Skocz do zawartości

Wykonawcy i kompozytorzy


76 tematów w tym forum

    • 0 odpowiedzi
    • 19 wyświetleń
  1. Młode talenty

    • 7 odpowiedzi
    • 12,8k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 329 wyświetleń
    • 93 odpowiedzi
    • 51,5k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 223 wyświetleń
  2. Zadanie na muzyka, pomocyy!

    • 0 odpowiedzi
    • 116 wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 124 wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 102 wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 123 wyświetleń
    • 145 odpowiedzi
    • 52,3k wyświetleń
    • 11 odpowiedzi
    • 2k wyświetleń
  3. Szukam piosenk

    • 2 odpowiedzi
    • 599 wyświetleń
    • 66 odpowiedzi
    • 78,7k wyświetleń
  4. Szukam wykonawcy lata 80te

    • 4 odpowiedzi
    • 1,8k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 805 wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 622 wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 751 wyświetleń
  5. Najsmutniejsza piosenka

    • 17 odpowiedzi
    • 3,2k wyświetleń
  6. Ankieta

    • 11 odpowiedzi
    • 3k wyświetleń
  7. 1994 rok

    • 4 odpowiedzi
    • 1,8k wyświetleń
  8. Hymn szkoły

    • 1 odpowiedź
    • 1,7k wyświetleń
  9. Hymn szkoły

    • 0 odpowiedzi
    • 1,4k wyświetleń
  10. Płyta do pobrania

    • 0 odpowiedzi
    • 1,5k wyświetleń
  11. Duety

    • 14 odpowiedzi
    • 3,3k wyświetleń
  12. Wasz ulubiony wykonawca i album 1 2

    • 32 odpowiedzi
    • 36,6k wyświetleń


  • Ostatnie posty

    • Obiecałem, że podzielę się wrażeniami: Pomieszczenie odsłuchowe jak opisane w postach powyżej. Przed rozpoczęciem bieżących zmian zaadaptowane 4 absorberami Fiber Pro 120x60 i 3 pułpkami basowymi PB Premium z Mega Acoustic. W stosunku do " gołego pomieszczenia zmiany słyszalne, ale na ucho długi pogłos, rezonanse, bas też "nieidealny".  Samodzielne pomiary REW pokazły zbyt długi pogłos  w pomieszczniu. Samodzielnie wykonałem 4 pułapki basowe ( 130x120x90, jedna ze względów lokalowych troszkę mniejsza) z 40cm wełny skalnej Isover PT80. Nie było łatwo bo konstrukcje ważą po ok. 30-45 kg, budowa konstrukcji z płyty ,docinanie wełny, zabezpieczenie wełny wigofilem, naciąganie materiału, jego wybór, tapicerowanie, wykończenie płytą meblową, obrzeża itd sporo pracy... ale opłaciło się. Po ustawieniu pułapek basowych w pomieszczeniu bas nabrał masy, kontrola i jego zróżnicowanie weszły na inny poziom. Poprawie uległy również wokale, wybrzmienia instrumentów, scena stała sie bardzie realistyczna. Pułapki działają w bardzo szerokim zakresie, więc moim zdaniem nic dziwnego, że poprawiły nie tylko odbiór niskich częstotliwości...czas pójść za ciosem... W kolejnym etapie samodzielnie wykonałem ( bardzo dobre filmy istruktażowe w sieci - jedynie materiał obiciowy wybrałem sam i jestem z niego bardzo zadowolony) 4 absorbery z 10cm wełny PT80 oraz 4 absorbery 5cm z wełny PT80 5cm z "otwartą" z tyłu powierzchnią na sufit. Po założeniu absorberów (3) na tylnej ścianie (obwodowo bliżej bass trapów + 1 na bocznej ścianie) wszystko co poprawiło się po pierwszym etapie poszło jeszcze o 10-20% w lepszą stronę. Ostatni dotychczas etap to zamontowanie 4 ( w miejscach pierwszych odbić i za dyfuzorami z tyłu miejsca odłuchowego) 5cm absorberów na suficie z płyty k-g + 8 dyfuzorów 60x60cm  Vicoustic Multifuser DC3  oraz 4 takich samych na tylnej ścianie... i tu zaczęła się prawdziwa magia... Takiego brzmienia gitary, akustyki pomieszczeń w , których rejestrowano nagrania, wokali, głębi sceny, precyzji w lokalizacji źródeł  pozornych jeszcze nigdy nie słyszałem. Już wejście do pomieszczenia daje od razu odczuć , że propagacja dźwięku w nim jest inna niż w pozostałych pomieszczeniach w domu. 4 dyfuzory miały być umieszczone na bocznych ścianach, ale uznałem ,że dzwiękowo i wizualnie lepszy będzie taki układ, który zrobiłem, więc na boczne odbicia zamiast / łacznie obok absorberów Fibrepro rozważam jeszcze dyfuzory. Łącznie w pomieszczeniu o powierzchni ok 50m2 mam 4 duże pułapki basowe, 8 absorberów na ścianach, 4 na suficie  120x60 i 12 dyfuzorów 2D 60x60 na ścianie tylnej i suficie.  