Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Cześć wszystkim. Faktycznie panowie od porównań zestawów B/C 2302 /2301L mają na wypożyczeniu długo mój zestaw, tak, że jeśli chodzi o słuchanie sprzętu/kolejność to nie będzie to miało znaczenia przy recenzji i porównaniach. Natomiast Pawle, gdy wymieniłeś zmiany w mojej wersji to czy na pewno chodzi o moją? U mnie było wymienione wszystko to, co dostałem na liście do zdobycia części, finanse nie powstrzymywały mnie tylko trudność w zdobyciu części. U mnie wspomniałeś o wymianie rezystorów, ale kondensatory też były zmienione, w tym 22 szt. Black Gate. Stąd nie jestem pewny czy o moją wersję chodziło, w każdym bądź razie dostarczyłem wszystko co miałem zdobyć. Być może trafiłem na trudny okres dostępności, ale żeby zdobyć wyspecyfikowane przez Pawła części jeśli chodzi o BG - to równo rok, codziennie po kilka razy odświeżałem różne aukcje, sklepy aż natrafiłem na wskazane wartości. Ceny części to jedno, ale czas, który trzeba poświęcić na ich zdobycie...
  3. Witam wszystkich Dzisiaj wystąpił taki problem, że amplituner Yamaha RN 602a nie włącza się. Ampli był w trybie standby, włączyłem go z pilota i po ok 1 sekundzie sam się wyłączył, zrobił to tak trzy razy i w tej chwili jest zupełnie martwy. Włączając przycisk power na ampli nie słychać tego cyknięcia, dioda na przycisku się świeci, brak jest jakiejkolwiek reakcji czy to z przycisku na ampli czy z pilota. Do wczoraj wszystko było ok. sprzęt nie był ruszany, przestawiany ani odłączany. Podpowie ktoś co to mogło się stać, gdzie szukać przyczyny, może jakiś reset pomoże czy pozostaje tylko serwis? Dodam, że sprzęt jest nowy, mam go od 3 m-cy i żadnych problemów do tej pory z nim nie było Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
  4. Witam Tak jak w temacie. Wybór chciałbym zawęzić do max 2-3 marek i modeli. Miałem wysłużonego Philipsa LX3950, który po ponad 20 latach umarł śmiercią naturalną. Przestał czytać płyty. Podsuńcie prosze parę ciekawych opcji do wyboru z tych oldschoolowych sprzętów.
  5. Today
  6. Ciężko to opisać bez planu więc załączam. Pomieszczenie łatwe nie jest - dlatego korzystam z korekcji akustyki Oczywiście nie słucham z głową w narożniku, w tym głównym miejscu przy niższych częstotliwościach słychać ich nierównomierność, prawa strona jest bardziej słyszalna niż lewa gdzie bas ucieka. Stąd pytanie czy absorpcja w prawym narożniku potencjalnie miałaby jakiś sens żeby to wyrównać.
  7. Jak to kiedyś oglądałem to mi w głowie zostało, że dla mnie jedyne zastosowanie to by było jako procesor, a nie amplituner.
  8. Zakupilem z ciekawości. Chciałem male urzadzenie all in one z sygnaturą dźwięku inną niż wszystkie chińczyki. Zobaczymy 🙂
  9. Jak już patrzysz na podłogówki, to nie omijałbym Qualio Quantum
  10. WiiM Pro Plus gra bardziej technicznie od PM7000N w kwestii DACa, ale nie wiem, czy różnica jest warta dopłaty względem WiiMa Pro.
  11. Jedno zastrzeżenie - ten Solo Uno to nie jest prawidłowo skonstruowany wzmacniacz. Wystarczy popatrzeć na pomiary. Kaczka dziwaczka.
  12. ma jedno wejście aux, zasilacz jest w obudowie, jest fajnie wykonany i od razu jest streamerem więc w sumie co kto woli to serio nie jest złe rozwiązanie np jako podstawa zestawu do sypialni. Zwłaszcza w takiej cenie.
  13. Oprócz pilota brak tez daca i jakichkolwiek wejść, więc chyba gorzej od Toppinga
  14. A o tych dwóch CD co możesz powiedzieć, czy są godne polecenia Denon DCD-510AE i Sony CDP-XB720 QS, i jeszcze jeden z grupy Denonka - Denon DCD-500AE
  15. Próba osiągnięcia lepszego dźwięku na tym DUAL-u to jak próba przerabiania Syrenki na samochód wyścigowy. Trzeba wymienić wszystko, łącznie z karoserią, zostawić tylko znaczek.
