Skocz do zawartości

PMC Twenty5.21 - Kraftest (mini)


Kraft

Recommended Posts

20 minut temu, S4Home napisał:

On nigdy nie zejdzie nisko jak to sobie wyobrażamy. Ale wiem co było w 23 przy złym wzmacniaczu. To samo.

Małe monitory potrafią grać basem, chodź wiadomo nie subwooferowym

Ja jestem zwolennikiem podłączania równie dobrej elektroniki co kolumny. Ale wiem że jestem w niszy. 

Bo tb2i to chyba odpowiednik 22 właśnie. 

A ogólnie uważam że twenty były lepsze od twenty5, pewnie dlatego tak szybko zastąpiono je wersja i

Piotr

U mnie wzmak lampowy generuje lepszej jakości bas aniżeli ampli KD (dźwiękowo jak tx8270) , zabawne wrażenie jak się przepina z ampli gdzie grało z subem i powiedzmy jest 70% , sam ampli bez suba 50% jeśli o bas chodzi :D  także elektronika wzmak , źródło robią różnicę

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, seba3002 napisał:

Chętnie bym posłuchał a powiem więcej, była okazja żeby kupić stary model "dwudziestek", ale raz, że trzeba byłoby je sprowadzać z zagranicy, a dwa ... marantz 😝. Także dałem sobie spokój. 

Zapraszam do siebie, można sprawdzić czy ATC serii classic ma dogrzaną średnicę czy raczej naturalną ;) 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Przecież mamy kogoś na forum z klasowymi atc. 

Zapewniam Was zeblizej im do pmc niż atc z serii scm 7 czy pylon diamond. Choć tam z racji większego przetwornika i większego litrażu bas będzie potężniejszy i zejdzie niżej.

3 godziny temu, seba3002 napisał:

Ale Ty piszesz o dużych podłogówkach. Skąd u licha w niewielkiej 21-ce ma się wziąć ten nisko schodzący bas? Ja rozumiem, że można lepiej niż ten marantz, ale na Boga, nie opowiadaj że podłączając DROŻSZY wzmacniacz nagle bas z kolumn wielkości pudełka po butach wypłynie niski basior. 

Bardzo chętnie kiedyś skorzystam, z tym że tak naprawdę ja nie czuję potrzeby "leczenia" tych kolumn elektroniką. Mam drugie, tańsze kolumienki, które grają wg mnie (i nie tylko mnie) całkiem fajnie z tym wzmacniaczem a PMC traktuję jako raczej jako ciekawostkę.

Seba, ale czemu wzioleś 21 a nie 22. Przecież do Twojego pomieszczenia potrzebny jest trochę większy gabaryt. Nie możesz dziwić się, że masz jasny dźwięk z takimi minimonitorkami.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, audiowit napisał:

Seba, ale czemu wzioleś 21 a nie 22. Przecież do Twojego pomieszczenia potrzebny jest trochę większy gabaryt. Nie możesz dziwić się, że masz jasny dźwięk z takimi minimonitorkami.

Z prostego powodu - budżet 🙂. Niestety, nie należę do najzamożniejszych i wydatek rzędu 10k to już dla mnie naprawdę bardzo dużo. Po drugie - nigdzie nie napisałem, że w moim pomieszczeniu brakuje mi basu. Mam czternastometrowy pokoik, w którym grały już większe monitory, jak kefy r300, buchardty s300 czy dynaudio excite x18 i naprawdę dużo bardziej cenię sobie bas z małych pmc czy atc niż z tych dużych paczek. Nic się nie wzbudza, nie ciągnie a wręcz przeciwnie - jest świetnie kontrolowany i dobrze różnicowany. 

Kolejna rzecz. Nigdzie nie zanegowałem faktu, że podłączenie do ATC czy PMC lepszej elektroniki może przynieść ciekawsze efekty niż połączenie tych kolumn z marantzem. Ale po pierwsze - nie stać mnie na nic droższego, a po drugie, po przesłuchaniu kilku wzmacniaczy w budżecie nowego marantza pm 8006, jakoś nie czuję takiej potrzeby. A szukanie w używkach to już w ogóle dla mnie kosmos. 

