Skocz do zawartości

Krok w otchłań dźwięku - pomoc w doborze sprzętu do 12 tys.


PoJohnDny

Recommended Posts

7 minut temu, PoJohnDny napisał:

Cześć!

Wracam do was z małą porcją doświadczeń i informacji. W końcu udało mi się coś posłuchać więc temat znów jest żywy. Miałem dziś przyjemność posłuchać. Co prawda nie było tego dużo, ale już mam pewne wnioski i przemyślenia, a więc pokuszę się o mały opis.

Tak jak wspomniałem konfiguracji nie było dużo, a i tak udało się wprowadzić totalny mętlik w mojej głowie.

1. Naim Uniti Atom + KEF R3

Zacznę od tego, że nie spodziewałem się takiego grania z takiego małego klocuszka, jednak to technika, a nie rozmiar ma znaczenie :D Na pewno wielkim plusem był dość ciekawy i dynamiczny bas, może momentami trochę rozmyty, ale za to w moim odczuciu schodzący dość nisko. Bardzo ciekawe doświadczenie biorąc pod uwagę, że tak jak wspominałem we wcześniejszych wpisach nie jestem osobą, którą nie interesuje tak bardzo dolny zakres, przynajmniej tak mi się wydawało do tej pory! Scena również wydawała mi się dość szeroka (nie piszę pewnie, że taka była bo jestem za mało osłuchany, w pełni subiektywny opis od osoby bez doświadczenia). Z minusów to brak tego pstryczka w ucho, średnia jak dla mnie poprawna. Czy to był dźwięk, który z początku precyzowałem, że chce uzyskać? Na pewno nie. Czy byłbym w stanie kupić taki zestaw? Tak, pod warunkiem, że bas w moim pomieszczeniu byłby podobny do tego w sali odsłuchowej, a niestety moje 4 kąty mają tendencje do dudnienia i tu są moje obawy. Kolejną obawą jest, że to jednak wzmacniacz+streamer w jednym co trochę ogranicza możliwość późniejszej zabawy. Jednak tę pozycję poważnie biorę pod uwagę przy dalszej eksploracji tytułowej otchłani.

2. Cambridge Audio + KEF R3

Tu opis będzie mniej rozwinięty. Wszystkiego mniej i bardziej sucho i nie chodzi tu o bardziej szczegółową górę, była dla mnie ciekawsza i mocniejsza, ale po prostu czegoś mi w tym zestawieniu brakowało. Scena w porządku, bas nieco inny od Naim'a, również fajny, ale nie tak dynamiczny.

3. Cambridge Audio + Monitor Audio Gold 100

Tutaj możemy się zatrzymać na dłużej jeśli chodzi o kolumny, średnica i góra zdecydowanie bardziej wpasowała się w moje gusta, mogło by być jeszcze chłodniej, ale chyba po przesłuchaniu paru utworów stwierdzam, że to bardzo przyjemny dźwięk do dłuższych odsłuchów, ale... no właśnie jest to ale, gdzie się podział niski rejestr w stosunku do KEF'a? Trochę mało w nich szaleństwa, które rzuciłoby na kolana, dla niektórych to będzie dobra cecha, a dla mnie? Nie wiem, ogólna charakterystyka kolumn mnie w sumie.. urzekła. Cambridge natomiast tu mnie troszkę zawiódł, a na starcie bardzo się nastawiałem na tego klocka, ale porównanie będzie w następnym podpunkcie żeby mieć punkt odniesienia. Żeby nie było, że jest całkowicie zły to muszę przyznać, że dość dobrze prowadzi niski rejestr. Dalej jest to wzmacniacz, który biorę pod uwagę bo ma swoje dobre strony, góra bardziej "moja" niż w Naimie, jednak z mniejsza dynamiką, mniej basu, ale za to czasem mniej rozmyty.

4. Marantz PM7000N + Monitor Audio Gold 100

Kolumny już z grubsza opisane więc tu więcej o wzmacniaczach. W moim odczuciu CA wyszedł dość chudo, nie mówię, że źle, pewnie jakbym brał w ciemno to byłbym zadowolony. Może KEF R3 i MA Gold 100 to nie są kolumny stworzone dla niego. Wracając do zestawienia z podpunktu - Marantz dodał pewnego uroku, było trochę cieplej, dźwięk dostał więcej ogłady. Jest to jednocześnie pozytywna i negatywna cecha, ponieważ ugrzecznia już i tak grzeczne Goldy - to może się podobać i tak też było w moim przypadku! W samych Goldach jest odczuwalnie mniej płytko schodzącego basu niż w KEF'ach co jest bezpieczniejszym wyborem.

