Skocz do zawartości

Krok w otchłań dźwięku - pomoc w doborze sprzętu do 12 tys.


PoJohnDny

Recommended Posts

Oj, ciekawe czy estecie przypasują wizualnie Herbatniki. One są takie trochę grubo ciosane. ;)

Możesz spróbować popolować na rynku wtórnym na Audium Comp 3. Obudowa zamknięta, podstawki. Bas więc bardzo kulturalny, szybki i nienatarczywy.
Kolumny grające żywo w zakresie średnio i wysoko tonowym. Wizualnie oryginalne.
Ale może być problem z odsłuchem. No i raczej rynek wtórny. Więc pewnie będzie ciężko i propozycja raczej mało realna.

Na oeliksie są też Comp 5, to już podłogówki z bass reflexem.

Edytowano przez zolt
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, zolt napisał:

Oj, ciekawe czy estecie przypasują wizualnie Herbatniki. One są takie trochę grubo ciosane.

Niby się nie znamy, a jak dobrze mnie rozumiesz ;) 

24 minuty temu, zolt napisał:

Ale może być problem z odsłuchem.

To jest właśnie powód, dlaczego używki, szczególnie te niedostępne w salonach są u mnie na końcu listy. Z tym, że wizualnie oryginalne to masz kolego rację, jednak trochę odbiegające od formy, która mi odpowiada :D Ale przyjrzę się im bliżej, może trafi się sprzedający, który umożliwi odsłuch, nie to samo co u siebie w domu, ale zawsze to jakiś punkt zaczepienia. Dzięki za propozycję!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, PoJohnDny napisał:

Coś w końcu wybierze, za bardzo się napalił żeby odpuścić :D przywołując was chłopaki @kaczadupa @mateolo2 czy z triangla coś stojącego na podłodze dla porównania z tymi Cometami możecie polecić? Czy w tym budżecie to jedyna interesująca pozycja tego producenta?

Możesz posłuchać ich wersji podłogowej czyli Antal EZ tylko tutaj już 9 tysięcy nowe. Comete ez Cię zadowolą. Jak chcesz zaszaleć (a podobno warto dołożyć) to kul rocznicowe na 40 lecie. Sporo poprawili. Tutaj pewnie 6-7 tysięcy. I do tego jakiś fajny wzmak. Ja je miałem z Primare i21 i grało obłędnie - używany wzmak którego kupisz za 2-2,5 tysiąca. Sprawdzony towarzysz to Musical Fidelity m3si/m5si, ale podobno tez świetnie zgrywają się z Cambridge Audio CXA 81. Z tym ostatnim idealnie zmieścisz się w budżecie i masz już zestaw ze hoho. Natomiast z CXA koniecznie posłuchaj. Ja tego połączenia nie słuchałem, ale znam oddzielnie te sprzęty i bałbym się, ze może się zrobić za jasno i zbyt natarczywie na gorze - ale skoro tak polecają to może nie jest zle. Ale koniecznie posłuchaj Comete EZ bo brzmią jak kolumny, które opisałeś dosłownie w tym co poszukujesz w dźwięku 

Edytowano przez mateolo2
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, PoJohnDny napisał:

W tym przypadku widzę, że taki zestaw wychodzi dośc mocno poza budżet, czy Panowie z branży są skłonni do rabatów czy raczej zabawa w negocjacje jest dość ciężka? Takie drobne pytanie pomocnicze odskakując od głównego wątku :) 

Zalezy którzy ale z reguły tak.

Padają tutaj propozycję o Silver 500 a później KEF LS 50 Meta .....

Nie inwestuj w dobry wzmacniacz....

Czasem ciezko się do tego odnieść.

Udaj się szybko na odsłuch bo jak widzisz " im więcej czytam tym mniej wiem"

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego nie ciągne już za język, myśle że padła wystarczająca liczba propozycji. Każda kolejna to kolejne dni spędzone na zastanawianiu się. Postanowiłem, że ograniczę odsłuch do następujących kolumn:

KEF LS50 Meta, KEF R3, Monitor Audio z serii Silver i Bronze (spróbuję podłogówkę i podstawkę), Bowers Wilkins 706 s3, coś ze stajni Polk'a też będę chciał sprawdzić i oczywiście Triangle Comete Ez

Triangle podobają mi się już na papierze za sprawą ceny, jeśli miałyby grac z MF m3si, to mieszcząc się w budżecie wystarczy na jakiegoś DAC'a lub standy czy odtwarzacz CD. A skoro hipotetycznie są wręcz stworzone pod moje wymagania to nic tylko słuchać :D 

Wzmacniaczy, które zgodnie z waszymi poleceniami chciałbym posłuchać to:

Magnat MA900, Cambridge Audio CXA81 i EVO150 chociaż ten gagatek może się nie polubić z portfelem, Musical Fidelity m3si (może też coś większego bo widzę, że można dorwać outletówke w dobrej cenie), może coś od Atolla, no i pewnie Rotel ze względu na dobrą cene zestawu przy ewentualnym zakupie B&W.

