Kraft Napisano 28 lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 28 lutego 2021 2 minuty temu, HQ150 napisał: Sporo osób które u mnie ich słuchały powtarzały jakim cudem tu masz lepszy niż ja z czterodrożnych pak:-) Odczucie dobrego basu i liniowe zejście kolumn do 34 Hz (w pomiarze bezechowym), to elementy które nie muszą mieć ze sobą związku. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HQ150 Napisano 28 lutego 2021 Udostępnij Napisano 28 lutego 2021 Sorry koledzy. Pamięć ludzka jest jednak zawodna. Skuteczność 84dB i schodzą liniowo do 38Hz. I jeszcze znalazłem to: 4 minuty temu, Kraft napisał: Odczucie dobrego basu i liniowe zejście kolumn do 34 Hz (w pomiarze bezechowym), to elementy które nie muszą mieć ze sobą związku. To jest jasne. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 28 lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 28 lutego 2021 29 minut temu, HQ150 napisał: O, jakie? Impuls Audio Lightstorm. Założę o nich wątek, ale najpierw muszę się rozprawić z monitorami. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HQ150 Napisano 28 lutego 2021 Udostępnij Napisano 28 lutego 2021 (edytowany) Bardzo ładne i z dobrą ceną. Jak są zrobione z głową i z dobrymi zwrotnicami to jest to świetna propozycja. Koniecznie daj znać jak to gra. Edytowano 28 lutego 2021 przez HQ150 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcKrawczyk Napisano 28 lutego 2021 Udostępnij Napisano 28 lutego 2021 22 godziny temu, Kraft napisał: Na górze pasma też ciekawie. Mamy tu kopułkowo-pierścieniowy tweeter SB Acoustics Satori TW29R. Głośnik znany m.in. z mających doskonałe opinie kolumn firmy Gato. Gato to jednak podobno modyfikuje satori i nie ogranicza się to tylko do nadruku loga na przetwornikach... zresztą w porównywalnych do YB monitorach Gato FM 15, 17-centymetrowy przetwornik nisko-średniotonowy to też satori a to ich pijar: Niestandardowe sterowniki Każdy przetwornik opracowujemy i dostosowujemy do jego własnego, konkretnego celu w każdym modelu głośnika, łącząc bogate doświadczenie naszego zespołu z niektórymi z wiodących inżynierów przetworników w Danii. Dzięki naszemu podejściu do opracowywania i dostosowywania przetwornika do naszych pożądanych osiągów i potrzeb projektowych, korzystamy z tego, że nie musimy rezygnować z naszych parametrów dźwiękowych i wizualnych i możemy po prostu dostarczyć lepiej brzmiący produkt. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 28 lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 28 lutego 2021 (edytowany) Na 100% Gato modyfikuje front TW29R Czy coś jeszcze? Tego się chyba nigdy nie dowiemy. PS @MarcKrawczyk, widzę po stopce, że przetworniki SBA nie są Ci obce. Edytowano 28 lutego 2021 przez Kraft Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 1 marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 1 marca 2021 Trochę posłuchałem i mam już pierwsze spostrzeżenia. Po pierwsze Bise XL grają, jak podłogówki - dużym, nasyconym dźwiękiem z solidną podstawą basową. W moich 25 m2 ich bas w niczym nie ustępuję temu z dobrych podłogówek. I, co muszę podkreślić, nie jest to bas prawie, mniej więcej czy bez mała, jak z podłogówek. Żadnego udawania. Żadnego podbijania. Żadnego ale. Podłogówki za 6000-7000 zł nie grają na basie lepiej niż Bise, a wiele z nich pewnie gorzej. Rozmiar i klasa głośnika, umiejętne strojenie plus litraż obudowy robią swoje. Nie zauważyłem typowego dla monitorów odpuszczania czy