Pytania do forumowiczów:

1. Czy zestawienie Goldów z Marantzem PM8006 wniesie znaczące różnice w stosunku do PM7000N? 

2. Jaki wzmacniacz w okolicach 5 tys. warto podpiąć pod Goldy?

3. Czy po tym wpisie Wasze sugestie co do zestawu mogą się różnić względem poprzednich?

4. Co tu jeszcze warto posłuchać?

 

Słowem zakończenia - posłuchałem zestawów, które nie wpisują się w pełni w początkowe założenia i pozwoliło mi to zrozumieć, że patrząc obiektywnie, którego zestawu bym nie wziął to byłbym względnie zadowolony, przez co trudność w dokonaniu wyboru jest jeszcze większa. Obawiam się, że tak może być z każdym następnym przesłuchanym zestawem... W skrócie - po odsłuchach jestem głupszy niż byłem i dalej jestem zdania, że gdybym mógł cofnąć czas to wybrałbym pierwszy osłuchany zestaw bez porównywania do innych, niestety z obecnym doświadczeniem już nie mogę tego zrobić :D

 

Liczę, że po miesięcznej przerwie temat się ożywi i macie jeszcze chęć ze mną podyskutować :) Jeśli słuchaliście powyższych konfiguracji to chętnie poczytam wasze spostrzeżenia!

 

 

Witam z powrotem.

Atom bedzie raczej za slaby i jesli nie zmienili swego dzwieku to jest on wlasnie taki jak opisujesz. Sluchalem kiedys starsze wersji all in one Unity i krotko mowiac pojechal ze mna do domu CXA81. Bardziej otwarty zywy i ze tak powiem usmiechniety dzwiek.

A powinienem dodac ze bylem napalony na Naima - co kolwiek by to bylo. Wiesz - status i jakosc. 😏

Oczywiscie przy normalnym nie imprezowym sluchaniu, Atom wystarczy ale ja sobie zawsze mysle ze od przybytku glowa nie boli.

Mocniejszy wmacniacz bedzie gotowy na inne wieksze bardziej glodne kolumny.

KEF nie znam ale z tego chyba co przeczytalem w ostatnich 2, 3 latach one takie sa.

Maranzta nie znam.

 

Co do braku basu - na poczatku przygody tez szukalem sprzetu i jak wiekszosc ogladalem filmy na Youtubie.

Tam oczywiscie uzywaja utworow w ktorych bas jest. Jesli ty sluchasz wszystkiego to nie zdziw sie ze go nie ma bo jego poprostu w wiekszosci - tak moge powiedziec chyba - piosenek nie ma albo jest bardzo malo.

Mnie to tez spotkalo - uczucie ze cos jest nie tak - tylko juz po zakupie w domu.

Sprzet podlaczylem, muze wlaczylem i co ? I nic - zaczalem sie wnerwiac - myslalem sobie gdzie ten bas sie podzial.

Ano wlasnie patrz do gory.

CXA 81  jest dobry i to bardzo. Nawet tylko odrobine - ok napisze - gorszy niz Gato Audio DIA 250s ktora kupilem ale tylko dlatego ze wlasnie szukalem nowej zabawki a nie ze byl wiele lepszy - jesli bym nagle zgubil cala kase i musialbym zostac z CXA81 bym sie nie zmartwil - tak dobry on jest.

Nie kupuj jednak podstawkowych kolumn  bo za cene tychze bedziesz mial dobre stojace. Polecam jak zawsze - bo mam - Pylon Diamond 25. Nie duze a o bardzo dobrym dzwieku - i o bardzo fajnym jak na to wielkosc i cene basem. Moze tak - sam je mam i niedawno stwierdzilem ze kupie sobie Gato Audio FM-30.

I do tej pory u mnie nie stoja z tegoz powodu ze jak wlaczam Pylony - to sobie mysle czy jest sens zamawiac cos drozszego co nie koniecznie bedzie sie wiele roznilo a jest duzo drozsze no i przywoza to na palecie. Tak dobre sa Pylony. No i jeszcze jedno - porownywalem Goldy 100 5G w domu z Pylonami i nie bylo szalu - na ktory sie znow nastawilem - byly fajne ale jak juz napisalem troche za ciemne - co moze sie wciaz podobac.