Cieszę się natomiast, że te małe paczuszki wzbudziły tyle emocji, może tylko szkoda, że nie zawsze zdrowych 😉

Pozdrawiam, Sebastian 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Kraft napisał:

Moje skąpstwo punktowe było uwarunkowane ceną. Za 10 000 zł (jeszcze przy tych gabarytach) trzeba chyba wymagać?

Jeśli jednak chodzi o ranking bezwzględny, to myślę, że łapią się w okolicach pierwszej piątki moich ulubionych kolumn.

M1 Classic z YB Audio w podobnej cenie, a punktów więcej, czyli wygrały. :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, stach_s napisał:

Ale zeby bylo smieszniej, to wersja 25i jest chyba jeszcze slabsza,a przy tym wyraznie drozsza! 

Tego już nie wiem.

Twenty moim zdaniem była ok. Bardzo ok. Te kolumny mi leżały. Mówie o 22 i 26

Twenty5 jakoś mniej mi podeszły mimo lepszego designu.

'i' ni wiem.

18 godzin temu, Kubakk napisał:

U mnie wzmak lampowy generuje lepszej jakości bas aniżeli ampli KD (dźwiękowo jak tx8270) , zabawne wrażenie jak się przepina z ampli gdzie grało z subem i powiedzmy jest 70% , sam ampli bez suba 50% jeśli o bas chodzi :D  także elektronika wzmak , źródło robią różnicę

Absolutnie się zgadzam!

13 godzin temu, audiowit napisał:

Zawsze ceniłem pmc i będę ich bronił. Mogą się nie podobać ale zwykle w swoim budżecie są warte rozważenia. To samo zresztą tyczy się atc.

Niemniej te dwie firmy są wymagające dla elektroniki.

To jest raz. A dwa to kolumny których nie kupi osoba nie mająca wcześniej sprzetu. Obawiam się że nawet ktoś kto przesiadał się z pierwszego też będzie miał problem z dostrzeżeniem ich zalet. To nie kolumny które robią pierwsze wrażenie jak Klipsch.

U nas kto kupił PMC był świadom zakupu, miał kilka sprzętów wcześniej, wiedział czego szukał. Obsługa "ograniczyła" się do podpinania.

Serio.

Piotr

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Dzięki niezwykłej uprzejmości @KrólKiczu (jeszcze raz dzięki Seba!). I mnie było dane posłuchać PMC Twenty5.21. Monitory prezentują się co najmniej bardzo dobrze. Ładny fornir, dość ascetyczne ale porządne wykonanie i oryginalne wykończenie tyłu z bardzo dużymi, wygodnymi terminalami.
Na początek taka ogólna refleksja i pierwsze wrażenie; są to kolumny w których słyszę pewne wspólne cechy z moimi B&W706. Mianowicie, to również granie niezwykle angażujące i wręcz zmuszające do wsłuchiwania się w coraz to więcej szczegółów. A mam wrażenie, że te kolumienki wyciągają już po prostu wszystko z nagrania! Naprawdę pod tym względem są chyba najlepszą konstrukcją jaką słyszałem.
To dalej o podobieństwach: góra pasma również jest serwowana w ilościach jednak niekiedy burzących proporcje. Podobnie jak w B&W jest jej sporo. A mam wrażenie, że w PMC słychać ją jeszcze bardziej wyeksponowaną. Choć nie jest tak rozproszona i nie budująca aż tak szerokiej przestrzeni wokół jak w 706, to jest moim zdaniem doskonałej jakości.
Ale i w budowaniu przestrzeni jest efekt łał! Skala jest na pewno mniejsza niż w moich kolumnach, ale ten aspekt jest naprawdę świetny. Naprawdę trójwymiarowy dźwięk.
Bardzo mocno rozważałbym posiadanie tych kulumn gdyby nie jedna cecha: no jednak niedoważony, słaby w sensie ilości bas. Jeszcze niedawno sądziłem, że dźwięk z 706 nie ma poważnej masy i autorytetu. Teraz twierdzę, że jak na moje niecałe 20m kwadratowych (ale małą kubaturę) - jednak ma. No a w PMC, za sprawą bardzo wyraźnej góry, to po prostu słychać. Efekt jest taki, że mam wrażenie iż Twenty 5.21 to takie naprawdę rasowe monitory, do analizy nagrań. One jakoś tak w ogóle całościowo, oprócz wokali, grają "technicznie". Bo wokale z nich też biorę w ciemno. Mam wrażenie, że w wielu utworach były jakoś tak wyciągnięte z reszty pasma. Czasami jakbyśmy w ogóle słyszeli osobną linię w głosem i instrumentami. Ale mnie się to podoba. Ogólnie pod tym względem oceniam je jako bliższe naturalności niż te z B&W706, czy KEFR3.
 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.02.2022 o 18:26, Kraft napisał:

