Skocz do zawartości

Stereo

Wzmacniacze, przedwzmacniacze, końcówki mocy, amplitunery, odtwarzacze CD i plików, przetworniki, kolumny.


17 541 tematów w tym forum

    • 1,7k odpowiedzi
    • 382,7k wyświetleń
    • 2,2k odpowiedzi
    • 1,2m wyświetleń
  1. ODSŁUCH HI-FI na YOUTUBE? 1 2 3 4 12

    • 285 odpowiedzi
    • 672,5k wyświetleń
  2. Jaki sens używać DAC-a 1 2 3 4 29

    • 709 odpowiedzi
    • 922,2k wyświetleń
  3. Kino domowe vs. Stereo 1 2 3 4 31

    • 770 odpowiedzi
    • 840,5k wyświetleń
    • 728 odpowiedzi
    • 843k wyświetleń
    • 1,3k odpowiedzi
    • 943,9k wyświetleń
  4. 1% dla brzdąca

    • 8 odpowiedzi
    • 18k wyświetleń
    • 103 odpowiedzi
    • 485,2k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 13,1k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 19k wyświetleń
  5. Wharfedale EVO 4.2 1 2 3 4 6

    • 142 odpowiedzi
    • 54,7k wyświetleń
    • 60 odpowiedzi
    • 4,2k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 259 wyświetleń
    • 8 odpowiedzi
    • 214 wyświetleń
    • 42 odpowiedzi
    • 1,1k wyświetleń
    • 12 odpowiedzi
    • 568 wyświetleń
    • 6 odpowiedzi
    • 732 wyświetleń
    • 22 odpowiedzi
    • 651 wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 92 wyświetleń
  6. Przerywany Streamer

    • 4 odpowiedzi
    • 264 wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 52 wyświetleń
    • 8 odpowiedzi
    • 415 wyświetleń
  7. Kolumna estradowa jaka?

    • 2 odpowiedzi
    • 98 wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 224 wyświetleń


  • Ostatnie posty

    • Już widzę 70-letniego ratownika medycznego dygającego pacjentów po schodach.
    • Odgrzeje kotlet,  Mam ten sam problem w emotivach tzero+ i z tego co się orientowałem, to główny winowajcą jest ten wstęgowy przetwornik. Z jednej strony daje przepiękne wysokie tony. Ale jest baaardzo precyzyjny, ciężko z nim też uzyskać fajna scenę. Ale instrumenty to rozróżniasz każda śrubkę
    • Koryguję dziś swoje słowa powyżej. Uzyskałem bardzo dobry egfekt na tyle ile można z 4 walców o tej obiętości uzyskać Zejście 5-5,5 db na częst 57 Hz patrząc na Waterfall z czasem pogłosu to bardzo ładnie oraz 3-3,5 db na 27 Hz - tez bardzo dobrze Kluczem okazało się dokładne uszczelnienie na krawędziach - rezonatory Helmholza muszą być bardzo starannie uszczelnione aby funkcjonowały.  Uszczelniłem taśmą MBR samoprzylepną o szerokości 4 cm Załączam zdjęcia jak uszczelniłem ,     Wyraźnie widać zejście pogłosu  w oczekiwanym paśmie 56-57 Hz  Pierwszy pomiar bez "moich 4  absorberów  " Drugi wykres z 4 absorberami  (2 w lewym tylnym rogu  pokoju i 2 w prawym tylnym , jeden na drugim nadstawione na sobie -tak lepiej wyszło w pomiarach)  ) Widać wyraźnie zmniejszenie  57 Hz i okolic       Widać ładne  zejście  z absorbcją , mniej więcej z 45 db na 39 db ( okolice  57 Hz) , bo pod tą częstotliwość cały projekt wykonałem -otwory, rozstawy itp Dobranoc.
    • Tak, robiąc screena zapomniałem zaznaczyć podziałkę, ale to zejście chyba zaczyna się od 45Hz. tak czy inaczej on to robi na sucho, nie znając przecież moich kolumn, nie wiem więc na ile jest to miarodajne. Manipulując punktem odsłuchu, tj. przesuwając go nieco od monitorów, oddalając go, amplituda się zmniejsza, czyli ta różnica w DB, niemniej w pewnym momencie część wykresu znika u góry, chyba gdzies koło 70Hz więc nie wiem czy tak ma być, czy to bład, ale nie ma linii łączącej. Nie mam ogarnięte, tak jak Ci pisałem, nie robilem nic ekstra z akustyką, ustawiłem kolumny wg. manuala i podstawowych zaleceń z internetu, robiąc odpowiednie odstępy od ściany, rozstaw, próbujac zrobić trójkat równoboczny, do punktu odsłuchu, skierowac  odpowiednio kąty, ewentualnie skorygować ustawienie mebli, etc. Także o pewnych rzeczach kiedyś tam czytałem, artykuły, ale ciężko mi było przełożyć to na praktykę. Poza tym dla mnie akurat ten temat jest nieco mniej zajmujący i trudniejszy. Trudne pytanie mi zadajesz, bo nie rozmawiam o takich rzeczach na co dzień, nie zastanawiam się za wiele nad tym, więc nie wiem jak to opisywać, choć mozę dla niektórych to są oczywiste rzeczy.  Ale mogę określić ogólnie gdzie scene brzmi lepiej, a gdzie nie. Wiem, że jak słuchałem np. Silverów w salonie, to kolumny dużo bardziej znikały, trudno było poznać skąd dochodzi dźwięk. I to wtedy było zaskoczeniem, bo nigdy u siebie tego nie doświadczyłem wcześniej.  U mnie tego efektu w takim stopniu nie ma, może przy wokalnej muzyce najbliżej do tego. Na pewno Silvery generują lepszą, pełniejszą scenę od Polków, w górnych rejestrach jest więcej wdzięku, ze tak powiem, dodatkowa magia, szczególnie w spokojnych utworach z wokalem, a sam dźwięk się bardziej rozchodzi w górę. Lepiej się prezentują np. w muzyce symfonicznej, natomiast Polki wydają się być lepsze np. w metalu. Są nieco bardziej stonowane, tak bym je określił. Swoje może robić też wzmak, bo Marantz oceniam jako półka wyżej od Yamahy i on też generuje lepszą scenę, tyle, ze z Marantzem Polki się za dobrze nie zgrały, było za mało góry, ale nieco więcej dołu, niektóre utwory brzmiały ciężej. 
  • Ostatnio poruszane tematy

×
×
  • Utwórz nowe...