Jesli masz czas zrob to co ja zrobilem niedawno - liste firm audio a ta zredukuj do tych ktore produkuja elektronike no a tad juz latwo. Te ktore ci sie podobaja, na te ktore mozesz zaplacic i na te ktore mozesz gdzies przesluchac. Tak dla pewnosci ze nie ominiesz przypadakiem czegos.

Albo zobacz moja liste. Mam nadzieje ze sie otworzy.Producenci.xlsm

 

 

 

 

 

50 minut temu, PoJohnDny napisał:

Cześć!

Wracam do was z małą porcją doświadczeń i informacji. W końcu udało mi się coś posłuchać więc temat znów jest żywy. Miałem dziś przyjemność posłuchać. Co prawda nie było tego dużo, ale już mam pewne wnioski i przemyślenia, a więc pokuszę się o mały opis.

Tak jak wspomniałem konfiguracji nie było dużo, a i tak udało się wprowadzić totalny mętlik w mojej głowie.

1. Naim Uniti Atom + KEF R3

Zacznę od tego, że nie spodziewałem się takiego grania z takiego małego klocuszka, jednak to technika, a nie rozmiar ma znaczenie :D Na pewno wielkim plusem był dość ciekawy i dynamiczny bas, może momentami trochę rozmyty, ale za to w moim odczuciu schodzący dość nisko. Bardzo ciekawe doświadczenie biorąc pod uwagę, że tak jak wspominałem we wcześniejszych wpisach nie jestem osobą, którą nie interesuje tak bardzo dolny zakres, przynajmniej tak mi się wydawało do tej pory! Scena również wydawała mi się dość szeroka (nie piszę pewnie, że taka była bo jestem za mało osłuchany, w pełni subiektywny opis od osoby bez doświadczenia). Z minusów to brak tego pstryczka w ucho, średnia jak dla mnie poprawna. Czy to był dźwięk, który z początku precyzowałem, że chce uzyskać? Na pewno nie. Czy byłbym w stanie kupić taki zestaw? Tak, pod warunkiem, że bas w moim pomieszczeniu byłby podobny do tego w sali odsłuchowej, a niestety moje 4 kąty mają tendencje do dudnienia i tu są moje obawy. Kolejną obawą jest, że to jednak wzmacniacz+streamer w jednym co trochę ogranicza możliwość późniejszej zabawy. Jednak tę pozycję poważnie biorę pod uwagę przy dalszej eksploracji tytułowej otchłani.

2. Cambridge Audio + KEF R3

Tu opis będzie mniej rozwinięty. Wszystkiego mniej i bardziej sucho i nie chodzi tu o bardziej szczegółową górę, była dla mnie ciekawsza i mocniejsza, ale po prostu czegoś mi w tym zestawieniu brakowało. Scena w porządku, bas nieco inny od Naim'a, również fajny, ale nie tak dynamiczny.

3. Cambridge Audio + Monitor Audio Gold 100

Tutaj możemy się zatrzymać na dłużej jeśli chodzi o kolumny, średnica i góra zdecydowanie bardziej wpasowała się w moje gusta, mogło by być jeszcze chłodniej, ale chyba po przesłuchaniu paru utworów stwierdzam, że to bardzo przyjemny dźwięk do dłuższych odsłuchów, ale... no właśnie jest to ale, gdzie się podział niski rejestr w stosunku do KEF'a? Trochę mało w nich szaleństwa, które rzuciłoby na kolana, dla niektórych to będzie dobra cecha, a dla mnie? Nie wiem, ogólna charakterystyka kolumn mnie w sumie.. urzekła. Cambridge natomiast tu mnie troszkę zawiódł, a na starcie bardzo się nastawiałem na tego klocka, ale porównanie będzie w następnym podpunkcie żeby mieć punkt odniesienia. Żeby nie było, że jest całkowicie zły to muszę przyznać, że dość dobrze prowadzi niski rejestr. Dalej jest to wzmacniacz, który biorę pod uwagę bo ma swoje dobre strony, góra bardziej "moja" niż w Naimie, jednak z mniejsza dynamiką, mniej basu, ale za to czasem mniej rozmyty.