momentów zawahania. Jak są na płycie jakieś basowe atrakcje, to nas nie ominą (ale będę drążył dale, może jakąś słabość znajdę). Bas zatem na duży plus, jednak największą atrakcją brzmienia monitorów YB są i tak wokale. Jakby na nich skupiła się uwaga konstruktora podczas strojenia kolumn. Wokaliści bez problemu się nam materializują. Ich głosy mają przyjemną barwę i brzmią bardzo naturalnie. Tej naturalności sprzyja na pewno,to, że Bise są bardzo powściągliwe w prezentowaniu sybilantów. To chyba jedne z najdelikatniej się z nimi obchodzących kolumn, jakie słyszałem. Nawet zazwyczaj sepleniąca Dido (płyta "Still on My Mind") zabrzmiała zupełnie bezproblemowo (no trochę tych sybilantów u niej było, ale tylko trochę). Jeśli ktoś słucha dużo blisko nagranych wokali, a do tego jest na głoski syczące uczulony, to powinien się bliżej z Bise zapoznać. Długie, komfortowe odsłuchy powinien mieć z nimi zapewnione. cdn. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcKrawczyk Napisano 3 marca 2021 Udostępnij Napisano 3 marca 2021 Dnia 28.02.2021 o 23:07, Kraft napisał: PS @MarcKrawczyk, widzę po stopce, że przetworniki SBA nie są Ci obce. ale dwa razy tańsze, a po cenie katalogowej canto two se, która w 2017 roku wynosiła 5 500,00 jakby dużej różnicy nie widać? Dnia 1.03.2021 o 22:23, Kraft napisał: Nawet zazwyczaj sepleniąca Dido (płyta "Still on My Mind") zabrzmiała zupełnie bezproblemowo (no trochę tych sybilantów u niej było, ale tylko trochę). słuchasz z cd, czy z winyla? u mnie tylko na cd syczy nieco! Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 3 marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 3 marca 2021 (edytowany) Tak. Niekiedy ciężko się dopatrzyć zależności ceny gotowej kolumny od ceny zastosowanych w niej komponentów. 11 minut temu, MarcKrawczyk napisał: słuchasz z cd, czy z winyla? u mnie tylko na cd syczy nieco! Tylko z plików. CD kurzy się u mnie chyba już od 10 lat. Edytowano 3 marca 2021 przez Kraft Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 3 marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 3 marca 2021 (edytowany) Dnia 27.02.2021 o 23:18, Kraft napisał: Na górze pasma też ciekawie. Mamy tu kopułkowo-pierścieniowy tweeter SB Acoustics Satori TW29R. Głośnik znany m.in. z mających doskonałe opinie kolumn firmy Gato. Napisałem wcześniej, że Satori TW29R jest znany z kolumn firmy Gato. I napisałem nieprawdę. Po pierwsze pomyliłem oznaczenie głośnika Bise. Powinno być Satori TW29RN-B (wersja z samym R nie ma magnesu neodymowego). Po drugie, Gato instaluje tweeter o oznaczeniu SB29RDAC. Bardzo podobny konstrukcyjnie ale z napędem ferrytowym, do tego pozbawiony dwuczęściowego frontu i jednego z dwóch miedzianych pierścieni redukujących zniekształcenia. Głośnik ten nie jest też przez producenta zaliczony do najwyższej linii Satori. Teraz najciekawsze. W recenzji monitorów Gato FM-8 w miesięczniku Audio-Video, redaktor Dyba pisze: "mimo niewygórowanej ceny, można mówić o high-endzie. Świadczy o tym jakość użytych komponentów, głośników w szczególności." W Bise mamy więc tweeter ciut lepszy niż w Gato. A woofer nawet znacznie lepszy, bo też z wyższej serii i grubo ponad dwa razy droższy. Będę zatem odtąd pisał, że w Bise tkwią high-endowe przetworniki. Jakby co, to mam to na piśmie. SB29RDAC i Satori TW29RN-B (zdjęcia w różnej skali) Edytowano 3 marca 2021 przez Kraft Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczadupa Napisano 3 marca 2021 Udostępnij Napisano 3 marca 2021 To teraz aż się prosi, żeby porównać monitory Gato FM z naszymi YB Audio czy Impuls Audio na Satori. Jedno jest pewne, monitory Gato wykonane są obłędnie. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 3 marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 3 marca 2021 (edytowany) Dnia 28.02.2021 o 22:18, MarcKrawczyk napisał: Gato to jednak podobno modyfikuje satori i nie ogranicza się to tylko do nadruku loga na przetwornikach... zresztą w porównywalnych do YB monitorach Gato FM 15, 17-centymetrowy przetwornik nisko-średniotonowy to też satori W Gato nie są instalowane głośniki z linii Satori, tylko tańsze (np. w FM-8: SB29RDAC i SB15MFC30-4). PS Przepraszam, że namieszałem. SBA produkuje strasznie dużo podobnych do siebie wersji głośników. Początkowo się w tym pogubiłem. Edytowano 3 marca 2021 przez Kraft Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 4 marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 4 marca 2021 Ostatnio sporo przepinam kabli głośnikowych, więc moja uwaga zwróciła się ku ergonomii terminali w kolumnach. Potrafią czasem napsuć krwi. Te w YB nie robią może wielkiego wrażenia wyglądem, bo płytka terminala jest bardzo mała w stosunku do wielkości kolumn, ale są na szczęście bardzo wygodne. Otwór w trzpieniu jest odpowiednio duży, co przy wpinaniu gołych końcówek jest sprawą kluczową. Nakrętka nie jest zbyt szeroka, co ułatwia celowanie końcówką przewodu. Ma za to wygodny uchwyt pozwalający na łatwe dokręcenie. Terminale są wyraźnie oznaczone kolorami, co w operowaniu za kolumną, najczęściej w półmroku, ma znaczenie. Rozstaw zacisków też jest idealny - nie za wąsko, nie za szeroko. Jedne z najwygodniejszych terminali z jakimi miałem do czynienia. Elegancko i funkcjonalnie. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek4446 Napisano 4 marca 2021 Udostępnij Napisano 4 marca 2021 27 minut temu, Kraft napisał: Jedne z najwygodniejszych terminali z jakimi miałem do czynienia. Są podobne , choć bardziej się świecą do tych które mam w ProAc Responce One SC . potwierdzam , że jest to najwygodniejszy model terminali z jakim się spotkałem. Solidne , dobrze się dokręca , akceptują grube kable. A jak mówimy o terminalach , @Kraft nie wiem jak w tych kolumnach , ale spotkałem się w swojej karierze tylko z dwoma przypadkami , ze przy zakładaniu terminali zadbano o to, by otwory na kabel były w identycznym położeniu w obydwu. Jeden to właśnie ProAc, a drugi to monobloki WBA. Można z zamkniętymi oczami zakładać kabel , po za tym przewody są w wymuszony sposób oddalone od siebie. Jak wrócę z roboty wkleję fotkę , można będzie porównać. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszZ Napisano 4 marca 2021 Udostępnij Napisano 4 marca 2021 42 minuty temu, Kraft napisał: Elegancko i funkcjonalnie. Dobrze to wygląda. Ja zwracam uwagę na długość tego tunelu na wtyk bananowy w gnieździe. Chodzi głównie o lepszy styk powierzchni po wtyknięciu banana. Niestety w tańszych wersjach sprzętu niektórzy producenci oszczędzają i dają takie mikrusy jak na zdjęciu. Ja wszystkie, we wszystkich kolumnach i wzmacniaczach powymieniałem na CMC jak na zdjęciu. To nie jest żaden top ale deko lepsze od tych obok Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek4446 Napisano 4 marca 2021 Udostępnij Napisano 4 marca 2021 21 minut temu, MariuszZ napisał: Ja zwracam uwagę na długość tego tunelu na wtyk bananowy w gnieździe. @Kraft sorry , ale muszę zadać pytanie @MariuszZ bo zapomnę Mariusz mam takie plastikowe popierdółki / terminale/ w Beresfordzie , będę wymieniał , rozumiem , że CMC możesz polecić. Masz / macie / tylko jakiś pomysł ,czym dociążyć wewnątrz Beresforda ? Coś małego objętościowo, a ciężkie. Mam dosyć solidne kabelki , a wpinam trzy pary i go trochę przeważa. Jak dojdą cięższe gniazda obawiam się , że będzie jeszcze gorzej. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chyba Miro 84 Napisano 4 marca 2021 Udostępnij Napisano 4 marca 2021 Ołów najlepiej Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszZ Napisano 4 marca 2021 Udostępnij Napisano 4 marca 2021 9 minut temu, tomek4446 napisał: Coś małego objętościowo, a ciężkie. Mam dosyć solidne kabelki , a wpinam trzy pary i go trochę przeważa. Może między dolną osłonę, a nóżki dotnij prostokątną płytę licującą z obudową z jakiejś stali 10mm lub miedzi żeby nie rdzewiało Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nowy78 Napisano 4 marca 2021 Udostępnij Napisano 4 marca 2021 2 godziny temu, Kraft napisał: Jedne z najwygodniejszych terminali z jakimi miałem do czynienia. Elegancko i funkcjonalnie. A czy te z Usherów nie są ciekawe? Oprócz standardowego docisku umożliwiającego podłączenie gołych przewodów, mają drugi, niezależnie zaciskający bananki w gnieździe. Tak dobrze trzymają, że mogą nawet pełnić funkcję uchwytów w zawiesiach dźwigowych 😂 Być może lekki przerost formy, ale robią dobre wrażenie. Niestety były montowane w wyższych modelach kolumn i końcówkach mocy tylko przez jakiś czas, a później Usher zastąpił je bardziej "pospolitymi" gniazdami. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 4 marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 4 marca 2021 42 minuty temu, nowy78 napisał: A czy te z Usherów nie są ciekawe? Oprócz standardowego docisku umożliwiającego podłączenie gołych przewodów, mają drugi, niezależnie zaciskający bananki w gnieździe. Tak dobrze trzymają, że mogą nawet pełnić funkcję uchwytów w zawiesiach dźwigowych 😂 Być może lekki przerost formy, ale robią dobre wrażenie. Niestety były montowane w wyższych modelach kolumn i końcówkach mocy tylko przez jakiś czas, a później Usher zastąpił je bardziej "pospolitymi" gniazdami. Właśnie się wypowiedziałem na ten temat. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek4446 Napisano 4 marca 2021 Udostępnij Napisano 4 marca 2021 9 minut temu, Chyba Miro 84 napisał: Ołów najlepiej Myślałem o betonie , bo akurat mam na przeciwko budowę i chłopaki wylewają stropy z 'gruchy" ............ Ołów jest ok. tylko w związku z ekologią ciężko go dostać. 1 godzinę temu, MariuszZ napisał: Może między dolną osłonę, a nóżki dotnij prostokątną płytę licującą z obudową z jakiejś stali 10mm lub miedzi żeby nie rdzewiało Dospawać ? Dzięki pomyślę, pomysł dobry. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 4 marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 4 marca 2021 2 godziny temu, tomek4446 napisał: A jak mówimy o terminalach , @Kraft nie wiem jak w tych kolumnach , ale spotkałem się w swojej karierze tylko z dwoma przypadkami , ze przy zakładaniu terminali zadbano o to, by otwory na kabel były w identycznym położeniu w obydwu. W Bise i Diamondach wszystkie otwory w trzpieniach są ustawione na godzinę 12.00. W LS50 są skierowane lekko do wewnątrz, ale powtarzalnie w obu kolumnach, więc to prawdopodobnie celowy zabieg. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chyba Miro 84 Napisano 4 marca 2021 Udostępnij Napisano 4 marca 2021 1 godzinę temu, tomek4446 napisał: Myślałem o betonie , bo akurat mam na przeciwko budowę i chłopaki wylewają stropy z 'gruchy" ............ Ołów jest ok. tylko w związku z ekologią ciężko go dostać Tak naprawde to zrob tak jak robi Wilson Audio z swoimi hiendowymi zwrotnicami. Wykonuje takie skrzyneczki - do nich wkłada zwrotnice i wszystko zalewa czarna żywica. Twoja skrzyneczka jest Beresford, wystarczy zalać i po sprawie Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 6 marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 marca 2021 (edytowany) Swego czasu psioczyłem na orzechowy fornir w Audio Physic Classic 5. Z bliska niby ładny, ale wystarczy odsunąć się na dwa metry i już nie do odróżnienia od foliowej imitacji. Jakiś za gładki, z za mało widoczną strukturą drewna. A są przecież bardziej efektowne forniry. Dlaczego ten orzech jest taki popularny? Na przykład dąb z dowolnej odległości wygląda na okleinę naturalną (Pylon stosuje wyłącznie dąb, bejcując go tylko na różne kolory). Orzech jednak rządzi. Po AP mam teraz u siebie dwie kolejne kolumny w okleinie orzechowej (chyba orzech amerykański): Bise XL i Lightstormy od Impuls Audio. Była jakaś wyprzedaż na ten fornir, czy co? Całe szczęście, że w odróżnieniu od Audio Physica, w manufakturach możemy sobie wybrać dowolny fornir, także dębowy. Nie jesteśmy skazani na gust zaopatrzeniowca;) Edytowano 6 marca 2021 przez Kraft Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczadupa Napisano 6 marca 2021 Udostępnij Napisano 6 marca 2021 (edytowany) 4 godziny temu, Kraft napisał: Była jakaś wyprzedaż na ten fornir, czy co? Pewnie odpowiedź znajduje się w cenie tych paczek. Zobacz (pewnie już widziałeś) jak wykonane są skrzynki monitorów np. od Gato. Tylko ślepy nie zauważy, gdzie więcej oszczędzano. Z drugiej strony, ile takich monitorów Bise sprzeda/sprzedało do tej pory YB Audio już nie mówiąc o paczkach od Impuls Audio... (cenowo wypadają zdecydowanie mniej atrakcyjnie niż YB Audio) a ile Gato?. Przy zdecydowanie większej skali produkcji Gato może sobie pozwolić na lepsze wykonanie w przeciwieństwie do jednostkowej produkcji Bise czy Lightsorm. Oczywiście zawsze można powiedzieć, że kupując paczki DIY "oszczędzamy" bo odpadają koszty dystrybutora i dilera ale ja tego jakoś w cenach głośników naszych malutkich producentów DIY nie widzę. Ciężko jest wyrwać jakiś rabat na nowe, nie zjeżdżone po całym kraju paczki od Impuls Audio czy YB Audio a w salonach audio praktycznie zawsze udaje się urwać te min. 15 % ceny na paczkach od tych największych, najbardziej znanych, z ogromnym doświadczeniem i sukcesami producentów. I teraz mamy takie Dynaudio Evoke 20 i Bise XL w tej samej cenie (po rabatach), skrzynki Dynaudio - ich wykonanie to zupełnie inny poziom niż Bise, brzmienie - tu wiadomo, każdy powie coś innego, jednak jakaś analogia jest ponieważ zarówno Bise XL jak i Evoke 20 to praktycznie najniższe modele w ofercie obu producentów. ps. Na marginesie zapytam, podobają Ci się wysokie tony w modelu Bise? Cechy średnicy Bise odebrałem bardzo podobnie jak Ty ale zastanawia mnie góra, jest taka..., no właśnie, ciekawe co Ty o niej napiszesz Mam nadzieję, że swoim wpisem nie wsadziłem kija w mrowisko... Niby głośniczki to tylko przedmioty martwe ale my audiofile ... Edytowano 6 marca 2021 przez kaczadupa Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.