :)

Ah gdyby tylko takie problemy.

 

4 minuty temu, Chmarski napisał:

Cyrus już schowany do pudełka. Jutro wraca do

Ha pisałeś w tym samym czasie co ja. Jednak.

:)

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Piotr Sonido napisał:

Co do doboru do Quadrali jak lubie Cyrusa to nie wiem czy Atoll nie jest ciekawszy :)

Zdecydowanie!

Ale i tak wolę Synthesisa. W wielu miejscach czytałem, że klasa D to nie jest fajny sprzęt, że jest zazwyczaj "sucha i wyprana z emocji", a jedyne co pozytywnego wnosi to to, że się tak nie grzeje.

W grzaniu różnica jest faktycznie ogromna (Cyrus bardziej się u mnie grzał niż SDA200). Roma w życiu nie zbliżyła się do tych temperatur.

Z suchością i brakiem emocji się nie zgodzę. Najwyraźniej firma, która wszędzie pcha lampy poza tym jedynym wzmacniaczem (i pilotami 😜) popracowała nad tym bardzo ważnym aspektem, i wydaje mi się, że wyszło im to znakomicie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Chmarski napisał:

Zdecydowanie!

Ale i tak wolę Synthesisa. W wielu miejscach czytałem, że klasa D to nie jest fajny sprzęt, że jest zazwyczaj "sucha i wyprana z emocji", a jedyne co pozytywnego wnosi to to, że się tak nie grzeje.

W grzaniu różnica jest faktycznie ogromna (Cyrus bardziej się u mnie grzał niż SDA200). Roma w życiu nie zbliżyła się do tych temperatur.

Z suchością i brakiem emocji się nie zgodzę. Najwyraźniej firma, która wszędzie pcha lampy poza tym jedynym wzmacniaczem (i pilotami 😜) popracowała nad tym bardzo ważnym aspektem, i wydaje mi się, że wyszło im to znakomicie.

Czyli dobrze myslałem :)

Synthesis fajne urządzenia.

Przypomnij dlaczego Ty wogole go chcesz zmienic?

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Piotr Sonido napisał:

Synthesis fajne urządzenia.

Przypomnij dlaczego Ty wogole go chcesz zmienic?

Wcale nie chcę zmieniać. 

Trochę się rozbijałem o za małą ilość wejść optycznych (albo jednego HDMI do podłączenia TV). Zacząłem szukać rozwiązania. pomyślałem o Omnia WR-2 lub Eversolo, ale jak zobaczyłem, że mogę Yamahę V6A mieć za 3300 to zacząłem o niej myśleć jako streamerze na teraz i opcji rozbudowy do kina w przyszłości. Stąd testy w @Top Hi-Fi & Video Design

I jakoś tak poszło, że w sumie jestem na urlopie, porozmawiałem z Bartkiem z @Na Temat Audio i powiedział, że mogę coś na testy od nich wypożyczyć. W sumie to chciałem sprawdzić jak się po wygrzaniu kolumn spisze ten Cyrus, i o tym już z nim kilka tygodni temu rozmawiałem. Z czystej ciekawości, jako kolejne doświadczenie. SDA200 wziąłem bo chciałem sprawdzić jak się Atoll spisze. A nuż "pozamiata' Synthesisa i będę bardziej nad nim główkował. Z drugiej strony może też w którymś momencie będę składał sprzęt do sypialni, i wtedy Roma mogłaby tam pójść. Bartek już mi dzisiaj pokazał kolumny do niej 😁.

Wtedy, może takie SDA200 zastąpiłoby ją w salonie. Zdecydowanie wygodniejsze jest to rozwiązanie niż WiiM, wzmacniacz, przełącznik kabli optycznych. Wszystko co potrzebuję byłoby w jednym produkcie. Tym bardziej, że pomimo fatalnej apki, na szczęście można bezpośrednio z Tidala do Atolla strumieniować.

Teraz mam tak, że aby przełączyć dźwięk ze streamingu przełączyć na TV muszę wejść w aplikację WiiMa na telefonie i przełączyć wejście, następnie sprawdzić czy ostatnio nie był używany do odsłuchu CD. Jeżeli tak, to muszę przełączyć wejście optyczne na switchu na TV. Da się z tym żyć, ale jak mnie nie ma w domu to mojego telefonu też nie ma, i wtedy dzieciaki mają duży problem.

Jakby to przenieść do sypialni to nie ma problemu, bo tam nie będzie CD'ka i wtedy TV ląduje we wzmiacniaczu, a WiiM wchodzi po Line In. 

A Bartek, prawdziwy handlowiec, już mi dzisiaj pokazał kolumny do sypialni, które podobno fajnie by się z Romą zgrały 😎

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...