4. Marantz PM7000N + Monitor Audio Gold 100

Kolumny już z grubsza opisane więc tu więcej o wzmacniaczach. W moim odczuciu CA wyszedł dość chudo, nie mówię, że źle, pewnie jakbym brał w ciemno to byłbym zadowolony. Może KEF R3 i MA Gold 100 to nie są kolumny stworzone dla niego. Wracając do zestawienia z podpunktu - Marantz dodał pewnego uroku, było trochę cieplej, dźwięk dostał więcej ogłady. Jest to jednocześnie pozytywna i negatywna cecha, ponieważ ugrzecznia już i tak grzeczne Goldy - to może się podobać i tak też było w moim przypadku! W samych Goldach jest odczuwalnie mniej płytko schodzącego basu niż w KEF'ach co jest bezpieczniejszym wyborem.

Pytania do forumowiczów:

1. Czy zestawienie Goldów z Marantzem PM8006 wniesie znaczące różnice w stosunku do PM7000N? 

2. Jaki wzmacniacz w okolicach 5 tys. warto podpiąć pod Goldy?

3. Czy po tym wpisie Wasze sugestie co do zestawu mogą się różnić względem poprzednich?

4. Co tu jeszcze warto posłuchać?

 

Słowem zakończenia - posłuchałem zestawów, które nie wpisują się w pełni w początkowe założenia i pozwoliło mi to zrozumieć, że patrząc obiektywnie, którego zestawu bym nie wziął to byłbym względnie zadowolony, przez co trudność w dokonaniu wyboru jest jeszcze większa. Obawiam się, że tak może być z każdym następnym przesłuchanym zestawem... W skrócie - po odsłuchach jestem głupszy niż byłem i dalej jestem zdania, że gdybym mógł cofnąć czas to wybrałbym pierwszy osłuchany zestaw bez porównywania do innych, niestety z obecnym doświadczeniem już nie mogę tego zrobić :D

 

Liczę, że po miesięcznej przerwie temat się ożywi i macie jeszcze chęć ze mną podyskutować :) Jeśli słuchaliście powyższych konfiguracji to chętnie poczytam wasze spostrzeżenia!

 

 

Tutaj zdjecie ustawienie moich Pylonow. Zero dudnienia wszystko ladnie brzmi.

20230319_194800.jpg

20221018_095639.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaśniejszy wzmacniacz niż Cambridge z większą ilością dołu to dość spore wyzwanie. Osobiście bardzo lubię Goldy 100 z Atollem IN100, on jest dość neutralny, ale dobrze wypełnia dół. CA jest jednak ogółem raczej jaśniejszym wzmacniaczem. 

Bardzo dobrą opcją będzie też wypożyczenie Marantza i Goldów do domu, wtedy zobaczysz, jak to zagra u Ciebie. Jak dalej będzie Ci się podobało, to zostawisz ten zestaw u siebie i z głowy :) 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, PoJohnDny napisał:

Cześć!

Wracam do was z małą porcją doświadczeń i informacji. W końcu udało mi się coś posłuchać więc temat znów jest żywy. Miałem dziś przyjemność posłuchać. Co prawda nie było tego dużo, ale już mam pewne wnioski i przemyślenia, a więc pokuszę się o mały opis.

Tak jak wspomniałem konfiguracji nie było dużo, a i tak udało się wprowadzić totalny mętlik w mojej głowie.

1. Naim Uniti Atom + KEF R3

Zacznę od tego, że nie spodziewałem się takiego grania z takiego małego klocuszka, jednak to technika, a nie rozmiar ma znaczenie :D Na pewno wielkim plusem był dość ciekawy i dynamiczny bas, może momentami trochę rozmyty, ale za to w moim odczuciu schodzący dość nisko. Bardzo ciekawe doświadczenie biorąc pod uwagę, że tak jak wspominałem we wcześniejszych wpisach nie jestem osobą, którą nie interesuje tak bardzo dolny zakres, przynajmniej tak mi się wydawało do tej pory! Scena również wydawała mi się dość szeroka (nie piszę pewnie, że taka była bo jestem za mało osłuchany, w pełni subiektywny opis od osoby bez doświadczenia). Z minusów to brak tego pstryczka w ucho, średnia jak dla mnie poprawna. Czy to był dźwięk, który z początku precyzowałem, że chce uzyskać? Na pewno nie. Czy byłbym w stanie kupić taki zestaw? Tak, pod warunkiem, że bas w moim pomieszczeniu byłby podobny do tego w sali odsłuchowej, a niestety moje 4 kąty mają tendencje do dudnienia i tu są moje obawy. Kolejną obawą jest, że to jednak wzmacniacz+streamer w jednym co trochę ogranicza możliwość późniejszej zabawy. Jednak tę pozycję poważnie biorę pod uwagę przy dalszej eksploracji tytułowej otchłani.

