Skocz do zawartości

Wasze systemy...


npl

Recommended Posts

Głośniki dla VA są produkowane przez wymienione przeze mnie firmy i oparte na znanych modelach z półki. Vienna coś kombinuje z membranami, ale na ile jest to zagranie marketingowe, a na ile przynoszące wymierną poprawę parametrów standardowych  produktów skandynawów trudno ocenić. Żadnych rewelacji technicznych w tych przetwornikach raczej nie ma. 

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Kraft napisał:

Głośniki dla VA są produkowane przez wymienione przeze mnie firmy i oparte na znanych modelach z półki. Vienna coś kombinuje z membranami, ale na ile jest to zagranie marketingowe, a na ile przynoszące wymierną poprawę parametrów standardowych  produktów skandynawów trudno ocenić. Żadnych rewelacji technicznych w tych przetwornikach raczej nie ma. 

Mnie nie chodzi o rewelacje techniczne. Vienna twierdzi, że opatentowała tego Spider-Cone X3P. Trudno uwierzyć, żeby jakikolwiek producent pozwolił im na to, gdyby sytuacja wyglądała tak, jak piszesz. Potencjalne konsekwencje posiadania patentu są zbyt duże.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Rafał S napisał:

Mnie nie chodzi o rewelacje techniczne. Vienna twierdzi, że opatentowała tego Spider-Cone X3P. Trudno uwierzyć, żeby jakikolwiek producent pozwolił im na to, gdyby sytuacja wyglądała tak, jak piszesz. Potencjalne konsekwencje posiadania patentu są zbyt duże.

A SEAS od lat robi swoje membrany XP (PP/TPX), które wyglądają podobnie.

e_seas_prestige_loudspeaker_coaxial_6.5_inch_18cm_H1353_T18REX-XFC.jpg.a1b911f3a577be74ead508df4eccfd67.jpg

Myślę, że VA trochę zmodyfikowali skład mieszanki z której wykonywana jest membrana, dodali jedno "P" do nazwy i teraz mogą się chwalić, że to ich patent. A czy to faktycznie coś dało? Nie wiem. Może.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam, że model Haydn Grand SE kosztował kiedyś 5 tys za parę, potem w Top HiFi chyba ok 8 tys za parę. To były głośniki grające w klasie Bowersow serii 7. Całkiem niedawno dostępna byla seria jubilee za 6 tys za pare. Teraz cena podskoczyła w stopniu znacznie wyższym niż u konkurencji. Szkoda, zawsze lubiłem ich wzornictwo i jakość wykonania, ale teraz cenowo odlecieli, jak niedawno Harbeth z serią z dopiskiem xd. Skoczyło się na ponad 30 procentowej obniżce, bo zwyczajnie było już za drogo w stosunku do poprzedniej serii i konkurencji.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam już wie. Daję moją głowę uciąć.

3 godziny temu, kaczadupa napisał:

Przyjemny powiew powietrza na wysokich, ciepła nasycona średnica i zdrowy fundament basowy. A przy tym wcale nie mulą

A kupi, o ile, to portfelem. 
Osłuchany chłop😃, ale i smak swój zna. Czekam na ostateczny opis, Twoje Adam obserwacje i jedziemy dalej.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj na forum mamy użytkownika (nie będę wskazywał nick-a) ,u którego widziałem na zdjeciu "powlekane" 🤣 kolorem niebieskim, nie tylko membrany (wysoko i nisko- tonowe), ale także całe obudowy. Gdzieś tu na forum pewnie jeszcze wisi ta fotka :)

To jest użytkownik który regularnie pisze tutaj, wiec może sie wypowiedzieć na ile taki zabieg wpływa na dzwiek ;)

To tak apropo tuningowania fabrycznych przetworników.

Myślę ze była by to cenna wiedza dla innych ;)

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, soberowy napisał:

Ale do rzeczy, jak tam porównanie? ;)

Skala, potęga brzmienia dla Vienna, bardzo, bardzo duża różnica.  Wiecej smaczków na średnicy i chyba lepsza artykulacja na Vienna. Góra bardziej napowietrzona na Vienna. Dynamika dla Vienna. Temperatura środka - wyraźnie cieplej na Vienna - wokale mają większy ciężar na Vienna. Przestrzeń, wiadomo mały pokoik, brak profesjonalnej adaptacji, trochę ratuję się bliskim polem itp. ale u mnie! ATC chyba czytelniej pokazują dalsze wybrzmienia. Przy cichym słuchaniu ATC z obecnym piecem grają za lekko, za to Vienna przy cichym słuchaniu łapie dobrą równowagę z Expo. Środek bardziej wypchnięty z ATC. W obecnym systemie "suche" czy rozjaśnione realizacje na ATC są "niesłuchalne", za to Vienna ładnie je dociąża, dodaje wypełnienia i ciepła. ATC zyskuje przy dobrych realizacjach ponieważ w akustyce odbieram ich  barwy w obecnym systemie jako te lepiej uchwycone, te "prawdziwe", chociaż zdaję sobie sprawę, że 90 % osób powie, że środek ATC z Expo jest niedoważony, za lekki - kwestia dyskusyjna i mocno subiektywna. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam, sam n

12 minut temu, kaczadupa napisał:

Rafał, to ważniejsze są moje uszy czy np. Twoje odnośnie mojego systemu ? 

Dla mnie - moje. ;) Poza tym, 90% to miażdżąca przewaga. :) Ale przyjmuję do wiadomości, że te 10% poparcia wystarczy partii rządzącej do wygrania wyborów. ;)

Edytowano przez Rafał S
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...