Kraft Napisano 11 czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 11 czerwca 2021 24 minuty temu, S4Home napisał: Żeby było ciekawiej trzeba po prostu wylać łyżkę dziegciu. Idealnym przykładem jest rynek motoryzacyjny. Tam podobne testy odbywały się już dawno i obecnie zmieniły ton. W każdym teście, nawet drogie samochodu znajdą uwagi. Podobnie Smartfony czy laptopy. Napisałem o Menutech: No cóż. Pewnych spraw nie da się przeskoczyć. [...] Bas ma swój limit. Pewnych partii poprawnie nie odtworzy... Bas - 7/10 Nie zauważyłeś? To tłumaczenie, że nie jest się koniem staje się nudne. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HQ150 Napisano 11 czerwca 2021 Udostępnij Napisano 11 czerwca 2021 Dnia 10.06.2021 o 07:57, Kraft napisał: Wychodzi na to, że zrobienie dobrych kolumn, przynajmniej w budżecie w którym się poruszam, to nic wielkiego. Każdemu się udaje. I na to wielu czekało. Już teraz wiadomo, że źródło nie gra. Pliki ze wszystkiego idą takie same. Zera, jedynki to jest poza dyskusją. Kable cyfrowe, bez komentarza. DAC też już zostało udowodnione i pomierzone, że taki za 1000zł od chińczyka to szczyt tego co możemy u siebie usłyszeć. Kable analogowe, to wiadomo nie ma nawet co zaczynać. Były pomiary itd. Wszystko to to samo. Przedwzmacniacz, no ma tam jakiś wpływ na dźwięk ale z dobrego amplitunera kina domowego wystarczy w zupełności. Końcówki mocy to też nie do odróżnienia w ślepym teście. I brakowało tylko kompendium wiedzy na temat kolumn. Teraz już wiadomo, że nawet te tanie już każdemu wychodzą bo ich zbudowanie to nic wielkiego. I tu nawet nie trzeba danych technicznych i pomiarów ( w odróżnieniu od kabli i DAC-ów np.) No tym bardziej przecież będzie idealnie u każdego kto zrobi drogie. To jest jasne. I to się powinno znaleźć na górze pierwszej strony, żeby każdy szukający swojej drogi w swoim audio od razu wiedział na czym stoi a nie błądził w ciemnościach wiedzy. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrólKiczu Napisano 11 czerwca 2021 Udostępnij Napisano 11 czerwca 2021 Czy Ty @HQ150 w każdym temacie musisz sobie udowodnić, że tylko coś co kosztuje pierdylion złotych, co ma membranę średnicy słońca i napędzane jest wzmacniaczem o mocy małej elektrowni, ma prawo zagrać? Starasz się w ten sposób wytłumaczyć sobie, że poniesione przez Ciebie wydatki miały sens? Starasz się być zabawny? A może wydaje Ci się, że pisząc te swoje prześmiewcze posty błyśniesz intelektem? A może aspirujesz do miana największego bufona tego forum? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HQ150 Napisano 11 czerwca 2021 Udostępnij Napisano 11 czerwca 2021 3 godziny temu, seba3002 napisał: A może aspirujesz do miana największego bufona tego forum? Oooooo Tak mi dobrze, tak mi mów! Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszZ Napisano 11 czerwca 2021 Udostępnij Napisano 11 czerwca 2021 (edytowany) Jarek @Kraft mógłbyś rozwinąć temat madalu za mikrodynamikę. Kilkukrotnie nawiązujesz w teście do niej ale za cholerę nie mogę zinterpretować na podstawie wpisów jak Ty ją interpretujesz. Będę wdzięczny za wyjaśnienie. To dla mnie ciekawy kierunek Twoich ocen bo wiem, że obiektywistą jesteś dość twardym, a ten subiektywny parametr jest wprost z audiofilskiego słownika wyjęty i jako taki nie do końca zdefiniowany. Nie da się go wyrazić zmierzonym technicznym parametrem. Poza tym strach cokolwiek pisać żeby awantury nie wywołać