2. Cambridge Audio + KEF R3

Tu opis będzie mniej rozwinięty. Wszystkiego mniej i bardziej sucho i nie chodzi tu o bardziej szczegółową górę, była dla mnie ciekawsza i mocniejsza, ale po prostu czegoś mi w tym zestawieniu brakowało. Scena w porządku, bas nieco inny od Naim'a, również fajny, ale nie tak dynamiczny.

3. Cambridge Audio + Monitor Audio Gold 100

Tutaj możemy się zatrzymać na dłużej jeśli chodzi o kolumny, średnica i góra zdecydowanie bardziej wpasowała się w moje gusta, mogło by być jeszcze chłodniej, ale chyba po przesłuchaniu paru utworów stwierdzam, że to bardzo przyjemny dźwięk do dłuższych odsłuchów, ale... no właśnie jest to ale, gdzie się podział niski rejestr w stosunku do KEF'a? Trochę mało w nich szaleństwa, które rzuciłoby na kolana, dla niektórych to będzie dobra cecha, a dla mnie? Nie wiem, ogólna charakterystyka kolumn mnie w sumie.. urzekła. Cambridge natomiast tu mnie troszkę zawiódł, a na starcie bardzo się nastawiałem na tego klocka, ale porównanie będzie w następnym podpunkcie żeby mieć punkt odniesienia. Żeby nie było, że jest całkowicie zły to muszę przyznać, że dość dobrze prowadzi niski rejestr. Dalej jest to wzmacniacz, który biorę pod uwagę bo ma swoje dobre strony, góra bardziej "moja" niż w Naimie, jednak z mniejsza dynamiką, mniej basu, ale za to czasem mniej rozmyty.

4. Marantz PM7000N + Monitor Audio Gold 100

Kolumny już z grubsza opisane więc tu więcej o wzmacniaczach. W moim odczuciu CA wyszedł dość chudo, nie mówię, że źle, pewnie jakbym brał w ciemno to byłbym zadowolony. Może KEF R3 i MA Gold 100 to nie są kolumny stworzone dla niego. Wracając do zestawienia z podpunktu - Marantz dodał pewnego uroku, było trochę cieplej, dźwięk dostał więcej ogłady. Jest to jednocześnie pozytywna i negatywna cecha, ponieważ ugrzecznia już i tak grzeczne Goldy - to może się podobać i tak też było w moim przypadku! W samych Goldach jest odczuwalnie mniej płytko schodzącego basu niż w KEF'ach co jest bezpieczniejszym wyborem.

Pytania do forumowiczów:

1. Czy zestawienie Goldów z Marantzem PM8006 wniesie znaczące różnice w stosunku do PM7000N? 

2. Jaki wzmacniacz w okolicach 5 tys. warto podpiąć pod Goldy?

3. Czy po tym wpisie Wasze sugestie co do zestawu mogą się różnić względem poprzednich?

4. Co tu jeszcze warto posłuchać?

 

Słowem zakończenia - posłuchałem zestawów, które nie wpisują się w pełni w początkowe założenia i pozwoliło mi to zrozumieć, że patrząc obiektywnie, którego zestawu bym nie wziął to byłbym względnie zadowolony, przez co trudność w dokonaniu wyboru jest jeszcze większa. Obawiam się, że tak może być z każdym następnym przesłuchanym zestawem... W skrócie - po odsłuchach jestem głupszy niż byłem i dalej jestem zdania, że gdybym mógł cofnąć czas to wybrałbym pierwszy osłuchany zestaw bez porównywania do innych, niestety z obecnym doświadczeniem już nie mogę tego zrobić :D

 

Liczę, że po miesięcznej przerwie temat się ożywi i macie jeszcze chęć ze mną podyskutować :) Jeśli słuchaliście powyższych konfiguracji to chętnie poczytam wasze spostrzeżenia!