  16. Proponuje wykonać wszystko wg. poniższych wskazówek
  17. @Bogusław 66 a nie myślałeś o peugeocie 3008 albo 5008? moim 5008 mam 100k kilometrów zrobione i na razie nic się nie dzieje (jedna spinka odpadła), w VW multiwanie przy 25k było robione zawieszenie i kamera cofania, plastiki. silnik i skrzynia w vweju jest okej. przyjemnie się jeździ, w opcji sport czy na manetkach auto przyspiesza przyzwoicie. jedyne przymuly są w sytuacji jak dojeżdżasz bez gazu do skrzyżowania albo włączania się do ruchu dodasz gazu, wtedy skrzynia potrafi się zastanowić. ja już się przyzwyczaiłem do tego I po prostu sam z automatu zrzucam bieg. ale to miałem w każdym automacie, począwszy od Mitsubishi raidera.
  18. W takim razie będę się cieszył 2301L w wersji fabrycznej , która też brzmi wybornie. Źródłem przy AU07 był gramofon z zewnętrznym przedwzmacniaczem gramofonowym . SF nie mogły oddać całych swoich możliwości ponieważ miały delikatny problem z jednym z przetworników . Co do kosztów to nie szaleję z wydatkami i moje zakupy są zwykle na długie lata . Nie handluję sprzętem audio. Jak nie ma części to nie ma. Będzie oryginał.
  19. Ja mam pytanko do właścicieli VW T_Roc1a z DSG .... czy wasze wozidła a raczej skrzynia ma te drobne "zastanawianie się" co zrobić w codziennym użytkowaniu w mieście? i drugie ... jak z czułością pedału gazu? Przymierzam się do kupna VW, pierwszy na test został zabrany T-Cross. Ja pamiętam skrzynie DSG z wcześniejszej pracy właśnie tej z mikro przycięciami.(ruszanie i zmiany). Jazda testowa T-Cross zaskoczyła mnie pracą skrzyni, bo o dziwo te występujące czasami "zastanawianie" tu zostało zniwelowane. Teraz testuje T-Roc i "zmora" powróciła. Pedał gazu? ... T-Cross ma liniowy i równy w przeciwieństwie to T-Roc bo ten wpierw reaguje mało czule i trzeba trosze nim operować w typowym ruchu miejsko-korkowym a potem, bardziej w sekcji początek - środek pedał robi się czuły i w ciągu kilku chwil nie wiele zmieniając nacisk szybko zmienia sie prędkość na już nie miastową. silnik 1,5 Więc jak to jest w waszych T-Roc? Pytam, bo mi osobiście lepiej powozi się tym większym bratem. Jest też jeszcze sprawa klapy bagażnika, czyli 5te drzwi o ile dla mnie to nie kłopot to dla żony zamykanie już tak, tu niestety zostało przyzwyczajenie z Citroen C5 gdzie praca klapy była wspomagana elektrycznie z przyciskiem do zamykania. A tak się składa, że mały T-Cross nie ma tej opcji w ogóle a w T-Roc za dopłatą do dziwnego pakietu, ale jest ... klapa elektryczna. Musiałem uwzględnić te udoskonalenie i jutro odbieram na weekend Skodę Kamyq .. czy jakoś tak.