tym bardziej, że czasowo zamykają tematy moderatorzy za drobne pyskówki. Apeluję zatem do wszystkich Kolegów o kulturalne i merytoryczne wypowiedzi bez osobistych wycieczek 😉 Edytowano 11 czerwca 2021 przez MariuszZ Lit Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 11 czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 11 czerwca 2021 (edytowany) 36 minut temu, MariuszZ napisał: Jarek @Kraft mógłbyś rozwinąć temat madalu za mikrodynamikę. Dobre pytanie. Zajrzałem do słowniczka i zwątpiłem, czy użyłem tego terminu poprawnie. Chodziło mi o szybkość (dynamikę) narastania sygnału, umiejętność błyskawicznego przejścia ze stanu "cicho" do "głośno" (najlepiej to uchwycić w przypadku instrumentów perkusyjnych). Nazwałem ją mikrodynamiką, żeby odróżnić ją od dynamiki, czyli - w uproszczeniu - umiejętności zagrania głośno. Jednak słowiczek HiFi.pl podaje coś takiego: "Mikrodynamika daje nam dobrą reprodukcję kontrastów w zakresie cichych dźwięków, możemy łatwo wyczuć różnicę pomiędzy cichym a bardzo cichym dźwiękiem." To co ja nazwałem mikrodynamiką hifi.pl nazywa raczej "szybkością", ale też nie do końca, bo pisze: "Chodzi o to aby sprzęt odtwarzał wiernie bardzo szybkie i dynamiczne narastanie dźwięków". Pojawia się jeszcze jeden problem. Przynajmniej w moich warunkach odsłuchowych. Ten problem to poziom szumów w pomieszczeniu. Przypuszczam, że zależnie od pory dnia może to być 20-30 dB. Muzyki słucham niezbyt głośno, zastanawiam się więc, jaką ja mam w ogóle możliwość usłyszenia różnic "pomiędzy cichym a bardzo cichym dźwiękiem". Czy mikrodynamika z zacytowanego fragmentu jest słyszalna i możliwa do oceny w normalnym pomieszczeniu? Edytowano 11 czerwca 2021 przez Kraft Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lpomis Napisano 11 czerwca 2021 Udostępnij Napisano 11 czerwca 2021 Ja mikrodynamikę pojmuję jako właśnie różnicowanie dźwięków, często tych które "dzieją się" w tle. To ich odseparowanie od siebie i tak jak wyżej - kontrast pomiędzy nimi. Ale sam nie ukrywam, zgadzając się z odznaczeniem miałem na myśli także wyższe poziomy głośności. A tu okazuje się, że do tego przewidziane jest kolejne pojęcie - makrodynamika. I znów z hifi.pl "Makrodynamika dotyczy drugiego końca skali. Sprzęt o dużej makrodyamice bedzie grał głośno, a kiedy pojawi się jakieś bardzo dynamiczne forte jeszcze zwiększy poziom nie spłaszczając kontrastu.". Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszZ Napisano 11 czerwca 2021 Udostępnij Napisano 11 czerwca 2021 (edytowany) 32 minuty temu, Kraft napisał: Chodziło mi o szybkość (dynamikę) narastania sygnału, umiejętność błyskawicznego przejścia ze stanu "cicho" do "głośno" To określa poniekąd parametr SR i definiuje go raczej wzmacniacz. Jeżeli ma wysoki to kolumny jeżeli są dobrej jakości odpracują. Wychodzi na to, że dałeś medal wzmakowi? 😉 Ogólnie to dość zawiły temat bo mam wrażenie, że wiele spraw umyka w testach. Nie z Twojej winy oczywiście. Opisujesz Twój wariant wydarzeń tylko z punktu widzenia Marantz'a. Przykład jak mogą testy gmatwać pojęcie opiniobiorców to test dwóch paczek o małej i dużej efektywności na jednym wzmacniaczu. Załóżmy 84dB i 92dB. Jeżeli słuchamy na jednym poziomie głośności to oczywiście dla mniej efektywnych paczek trzeba gałką podkręcić więcej. Twój wzmacniacz to lubi. Ogólnie tranzystory AB klasy mają tendencje do zmniejszania zniekształceń przy wzroście mocy do