 

 

Właśie Cambridge pod KEFy R powinien być w porządku.

Ale jesli zdecydujesz się na Goldy to sprawdź je z Roksanem, Atollem, Cyrusem. To jest cieplejsze brzmienie od Cambridge a nie traci na barwię.

Seria PM 8 gra lepiej od seri 7 u Marantza.

Pytanie czy różnica w cenie będzie adekwatna do potrzeb.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Q21 napisał:

Osobiście bardzo lubię Goldy 100 z Atollem IN100, on jest dość neutralny, ale dobrze wypełnia dół.

A jaki wzmacniacz jest według Was wzorem neutralności?

14 minut temu, Piotr Sonido napisał:

...sprawdź je z Roksanem, Atollem, Cyrusem. To jest cieplejsze brzmienie od...

I to samo pytanie do Piotra. Jak wzmacniacz jest wzorcowo neutralny?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Kraft napisał:

I to samo pytanie do Piotra. Jak wzmacniacz jest wzorcowo neutralny?

nie pisałem o takim :)

Wyrwałeś u mnie cytat.

Więc pokażmy go w całości

22 minuty temu, Piotr Sonido napisał:

Ale jesli zdecydujesz się na Goldy to sprawdź je z Roksanem, Atollem, Cyrusem. To jest cieplejsze brzmienie od Cambridge a nie traci na barwię.

Nie pisałem nic o neutralnym. Czy wzorcowo neutralnym.

A dla Ciebie? Który jest wzorcowo neutralny?

A tak, każdy gra tak samo :/ Czyli wszystkie? czy żaden?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, tomek4446 napisał:

... jak słucham na odsłuchu u kogoś tranzystora i dźwięk mi się za cholerę nie podoba ,to dobitnie znaczy , że ów jest wzorcowo neutralny :)

Czyli neutralny to taki, który Ci się nie podoba. Zbyt ogólnikowa i mało praktyczna definicja. 

Poczekam jednak na odpowiedź od branży.  Potrzebne jest wskazanie konkretnego modelu lub modeli. 

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, kaczadupa napisał:

Branża, ja znam odpowiedź na pytanie Jarka :)

To Soulution 710.

A do tego nikt z forum raczej go nie słyszał więc nie zaprzeczy.

Wyglada to to na nietypowy przypadek ekstremalnie drogiego i zarazem bardzo dobrze wypadajacego w pomiarach sprzetu. Tyle kasy za cos, czego nie da sie sluchac? A fuj.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Piotr Sonido napisał:

Nie pisałem nic o neutralnym.

Coś tam jednak pisałeś:)

"Może Marantz PM 6007 jako taki bardziej neutralny?"

"Marantz PM 6007 - stosunkowo neutralny"

"Rotel będzie w tej kwestii najbardziej neutralny"

"Marantz 7015 bardzo neutralny"

"Marantz SR6015 jest mocno neutralny"

"Moim zdaniem Arcam nie jest neutralny"

"Z 8300 już się zgadzam, chodź on neutralny nie jest."

"Moim zdaniem Musical nie jest neutralny"

"Moim zdaniem jeśli masz X3700 vs x 4700 vs 1080 i Marantza 6015 to MArantz zagra najłagodniej. Będzie mocno neutralny"

"Audiolab jest bardziej neutralny"

"Ewentualnie neutralny Onkyo 8390"

"Powiedział bym że (Primare I35) jest raczej neutralny

itd.

 

No to jaki Piotrze jest Twój wzorzec neutralnego wzmacniacza, do którego odnosisz swoje oceny w tym względzie?