  20. Wczoraj
  21. Dodam od siebie, że testowałem ES20 na Wiim Amp i Denon PMA-900NHE. Denon zagrał lepiej, ale nie na tyle lepiej, żebym do niego dopłacił. Nawet do używki nie uważam, że warto. Bez bezpośredniego porównania ciężko stwierdzić, że Wiimowi czegoś brakuje, za to wyglądem, gabarytem i funkcjonalnością deklasuje Denona. Gra czysto do końca skali, a bas wali w klatę, byłem w szoku, co potrafi z tych małych kolumienek wycisnąć. Wcześniej testowałem SMSL SA300 i AO300 (klon Loxje A40) i nie radziły sobie z tymi kolumnami. Pierwszy trzeszczał przy większej głośności, ale generalnie oba grały słabo i im głośniej, tym dźwięk się zlewał w jeden hałas. Wiim na pewno zostanie ze mną, jak przyjdzie czas na coś lepszego, po prostu pójdzie do sypialni (ma funkcję budzika z Tidal/Spotify) Testowałem też Heco Aurora 300 i ELAC B6.2, niestety tylko na SMSL, więc nie wiem czy nie wyglądało by to inaczej na Wiim, ale oba zagrały gorzej. Za bardzo brakowało mi dołu, a ES20 jednak robią tutaj robotę. Dzięki fajnemu portowi BR można je dosunąć do samej ściany. Heco przez papierowe membrany brzmiały jakbym słuchał muzyki z kartonowego pudła. Zamówiłem je, ze wględu na deklarowane pasmo od 32Hz, ale nie mają nawet startu do Polków. ELAC grał czyściej niż Polk i gdyby miały tylko trochę więcej dołu, to bym je poważnie rozważał. Testowałem też Polk ES20 + subwoofer Polk HTS10 i muszę powiedzieć, że Wiim robi tutaj robotę dzięki filtrowi high-pass, można odciążyć głośniki z dolnego pasma. Ustawiałem crossover na 72Hz, tak mi wyszło z odsłuchu. I uwaga, odesłałem subwoofer, bo był droższy niż ES20, a nie wiele wnosił. Same ES20 tak dobrze sobie radzą z basem, że 90% utworów nie praktycznie różnicy z subwooferem czy bez, oczywiście ustawiając subwoofer na podobnym poziomie głośności co kolumny, bo wiadomo, że na maksa podkręcony to wywoływał trzęsienie ziemi. Może do kina domowego, czy jak ktoś słucha głównie elektroniki to ma sens, ale u mnie nie miało. Testowałem również w jednym salonie, też na Denon PMA-900NHE kolumny Polk ES20 / Dali Oberon 1 / Canton GLE20 i też wygrał u mnie Polk, może nie był tak szczegółowy, ale grał za to całym pasem i po prostu słuchało się go najprzyjemniej. Podsumowując polecam Polk ES20, jako nie najbardziej szczegółowe, ale najprzyjemniejsze i najbardziej uniwersalne z kolumn podstawkowych, które testowałem. Da się obejść bez subwoofera. Chociaż doliczając cenę subwoofera, można się już rozejrzeć za ES55 😉 Ostatecznie, każdemu pasuje co innego, więc i tak najlepiej odsłuchać wszystko osobiście 🙂
  22. BOSE na uszach, jak połowa ludzi w samolocie ze Skandynawii, ale Garbarka to oni raczej nie kojarzą :).
  23. Nazwa 'Eurowizja' odnosi się do znaczeń i skojarzeń nie mających nic wspólnego z muzyką. Jaka nazwa takie show i takaż jego muzyczna oprawa - zepchnięta na koniec listy priorytetów, a już na pewno za ‚wizją’. I tak niech zostanie. Pogadajmy zatem o muzyce...;) W połowie zeszłego roku wytwórnia ECM zdecydowała się wyróżnić jej zdaniem najznamienitsze dzieła ze swojego katalogu wydając je w nowej, kolekcjonerskiej odsłonie głównie na płytach winylowych. Autorzy projektu, jak zaznaczają, sięgają wyłącznie po nagrania oryginalne i sugestywne, zagrane z wyobraźnią i wyprodukowane ze szczególną wrażliwością. Wydania otrzymały efektowną formę i wyróżniają się wysoką jakością dźwięku. Do tej pory ukazało się trzynaście tytułów (przynajmniej tyle naliczyłem), między innymi Kenny Wheeler, Jan Garbarek, Azimuth, Keith Jarrett, czy Pat Metheny. Nie zbieram już winyli. Mój gramofon Adam i stos płyt wraz z Denonem i B&W DM601 przekazałem kilka lat temu teściowi, który cieszy się tym zestawem niemal każdego dnia utwierdzając mnie w przekonaniu, że moje "zabawki" są tam dużo szczęśliwsze niż były ze mną. Jednak patrząc na nowe winyle mam co jakiś czas nieodpartą ochotę wstąpić do "czarnej rzeki" ponownie. Nowa seria ECM nosi nazwę 'Liminessence' (od połączenia wyrazów 'lumin' i 'essence'), która została zapożyczona (co wydaje się dość oczywiste) od tytułu płyty Keitha Jarretta z 1975 roku, która zresztą znajduje się wśród wznowionych tytułów. 