Troszkę mam w tym wszystkim wahania i wewnętrzne rozterki, że większość propozycji to kolumny nie stojące bezpośrednio na podłodze. Podejrzewam, że mogą zostać rozwiane po pierwszych odsłuchach. Dlaczego takie wahania? Trochę ze względów bezpieczeństwa kolumny (jedna z nich będzie stała zaraz przy otworze wejściowym do pokoju), trochę przez koszt samych standów i trzeci, najmniej ważny podpunkt - wygląd prężącej się od ziemi kolumny jest milszy dla (mojego) oka.

 

Będę zdawał relację jak już dojdzie do odsłuchów, ale nie spodziewajcie się barwnych opisów, sam czytając niektóre wypowiedzi nie rozumiem "audiofilskiej grypsery", nie czuje się więc kompetenty żeby w ten sposób opisywać przyszłe wrażenia - przynajmniej na ten moment. Ale kto wie, może zamknięcie w pokoju obitym pianką i dyfuzorami potrwa dłużej niż się spodziewam i nauczę się tego branżowego slangu :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.04.2023 o 13:20, Grzesiek202 napisał:

Poza tym warto pobawić się z przysłanianiem bass refleksu zatyczkami które są w komplecie. A może problemu w ogóle nie będzie. Może to co napiszę niektórzy odbiorą jako herezję, ale z kolumnami podstawkowymi z "wylotem" z tyłu mam takie doświadczenie, ze czasami lepiej jak stoją bliżej niż dalej ściany tylnej. Delikatne podbicie basu czasami przynosi im więcej dobrego niż złego efektu.

Coś w tym jest, i warto się w ten sposób pobawić ( poeksperymentować we własnym pomieszczeniu ), choć wiem, że to wszystko zależy od danej kolumny ( bez względu na umiejscowienie BR tzn. tył, przód ) i akustyki pomieszczenia. Kwestia upodobań ma tu decydujące znaczenie, a reszta schodzi na dalszy plan.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam do was z garstką informacji, jeżdżąc dzisiaj po mieście postanowiłem wstąpić do jednego z lokalnych salonów audio w celu krótkiej pogawędki (na starcie powiem, że odsłuchów jeszcze nie było). Wizualnie od razu oczami zjadłem Monitor Audio Gold 100 - bardzo ładna paczka. Mała dygresja dla potomnych, dla których wygląd też ma znaczenie - może to "najoczywistsza oczywistość", ale jak oglądacie sprzęt na zdjęciach czy filmikach to nie skreślajcie go z góry, na żywo wszystkie kolumny robią znacznie inne wrażenie, nagle ze zdjęć, na których wyglądają jak paczka zapałek robi się duży kawał w większości ładnie wykonanych pudeł. Oczywiście działa to w obie strony, np. KEF w wersji orzechowej na zdjęciach jest bardziej orzechowo-miedziany niż w rzeczywistości (to może być subiektywne odczucie). Pan do większości kolumn proponował zesparowanie z różnymi modelami Marantza, często z ust padał model PM7000N - tu pojawia się pierwsze moje pytanie - skoro nikt tu nie wspomniał o tym producencie to coś jest z tym sprzętem nie tak? 

Przechodząc do Monitor Audio Gold 100 - z czym warto jest podłączyć, w miarę rozsądnej cenie, powiedzmy w okolicach 4 tys.? Czy jako w miarę zadowalające rozwiązanie na jakiś czas sprawdzi się Cyrus One/Magnat MA900? Czy w ogóle te kolumny mogą się wpisać w mój typ dźwięku?

Z rozwiązań podłogowych wizualnie podpasował mi Monitor Audio Silver 300 ładny, odchudzony i zgrabniejszy od swojego starszego brata, basu prawdopodobnie nie będę potrzebował więcej niż będzie miała do zaoferowania ta chudzinka. @Piotr Sonido polecałeś połączyć MA Silver 500 z Magnatem MA900, czy w przypadku wersji 300, Magnat też będzie dobrym kompanem? Coś innego też może się fajnie zgrać?