pewnego punktu. Zatem dla tego samego poziomu głośności mniej efektywne paczki pozornie zagrają z mniejszymi zniekształceniami co oczywiście przełoży się na lepszą mikrodynamikę. Te z większą efektywnością wypadną teoretycznie gorzej. Tu pojawia się problem jednego wzmacniacza. Zakładając, że miałbyś inny, na przykład lampowy to dla tej samej głośności bardziej efektywne zagrałyby z lepszą mikrodynamiką bo lampiaki dają mniej zniekształceń na początku skali mocy i coraz więcej z jej wzrostem. Pogmatwane to i czasami niezbyt oczywiste ale tak to w uproszczeniu działa. Jeżeli chodzi o Twoje warunki to myślę, że w tym mniejszym pomieszczeniu te mikrodynamiczne smaczki lepiej słyszysz. Jak to jest? Sam oceń. W większym myślę, że trochę pogłos może przeszkadzać ale to musiałbyś pomierzyć przed dodaniem absorberów i po oraz ocenić na ucho. Może to co masz wystarczy. Szum miejski jako taki można ogarnąć wieczorową porą. Warto eksperymentować na pewno bo tu zysk jest odczuwalny i realny 😉 Edytowano 11 czerwca 2021 przez MariuszZ literówka Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 11 czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 11 czerwca 2021 (edytowany) 9 minut temu, MariuszZ napisał: To określa poniekąd parametr SR i definiuje go raczej wzmacniacz. Co to jest SR? Przy wzmacniaczach się go podaje? Jak go może definiować wzmacniacz, jak na tym samym Marantzu kolumny "narastają" mi różnie. To o czym piszę, to cecha kolumn. Edytowano 11 czerwca 2021 przez Kraft Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszZ Napisano 11 czerwca 2021 Udostępnij Napisano 11 czerwca 2021 Slew rate 😉 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 11 czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 11 czerwca 2021 1 minutę temu, MariuszZ napisał: Slew rate 😉 Ale znasz ten parametr do jakiegoś wzmacniacza audio? 30 minut temu, lpomis napisał: Ja mikrodynamikę pojmuję jako właśnie różnicowanie dźwięków, często tych które "dzieją się" w tle. Wychodzi na to, że nagrodę za mikrodynamikę powinny otrzymać Brooklyny;) Ja Twoją "mikrodynamikę" nazywam "przejrzystością". Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 11 czerwca 2021 Udostępnij Napisano 11 czerwca 2021 Mikrodynamika to kontrast w dźwiękach cichych. Makrodynamika w głośnych. Dynamika w całej skali od najcichszego do najgłośniejszego. Przy czym wysoka dynamika to większą rozpiętość między tymi dźwiękami. Szybkość narastania chyba jasne. Z tym, że zwracam tu uwagę na parametr pojemności kabli. Czym mniejszy parametr, tym szybsze narastanie. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 11 czerwca 2021 Udostępnij Napisano 11 czerwca 2021 Dynamika, może spadać w trakcie odtwarzania. To trzymanie tzw prat. Zależy od klasy wzmacniacza. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszZ Napisano 11 czerwca 2021 Udostępnij Napisano 11 czerwca 2021 (edytowany) 1 godzinę temu, Kraft napisał: Ale znasz ten parametr do jakiegoś wzmacniacza audio? Jasne. Zajrzyj chociażby do zmagań Piotrka @nowy78 z First Watem, jak pamiętam to pisał o tym trochę? Mierzy się to oscyloskopem oglądając przebiegi elektryczne prostokąta na wyjściu wzmaka, jednostka to us/V albo odwrotnie 😉 Ogólnie mocno upraszczając im szersze pasmo przenoszenia tym lepszy SR ale zależy on od wielu czynników. Niektórzy producenci podają ale to rzadkość bo SR teoretycznie jest we współczesnych konstrukcjach wystarczająco