PS podejrzenie już jakieś mam

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra sami chcieliście...

mój Audio Analogue jest neutralny, bo nic nie dodaje ani nie zabiera,

jak nagranie jest skopane to tak słychać, a właściwie nie da się słuchać...

kiedyś na jakieś grupie napisałem, że gato 250 gra ocieplonym dźwiękiem i się zaczęło, że to niemożliwe i chyba głuchy jestem i takie tam, a dla mnie niestety gato za bardzo łagodziło wszelkie brudy i wszystko brzmiało tak samo, niezależnie czy grały pliki, cd czy winyle...

jedni powiedzą, że to dobrze, ale mi nie pasowało...

nie słuchałem wszystkich wzmacniaczy świata, ale...

atoll buła na basie

marantz buła na basie

hegel, skandynawsko zimny skurczybyk

stare luxmany ciepło, aż do przesady

nowe luxmany, jasno za cholerę

cambridge za jasny i brak basu

rega brio, no tu Wojtek w teście wszystko napisał...

także tego...chcecie neutralności we wzmacniaczu, tylko AA 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, MarcKrawczyk napisał:

no dobra sami chcieliście...

mój Audio Analogue jest neutralny, bo nic nie dodaje ani nie zabiera,

jak nagranie jest skopane to tak słychać, a właściwie nie da się słuchać...

kiedyś na jakieś grupie napisałem, że gato 250 gra ocieplonym dźwiękiem i się zaczęło, że to niemożliwe i chyba głuchy jestem i takie tam, a dla mnie niestety gato za bardzo łagodziło wszelkie brudy i wszystko brzmiało tak samo, niezależnie czy grały pliki, cd czy winyle...

jedni powiedzą, że to dobrze, ale mi nie pasowało...

nie słuchałem wszystkich wzmacniaczy świata, ale...

atoll buła na basie

marantz buła na basie

hegel, skandynawsko zimny skurczybyk

stare luxmany ciepło, aż do przesady

nowe luxmany, jasno za cholerę

cambridge za jasny i brak basu

rega brio, no tu Wojtek w teście wszystko napisał...

także tego...chcecie neutralności we wzmacniaczu, tylko AA 

Zeby powiedziec ze wzmak nic nie dodaje lub zabiera trzeba by chyba  oryginalne nagranie/plyte porownac z plyta ktora uzywamy. ??

Poza tym co z tą neutralnością jest - moim zdaniem to nie istnieje. Zbyt wiele komponentów w systemie jest by to można stwierdzić plus patrz u góry.

Albo się dźwięk podoba albo nie.

Nie zgodzę się co do Cambridge że basu nie na i jest za jasny.

To samo co do Gato - nie zgadzam się.

Wszystko pewnie zależy od głośników które używa się w teście.

No ale to moje zdanie.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kraft napisał:

A jaki wzmacniacz jest według Was wzorem neutralności?

Za cały salon nie odpowiem, mogę za siebie. Nie mam takiego wzorca. To po prostu odczucie po przesłuchaniu X wzmacniaczy, z których jedne bardziej podbijały to, inne tamto. Z tego miejsca wskazuję te, które podbijały mniej niż reszta i je po prostu nazywam neutralnymi lub też w miarę neutralnymi. Pamiętajmy też, że to tylko jedno z wielu określeń do opisania dźwięku, a każdy ma na to inny sposób. 

I ponownie zaznaczę, jest to moja opinia — chłopaki na salonie mogą mieć inną.

Edytowano przez Q21
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Artur Brol napisał:

Poza tym co z tą neutralnością jest - moim zdaniem to nie istnieje

Arturze, mój pierwszy wzmak był neutralny. Potem wlazłem na forum i okazało się inaczej. To kto miał rację? Sklep, który mi go opchnął, czy chłopaki z forum?

Poza tym w Nl zapowiada się ciepły wiosenny weekend, dużo odpoczynku i radości dla nas😊

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, AudioTube napisał:

Arturze, mój pierwszy wzmak był neutralny. Potem wlazłem na forum i okazało się inaczej. To kto miał rację? Sklep, który mi go opchnął, czy chłopaki z forum?

Poza tym w Nl zapowiada się ciepły wiosenny weekend, dużo odpoczynku i radości dla nas😊

No i tego się trzymać.

Wzajemnie 😄

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Q21 napisał:

Za cały salon nie odpowiem, mogę za siebie. Nie mam takiego wzorca. To po prostu odczucie po przesłuchaniu X wzmacniaczy, z których jedne bardziej podbijały to, inne tamto. 

Naprawdę nie chodzi mi, żeby się czepiać. Raczej o spójność  formułowania sądów (które są potem forumowym źródłem wiedzy o audio) . 

No jak stwierdzić, czy dany wzmacniacz podbija to, czy tamto, gdy nie mamy punktu odniesienia? A może to, co bierzemy za podbicie (lub osłabienie) to właśnie właściwy poziom? 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...