W fajnej cenie są wzmacniacze od Musical Fidelity, z czym warto je posłuchać poza wspomnianymi Trianglami? To samo pytanie mam jeśli chodzi o Cambridge Audio CXA81 / CXA61, jest coś co może się dobrze zgrać poza zaproponowanymi Polk R600? Odbiegając od kwestii muzyczne, CXA wydaje się ciekawym wzmacniaczem, ale w mojej przyłysawej główce ciężko mi znaleźć argument, dlaczego producent ograniczył się do jednego koloru.

Z dodatkowych informacji, wykluczyłem z rozważań Cambridge Audio Evo 150 - mimo, że oferuje wszystko w jednym i sporo przydatnych mi wejść/wyjść to jednak nie odpowiada mi znaczna przewaga ceny wzmacniacza do ceny kolumn.

Salon, który odwiedziłem ma w ofercie Triangle Comete EZ, jednak nie mają ich na miejscu - lokalnie odsłuch tym kolumn chyba będzie ciężki do zrealizowania, ale będę szukał dalej.

 

Miłego weekendu!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, PoJohnDny napisał:

W fajnej cenie są wzmacniacze od Musical Fidelity, z czym warto je posłuchać poza wspomnianymi Trianglami? To samo pytanie mam jeśli chodzi o Cambridge Audio CXA81 / CXA61, jest coś co może się dobrze zgrać poza zaproponowanymi Polk R600?

Myślę, że za bardzo się przejmujesz tym, co z czym zagra. Zasadniczo każdy wzmacniacz zagra z każdymi kolumnami. Parowanie, szukanie synergii to część audiofilskiej zabawy, ale właśnie zabawy. Jak podejdziesz do tego zbyt poważnie, to tylko utrudnisz sobie życie, zestresujesz się, a i tak nic w ten sposób nie ugrasz. Więcej dystansu i przymrużenia oka. Skup się na kolumnach. One (plus akustyka pomieszczenia) są najważniejsze. Wybranie wzmacniacza to przy tym prościzna.

PS a Marantza mam i polecam. 

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, PoJohnDny napisał:

skoro nikt tu nie wspomniał o tym producencie to coś jest z tym sprzętem nie tak? 

 

1 godzinę temu, PoJohnDny napisał:

czy w przypadku wersji 300, Magnat też będzie dobrym kompanem? Coś innego też może się fajnie zgrać?

 

1 godzinę temu, PoJohnDny napisał:

z czym warto je posłuchać poza wspomnianymi Trianglami?

 

1 godzinę temu, PoJohnDny napisał:

jest coś co może się dobrze zgrać poza zaproponowanymi Polk R600?

 

1 godzinę temu, PoJohnDny napisał:

Przechodząc do Monitor Audio Gold 100 - z czym warto jest podłączyć, w miarę rozsądnej cenie, powiedzmy w okolicach 4 tys.? Czy jako w miarę zadowalające rozwiązanie na jakiś czas sprawdzi się Cyrus One/Magnat MA900? Czy w ogóle te kolumny mogą się wpisać w mój typ dźwięku?

Audiofile z krwi i kości. Etycy i filozofowie😉

Na pałę wkleiłem. Czy Wy także widzicie znaki zapytania? 
Gdybym ja był na Szymona miejscu, to chciałbym uzyskać na te pytania odpowiedzi. Byłoby mi łatwiej😊

Do roboty Panowie. Sobotni wieczór, w TVP chyba nic ciekawego o tej porze😃

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, każdy wzmacniacz zagra z kolumnami. Pytanie tylko jak.

Jestem "świeży" w temacie i właściwie mam za sobą tylko poszukiwania sprzętu dla siebie. Kiedy wybrałem juz dla siebie kolumny to w dwóch sesjach odsłuchowych podłączone do nich było 10 wzmacniaczy. Jedne przetestowałem lepiej, inne po kilka taktów, Gdy już się objawił ten jeden, który pozwolił tym kolumnom zacząć faktycznie grać, to pozostałe nie wymagały więcej czasu.

Z tych dziesięciu wzmacniaczy jeden pozostałe "zmiażdżył". Nie był trochę lepszy. To było kompletnie inne granie. Pełnym dźwiękiem, którego pozostałe nie były w stanie z kolumn wydobyć.    

Edytowano przez Chmarski
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisałem w moim wątku całą historię odsłuchu.

Z Qudralami Platinum+ Seven testowałem Rega Brio, Cyrus One Cast i 8.2 DAC, Synthesis Soprano LE, Arcam SA20, Advance Paris A7, Musical Fidelity m3si,, Unison Research (chyba najniższy model), Trogon Audio Exxact.

Zdecydowanie najlepszy z tymi kolumnami okazał się Synthesis Roma 54DC+. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...