dobry, mimo to słychać jego braki w określonym repertuarze 😉 Edytowano 11 czerwca 2021 przez MariuszZ Lit Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 11 czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 11 czerwca 2021 47 minut temu, MariuszZ napisał: SR teoretycznie jest we współczesnych konstrukcjach wystarczająco dobry To mi wystarczy. Nie będę się tym tematem w takim razie interesował;) Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszZ Napisano 11 czerwca 2021 Udostępnij Napisano 11 czerwca 2021 18 minut temu, Kraft napisał: To mi wystarczy. Nie będę się tym tematem w takim razie interesował;) E tam. Interesuj się wszystkimi aspektami brzmienia, obiektywnymi, subiektywnymi, a nawet tymi niezdefiniowanymi bo daje to "wygodniejszy" punkt spojrzenia na pisanie recek 😉 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 12 czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 12 czerwca 2021 Wracając do Menuetów. Jak mam zatem nazwać cechę za którą chcę im dać wyróżnienie, a którą można opisać jako dobre oddanie szybko narastających dźwięków impulsowych (np. bębnów)? Skoro nie mikrodynamika to co? Szybkość? Dynamika? Transjentność? Jakie określenie będzie zwięzłe i zrozumiałe? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chyba Miro 84 Napisano 12 czerwca 2021 Udostępnij Napisano 12 czerwca 2021 Moze "atak"? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrólKiczu Napisano 12 czerwca 2021 Udostępnij Napisano 12 czerwca 2021 Może "pier....cie" 😐. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 czerwca 2021 Udostępnij Napisano 12 czerwca 2021 1 minutę temu, seba3002 napisał: Może "pier....cie" 😐. Też tak myślałem, ale to bardziej do potęgi basu się odnosi czy wolumenu 😆 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chyba Miro 84 Napisano 12 czerwca 2021 Udostępnij Napisano 12 czerwca 2021 Ja stawiam na atak - szybka zmiana zdarzenia (zaskoczenie) - być może o to chodzi koledze. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fafniak Napisano 12 czerwca 2021 Udostępnij Napisano 12 czerwca 2021 12 minut temu, Chyba Miro 84 napisał: Ja stawiam na atak i dobrze stawiasz Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszZ Napisano 12 czerwca 2021 Udostępnij Napisano 12 czerwca 2021 Fachowo to chyba nazywa się faza ataku czyli transjent początkowy attack + decay 😉 Wracając do mikrodynamiki to różnice łatwo wyczaić po czasie trwania wybrzmień (faza wybrzmiewania dźwięku), ich faktury. Przy lepszej mikrodynamice wybrzmienia na przykład kontrabasu trwają tak jakby dłużej, nie toną od razu w szumie, a po ich fakturze można domyślić się z czego jest struna wykonana i jaki ma naciąg 😉 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chyba Miro 84 Napisano 12 czerwca 2021 Udostępnij Napisano 12 czerwca 2021 I jeszcze można wywnioskować z jakiego rodzaju drewna był instrument wykonany a także czy drzewo stało w miejscu przewiewnym i nasłonecznionym nie mówiąc już o imieniu scinajacego go pracownika 😇🤣🤣🤣🤣🤣 To był żart... 🤣🤣🤣 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrólKiczu Napisano 12 czerwca 2021 Udostępnij Napisano 12 czerwca 2021 1 godzinę temu, MariuszZ napisał: Wracając do mikrodynamiki to różnice łatwo wyczaić po czasie trwania wybrzmień (faza wybrzmiewania dźwięku) Kuźwa, Mariusz, Ty naprawdę potrafisz dostrzec takie detale 😝? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.