Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
1 minutę temu, Kraft napisał:

Kurde, zawsze myślałem, że to wada.

Bo Ty młody jesteś i mnóstwo nauki jeszcze ........😂

Jarek , zapraszam ponownie do siebie. Będę mógł Ci zaprezentować tranzystor gdzie dynamika jest akcentowana / oczywiście na ile pozwala realizacja utworu/ i lampy, które już słuchałeś. Zamierzam tak ustawić i podłączyć oba systemy, by przełączenie odbyło się w jak najmniejszej jednostce czasu. 

Z moich domowych doświadczeń wynika , że dźwięk z tranzystora wygasa szybciej , przez co dynamika jest wyrazistsza , lampa przechodzi bardziej płynnie między poziomami. 

Czy to wada ? I tak i nie. Zależy od preferencji , dla osób dążących do wierności przekazu , różnicowania realizacji zapewne tak , ale tym ,co chcą chłonąć wyłącznie przyjemność z muzyki ten szczegół raczej jest obojętny 😄

Napisano (edytowany)
11 minut temu, Grzesiek202 napisał:

Tylko czy ta cena na audiofila nie zadziała właśnie odstraszająco ? 😄

Wyszedł następca do wyprzedają. Koszt/efekt kosmiczny. Sam bym kupił, ale nie mam miejsca. Bowersa zresztą już mam, a jestem zwolennikiem dewersyfikacji doznań.

PS 707 jednak trochę bezpieczniej zestrojony. Jak już to mniejsze.

Edytowano przez Kraft
Napisano

W 10mtr przerobiony Dayens Menuetto z najmniejszymi Herbatnikami i node 2i. Wszystko z drugiej ręki za około 1800 euro. 
Numer/brzmienie Eda z Eltonem u mojej córeczki bardziej nam się podoba aniżeli u mnie w salonie. Elly z Louisem brzmi w tym małym pokoiku zjawiskowo. 
Jestem przekonany, że za mniej € można by znaleźć coś co jeszcze bardziej, by nam się podobało. Ale moje audiofilskie ego mi na to nie pozwala. Obecność na forach i czytanie recenzji także nie pomaga. I zapewne małe „osłuchanie” także. 
 

41B37C42-48F6-4D96-A079-A2340980DF97.jpeg

D0920829-7B04-42C3-9E5F-6264CFE20D03.jpeg

Napisano
1 godzinę temu, muzofan napisał:

Zastanawiam się co jest przyczyną takiego stanu rzeczy

Chciałbym znać odpowiedź.

Muzyka symfoniczna/tutti, kotły, perkusja, werbel, elektronika, kontrabas, piano brzmią lepiej w salonie. O kilka klas lepiej. 
Te poniższe przykłady u mnie to brzmienie jakiego nie słyszałem w żadnym salonie, audioshow itp

 

B467577B-F9A6-43D1-BD89-96912F9A9961.jpeg

552A17DF-65CB-4763-A55E-44616ECE0E04.jpeg

4CFB66BE-D84A-470D-A9CB-EC02F8738F67.jpeg

Napisano (edytowany)

Na szczęście dla mnie (i pewnie wielu innych) liczy się cel a nie droga.
Jeśli to co mam gra w satysfakcjonujący dla mnie * (i nie tylko) sposób niezależnie od tego czego słucham to jest to dla mnie mój high-end.
High = gra na odpowiednio wysokim dla mnie poziomie.
End = koniec drogi.

* - słowo/słowa klucz.

:>>>>>

Edytowano przez eMBe
Napisano
1 godzinę temu, J4Z napisał:

Żaden system nie zagra wszystkiego dobrze. Chyba że słabo różnicuje. Wiem, zaraz powiedz ze Twój zagra. No niestety, mam do Ciebie za daleko. 😀

Wrodzona skromność nie pozwala mi tak napisać 😉. Gra bardzo dobrze ale może być lepiej i do tego dążę 😁.

Jeśli droga do celu jest wielką przyjemnością to uważam że warto sobie rozwijać system. Nie mylić z ciągłym żonglowaniem elektroniką 😃

Napisano

Pewnie na podstawie własnego doświadczenia. Bezpieczniej jest napisać. Mój system nie zagra wszystkiego dobrze. 

Potencjał na zagranie wszystkiego ma system kolumn jak ten w linku. Idealne pasmo i step response prezentowanych kolumn DIY (ok.25 minuty porównanie SR do profesjonalnych Adamów). Na zewnątrz kolumn wzmacniacze D klasowe po odpowiednim upgrade. Pomieszczenie dopieszczone akustycznie bez zbędnych rezonansów, z dobrym wytłumieniem ale i niezbędną dyspersją. Jest potencjał na granie wszystkiego wg mnie. 

 

AMP (Large).jpg

SR (Large).jpg

Napisano

Gdyby nie było takich albumów jak "Californication" RHCP to faktycznie 

2 minuty temu, MariuszZ napisał:

Potencjał na zagranie wszystkiego ma system kolumn aktywnych jak

Tak, wiem co zaraz napiszecie jednak ja wolę takie realizacje słuchać na np. podbarwionych Naimach. 

Napisano
1 godzinę temu, MariuszZ napisał:

Potencjał na zagranie wszystkiego ma system kolumn jak ten w linku. (...) Pomieszczenie dopieszczone akustycznie bez zbędnych rezonansów, z dobrym wytłumieniem ale i niezbędną dyspersją. 

Ciekawe, jak się miał koszt adaptacji akustycznej pomieszczenia do ceny kolumn. 

Napisano
2 godziny temu, MariuszZ napisał:

Samej waty jest tam ok. 2 ton.

Z tym że tam są są jeszcze dwa pomieszczenia dla muzykantów. I nie uwierzę że nie ma przesłuchów przez te szklane drzwi 👎 Co oczywiście już po zarejestrowaniu materiału nie ma znaczenia. 

Generalnie: ściana, 20 cm waty, 2.5 mm płyty stalowej, 10 cm waty, listewki drewniane na ok. 70% powierzchni ścian i sufitu. O podłodze nic tam nie zauważyłem, ale widać że poszli najpierw w odcięcie się od zewnętrznych dźwięków.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...