25.21 przypominają mi bardzo Bowersy 706. One też budowały rozległą przestrzeń. I robiły to inaczej niż większość kolumn. Mi to odpowiadało. Podobała mi się możliwość całkowitego zatopienia w muzyce. Uczucie otoczenia nią (efekt oczywiście odczuwalny tylko na pewnych nagraniach)

Przyrzekam, teraz to przeczytałem 🙂.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Grzesiek202 A jak z repertuarem muzycznym - czy PMC faworyzują bądź traktują po macoszemu jakieś gatunki, typy realizacji itp? Da się posłuchać odchudzonych nagrań (np. remasterów) czy są dla nich bezwzględne? I druga kwestia - jak odbierasz ich barwność w porównaniu ze swoimi B&W? Które mają więcej soczystości na sopranach i średnicy, dłuższe wybrzmienia itp? Domyślam się, że z MA 1000 nic nie zabrzmi sucho, ale czy PMC Twoim zdaniem wyraźnie potrzebują tego lampowego podbarwienia i nasycenia czy też zagrają wdzięcznie również z neutralnym czystym tranzystorem?

Edytowano przez Rafał S
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w przedmiotowym modelu PMC ale w poprzednim czyli modelu PMC 20.21 wokale były zjawiskowej urody.  Właśnie wokale i przestrzeń oraz zwinność tych głośników robiła największe wrażenie. Słuchane na Cyrusie 8.2 DAC.

Wady - nie wygładzały, nie zmiękczały głosek syczących ale trzeba tu pamiętać o charakterze samego klasycznego Cyrusa , który grał w bardzo otwarty sposób i lekko nawet utwardzony w miejscach, gdzie PMC przydałoby się więcej miękkości, zaokrąglenia czy ocieplenia. Jest wysoce prawdopodobne , że trany grające ciepło i miękko jak większość współczesnych, niedrogich  Naimów to idealny partner dla PMC. 

 

Edytowano przez kaczadupa
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, kaczadupa napisał:

Jest wysoce prawdopodobne , że trany grające ciepło i miękko jak większość współczesnych, niedrogich  Naimów to idealny partner dla PMC.

Adam, jak uważasz, taki np. Nait XS3 będzie jeszcze dość "niedrogi", żeby zagrać z PMC, czy też już zabraknie mu tego potrzebnego ciepła i miękkości? ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Rafał S napisał:

dość "niedrogi

Już wyjaśniam jakie przyjąłem ramki "niedrogości u nejma". ;)

Wszystkie Uniti oraz wszystkie (trzy) integry. 

Dla siebie widziałbym najszybciej SNy z PMC. XS3 może mieć za dużo góry w połączeniu z PMC ale z pewnością byłoby najbardziej dynamicznie i efektownie. 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...