'Luminessence' to płyta dość zaskakująca nawet jak na szyld ECM. Zawiera trzy utwory napisane przez Jarretta na orkiestrę symfoniczną specjalnie dla Jana Garbarka w taki sposób aby wydobyć absolutne maksimum z jego oryginalnej gry na saksofonie. Przy czym sam Keith nie jest obecny na tym nagraniu co stanowi niemałą ciekawostkę. Płyta jest piękna. Ascetyczna. Chłodna. Stawia słuchaczowi niemały opór, przynajmniej na początku. Domyślam się, że to przyczyniło się do jej umiarkowanej popularności. Lubię jak nagranie nie otwiera się przede mną zbyt szybko. 'Luminessence' potrzebowało wylądować na tacce odtwarzacza trzy czy nawet cztery razy zanim wszedłem w fazę niemal uzależnienia. Z moim egzemplarzem CD mam również osobiste wspomnienia. Kupiłem tę płytę w Shabby Records w Haugesund - sklepie z używaną muzyką założonym w 1989 roku przez szkolnych kolegów Svena i Vidara. Jednym z nielicznych, obecnie nie tylko w Norwegii ale chyba nawet w Europie, działających tak długo i będących w tych samych rękach i tym samym miejscu od tylu lat. Sklep znajduje się na starym mieście, w drewnianej kamienicy na rogu. Vidar częstuje kawą w plastikowym kubku. Tłumaczę, że jazz na półce, którą mi wskazał to o wiele za mało aby mnie zadowolić. Wskazuje ręką na 'Afric Pepperbird' Garbarka - świeża dostawa winyli z ECM z nowj serii 'Liminessence' leży na ladzie. Ale ja nie szukam czarnych krążków. Niestety - bo wyglądają pięknie i tak pewnie brzmią. Gospodarz już wie, że się mnie łatwo nie pozbędzie (nie jest to zresztą pierwszy sklep, w którym marudzę - mam w tym już pewną wprawę). Prowadzi mnie na tyły długim korytarzem do czegoś co kiedyś było klatką schodową kamienicy, dzisiaj zamkniętą od ulicy, a stamtąd, po schodach, do mieszkania na piętrze. I tu zaczyna się sen melomana: całe, na oko ponad stumetrowe mieszkanie wypełnione półkami z płytami. Setki jak nie tysiące nośników w jednym miejscu. Wchodzimy do jednego z pokojów z regałami opisanymi 'Jazz'. Właściciel poznaje po błysku w moich oczach, że trochę to potrwa... zostawia mnie samego. Ledwo upchałem te dziewięć płyt do bagażu podręcznego a i tak ograniczałem się tak, i takich wyborów dokonywałem, że niech to dunder świśnie. Gdy wyłożyłem wszystkie na stoliku w lotniskowej kawiarence i z pieczołowitością przeglądałem aby jeszcze raz nacieszyć oko, zauważyłem, że wzbudzam niemałe zaciekawienie podróżnych, szczególnie tych ze słuchawkami na uszach zanurzonych w muzyce ze streamingu. Założę się, że najmłodsi z nich mogli nie wiedzieć nawet co trzymam w ręku... Keith Jarrett Jan Garbarek Südfunk-Sinfonieorchester (Stuttgart Radio Symphony Orchestra) 'Luminessence' 1975r Polecam:
  24. Piotr Sonido. Czy słuchałeś DRA 800 lub 900. Albo pm7000n Albo Cinema 60. Ja nie szukam zaczepki, może rzeczywiście mój post mógł być źle odebrany - przepraszam. Nie znam prawdopodobnie zwyczajów na tym forum-źle rozpocząłem. Być może nie powinienem tutaj pisać, lecz interesuje mnie muzyka i wszystko, co jest z nią związane. Opinie i zdanie innych ludzi też. Pozdtawiam
  25. *degrengolada - w ujęciu tylko do warstwy muzycznej - jestem prawie pewien, że to lepsze słowo :). Ale biorę też pod uwagę, że ten festiwal wymknął się poza moje horyzonty. Serio.
  1. Załaduj więcej aktywności


×
×
  • Utwórz nowe...