Czy było warto ... żadna inna zmiana w torze audio, może poza kolumnami nie wniosła takiej poprawy.  Moim zdaniem w dobrze akustycznie zRobionym pomieszczeniu średniej klasy sprzęt może zagrać lepiej niż wysokiej klasy sprzęt w słabym akustycznie pomieszczeniu. Całkowity koszt, nie licząc 4 absorberów, które już miałem i zakupu niektórych sprzętów np: stapler tapicerski oraz z uwagą, że pewnych rzeczy takich  jak materiał do obić kupiłem za dużo wyniósł ...ok 7000zł +  kilka dni własnej pracy w wekendy. Czy to dużo?  Myślę, że profesjonalnie wyłoby dwa razy tyle, pwenie byłoby jeszcze lepiej, ale moje efekty satysfakcjonują mnie w 100%. Poniżej zamieszczam 3 pomiary RT60. Oraz kilka zdjęć 1. Przed intsalacją Bass Trapów - tylko 4 absorbery Fibrepro + 3 pułapki PB Premium 2. z 4 pułakami "mojej konstrukcji" 3. Ze wszystimi ustrojami , które opisałem powyżej Nie potrafię zrobić uśrednienia RT60 w REW, nie wiem też, który z pomiraów T20 czy T30 jest lepszym dla tego typu pomieszczeń, może @Bartek Chojnacki coś podpowie. Na wodospadach też wygląda to lepiej niż wyjściowo, nie zagłębiam się już w analizę pomiarów, po prostu zaczynam słuchać muzyki... Dziękuję za bardzo cenne wskazówki @Bartek Chojnacki, jeśli można to poproszę tylko o opinię, co do dyfuzorów na boczne odbicia w tej sytuacji - może Twoje tak chwalone przez Muzofan ?😉.  Wiem, że pisaliśmy już o tym i że może to powinien być wcześniejszy krok, ale zgodnie z sugestią adaptacji sufitu - co oakzało się strzałem w 10 + dyfuzory na tylnej ścianie ten etap zrobiłem wcześniej. Inna sprawa to obecność 3 kaloryferów metalowych w pomieszczeniu, które chyba jeszcze trochę rezonują - próbowałem zakryć je absorberem  i chyba zrobię jeszcze przynajmiej 2 absorbery 5cm PT80 ( tym bardziej , że mam materiały) ułożone poziomo przed kaloryferami ( za głośnikami i blisko lewego głośnika) - co myślisz o takim rozwiązaniu ? Zachęcam wszystkich do poprawy akustyki Waszych pomieszczeń jeśli macie kontakt i nie daleko do takich profesjonalistów jak Bartek oczywiście najlepsza opcja - nie może wyjść źle i warte jest to każdej wydanej złotówki albo samemu z wsparciem.  Nie jestem mocno "techniczny" moja branża jest zupełnie inna i dla wielu jest zaskoczeniem , że zabrałem się za to, ale ... jestem zadowolony.
    • "I jak się mają do tego opinie innych użytkowników, że w kinie to najważniejszy SUB i centralny" Ile użytkowników tyle opinii. Dla jednego w kinie sub zrobi całą robotę, dla innego będzie zbędny. Jeden ogląda Avengers na rozkręconym sprzęcie a inny film o pingwinach i topniejącym lodowcu. Moim zdaniem budżet należy rozłożyć w miarę własnych potrzeb i upodobań ale w miarę równomiernie. Z ewentualnym plusem na korzyść tego na czym nam zależy.
    • Lepiej może znajdźmy odpowiedni temat z tym zwiazany (jest tu gdzieś na forum) i tam kontynuujmy. Z mojej strony koniec OT tutaj.
    • Cześć Mój problem dotyczy konkretnie Wiim Pro więc pisze tutaj. Przy okazji udostępnienia przez Tidal plików HiRes zauważyłem, że niektóre pliki 24b/96kHz odtwarzają się bardzo słabo - dźwiek jest rwany. Ten sam rwany dźwięk słuchać w 'Play test audio' w opcji Coax Output Resolution. Muszę dla coax zostawić max 48 kHz ale rozumiem że wtedy nie ma już bit perfect. Jednak jak przełączę się na SPDIF (optyk) to tego problemu nie ma. Spokojnie działa tryb 24b/96kHz Z czego to może wynikać? Jakość kabla coax? Dodam że kabelek optyczny mam jakiś badziewny noname. Coax mam Wireworld Chroma więc potencjalnie bardziej markowy. Czy ktoś wogóle zauważył podobne zjawisko?  
  • Ostatnio poruszane tematy

×
×
  • Utwórz nowe...