Skocz do zawartości

Stereo

Wzmacniacze, przedwzmacniacze, końcówki mocy, amplitunery, odtwarzacze CD i plików, przetworniki, kolumny.


17 558 tematów w tym forum

    • 21 odpowiedzi
    • 3,1k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 3,1k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 3,1k wyświetleń
  1. Kolumny do Yamaha R-N803D

    • 14 odpowiedzi
    • 3,1k wyświetleń
  2. Stereo do 4000

    • 14 odpowiedzi
    • 3,1k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 3,1k wyświetleń
    • 6 odpowiedzi
    • 3k wyświetleń
  3. Jbl 4311

    • 4 odpowiedzi
    • 3k wyświetleń
  4. Music cast-awaria?

    • 16 odpowiedzi
    • 3k wyświetleń
    • 25 odpowiedzi
    • 3k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 3k wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 3k wyświetleń
    • 6 odpowiedzi
    • 3k wyświetleń
  5. Informacje o wzmacniaczach

    • 5 odpowiedzi
    • 3k wyświetleń
  6. Pomoc w wyborze kolumn

    • 14 odpowiedzi
    • 3k wyświetleń
    • 14 odpowiedzi
    • 3k wyświetleń
    • 22 odpowiedzi
    • 3k wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 3k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 3k wyświetleń
    • 14 odpowiedzi
    • 3k wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 3k wyświetleń
  7. Yamaha CDX- 397 MKII

    • 5 odpowiedzi
    • 3k wyświetleń
  8. Stereo do pokoju 15m2

    • 6 odpowiedzi
    • 3k wyświetleń
    • 18 odpowiedzi
    • 3k wyświetleń
    • 29 odpowiedzi
    • 3k wyświetleń


  • Ostatnie posty

    • Niedawno nabyłem zestaw kolumn, które wywołały u mnie mieszane uczucia, ale z czasem okazały się prawdziwym odkryciem. Celestion 3000, to kolumny 2-drożne, z 8” wooferem i z imponującą półmetrową wstęgą, która odpowiada za reprodukcje średnich I wysokich tonów. Zwrotnica 900Hz. Pomimo ze są to podstawki, to są duże i ciężkie. Rozmiar: 30x 33x 65cm, na standach maja ponad 1,2m. Brak wejść na popularne banany w terminalach. Na starcie okazało się, że kolumny są wyjątkowo trudne do wysterowania, mają impedancję 4 Ohmy i niska efektywność 86 dB, co wymaga naprawdę solidnego pieca, żeby w pełni wydobyć ich potencjał. Ze słabym wzmacniaczem brzmią płasko, mdło, jak z za ściany. Nawet w pewnym momencie się zastanawiałem czy przypadkiem nie są uszkodzone, może elektrolity wyschły, czy co? Jednakże, kiedy podłączyłem je do mocnego tranzystora I kiedy udało się je odpowiednio ustawić, ich dźwięk zachwycił mnie pod każdym względem. Kolumny prezentują słodki, maślany i pełny dźwięk, który jednocześnie jest niezwykle precyzyjny i rozdzielczy. Scena jest szeroka a dźwięk spektakularny, dynamiczny. Bas – obszerny, punktowy, potrafiący zejść nisko. Bas jest specyficzny, bo z obudowy zamkniętej, nie jest zły tylko inny. Słabszą stroną Celestion 3000 jest stereofonia – wymaga ona precyzyjnego ustawienia, zwłaszcza jeśli chodzi o rozmieszczenie względem ścian. Nie jest to zestaw, który można ustawić w dowolnym miejscu i zapomnieć – trzeba trochę poszukać idealnej lokalizacji. Lubia stać rozstawione szeroko, bliżej tylnej ściany. Dodatkowo, zauważyłem pewien niedostatek wysokich tonów, brakuje trochę fajerwerków na gorze pasma, na przykład kobiece wokale czy wysokie partie instrumentów dętych są trochę zaokrąglone. Nie jest to propozycja dla miłośników analizowania najmniejszych niuansów w nagraniach. Mimo tych drobnych niedoskonałości, całościowe wrażenie jest bardzo pozytywne. Cena, za którą można je obecnie nabyć, jest również bardzo atrakcyjna. Nowe 30-parę lat temu kosztywały prawie £3k! Jest tez model podłogówek Celestion 7000, z tym samym głośnikiem wstęgowym ale z dwoma wooferami 8”. Podsumowując, jestem naprawdę zadowolony i zaskoczony tym, jak dobrze te kolumny sprawdzają się w moim systemie. Jest to oczywiście subiektywna ocena, nie jest to recenzja bo nie czuje się uprawniony, nie jestem specjalista i nie przerobiłem wystarczającej ilości sprzętu żeby się wystarczająco osłuchać. Moim zdaniem Celestion 3000 to kolumny z lat 90' które prezentują ciekawe brzmienie, oryginalny wygląd i nie kosztują (jeszcze) dużo. Głośnik wstęgowy na początku lat 90' to było rozwiązanie nowatorskie, pewnie kiedyś zostaną docenione za innowacje. Dzisiaj mamy wysyp głośników wstęgowych ale nie widziałem wstęgi tego rozmiaru w dzisiejszych konstrukcjach.  Pzdr
    • Czas na trochę muzyki, dziś na spokojnie bez fajerwerków moje ulubione płytki. Pierwsza Dave Brubeck Quartet  "Time Out" dwupłytowe wydanie w wersji mono i wersji stereo, wersje mono polecam w dobrym systemie słucha się wyśmienicie 😉   Kolejna to Kari Bremnes - "Og Sa Kom Resten Av Livet" norweska wokalistka, plyta świetnie zrealizowana z  perspektywą w szerz i w głąb, bardzo fajne emecjonelne i poetyckie utwory mają coś w sobie, co wciąga i zanurza czlowieka w tej twórczości. Audiofilska plyta jak nic. 😉    
    • Te podstawkowe Cariny są dość małe, jak na pokój 20 m2. Można rozważyć podłogówki, ale nie skreślałbym też dużych monitorów - takich z midwooferem 18 cm lub nawet większym.
    • Też o tym pisałem na początku, że w dużych miastach jest trudniej i naprawdę pilnują, pamietasz ? 😉 Polska nie stoi tylko dużymi miastami, jest więc niezle pole do działania i realizacji p,anu o którym mówił Jaro.  To już drugie wybory prezydenckie pod dużym znakiem zapytania,  przykladów wtedy jak i teraz było od groma, a powyższy tekst z Newsweek  jaki przytoczyl @pairtick jest tego najlepszym przykładem.  Nic, trza muzyki posłuchać, dość trucia sobie zdrowia polityką. Pozdrawiam
  • Ostatnio poruszane tematy

×
×
  • Utwórz nowe...